Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na kluzkých cestách ráno bouraly desítky aut, tři dálnice zahalila mlha

Námraza pokryla většinu území Čech. Nejvíce nebezpečných silnic hlásí řidiči ze severu a západu Čech. Kvůli námraze na trolejích ráno v Plzni nejezdily tramvaje a trolejbusy. Mlha komplikuje jízdu na některých úsecích dálnic D1, D5 a D8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D91a29v74i37d 13P28r70a65ž31á84k 6864932592166

Jestliže mlha zavalila Červenou Hospodu, je nejlepším řešením v hospodě sečkat, až mlha opadne.

+2/0
6.1.2014 10:47

R30o82m56a90n 45P28y23t92e96l 4249809613213

Jenže v hospodě se zacyklím, tam mám mlhu za chvíli a ne a ne se z ní dostat.

0/0
6.1.2014 10:50

J38i16n85d29ř56i66c88h 21Š13k30o98p80e52k 4515231220405

musíš počkat, než dorazí bouřka, která vyjasní počasí ;-D;-D

0/0
7.1.2014 7:12

A60l41e47x27a75n25d48r 23K45o13s83t97k31a 5609566519176

Na D8 je kvůli mlze viditelnost 30m. To by mě zajímalo, jaká by byla za takových podmínek bezpečná rychlost.. Ono totiž dovolených 130 km/h tak nějak odpovídá 30m za vteřinu. A viditelnost na vteřinu jízdy mi moc bezpečná nepřijde, když "dupnout na brzdy" trvá cca půl vteřiny. (než si oko všimne překážky, než mozek nařídí brzdit, než noha přešlápne a než brzdy začnou doopravdy brzdit)

+4/−1
6.1.2014 9:19
Foto

L42a59d44i64s40l37a69v 93A27n62t57o19š 7928763988794

Co je tohle za uvahu??? :-D

+3/−1
6.1.2014 9:24

M66i63c48h23a93l 61C89h46a16l20u62p15a 6228800699523

Zkus si zjistit rozdíl mezi nejvyšší dovolenou rychlostí a přiměřenou. Maximálně má smysl diskutovat o minimální rychlosti 80km/h, ale ta za takových podmínek předpokládám neplatí.

+6/0
6.1.2014 9:26

D38a45v18i62d 77P75r29a14ž77á32k 6584622902136

Minimální rychlost 80 km/h nemusí platit ani za "normálních" podmínek.

80 km/h je pouze hranice pro určení, kdo na dálnici může a kdo nikoliv, ovšem nutně neznamená, že touto rychlostí se musí jet. Např. i za slunečného dne s dobrou viditelností nejsou některé kamiony schopny stoupat do kopce osmdesátkou. :-)

+1/0
6.1.2014 10:49

M52i36r83o28s64l95a17v 38B22u80d69a 9962572307732

Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu kzávadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovném úseku rychlosti nejméně 80km/hod. musí řidič dálniciopustit na nejbližším výjezdu.

Z toho vyplývá, že není na dálnici přípustnévjíždět, jestliže pro poruchu nemůže vozidlo dosáhnout stanovenérychlosti 80 km/hod.

Stejně tak na dálnici nesmějívjíždět vozidla, která nemohou stanovené rychlosti dosáhnout kvůli svémuzatížení nákladem.

0/0
6.1.2014 11:11

D63a80v45i91d 14P80r57a68ž46á12k 6904432432456

Na rovném úseku!!

+1/0
6.1.2014 12:09

Ř70e12h36o55ř 13V66l36a31s93á26k 2734454101326

Za mlhy rozhodně není dovoleno jet 130 km/h. ;-)

+3/0
6.1.2014 9:37

V36á92c79l27a98v 40V23á50c22l70a85v 2316938675465

Tak 50km/h .. Reakční doba + brzdná dráha = cca 30m

0/−1
6.1.2014 9:41

A25l73e61x72a91n51d78r 42K51o54s62t47k42a 5869296289686

Jenže 50 se na dálnici jet nesmí, proto mě zajímá, jak to je "dle předpisů".

+3/−1
6.1.2014 9:49

J80a35r41o52s32l72a44v 13L31e29b88e65d69a 3806719687830

Podle předpisů máte jet tak, abyste zastavil na vzdálenost, na kterou máte rozhled...

Prostudujte §18/3 a §35/1 a pak si jděte znova pro papíry ;-)

+8/0
6.1.2014 9:54

A77l52e21x71a17n79d57r 60K37o72s45t91k80a 5639926529266

Jenže současně s tím je na dálnici minimální dovolená rychlost 80, pokud vím. Takže, když viditelnost nedovoluje jet 80, tak se na dálnici vůbec nesmí, nebo jak?

