Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Rusku havaroval letoun Antonov An-12, zemřelo devět lidí

Nedaleko ruského města Irkutsk ve čtvrtek odpoledne havaroval letoun Antonov An-12, na jeho palubě zahynulo devět lidí, z toho šest členů posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M15i28c21h18a84l 52G52a88n30d93a43l68o41v51i56č 7878779621230

S Rusy nelétat!

0/−1
27.12.2013 0:41

G65e53o97r47g 70K86o33m51b21e76r87e81c 9794391956281

stale bezpecnejsi nez jezdit po ceskych silnicich

0/0
27.12.2013 10:15

K78r68y37š46t97o44f 10L50a71n88í78k 1279650345385

Ze by vodka?

0/0
26.12.2013 18:36

M18a41r62i74a46n 61B30a72r46t96e28k 1107771526157

rusi jsou rusi.V usa si do letadla nemuzes vzit ani 1L oleje v Rusku kozu to se neda porovnavat

0/0
26.12.2013 17:37
Foto

V60l87a11s54t38a 19C18o34u75f66a18l 7967959989965

Do An 2 klidně i slepice. Proč ne, když tam někdy létají na místa, kam se jinak dostat nedá. Jinak věřím, že máte osobní zkušenosti. Já například v Rusku raději jezdím vlakem. Je to lepší, protože se v něm dá vyspat. Přiletět ve dvě ráno na letiště, valit do hotelu a jít ráno na jednání je zabijárna. Vlaky si plánuji tak, abych šel na jednání přímo z nádraží.

+4/0
26.12.2013 17:41

I53g33o54r 52P59l73a48n75d30e80r 9267484636980

v.r 1999 som bol na leteskom dni v Bratislave..Bola tam vystavena rozna technika.. medzi inym aj IL-86... pod dvomi motormi boli na zemi polozene take plechove misy a do nich dost intenzivne kvapkal olej...to lietadlo tam doletelo.. nedotiahli ho ako nelietajuci exponat... nemal som z toho dobry pocit...

0/0
26.12.2013 17:46
Foto

V11l25a98s72t28a 83C27o39u63f79a10l 7987329389985

To je palivo. Mastná černozelená hmota. To je normální. Všechna letadla tečou.

0/0
26.12.2013 17:49

I78g52o32r 76P47l10a74n76d32e10r 9557864496340

to nebol petrolej... sa pozna podla zapachu... toto bolo bez zapachu a  bolo co cervene podla mna to bol hydraulicky olej

0/0
26.12.2013 18:01
Foto

V33l56a91s69t70a 75C65o92u97f32a79l 7237369939905

Ten je červenej.

0/0
26.12.2013 18:06
Foto

P71ř58e73m26e47k 31H11o73m26o86l61a 5108505325506

Moje oblíbená kotelna :-/

http://www.youtube.com/watch?v=oFPLMaY03OE

0/0
26.12.2013 16:06
Foto

D28a37n40n88y 38M55a52z16a61n66e32c 2234580345535

In Soviet Russia..... plane flies you....!!!

0/−2
26.12.2013 15:35

L66u85k47e 81V41o37j96t22ě32c86h 7123545270527

V USA létá stejný počet letadel jako v Rusku, spíše víc. Přesto v Rusku je víc havárií než ve zbytku světa :-(

+3/−3
26.12.2013 15:34

L82u24b64o52š 74U81l61r85i94c14h 5611260158674

To máte z brucha, alebo máte na to aj nejaký odkaz?

+1/0
26.12.2013 15:41

L63u79k98e 87V24o91j42t93ě24c12h 7503185890397

Podle IATA loni bylo při 36,8 milionu uskutečněných pravidelných letů přepraveno bezpečně 2,4 miliardy osob. Zdroj: http://www.levneletenky.cz/aktuality/letecky-bezpecneji-nez-kdy-drive/

Letadla vyrobená v západních zemích měla celkem 17 nehod, o dvě méně než předloni. U všech typů letadel, tedy vyrobených i ve východních zemí, se však počet nehod zvýšil o čtyři na 94. Celkový počet mrtvých vzrostl na 786 z předchozích 685. Zdroj: http://www.levneletenky.cz/aktuality/letecky-bezpecneji-nez-kdy-drive/

+2/0
26.12.2013 15:51

I27g66o51r 53P97l88a18n83d18e57r 9167584706150

myslim, ze tie cisla ohladne obeti nie su spravne...minuly rok bolo 475 obeti a tento rok 265. Tento zdroj je urcite presnejsi ..http://aviation-safety.net/index.php

