Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích letos zemřelo nejméně lidí za 43 let. Pro EU je to hodně

Na českých silnicích zemřelo letos od ledna do listopadu 529 lidí, což je o 107 méně než loni ve stejném období. Je to vůbec poprvé od roku 1970, co za prvních 11 měsíců klesl počet obětí dopravních nehod pod 600, řekl šéf dopravní policie Tomáš Lerch. I tak je to proti vyspělým zemím vysoké číslo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V35a63c93l19a59v 65H10a63j83e86k 3336379799

Sebevraždu ročně spáchá kolem 3 000,.Lidí a to nikoho nezajímá ani u nás, ani v EU. :-(

0/0
7.12.2013 9:38

J75i40r86k19a 21H21o66n47c65ů 2734524121428

Největší vliv na nehodovost má respekt k zákonu. Pokud totiž, jak je u nás běžné, se dodržuje silniční zákon pouze tehdy, je li v dohledu represivní složka, bude zde vždy víc nehod. A pro rýpaly: Ano, ani já ho vždy nedodržuji.

+1/0
6.12.2013 19:10

J93a36r80o71s38l19a26v 27Z71a72j77i74c81e57k 6754771687617

Statistika by mela i zohlednit pocet prumerne najetych km. V zemi, kde ridici najezdi v prumeru 5 tisic km/rok, nebude (??) tolik smrtelnych urazu jako v zemi, kde ridici najezdi v prumeru 25 tisic km. Je mozne, ze pomer najezdenych km k poctu smrtelnych urazu by byl statisticky hodnotnejsi. Umim si i predstavit, ze podil zahranicnich ucastniku silnicniho provozu zpusobujicich smrtelne urazy, je v tzv. tranzitnich a turisticky mimoradne navstevovanych zemich, bude vetsi nez v zemich, lezicich mimo velmi frenkventovane trasy. Je ovsem mozne, ze ve statistice jsou vsechny tyto eventuality zahrnuty, i kdyz v clanku je uveden pouze pomer neboztiku k milionu obyvatel te ktere zeme.

0/0
6.12.2013 14:30

B63l27a20ž22e76j 42M38o34t57y62č19k87a 8977297655560

přitom jsou u přechodů retardéry a díky nim se dá chodec přeskočit.

+2/0
6.12.2013 13:32

L33u16b36o13š 24S93u28š63i58l 1678247416468

Dobrý den. Všechny nehody jsou varující. Ale pro Brusel u nás nebude nikdy nic dost dobré. Především jsou tam trnem v oku jakákoliv dobrá čísla. Potřebují zde vše zašlapat, abychom byli co nejvíce závislí na velkých státech.

+1/−1
6.12.2013 13:30

Š39t19ě71p87á14n 89F47r25a82n24c14l 8384989834680

A proto - navzdory Bruselu - bourejte a zabíjejte se v autech mnohem častěji než je celoevropský průměr! Obdivuji vaši oddanost protibruselskému tažení!

+1/0
6.12.2013 14:01

M64a62r83t79i54n 26Š10t51ě70p42á58n49e32k 3907583283741

Tak ono se to cislo nebude nikdy libit. Dilem proto, ze je to smutne a kazda smrt (skoro kazda) je skoda. Dilem proto, ze by pak nebylo co zakazovat, koho pokutovat a tezko by se dokazovalo, ze ruzni experti maji narok na penize od statu, kdyby vse bylo bez problemu.

 

Dalsi vec je, ze jak pisi podemnou, na nehodach maji veliky vliv silnice a znaceni mnohdy v dezolatnim stavu.

0/0
6.12.2013 12:49

T24o92m21á32š 98Z25e20m25a74n 3195188324225

Značení je spíše matoucí a zbytečné - vemte si kolik je značek u silnic třeba v Rakousku a ten les značek před křižovatkou u nás.

Reálně se tu pak jezdí po paměti, protože než si vše přečtete, tak byste musel zastavit.

0/0
6.12.2013 12:51

M98a84r94t43i93n 92Š14t39ě60p90á23n19e29k 3267713403971

Taky pravda, ja mel na mysli hlavne mnohdy neviditelne cary a pod. Onehdy jsem sjizdel nekde z dalnice za deste a tmy a tam byla plocha zvici mensiho parkoviste, kde byly najezdy a sjezdy a nikde jedina cara. Potlucena silnice a hledejte cestu. A tak je to mnohde.

0/0
6.12.2013 13:05

T91o91m64á84š 62Z84e90m56a41n 3635678684395

Jo, to znám, některé křižovatky jsou "A tady se jezdí kua kudy?!"

0/0
6.12.2013 14:09

P50e90t43r 48N30ě59m63e37c 4575632342707

Nejvice se na zlepseni podili bezpecnost aut.

0/0
6.12.2013 12:47

T83o41m29á19š 88Z95e93m52a43n 3205258404565

A rozšiřování dálnic (1990 cca 540km, 2013 cca 1220 km).

0/0
6.12.2013 12:49

R23o31s20t52i47s60l50a70v 91C61i71b28u84l76k51a 2809449640444

Jsem přesvědčený, že 15–20 procent jde na vrub nekvalitním silnicím.

0/0
6.12.2013 12:42

T10o59m91á10š 58Z36e32m73a71n 3735858164795

Spíše jejich absenci - chybí dálnice a rychlostní silnice projektované už za první republiky.. Včetně těch, které byly skoro postavené už v roce 1942 (např R43).

A když se podívate na mapu nehodovosti, tak je propastný rozdíl mezi sebehorší rychlostkou a na ni navazující jedničkou (třeba R7).

0/0
6.12.2013 12:45

J28á18n 72B46a41d26i14o26v72s30k22ý 2499674466706

Mne z toho srovnání se Slovenskem vychází, ze jde i bez bodového systému. Chtělo by to jeste analýzu - vliv krize a také cislo kolik nás bodový systém stojí.

0/0
6.12.2013 12:24

G59a95b56r62i39e19l 92H20o38r75t98e27n 9751649473664

Bodový systém se na úmrtích při dopravních nehodách moc neprojeví nikde, má pozitivní dopad spíš na výši škody při nehodách.

0/0
6.12.2013 12:28

T67o77m43á13š 47Z39e83m86a71n 3865198684845

Pro vyhodnocení bodového systému stačí podívat se na graf nehodovosti v letech 2003-2013

Po zavedení bodového systému (včetně meření obecní policií) pořet mrtvých skokově vzrostl, ikdyž předtím již několik let klesal..

+1/0
6.12.2013 12:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.