+1/0
6.1.2014 10:09

J50a68r35o93s92l10a27v 68K69a31d88l75e80c 2723903781575

Pokud vozidlo nebo řidič nemůže dosáhnout předepsané rychlosti, pak je povinen na nejbližším sjezdu tuto komunikaci opustit = prázdná dálnice;-) = a tak by to mělo fungovat, jinak za nehodu pak nese plnou odpovědnost řidič a ne silničáři...

0/−1
6.1.2014 10:19

J18a75r16o96s72l54a83v 91L93e98b97e20d50a 3656949237520

Chjo... Žádná "předepsaná rychlost" není stanovena. Pokud nelze z důvodu závady (!) dosáhnout 80 km/h, pak musí vypadnout. To se ale netýká povětrnostních podmínek apod.

Kdyby jel méně než 80, aniž by k tomu byl důvod, pak jde o bezdůvodně pomalou jízdu.

+2/0
6.1.2014 10:24

J40a12r42o89s84l51a93v 12K47a58d68l83e55c 2983543231335

Souhlas, já bych za takových podmínek (mlha), po dálnici nejel už kvůli ostatním řidičům - protože vím jaký jsou to h.vada...;-)

+2/0
6.1.2014 10:47

J54a26r45o29s77l24a51v 12L98e10b28e57d29a 3656929627380

Ne, to není pravda. http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361

Přečtěte si "provoz na dálnici", zejména §36 (2) a §37

+1/0
6.1.2014 10:20

J42o87s45e67f 33B34r22o93ž35k94a 6244172478987

To neřešte. Když je nehoda tak stejně všichni stojí a nejedou. Hustá mlha, sněžení, déšť, zatopená silnice a jiné jsou vyšší moc. V tom případě zákonem stanovené bláboly o rychlosti neplatí. Je třeba zákon prostudovat do všech detailů, včetně výkladu.

0/0
6.1.2014 14:58

M53a96r27e20k 77T76o32m61á86š 9904865846507

no jak ?udělat znovu papíry , když nevíš jak se má jezdit ...

+1/−1
6.1.2014 10:21

S75t53e27p91a74n 30T27o66t65h 8768649315918

Nejedna se nahodou o konstrukcni rychlost vozidla, ktera nesmi byt mensi nez 80km/h? Chtel bych videt jet kamion na vysocine minimalne 80km/h, kdyz je plnej, v nasich koncinach spise pretizenej...

+1/0
6.1.2014 10:29

J33a35r51o28s36l93a60v 11K73a60d12l55e24c 2843153791105

Ano, jen ještě, že přímo v zákoně je řeč i o nákladu a rychlosti, takže pokud kamión nedosáhne NA ROVINNĚ, tak tam nemá co dělat. V kopci mají zvláštní pruhy a to, že nesmí předjíždět atd - je na jinou debatu.

0/0
6.1.2014 10:51

J54a79r47o82s46l49a17v 13K49a85d30l42e86c 2293613881855

Jedná se o takzvanou konstrukční rychlost vozidla... pak v případě závady, pro níž není možno dosáhnout rychlosti... futuristicky je pak i výrobní vadou vozidla, že v mlze nemůže jet bezpečně rychleji než je brzdná dráha dle viditelnosti řidiče... trochu vyhláška zapomněla i na samotného řidiče, který i když bude mít vozidlo splňující podmínky a pojede pod rychlost... snad jen omezování silničního provozu...

+1/0
6.1.2014 10:45

J53i96n20d68ř63i92c34h 49Š11k92o25p46e60k 4455211850655

pleteš si pojmy a dojmy.

Na dálnici nesmíš pokud konstrukční rychlost je do 80 km/h, případně ji musíš opustit, pokud stav automobilu či nákladu nedovolí jet rychleji než 80.

Pokud je náledí či mlha, samozřejmě můžeš jet i pomaleji než 80

0/0
7.1.2014 7:15

R32o84m82a19n 86P85y44t25e86l 4179409673863

Na dálnici i silnici pro motorová vozidla samozřejmě platí, že max. povolenou rychlostí 130 km/hod. není možné bezpečně jezdit v době snížené viditelnosti za mlhy, deště a sněhových přeháněk. Doporučená rychlost je v těchto případech max. 60-80 km/hod., za mlhy ještě mnohem méně. V některých zemích je dokonce přikázáno pohybovat se za těchto podmínek jen předepsanou rychlostí, např. 50 km/hod, čímž vznikne menší riziko, že vozidlo řítící se za Vámi stotřicet do Vás zezadu nenarazí. U nás toto bohužel zatím neplatí, proto se nedoporučuje jezdit za mlhy po dálnici. zdroj http://www.dalnice.com/pravidla/pravidla.htm

0/0
6.1.2014 10:59

J41o49s66e38f 41B18r69o41ž89k86a 6234422448567

V Německu mají na dálnicích světelné informační panely, kde stanoví jakou rychlostí se lze na daném úseku, případně jízdním pruhu pohybovat a píší tam také proč.