+1/0
26.12.2013 16:00

L98u52k77e 79V20o90j54t68ě16c12h 7663135600507

Já to vyhrabal ze seminární práce na Bezpečnost civilního leteckého provozu, kterou jsem psal před 3 lety. Jestli do dneška za ty tři roky klesl počet obětí ze 685 na 265, jenom dobře R^

0/0
26.12.2013 16:05

I29g49o49r 34P73l70a55n77d47e19r 9727174786540

10 rocny priemer je 719 obeti je to vyrazne zlepsenie.a pocitaju sa tu len obete v kategorii A1, A2, co je preprava cestujucich.. sukromne lietadla nie su v tejto statistike evidovane

0/0
26.12.2013 16:14
Foto

V95l90a39s18t42a 71C88o25u59f71a38l 7797489729965

To je pražská dopravka nebo Žilina?

0/0
26.12.2013 16:19
Foto

V45l50a41s84t57a 43C87o17u65f34a96l 7447529749395

I kdyby to sedělo. Spočítejme průměrný počet lidí na letadlo. 111 letadel a v nich zahynulo 685 lidí. To je cca 6 lidí na letadlo. Takto se to sice nedá zjednodušovat, ale chci říci, že nepadají jen velká, ale spíše malá letadla. A druhá věc. Raději bych věřil Aviation Safety nežli Levným letenkám.

0/0
26.12.2013 16:05

L69u46k83e 75V23o19j21t36ě94c28h 7773395340897

Je to udaj starý 3 roky, vyhrabal jsem to jen co jsem měl uložené v PC...

0/0
26.12.2013 16:07

L61u44k89e 17V14o49j73t32ě75c92h 7963625120327

Jinak bacha, tady taky zemřelo "jenom" devět lidí, ale proto, že letěla jenom posádka. Není to tak dávno, co spadlo letadlo Pardubice-Rusko, taky jenom s posádkou...

0/0
26.12.2013 16:08
Foto

V51l17a73s54t71a 84C41o67u42f63a95l 7837369389145

To je pravda. stejně jako je pravda, že nedávno spadnul v Kazani B737 s 55 lidmi. B737 je přece letadlo vyrobené v USA.

0/0
26.12.2013 16:12

I89g39o64r 57P82l74a72n61d53e45r 9697894956240

lenze pravda je aj to ze lietadlo nemalo nijaku vimu na nestasti v Kazani.. , vinni boli nakoniec ako vacsinou piloti...

0/0
26.12.2013 16:16
Foto

V18l82a26s55t19a 14C52o20u13f84a62l 7157299769575

Nevím. Já jsem v té době byl v Samaře a nestačil jsem sledovat noviny. Ale tak rychle se letecké nehody nevyšetřují.

0/0
26.12.2013 16:18

I53g18o65r 46P93l70a12n67d97e53r 9487754446220

v tomto pripade to je dost jasne .. audit spolocnosti tatarstan air  nasiel tolko poruseni predpisov, ze cela spolocnost ma zakaz lietat.. napr. len piloti havarovaneho lietadla nemali platne licencie, nemali vycvik pre dany typ lietadla... stroj nevykazoval ziadne poruchy...ale ked si budete sledovat letecke nehody tak vam vyjde ze 90% pricin je v ludskom faktore...je fakt ze vysetrovanie este nie je ukoncene..

0/0
26.12.2013 16:32
Foto

V11l36a24s51t71a 27C54o23u66f80a29l 7107479289605

Tak to jsou potom paka. Ale to, že neměli typovku mi připadá přehnané. Těm 90 procentům věřím. Létám od patnácti let a v letectví jsem byl dost dlouho na to, abych viděl, jak se letadla počítají, navrhují a staví. Bezpečnější stroje na dopravu lidí na světě nejsou. Když máme jednou za rok rozbory nehod, tak je tam skutečně převaha nehod z viny lidského faktoru. Ono, když z letadla najdete jen kousíčky, tak se jde napřed do papírů, které zůstaly na zemi. Zažil jsem i případ, kdy technik zapomněl podepsat záznam opravy v provozní knize a nehoda se hodila na něj. Přitížilo mu i to, že nevrátil nářadí na svoje místo. Hodili na něj, že ho nechal v letadle.

