Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vietnamci našli na moři olejovou skvrnu, zřejmě z malajsijského letadla

Kolem pohřešovaného malajsijského letadla s 239 lidmi na palubě se vrší spekulace. Podle jedné z nich se podařilo zachytit signál letadla, avšak vietnamští záchranáři zapojení do pátrací akce to vzápětí popřeli. Vietnamská letadla si na moři všimla velké olejové skvrny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E89v43a 96L11o13k62a96j77o20v26á 4702610813966

Ty jiné národnosti...to myslí Francouz čínského původu atd. asi?

0/0
8.3.2014 22:39

P45a62v45l11í93n24a 76P98e46c66o60l48d87o64v24á 1458488694322

Vy vite, co myslel novinar vyrazem "nouzovy signal"? Ze tu probiha ta debata o odpovidacich a tak... Ja jsem tomu treba az do precteni diskuze rozumela tak, ze piloti po frekvenci neoznamili nouzi ridicim. Squawk i ELT me napadl taky, ale v prvni rade ocekavam nepresny preklad.

Jinak ... zadny udaje ve veci nemam, ale klidne bych verila, ze vetsina letadel, co skoncila v zemi ci v mori zadnych 7700 nikdy nesquawkovala.

0/0
8.3.2014 21:36

J30a82n 67K25o29t98l91í53n 9749134375907

řekl bych že tím bylo myšleno, že nevyslal žádný distress call. 7700 si myslím, že je v drtivé většině případů využíváno pouze v případě, že posádka nemůže komunikovat s řídícím (únos), nebo se mění po vyslání distress call a "ustálení situace", pokud to řídící vyžaduje.

0/0
8.3.2014 21:59

J23a30n 71K86o38t17l94í17n 9199454895967

sorry, únos je vlastně 7500...

0/0
8.3.2014 22:02

J39a49n 64K73o42t62l74í76n 9109394615237

S těmi troskami je to problém, plovoucího materiálu je na palubě minimum, vše ostatní jde ke dnu rovnou, nebo po namočení. Nechci spekulovat, ale nezdá se mi, že by pád způsobil výbuch na palubě, pak by perimetr trosek byl pri výšce 10.5 km a rychlosti nějakých 900 Km/h velký, myslím si, že už by něco našli. Jestli narazil na hladinu v jednom kuse, pak se vážně může najít jen pár kelímků a sem tam nějaký hadr :-/

+1/0
8.3.2014 21:25

P77a47v26e12l 11O69d12r95a18z75i46l 6274259767850

Většinou toho pár hodin po incidentu plave celkem dost. Nezapomeňte na bagáž a podobné věci, které umí tak trochu plachtit a chvíli trvá, než se to pořádně namočí...

0/0
8.3.2014 21:40

J37a53n 61K22o83t91l69í84n 9789444275217

přesně, pár hodin. A už je to bohužel více než 24 hodin od doby, co s nimi ztratili kontakt :-( ale nechci slovíčkařit, taky bych čekal, že alespoň něco málo u té skvrny najdou. Tohle spíše vypadalo, jako by si po cestě "ufoukl" nějaký tanker :-)

0/0
8.3.2014 21:53

J21i38ř59í 89Š83e68j57n19o89h90a 4922163494433

Když můžeme  být "Česko", tak už není nic  nemožné ;-D

0/0
8.3.2014 20:19

J93a87n 63P12r46i58c65h75y46s33t48a26l 8761318173

Ach ten cestin....

Kdo vymyslel pridavne jmeno "malajsijsky"? Dosud se to psalo i vyslovovalo "malajsky".

Stejne jako nerikame "syrijsky", ale " syrsky".

Jo a taky je divne, ze se nasla "ropna skvrna". V letadle na 100% zadna ropa nebyla. To zase nekdo prekladal s "google translate"? Spravne ma byt olejova skvrna.

0/−3
8.3.2014 20:12

O62s47k66a82r 58R89a66z58á84k 1629588667673

Malajan (Malay) a Malajsian (Malaysian) jsou dvě různé věci, zatímco syrijský je opravdu nesmysl.

0/0
8.3.2014 20:25

P95e46t60r 55K72o49v97a81ř30í75k 1971683559447

http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=malajsijsk%C3%BD&ref=Malajsie

0/0
8.3.2014 20:26

P90a36v51e66l 90O36d12r37a53z35i32l 6894539367390

No, v letadle taky není kdovíkolik oleje, ta skvrna je dost pravděpodobně palivo. Co se týká toho adjektiva, tak malajsijský je exaktní termín, zatímco malajský je mírně nesprávný, neboť na malajském poloostrově leží jen část malajsie. Každopádně máte pravdu, že dříve se používal termín malajský.