0/0
6.1.2014 15:01

M90a66r88t50i18n 55L31u95k75e15š 3756661211755

U těchto článků by měla být vždycky rada pro slabomyslné řidiče ohledně používání mlhovek. Protože tito jinak v zájmu pseudobezpečnosti po usednutí do auta okamžitě zapínají výše uvedené světlo a mají pocit, jak jsou báječně zodpovědní.

Díky takovým jelitům jsem si z ranní jízdy s klukem do školky přes město odnesl památku v podobě rudého kruhu před očima, který budu rozkoukávat ještě odpoledne. Díky R^

+17/0
6.1.2014 8:58
Foto

L52a76d84i92s81l24a60v 74A78n31t14o13š 7268343428974

Mluvite mi z duse. Kazda inverze v Praze znamena, ze si deti mohou pozapinat vsechna svetelka, co maji.

+4/0
6.1.2014 9:27

I68v75o 51H38a52b58e97r66l32a22n64d 9444729609619

I mně mluvíte z duše. Zejména u všech těch felícií, fábií a jiných nákupních tašek, co každý rozsvítí jak Las Vegas... "Hele, co tu všechno mám!" :-/

+5/−2
6.1.2014 9:48

R73o96m93a87n 22P11y30t60e29l 4949259863663

Radši sto slabomyslných řidičů s mlhovkami než jeden se zacákanýma zadníma světlama a jednou prasklou žárovkou. ;-)

+5/0
6.1.2014 10:45

Z46d15e38n95ě63k 77L46i10p24s81k33ý 1937787289702

Mafro, dali jste naprosto neaktuální snímek i s textem, který neodpovídá pravdě ! Taková námraza byla na Vysočině před vánocemi, od té doby žádné stromy nepadaly. Nebuďte takoví diletanti, matete čtenáře.

+3/0
6.1.2014 8:25

T69o58m26á12š 28K69r39a16u32s 6456306954

Po dešti námraza??Není to spíše náledí? ;-)

+5/0
6.1.2014 8:18

T48o25m31i43k 36M70e41t29e26o 7828687802947

Zajisté. Námraza vzniká z mrznoucích mlh.

+2/0
6.1.2014 10:21

L24u61c58i24e 69B93l43a82n58i90c70k78á 2235673959161

...no, auta jsou u nás obalena tenkou vrstvičkou ledových květů ....večer a v noci pršelo - a k ránu to všechno zamrzlo - ještě že nemusím dneska osekávat auto !!

+1/0
6.1.2014 8:07

J98a16n 60S43a80l96o83m92o48n 4959320471975

To jsou ty moderní měniče v tramvajích a trolejbusech. Dřív, když regulace ještě byla odporová, nebo u starší tyrystorové regulace, stačilo jen vyměnit "botičky" na zběračích a nasadit zběrače někde, kde nebylo namrzlo. Pak se už vyjelo a ony si to ty zběrače seškrábly. Případně se zvýšil odběr do topení a odporníku a troleje rozmrzli vlastním odporem a zahřátím. Odporové regulaci výkyvy napětí moc nevadili, tyrystorová to zvládala taky (po přepnutí do režimu "námraza"). Jen ty dnešní frekvenčáky s tím mají holt dost problémů a podle toho to pak taky vypadá.

+2/−1
6.1.2014 8:01

V53á85c89l44a16v 14V17á80c90l61a51v 2856238885335

Zběrače se "Z" jsem ještě nečetl:-) A problémy nebyly v tramvajích, ale ve výhybkách a u trolejbusů s ledem na silnici.... A krásně svítící namrzlé troleje je možné vidět i u 15T, která má vaší terminologií "frekvenčák".

+1/−1
6.1.2014 8:38

J60a64n 22S12a44l22o27m76o17n 4479230261765

Přiznávám, že moje čeština občas kulhá na obě nohy a stydím se za to. Pokud je to jak říkáte, tak se pak nedivím, že to nevyjelo, případně nedojelo, ale to (v případě trolejbusů) asi měly stejné problémy i autobusy.