0/0
26.12.2013 16:40

I72g29o69r 52P84l94a91n61d34e58r 9307474806580

co som sa docital tak spackali pristavanie, zrusili ho..TO/GA.., ale stroj uz bol v pretazeni, takze potrebovali rychlo ziskat rychlost , tak pustili nos dolu.. ale boli len 700m nad zemou..narazili do zeme pod uhlom -75stupnov

0/0
26.12.2013 16:54
Foto

V56l64a64s76t74a 90C83o36u89f77a14l 7397979939975

Přetažený éro v 700AGL? To chce analýzu FDR a hlavně IAS a úhel náběhu před potlačením a jestli byli na GS. Potom hodnotu Pittch po potlačení, jeho úhlovou změnu v čase a nárůst IAS v této fázi. Z té výšky se dá éro ještě pořád docela dost rozjet. Navíc, pokud fungují motory.

0/0
26.12.2013 17:05

I65g73o69r 64P48l47a79n28d16e90r 9377154436620

da sa. , ale podla vsetkeho ti chlapici to nemali velmi v ruasch..a zrejme v tom je aj cely problem...uvidime aky bude vysledok vysetrovania...ale ja sa dlhu dobu dost podrobne zaoberam touto problematikou...a jednoznacne mi vychadza, ze clovek je najslabsi clanok bezpecnostnej retaze..v letectve

0/0
26.12.2013 17:12
Foto

V27l22a96s17t42a 18C33o63u45f69a53l 7697889929785

Tady to je. To asi znáte. The engines spooled up to takeoff power and the crew raised the flaps from 30° to 15°. The airplane began to climb and the pitch angle increased to 25°. Consequently, the indicated airspeed began to decrease. When the airspeed reached 125 knots, the crew reacted by pushing to control column forward. Up until that moment, from the execution of the go around, the crew had not used the flight controls.

Chlapi přidali plyn a hned zasunuli klapky. Měli počkat až se éro rozběhne při tom samém pitch, ale to by chtělo vidět na časové ose společně s IAS. Vidíte, že IAS začala klesat. Přetáhli to na pitch 25. To je moc. Protože brzo zatáhli klapky, neměli vztlak. Hned nato potlačili a éro šlo dolů. Nemělo rychlost.

0/0
26.12.2013 17:19

I74g79o64r 92P66l35a92n55d77e26r 9197194846450

presne to...vznikne retaz chyb a na konci je katastrofa...

0/0
26.12.2013 17:22
Foto

V69l82a63s77t91a 36C60o90u42f90a61l 7897419209335

Chtělo by to vidět ty grafy.

0/0
26.12.2013 17:30
Foto

V93l94a77s90t35a 37C26o56u50f50a95l 7907299509385

Vítr měli celkem stabilní 8-11m/s z 230, tedy 60 st zpředu zleva. To je v pohodě.

0/0
26.12.2013 17:35

L26u97b24o78š 10U10l69r15i21c11h 5511240888324

Ďakujem, už mám lepší prehľad. R^

0/0
26.12.2013 16:14

P12a15v44e60l 44O53d31r24a41z92i19l 6424669167360

To nijak nepodporuje váše tvrzení o tom, že v Rusku je víc nehod, než ve zbytku světa. Prosím doložte.

0/0
26.12.2013 16:43

I50g40o68r 70P90l61a44n91d27e41r 9327934346710

otvorte si http://aviation-safety.net/database/ tam to mate po krajinach vsetko si mozete najst

0/0
26.12.2013 17:00

P78a33v84e12l 66O27d48r89a56z68i16l 6844939827820

To přece chci po panu Vojtěchovi!

Ale asi toho není schopen. Rok 2012, kat. A1 - Rusko 10x, celý svět 83x. Tvrzení pana Vojtěch, že v Rusku je víc nehod, než ve zbytku světa, je tedy vymyšlený nepravdivý blábol.

0/0
26.12.2013 17:10

I84g89o66r 13P98l83a59n20d55e27r 9417494696510

to sa tak neda pocitat.. ve Rusku lieta o dost menej leitadiel ako povedzme v USA alebo Europe...to sa musi prepocitat na osobokilometre a z toho vam skor vyjde nieco rozumne..

0/0
26.12.2013 17:17
Foto

V42l13a31s37t88a 68C23o85u56f64a49l 7197129509215

Nějak tak. Nebo na hodiny. Prostě na něco, co se pak dá vzájemně srovnávat. Stejně tam jsou ale chyby vlivem rozdílného počasí v různých regionech, vlivem různé kvality údržby a vlivem kvality personálu.

0/0
26.12.2013 17:22

P12a84v76e50l 19O44d56r42a36z31i72l 6944739747550

Pan Vojtěch napsal to, co napsal, to je celkem jasné a je to nesmyslný blábol.

Počet oskm je nezajímavý, spíš je zajímavý počet osobostartů(přistání), ono ten let mezitím je nejméně rizikový, že. Taky byste mohl započítat klimatické podmínky...

