Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína má na boj proti smogu nového pomocníka. Speciální dron s padákem

Čína testuje nový typ dronu, který má pomoci v boji proti znečištění. Ve vzduchu bude stříkat chemickou látku, která zmrazí polétavé částečky prachu a ty spadnou na zem. Mělo by to snížit koncentraci polétavého prachu v ovzduší, která v mnoha čínských městech překračuje limity až desetinásobně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a37n 37P37a77v27e46l57k16a 3357891874251

Píšete, že v Číně je špatná situace : 80 mkg/m. Dnes je v Ostravě 70 mkg /m  a na webu ji označují jako uspokojivou.

0/0
7.3.2014 12:58
Foto

M40i11c26h25a66l 12K29o20u75r40e59k 5399862437711

U nas jsou PM2,5 v minimalnich hodnotach, nastesti. V Ostrave mate 70 mikrogramu, ale PM10, coz v teto hodnote je stale "uspokojivy" stav ovzdusi.

0/0
7.3.2014 13:29

J11o97s37e26f 61D23a71n60í49k 9486108352265

O tom si obyvatelé Moravskoslezského kraji mohou nechat jenom zdát.

+3/−1
7.3.2014 9:16

J48i98r29i 35S82l39o66u44p96e89n80s96k64ý 6440830967492

A zemi, zamořenou chemikáliemi z dronů, budou vystřelovat do povětří...;-D

+2/−1
7.3.2014 8:41
Foto

J93i16ř25í 47R29o89h73a75n 5254638897615

Proč raději nedají na komíny továren filtry a do aut katalyzátory? Samozřejmě ještě lepší by bylo přejít na čistší technologie, ale dokud je v čínských městech alespoň trochu přes ten smog vidět, moc se do toho hrnout nebudou. Možná až se smogem udusí nějaký čínský komunistický papaláš, začne se něco dít.

+5/0
7.3.2014 8:38

P25a88v50e63l 30M90a49t57o30u72š52e45k 5810307118724

Vzhledem k tomu, že tam jezdí praktický výhradně nová auta (dříve tam skoro žádná nebyla a ojetiny se tam nedovážejí), je téměř stoprocentní, že katalyzátory mají. Nehledě k tomu, že jsou tam běžnou věcí elektrické skútry a aspoň se tam trochu rozmáhají elektromobily, o kterých Evropa patrně z lobbistických důvodů nechce pokud možno ani slyšet.

+1/0
7.3.2014 8:53

R80a76d26o32s66l43a32v 61K16l36a74u33d13a 5704918764502

Takže proti smogu se brání chemikáliemi8-o  No a nebylo by jednodušší omezit tvorbu smogu?

+7/0
7.3.2014 8:09

M54a56r35t60i16n 25R85y63k33l 9950587336940

To bohužel dost dobře nejde, když je ve světě taková poptávka po kvalitních Čínských výrobcích od pracujících dětí

+2/0
7.3.2014 8:35

P46a56v18e95l 59M92a96t55o39u62š82e24k 5880957878774

Nepletete si Čínu s Indií nebo Bangladéšem?

+1/0
7.3.2014 8:54

M65a53r32t96i87n 55R68y93k57l 9940227916360

Nepletu si nic.

+1/0
7.3.2014 9:26

P18a20v37e24l 58M27a77t72o20u73š45e46k 5860707428464

Víte, jaký je hlavní rozdíl mezi naší propagandou do roku 1989 a po roce 1989? Zejména ten, že tehdy jí většina lidí nevěřila, nebo se tak alespoň tvářila, zatímco dnes jí většina lidí věří, nebo se tak alespoň tváří.