Jenže novináři náhodou padli na správný termín a teď se ho drží jak zuby košile. Podobně napřed říkali Al-Kájda, pak se přesunuli na Al-kajdá a nakonec se to ustálilo na alkajda. Prostě chtějí být zajímaví.

0/0
8.3.2014 21:45

J77a49n 86V90e97l79i10z 3729917532370

Patrně to vymyslel Ústav pro jazyk český. Pravidla českého pravopisu jasně říkají: Malajsie - Malajsijec - malajsijský.

0/0
9.3.2014 8:05

M32i34c41h70a68l 24C12h54a74l31u43p95a 6678390659683

Olejová skrvna je taky jak z Google translate, oil znamená olej i ropa. Olejová je z oleje, ale tady to je spíš palivo. Takže by to měla být kerosinová skvrna?

0/0
9.3.2014 10:58

T92o34m33á81š 95V70a52l51d36e20r 7773570649

Jaký význam má zmínit se, že při možné nehodě zahynuly i malé děti? V tom případě by mě mohlo i zajímat, jací další lidé v letadle seděli a to už novináři nezmiňují. Šlendrijánství!!! Ach ti tzv. novináři! Pokud je dítě obětí zločinu dejme tomu. Ale tady sedí více než 200 lidí jsou ve stejné situaci všichni. Umřeli nejspíše všichni. A to je tragedie události, ne že umřeli nějaké malé děti, které ani nebyly s to vnímat co se děje. iDNES se už blíží dost k bulváru.  Rv Spíše si počkám na výsledek vyšetřování celé události.

+19/0
8.3.2014 19:02

P90e63t58r 23M63i14c76h94a81l 2660184871972

Možná proto, že přítomnost dětí na palubě tragičnost celé události ještě zvyšuje. ... Mimochodem, kdyby to nenapsali, tak by zase třeba remcal někdo jiný, proč tam ta informace není.

+2/−5
8.3.2014 19:08

J61o17s43e52f 28N60o42v21á17k 6473670702409

nezvyšuje to tragičnost celé události. Spíše to ukazuje na bulvárnost médií po celém světě. Už neohromí 200 lidí, pokud tam nejsou děti

+12/0
8.3.2014 19:26

P61a81v88e44l 57O45d54r89a83z67i83l 6824149357870

Přitom exaktně vzato je každý člověk něčí dítě, obvykle má dva rodiče (třeba nežijící, to ale na věci nic nemění).

+1/0
8.3.2014 21:47

S72t20a67n25i93s96l19a44v 17D82u90b26s25k52ý 5834255

Tak to berte jen jako faktickou informaci, když vás to tak rozčiluje. Však tam nic o těch dětech nerozebírají...

+2/−2
8.3.2014 19:10

J89a51n 32S52l93a15d47k18y 8713427185778

Absolutne souhlasim, mate pravdu

+4/0
8.3.2014 19:10

J49i59ř69í 24Š34e53j47n95o79h52a 4762433514473

S dětmi je to dramatičtější a lépe se to prodává.

Jinak je  to samozřejmě  úplně  jedno.

+5/0
8.3.2014 20:20

P80e60t66r 28M39i46c98h51a93l 2400814821932

Je mi divné, že se našla ropná skvrna a zatím žádné trosky. Je nepravděpodobné, že by se letadlo potopilo celé. A spousta částí (trosek) je natolik lehká, aby na hladině plavala. Asi budeme muset čekat, naštěstí na rozdíl od příbuzných lidí z toho letu pouze na výsledky pátrání a ne na potvrzení smrti svých nejbližších.

Mimochodem, vzhledem k těm lidem s kradenými pasy na palubě letadla a k náhlému zmizení z radaru a nevyslání nouzového signálu se také obávám, že příčinou je teroristický útok. Nejvíc mě ale překvapuje, že se někdo s kradeným pasem dostane na palubu letadla. Zřejmě při odbavení neproběhla kontrola pasu v databázi. Pochybuji, že dva roky ztracený pas by v ní nebyl.

+4/0
8.3.2014 19:02

J67a72r58o52s60l87a40v 94Ř57e23z76n91í71k 7144861445460

Že je divné, že nevysílalo žádný nouzový signál? Je možné, že ho pasažéři s kradenými pasy vyhodili nějakou bombou do vzduchu. Pak samozřejmě není možné vyslat nouzový signál. Letěli z Malajsie - a Malajsie je muslimský stát.