No a s tím frekvenčním měničem. Jako bývalý projektant ze Škody Ostrov vím, jaké jsme měli v tomto směru potíže. Ne že by se nám to nepovedlo vyřešit, ale zkrátka starší řešení byla mnohem jednodušší :-)

+2/0
6.1.2014 8:43

V65á75c73l70a94v 83V14á14c79l43a17v 2636888355175

S tím dokážu i jako laik souhlas, že nastavení odporového stupně přímo na kontroleru moc netrápilo kolísání sítě či přechoďáky :-)

0/−1
6.1.2014 9:58

O53t18t56o 67Z17d60r41á82h83a29l13a 2841361199815

Oni s tím neměl problém pouze trolejbus se stykačema. Ten se vždy používal v kombinaci s uhlíky s větším obsahem mědi. Jinak velké problémy působí zamrzání vzduchových systémů.

To Vaše chlubení že jste byl konstruktér v Ostrově je opravdu mimo mísu.

Co Vám říká 14TR nultá série - to byly šmejdy co?????

+2/0
6.1.2014 9:21

J96a91n 86S40a24l25o87m79o90n 4389840281795

Stějně jako 21Tr "nulté serie". Máte vůbec tušení jak složité je vychytat všechny "mouchy" na takovém vozidle? Navíc já byl konstruktérem přes elektrickou část, nikoli přes karoserii, která na 14Tr "nulté série" způsobovala díky malé tuhosti docela dost problémů, hlavně s praskáním skel, ale to je historie o něco starší než jsem já :-). Já pracoval až na 14TrM, 15TrM a 21Tr. Mimoto jsem se nechlubil, jen jsem to konstatoval a nevidím důvod proč bych se měl stydět za to že jsem tam byl konstruktérem.

"Zamrzání vzduchu" byl vždycky velký problém, který jsme se pokoušeli (ne vždy úspěšně) řešit odvlhčovačem vzduchu zamontovaným do vzduchového systému. On totiž nezamrzá vzduch (na to je opravdu malá zima), ale vlhkost kterou ten vzduch obsahuje.

+5/0
6.1.2014 9:31

O30t15t48o 55Z86d20r32á97h90a55l19a 2261331919885

Ta 14TR nultá série neměla problém s praskáním skel ale karosérií, unás brzo skončily tyto vozy v kopřivách. Poslední vůz této série jsem poslal do kopřiv osobně.

Elektrická výzbroj je samostatná kapitola to radši nebudu rozebírat.

+1/0
6.1.2014 9:39

J50a91n 97S77a94l97o46m24o76n 4589200901645

Ono už rozebírat tu elektrovýzbroj ani nemá smysl. Kdysi jsem chtěl po údržbářích z DP aby mi psali co mají za potíže a dělali tak nějakou zpětnou vazbu, ale nějak se jim do toho nechtělo. Asi je pro ně snažší nadávat že to stojí za houby, než aby přesně řekli co jim kde vadí a dělá problémy. S podobným přístupem se setkávám i teď. Prostě obecně se řekne že je to k ničemu, ale když se člověk ptá konkrétně co je k ničemu, tak mu to nikdo není schopen říct.

+3/0
6.1.2014 11:13

D38a64n38i32e41l61a 61U78r80b57a97n25o85v82á 2154450775236

Jojo, dneska byl ten led na předním skle nějaké zvláštní kvality, vůbec to nešlo oškrábat.:-/

+6/0
6.1.2014 7:34

K90v32ě97t39o97s39l16a33v 81N83y89t70r95a 9756288668697

To buďte ještě rádi, v Kanadě jim i auta přimrzla k silnici, to se škrábe hůře.:-)

+6/0
6.1.2014 8:04

T35o27m85á84š 71K39r20a68u44s 6106626184

Přesně tak.Už jsem chtěl tu finskou škrabku co jinak bezvadně škrábala reklamovat :-).

+1/0
6.1.2014 8:19

P24e40t77r 98R44e29m68e66š 5971665972

To je hrozné počasí letošní zimu, jen samé ledovky, teploty připínající spíše jaro a přitom jaro není, buď měla být zima se vším všudy a nebo už rovnou jaro, ale počasí se holt nedá poručit :-(

+2/0
6.1.2014 7:31

M26i17l78o77s87l20a60v 32U96r28b22a79n 4288909370293

Jaro je. Ze psa jsem tahal dvě klíšťata. Jestli to, protože zima stojí za prd, na jaře nevymrzne, máme se v létě a na podzim na co těšit

+3/0
6.1.2014 8:45

L91u86k69á63š 39Š52u24s66t52r 3225713618563

Boškov????? :-O

+5/0
6.1.2014 6:58

M59i10c70h68a28l 69M76i91c61h32a58l 1836772648

Autor článku pouze testuje vaší ostražitost... A nebo nepije fernet :D

+4/0
6.1.2014 7:11

J89a11n 60W58o17l16f 8104750781383

Nebo ho pije moc.

+2/0
6.1.2014 7:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.