0/0
7.3.2014 12:32

P63a28v46e30l 20M11a97t69o77u35š52e98k 5230827668664

Nechci problém smogu v čínských (ani žádných jiných) městech zlehčovat, ale rád bych ke všem těm tendenčním článkům v médiích doplnil pár svých osobních poznatků. Čína, vzhledem k tomu, že její velmi podstatnou, ne-li převážnou plochu zaujímá poušť, má s polétavým prachem, hlavně na severu území, problémy zřejmě odnepaměti. Dále mlhy a opary připomínající smog jsou tam zcela běžným jevem i v úplných pustinách o velikosti poloviny Evropy, kde jsou nanejvýš dvě nebo tři menší města na mnoho tisíc čtverečních kilometrů. Takové podnebí tam prostě je. Kombinace obojího už sama o sobě dává vzniknout tomu, co se obvykle pouští na obrázcích do médií, aniž by k tomu nějaké znečištění pocházející z lidské činnosti bylo vůbec zapotřebí. A samozřejmě tam to znečištění emisemi existuje, o tom samozřejmě nemůže být pochyb, nicméně vůbec nemusí být tak tragické, jak se medializuje, a ani nemusí být prvotní příčinou zhoršené viditelnosti, kterou známe z fotografií (nehledě k tomu, že objektivem o vhodné ohniskové vzdálenosti se dá "udělat" takřka neproniknutelný smog i z úplně nevinného ranního oparu). Osobně jsem přesvědčen, že se tam pro omezování znečištění dělá více než např. na Ostravsku nebo v Praze (kdy byl naposledy během zhoršeného ovzduší omezen vjezd aut do Prahy? - pamatuji to někdy zkraje 90. let, přičemž od té doby se situace podstatně zhoršila). Také je třeba si uvědomit, že ty nejjedovatější emise nejsou ani vidět, ani cítit, a tudíž to, že někde není smog, nebo je menší, ještě není zárukou, že je tam zdravé ovzduší.

+4/−1
7.3.2014 8:49

J88a45n 12K47r34k 1951207333762

tak trochu ceska klasika: v Cine se obcas fakt neda dychat (travim tam 1-3 tydny v roce), a ne neni to mlha, staci chvili dychat pres vlhky kapsnik a ten je potom oranzovo hnedy, vlady akorat sikanuji lidi omezovanim grilovani venku apod, pricemz prinos tohoto znecisteni je zanedbatelny proti prumyslu ... a odborny cesky pohled zvenku jasne analyzuje, ze to delaji lepe nez na Ostravsku :)

a mimochodem: situace se smogem byla v Praze nejhorsi prave pred ~20 lety ... ne, ze by to bylo idealni, ale prece jenom vetsina prumyslu se utlumila, topeni uhlim skoncilo, zbyvaji 'jenom' auta (coz je vazny, ale dost lokalni problem)

+1/0
7.3.2014 10:04

P13a29v16e44l 35M55a18t15o75u20š73e12k 5900377478424

1) Oranžovohnědou barvu má mj. právě pouštní prach, o kterém jsem psal v souvislosti s mlhami. Nicméně jsem netvrdil, že v Číně znečištění neexistuje a že nepředstavuje problém.

2) S tím, že vliv grilování je oproti průmyslu zanedbatelný, s vámi souhlasím. Ale je to něco jako když se u nás zakazuje pálit listí.

3) To, co jsem psal, není "odborný český pohled zvenku", nýbrž pohled na základě několika poměrně dlouhých návštěv různých oblastí Číny.

4) V Praze sice ubylo fabrik, ale každodenních jízd aut naopak značně přibylo. Problém je to možná lokální, ale pro městská centra a jejich okolí, stejně jako pro okolí frekventovaných silnic a pro mnohá horská střediska, kam se dnes jinak než auty téměř nejezdí, je tento problém naprosto zásadní. Před 20 lety byl v Praze možná horší viditelný smog, ale určitě ne znečištění ovzduší. Spíš si už od té doby nikdo nedovolil omezit motoristy, protože takové opatření je z pohledu mnoha lidí (právě těch, kteří se jinak než auty prakticky nepohybují) značně nepopulární.

0/0
7.3.2014 10:22

D11a71v58i14d 93D15i53r84g98a 7445491468

Právě že většinou nebylo.

0/0
7.3.2014 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.