+2/0
8.3.2014 18:38

K74r88i10s56t33ý85n51a 52Š13e71n77k96o65v38á 5425510582797

Jj, je to možné...;-(

0/0
8.3.2014 18:43

R33i31c10h25a54r21d 52B33u47š88e36k 3675418227173

pripadne meli takovou zavadu ktera jim nedovolila vysilat...

je lepsi nespekulovat ale pockat si na dalsi zpravy....

+2/0
8.3.2014 18:44

J56a65r91o82s47l43a86v 17Ř98e57z26n62í96k 7914831445490

ano, ale tři indicie mohou naznačovat explozi bomby - nevysílalo nouzový signál, dva lidé s kradenými pasy na palubě, Malajsie je muslimský stát...ale nemusí to tak být

0/0
8.3.2014 18:45

J22a34n 63K23ř46í58ž 6445883145108

Odpovídač letadla má vlastní zdroj.

Není závislý na ovládání piloty.

Já si myslím,že je zameteno - bomba na palubě.

0/0
8.3.2014 18:47

R47i61c25h44a39r64d 89B19u71š49e68k 3215468457233

pozar v rozvodech ci kokpitu muze zpusobit cokoliv, nehlede na tom jestli ma vlastni zdroj ci ne...

spekulace jsou hloupost...

0/0
8.3.2014 18:51

J10a66r37o57s54l40a63v 54Ř86e54z17n58í93k 7194161575920

Spekulace? Jsou tam tři indicie, 3 věci, které tomu nahrávají

0/0
8.3.2014 18:54

R42i42c49h55a82r23d 85B96u17š82e21k 3945808107873

ale porad je to spekulace...

nehlede na to ze teti indicie o ktere se tu mluvi ze malajsie je muslimsky stat je uplne mimo misu...

sice jde o muslimsky stat, ale vyhazovat do vzduchu letadlo vlastnich aerolinii je trosku blbina... Navic vzhledem k dobe pohresovani se k domelemu utoku nikdo neprihlasil....

takze uz mame dve indicie...

podivame se na dva pasy... Jeden je italsky, druhy rakousky... rakousky je na jmeno kozel, predstava ze na nej cestoval militantni ilsamista take trosku kulha.... stejne tak v pripade italskeho na jmeno  Luigi Maraldi.

A zustava nam jen to nevyslani signalu nouze coz muze mit mnohem vice duvodu nez pouze bombu ci teroristicky utok na palube... takze doporucuji nespekulovat ale pockat si na dalsi informace...

+3/0
8.3.2014 19:08

J27a98n 45K91ř16í40ž 6585693825168

Tak nespekulujte a je to.

A pokud nevíte co je odpovídač,kam se umísťuje a jak je velký,tak se do debaty nezapojujte.

0/0
8.3.2014 18:57

R38i88c32h16a94r98d 64B90u74š77e13k 3955678267533

ovladani transponderu je v pilotni kabine, jakakoliv neprijemnost v kokpitu muze kuprikladu zmenit jeho mod... 

je pravdou ze v pripade nemoznosti komunikace lze transporderem vysilat kod ktery upozorni na nefunkcnost radia, ale jinak melete prazdnou slamu...

0/0
8.3.2014 19:22

J51a59n 47K56ř51í59ž 6165543295408

To si myslím i já.

A pokud chce někdo sledovat událost live,tak třeba zde:

http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/world/2014/03/08/ac-malaysia-airlines-richard-quest.cnn.html

0/0
8.3.2014 18:45
Foto

J93i73ř24í 51H62o83l72u65b 1482542330639

Exploze bomby, protržení části letadla kde jsou přístroje, utržení (oddělení) kokpitu od zbytku letadla v důsledku praskliny, sestřelení raketou, omdlení posádky v důsledku nedostatku kyslíku ještě před ztrátou kontroly... Mám pokračovat? :-). Myslím, že spekulace do nalezení vraku nejsou na místě :-)

+1/0
8.3.2014 18:57
Foto

J90i21ř83í 56H13o15l32u83b 1312402280489

Nevím kdo to tu psal o létání jako o nejbezpečnější dopravě, ale když se pořádně podívám na http://avherald.com tak to je pořád něco. Hořící kokpit, utrženej motor, uržený dveře, nefunkční podvozek... Není den aby nebylo něco, co se může lehce zvrnout. Mě spíš připadá, že je celkem zázrak, že toho nepadá dolů víc a že to ti piloti zvládnout bezpečně opřít o zem...

+2/−8
8.3.2014 18:20

R64i79c21h22a41r56d 32B44u13š74e10k 3355508487223

vykladate to jinak nez jaka je skutecnost....

