Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči s praxí do pěti let zavinili smrt 138 z loňských 583 obětí nehod

Řidič s praxí do pěti let zaviní na českých silnicích pětinu nehod. Připadá na ně i téměř každý čtvrtý, který při haváriích v roce 2013 přišel o život. Tyto údaje jsou podle šéfa dopravní policie argumentem, proč usilovat o zavedení řidičáku na zkoušku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T57o95m67á54š 94C67h16r93a20s82t63n69ý 2638249969171

Mě tedy za poslední dobu nenaboural nikdo pod třicet a autem bez čtyř kruhů...

0/0
10.1.2014 10:52

D34a35v11i81d 48T21a15c37í11k 8526125288194

Mne osobne ta cisla v porovnani s celkem nepripadaji tak strasna. Nezapomenme, ze jsou to mladi, nerozvazni lide, kteri s rizenim proste jeste nemaji zkusenosti. Myslim, ze obraz, ktery vytvari TV Nova, ze to jsou vsechno magori, co jezdi ozrali z diskoteky jak na rally, je prinejmensim zavadejici. Celkem jasne si pamatuji, kdyz jsem mel cerstvy ridicak, tak jsem udelal par velkych chyb a nerozvaznosti, ktere me mohly stat zivot a to jsem jezdil pomaleji nez dnes.

Ps: v Australii je uz mnoho let zaveden system dvou mezistupnu pred normalnim ridicakem, zacinajici ridici musi byt oznaceni (nejdrive L, pak P), ale nutno priznat, ze pokud nekdo zavodi nebo jede jako prase, obvykle tam ma to P. Cely system je tedy spise velka buzerace vsech mladych, ktera ale nic moc neresi. Celkova kvalita ridicu je rekl bych horsi nez u nas.

+1/0
9.1.2014 23:46

P75a78v64e28l 72O72d59r97a79z89i85l 6594779877460

Chybí mi informace, kolik usmrcených mají na svědomi chroničtí hříšníci, tedy počet případů, kde by řidičák na zkoušku teoreticky pomohl. Tragické nehody však bývají často s mokrým řidičákem a s čistým kontem, nic nového - typická vanová křivka, jak ji známe z poruchovosti technických zařízení. Pro policajta ale důvod k posílení buzerace, jak jinak.

0/0
9.1.2014 20:54

D42a43v39i48d 10T50a33c10í87k 8506825458904

Myslite kolik ridicu opakovane zpusobi smrtelnou nehodu? Nebo cemu rikate chronicti hrisnici? Ti kteri jedou 54 na padesatce? Z jake statistiky vychazite, ze byvaji s "mokrym" ridicakem?

0/0
9.1.2014 23:49

P39a52v52e64l 87O83d43r14a97z50i89l 6504469197530

Nemyslím. Přestupci. Třeba. Stačí si pročíst zprávy.

0/0
10.1.2014 8:59

L45i24b31a 69R33u68s94n67á22k 2630274685521

Jasně, je potřeba neustále něco zpřísňovat, abychom se náhodou necítili moc free :-/

+1/0
9.1.2014 19:39

T78o76m76á88š 37Z68e67m36a47n 3315718924535

Byl bych pro zavedení řidičáku od 17 let na zkoušku a pod dohledem řidiče držícího ŘP déle než 5 let.

Dále stojí za povšimnutí, že policie posiluje kontrolu nad dálnicemi, kde je nehodovost minimální a ještě ke všemu chce nejvíce kontrolovat překračování povolené rychlosti, které se v policejních statistikách příčin nehod až někde dole.

A těžko ovlivní nehody napitých řidičů vezoucích plno kamarádů z diskotéky = což jsou ty nejhorší nehody.

+2/0
9.1.2014 19:00

K41a43r91e48l 96N62o40v78o63t73n29y 6229221329435

Nemci dostavaji ridicak na zkousku a nadavkem plati az do 24 let zvysenou sazbu za povinne ruceni.  Naopak, cim dele ridic v Nemecku jezdi bez nehod, tim nizsi pojisteni plati. Toho by se mely chytit i pojistovny.

+3/−2
9.1.2014 16:03

T84o39m10á69š 25K90n35a30i73f10l 6233770507270

Vzdyt to u nás takhle funguje.

0/0
9.1.2014 16:07

K96a91r59e75l 78P36o60d74h72o66r64s37k72y 3245133572765

U nas to tak funguje pro auto, ne pro ridice, coz je zjevny nesmysl. Pak to dohanej tim, ze davaji vyssi sazbu za vyssi objem motoru.

Stacilo by aby se zvysovalo pojisteni kdyz ridic udela prusvih nebo ho policajti chytej nalityho apod. a aby po par pripadech to pojisteni vubec nedostal. A kdo ridi nepojisteny tak jde sedet a byl by na silnicich klid.

+1/0
9.1.2014 17:34

T25o46m34á51š 18K30n11a77i61f16l 6233280477830

Funguje to tak na řidiče. Mam už třetí auto, ale bonusy a nižší pojištění se mi počítají samozrejme za cele období, včetně předchozích aut.

+1/0
9.1.2014 17:41

K84a88r61e66l 80P68o46d42h94o81r20s65k43y 3155873272205

Bonusy se vztahuji na majitele, dalsi koeficienty (nebo jak to maji) zohlednuji auto. Ale nikdo neresi, kdo s tim autem skutecne jezdi.

+1/0
9.1.2014 17:43

T27o26m33á97š 41Z26e74m88a71n 3585978264305

Pojištění na řidiče je asi největší nesmysl co existuje.

Viz Británie.

0/0
9.1.2014 19:01
Foto

P47a55v35e81l 78M47a21r57t32i87n39e81k 9505515411513

A to jako proc? Za auto je zodpovedny majitel. Holt ho nemuze pujcit kdejakemu blbovi.