0/0
26.12.2013 17:43
Foto

V49l85a97s30t14a 35C12o62u65f92a23l 7707149199485

Na rozborech se uvádějí počty nehod na milion hodin. Toto se zpracovává pro každý kontinent a pak se to dá do tabulky a do koláčového grafu.

0/0
26.12.2013 17:47
Foto

V59l74a56s69t43a 24C55o72u28f42a96l 7557889119675

Jde o to, jaké kategorie letadel zahrnují statistiky. Pokud se bavíme o BGA - Business & General Aviation, tak těch létá v USA nejvíce na světě. Mají také největší podíl na nehodovosti. Pokud mluvíme o "Velkém letectví" - ATR (Air Transport & Regional, tak jsou čísla jiná a nesmíme zapomínat, že životnost takového letadla je 4-5 desítek let. Za tu dobu projde službou u západních aerolinií, pak je prodáno do Afriky, na střední východ nebo do Asie. Ale také do Ruska. Tato letadla jsou náchylnější na závady.

+2/0
26.12.2013 16:10

L95u28d21ě81k 18F98u32x14a 9296170754817

Vašek & Jonáš, když seženete další mínusáky a nasekáte LV dostatek mínusů, všichni ti nešťastníci a oběti leteckých katastrov v Rusku obživnou, takže do toho, vy borci!!

+2/0
26.12.2013 16:45
Foto

V23l83a25s31t84a 37C26o82u23f30a26l 7147229349405

V Rusku jsou úplně jiné podmínky pro provoz letadel a pro létání samotné nežli třeba v USA. I toto musí statistiky zohlednit. V Rusku a hlavně na Sibiři jsou daleko tvrdší meteorologické podmínky. Počasí se mění na trati rychleji zejména v zimě. Vždy jde o to, pro jaké účely byla statistika vytvořena a z jakých dat čerpá. Když jsem vedl studenty na ČVUT právě na dopravní fakultě, tak bych jim nikdy neuznal jako zdroj "Levné letenky", protože ty mají pochopitelně dokázat co nejvyšší bezpečnost a nezahrnují všechny nehody. Nebo bych požadoval řádné zdůvodnění této volby. I když na druhou stranu, pro seminárku to může stačit. Jinak se LV asi snaží.

0/0
26.12.2013 16:58

I34g11o71r 37P56l73a64n35d26e52r 9917364406590

Aljaska ma takisto tvrde podmienky...mne sa to javi tak aj z minulosti, ze rusi maju laxnejsi pristup k dodrzovaniu pravidiel..a to sa prejavuje aj v letectve.. staci ked si spomenieme na predvadzanie superjeru SU100, nehoda airbusu na sibiri, ked kapitan nechal pilotovat svojho 13 rocneho syna..atd..

0/0
26.12.2013 17:06
Foto

V51l51a49s36t48a 73C59o43u26f75a69l 7607839839825

Ano, na Aljašce je také více nehod nežli třeba v Kalifornii. Nebudu raději mluvit o tom, co se děje v kabině za letu. Jednou mne TAP nechali řídit z Lisabonu do Prahy jen proto, že jsem jim poslal po letušce vizitku. To by se nemělo. Jak mohli vědět, že nejsem terorista? US kolega, se kterým jsem letěl se nestačil divit a samozřejmě to pak vyprávěl po firmě, tak mne čekal pohovor na HR za přítomnosti nadřízeného.

+1/0
26.12.2013 17:14

I97g94o77r 94P74l91a79n28d44e48r 9347484296890

teraz uz plati pravidlo sterilneho kokpitu..uz by sa vam to ai nepodarilo...:-)..asi,, no a juzania si celkovo z predpisov nerobia tazku hlavu...

0/0
26.12.2013 17:20
Foto

V14l42a44s88t52a 62C77o73u63f85a85l 7657749669545

Trochu se to zpřísnilo. V úterý jsem potřeboval rychle poslat dokument v obálce hlavnímu šturmanovi na Pulkovo. Šturman řekl, ať jedu na letiště a dám to doručit posádce, že ho všichni piloti znají. Zajel jsem na Ruzyň, tam Štědrý den a do Pulkova odlétalo jen jedno letadlo, které jsem nestihnul. Šel jsem na kancelář Aeroflotu, kde mne slušně odmítli, že nemůžou vzít cizí zásilku do kabiny a že jim pulkovský kolega má zavolat. Pak z nich vypadlo, že nelétají do Pulkova, ale jen do Šeremetěva. Dnes jsem dostal sms, že zásilka došla.

0/0
26.12.2013 17:29





Najdete na iDNES.cz