0/0
8.3.2014 18:42
Foto

J93i39ř39í 29H71o29l87u68b 1352722940559

No to by mě zajímalo, jaká je skutečnost :-). Mě se těch závažných závad zdá celkem dost. Jasně, na počet letadel můžete oponovat, že statisticky je to minimum, ale pořád je to dost na to, jak se to hlídá...

+1/0
8.3.2014 18:58

P10e32t44r 19M63i54c75h85a81l 2710594341902

Letadla jsou konstruována tak, že jedna nebo dvě závady samy o sobě zpravidla nemůžou způsobit fatální nehodu. Zvlášť, pokud současně neselže i lidský faktor.

+1/0
8.3.2014 19:04

A32l87e59x25a20n58d15r 63K92o37s53t90k20a 5569286769216

Závažných incidentů, potažmo přímo nehod je dost, ale jak často je to opravdu velká katastrofa, že zemře 100, 200 a víc lidí? Tak jedna za rok, při desítkách tisíc letů deně. Ty vámi zmiňované incidenty, jako třeba hořící motor či upadlé dveře obvykle končí tím, že to cestujícím zkazí den, protože letadlo přistane na nejbližším letišti a oni musí čekat na opravu, nebo jiný stroj. Dvoumotorové letadlo může v pohodě letět tisíce kilometrů na jeden motor, a zcela bezpečně přistát. Čtyřmotorové stroje běžně po dosažení cestovní výšky vypnou jeden či dva motory, kvůli úsporám atd. Ano, máte pravdu v tom, že prakticky není delší let, při kterém by se něco nerozbilo, ale ta letadla prostě kvůli jedné či dvěma závadám nespadnou. Dokonce se nikomu nic nestalo, ani když měl Qantas v letadle díru 2x2 metry..

+2/0
8.3.2014 19:08

P84a49v45e11l 31O22d67r65a46z80i74l 6624409317790

Ano, vám se cosi zdá. To je ale váš problém.

+1/0
8.3.2014 22:01

S14t37a49n40i37s53l24a24v 88R90a17d93a 8892273520966

Autem, autobusem či vlakem jezdíte? A viděl jste někdy v televizi či jinde obrázky autonehod a vykolejených vlaků? A co třeba takové přecházení přes cestu? Člověče, neriskujte to, něco vás může přejet!

Ne teď vážně, nechme promluvit čísla. Denně se letecky přepraví cca 9,5 milionu lidí. V roce 2008 zemřelo při leteckých nehodách na celém světě 539 osob, jedno úmrtí připadá tedy na každý 1,3 miliontý let. Za rok 2008 zemřelo jen na českých silnicích při autonehodách více lidí, než za stejnou dobu následkem leteckých nehod na celém světě.

+1/0
8.3.2014 20:36
Foto

J56i19ř69í 85H20o88l89u10b 1752902580739

No tak autobusem, vlakem máte pravdu. S autem nesouhlasím. Rozhodně se to dá lépe ovlivnit a následky jsou zpravidla menší, pokud člověk není prase.

Nicméně statisticky ano. To beru a to už jsem napsal výše

0/0
8.3.2014 20:44

M40i11c61h15a73l 85N82o16v86á49k 6666690355559

2 pasazeri meli kradene pasy, proc mam pocit, ze to neni nahoda

+2/−1
8.3.2014 18:11

H19o24n27z77a 48K93o82z27e52l 8694459682254

Ze jste paranoidni neznamena,ze po vas nejdou :-)

+3/−1
8.3.2014 18:17

J47a49n 64K45ř93í50ž 6465573885548

Jo,jo,W.Allen.

Znám ten citát.

0/0
8.3.2014 18:34

H88o26n40z69a 90K68o69z13e26l 8844429802844

Ja bych taky rek malajske letadlo,ale kdyz trvaj a malajsiskym,tak to asi bejt muze.

+1/0
8.3.2014 17:56

J58a23n 20S79e93m22i58k 4914697152699

Malajsijske je spravne.

Malajsko je jen cast Malajsie.

Malajci jsou jen jedno ze tri hlavnich etnik v Malajsii.

0/0
8.3.2014 20:07

H44o66n32z13a 72K29o87z96e29l 8684389612174

Jo ok.Diky.

0/0
8.3.2014 21:14

M33i91c58h82a66l 29N83o82v66á63k 6166310825709

Je divny, ze nikde nejsou zadne trosky letadla

+2/0
8.3.2014 17:50

H51o45n40z62a 28K20o69z34e33l 8464659392954

Nezapomente ze jsme na yhojte!Treba jsou,jen tady se to nepise.

0/−1
8.3.2014 17:57





Najdete na iDNES.cz