0/0
9.1.2014 20:08

P86a94v88e44l 94O94d12r24a85z53i72l 6854769197200

Naopak, je to nejracionálnější, co existuje. To řidiči páchají škodu, ne auta (až na zanedbatelný počet technických poruch).

0/0
9.1.2014 20:50
Foto

R47a25d73e44k 63L40i60č36k50a 6163628942370

Takové informace mě vždycky zaujmou. Samozřejmě je "vždycky" chyba na straně řidiče... Ale co všechny ty ostaní faktory, které jsem nikde neviděl rozpitvané do detailů. Co vliv "milionu" nepřehledného značení na jednom místě ? Neviditelné čáry ? Neviditelní cyklisti či chodci ? Blbě seřízená světla, která oslňují ? Stav vozovky ? A spousta dalších, které se schovávají za příčinou "Nepřízpusobení jízdy stavu a povaze vozovky" čili chyba řidiče ?

Každopádně s řidičákem na zkoužku souhlasím, pokud to bude podchycené a bude to mít hlavu a patu. Což bude v českém Kocourkově dost obtížné... ani si nechci představit co za blud z toho vyleze...8-o

+4/−2
9.1.2014 16:02

D92a25v89i74d 43R46y83c62h19e81t35s51k53ý 9206951350740

Dovolím se zeptat komu slouží tento článek - opravdu je nutné řidiče zleva zprava buzerovat, když nehodové statistiky strmě klesají?

http://www.autorevue.cz/komentar-obeti-nehod-je-nejmene-za-40let-proc-se-o-tom-nepise

+1/0
9.1.2014 16:00

M34i79l22o76š 91B65é75m 6164769212353

Každému utažení šroubů musí předcházet důkladná mediální dělostřelecká příprava, při které vytvoříme (ze statistiky to jde nejlépe) problém a donutíme veřejnost, aby ho vzala za svůj. ;-)

+3/0
9.1.2014 17:50

D68a48v37i41d 10R73y30c69h62e96t52s40k34ý 9566381430480

Tohle je tedy závěr, nováčci do 5 let praxe způsobí 23% smrtí na silnicích. Řidič může být aktivní max. pár desítek let takže to číslo není nijak šokující. Nevím proč to nutně plošně profilovat na věk! Blbec je blbec a ožralej je ožralej ať je mu 19 nebo 49. Zítra bude dopravní "expert" Huml navrhovat zákazy a opatření..

+4/−1
9.1.2014 15:58

J91o19s29e64f 10V74o81m82á81č60k11a 5583234673654

Přesně. Aby šlo z těch čísel cokoliv vyčíst, muselo by být i uvedeno početní zastoupení (aktivních) řidičů v jednotlivých skupinách, jinak je to jenom mlácení prázdné slámy. Pokud je totiž početní zastoupení této nejméně zkušené skupiny vyšší než 23 % na celkovém počtu aktivních řidičů, je její statistika fatálních nehod naopak lepší než průměru zbytku.

+3/0
9.1.2014 16:38

K35a58r93e69l 54P92o51d78h89o35r71s76k81y 3495873292635

V clanku se pise ze hned v dalsi skupine 6-10 let klesne pocet nehod o 40%. Opravdu si myslite ze pocet ridicu klesa po 5 letech o 40%?

0/0
9.1.2014 17:41

M32i37c24h67a90l 70P67a72v55l58á27t 9233293204489

Jestli on na to nema vliv treba i pocet ujetych kilometru a dalsi faktory, ktere byly ucelove zanedbany.

Ono by to cislo pak nemuselo byt tak spektakularni a tak dobre by se nehodilo pro medialni kampan za utahovani sroubu.

+1/−1
9.1.2014 19:14

K39a85r14e75l 61P67o88d54h50o39r39s38k37y 3975103432935

No to je teda kampan. To ze je zacinajici ridic nezkusenej je snad jasny. To ze dost mladych jsou telata je zrejmy taky. Sam si muzete spocitat jestli vic najezdi typek po vikendech na diskoteku do vedlejsi vsi nebo rodinka na dovolenou do chorvatska (a kazdej den do prace). Voni na to totiz ty mlady asi nebudou mit tolik penez jako pozdeji ze.

A co se tyce utahovani sroubu - az se u nas bude jezdit jako v civilizovanych zemich, tak budu kricet proti utahovani sroubu, do te doby to schvaluju.

0/0
9.1.2014 21:21

J40a47n 36Š85p53e97c43i86á36n 2960970449339

Vlastne moje babicka co neridila 20let a ridicak ma,tak vlastne pomaha te jejich statistice. Navic vzdyt vetsina lidi dela ridicak aby jezdili,tak musej bejt oznaceni za novacky

+1/0
9.1.2014 17:33

M65a69r24e33k 47H94r44u22b66y 6947432811738

Ridicak na zkousku uz mel byt davno. A taky policajti co namisto pruzeni za lekarnicky nebo posedavani v kancelari budou opravdu dohlizet na dopravu.

+3/−1
9.1.2014 15:57

V37á61c41l39a73v 55S25v33o82b81o83d62a 3841869690870

je vtipné jak nám policie neustále namlouvá, že ta klesající hodnota obětí je její zásluha... není to náhodou tím, jak se obměňují starší a méně bezpečná auta za ta co stejnou nehodu přežijí lépe? nebo se snad snížil počet nehod?

+2/0
9.1.2014 15:53

M35i69c89h20a26l 73P68a23v14l60á14t 9973803724519

Vitezstvi ma hodne otcu, ale porazka je sirotek.

0/0
9.1.2014 19:16





Najdete na iDNES.cz