- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nechápu jednu věc - proč nemají strojvůdci běžně k dispozici automat, který by na základě souřadnic a aktuální rychlosti dokázal vyvolat poplach? Mikrospánek jsem zažil a nemyslím si, že by se mu dalo nějak předejít.
Dobrá otázka. Navíc by to ani nebylo nějak šíleně drahé, stačí normální gpska ale s mapou trati, namísto silnice. Není to dost přesné k samostatnému vedení vlaku, ale aby to vyhlásilo, že je v úseku, kde se má jet 40 a on jede přes 100, na to přesnost +- 20m bohatě stačí.
To je také z toho, že tito lidé nemají dostatek odpočinku, normy jsou nastavené tak, aby makali jako stroje, nejlépe non stop. A platí to i u dalších profesí, nejen letců, řidičů, stojvůdců. Bohužel, kapitalismus v rámci klientského přístupu hazarduje s lidskými osudy a životy lidí. Proč není potrestán systém, který toto způsobuje? Proč pasažéři - klienti se stávají rukojmými chybného uvažování mocných? Jak dlouho budeme mlčet, že král je dávno nahý a že nás žene jako stádo ovcí do záhuby? Vše prý vyřeší trh, O.K.
Kolik hodin jezdí fírové v USA? Jaké mají bezpečnostní přestávky? Sem s tím.
Mě by zajímalo jak se ten vlak vlastně řídí. Lokomotiva evidentně jela na konci vlaku a tedy tlačila. První vagon by měl být ten úplně u vody, ale ten nemá žádný prostor na strojvedoucího. Kde tedy ten strojvůdce sedí?
řídící vůz je na fotce č. 15, od ostatních se liší tím ,že má vepředu 2 okna.
Byly doby, kdy v lokomotivě jezdili strojvedoucí dva, to samé v kamionech dva řidiči. Ale úsporná opatření tomu tak nechtěla...........
A stejně docházelo k neštěstím a nehodám, možná dokonce častěji než dnes.
Před několika měsíci navlas stejná nehoda ve Španělsku a vlastně naprosto totožný důvod. V obou případech za to ale nemůže ani tak strojvůdce, to je jenom člověk a u hromadných dopravních prostředků je potřeba prostě předvídat a zabránit i lidské chybě, podobně jako mají různé kritické okruhy své sekundární zálohy. I u osobních aut se nyní montují systémy, které např. sledují pozornost řidiče a to se bavíme o autech, která vozí o několik řádů méně lidí a stojí o mnoho řádů měně.
Takováto chyba strojvůdce prostě statisticky musí nastat a nejspíš k ní dochází docela často, jen výjimečně to však vede k nehodě. I vzhledem k tomu Španělsku by tak spíš měl být obviněn ten, kdo se nezamyslel, jak těmto nehodám předcházet, v mhoha zemích to už mají vyřešeno, včetně u nás (alespoň na hlavních tratích).
Bezpečnostní opatření a zajištění všeho druhu se velmi rychle vyvíjejí. Nikdy ale nebude možné zabránit neštěstí, vždy někdo nebo něco selže. Předpokládám, že brzy začnou příměstské vlaky jezdit na automat. Jestli to zabrání neštěstí, to těžko odhadnout. Vypadne sice chybující lidský faktor, ale jestli ho nahradí stroj i v nějakých naprosto nepředvídatelných situacích, to se teprv ukáže.
V Česku mají vlaky tzv. "živák"- tlačítko, které po zaznění ječivého signálu musí strojvůdce zmáčkout, jinak začne vlak automaticky brzdit. K tomuhle se v USA ještě nedopracovali?
Jednou za několik minut (tuším 2-3). Pokud se mezitím zhroutí a padne na "plyn" tak nastane totéž. Spíš se divím, že přímo v New Yorku nemají žádné zabezpečovadlo, které by vlak zastavilo při překročení rychlosti.
JAKTOZE v dnesni computerove technice to neni "nejak" zabezpeceno nebo osetreno tak, aby proste nemohl usnout, a kdyby napr neodpovedel na nejaky podnet tak vlak zpomali anebo zastavi???
Vim ze po case se to stane otravne, ale co druzi, kteri musi byt u vyrobni linky anebo knacelari s konstantnim dohledem za zady, a nekdy musi zodpovidat za kazdou minutu sve smeny.
pokud vim, tak se nedavo resila nehoda v sevrnim Spanelsku (Santiago de Compostella), kde byla povolena 80 km/hod. ale strojvudce zacal brzdit ve 192 km/hod. Na trati udajne JESTE nebylo nainstalovano automaticke omezeni rychlosti - cili existuje. Pokud vim, tak zarizeni na kontrolu strojvedouciho ( jak pise nad Vami pan Zetek) se montuje do vlaku uz od doby elektronkove, kdy jeste zadny pocitac neexistoval, a ani k tomu neni poterba. Proc ho jeste nemaji Americane, tak to nevim
Rockefeller si přivydělává jako strojvúdce?
Aspoň v pohodě zaplatí celej novej vlak ....
Kdyby to byl řidič autobusu, tak bychom řekli mikrospánek. Ale u strojvedoucího to formulujeme tak, že si dal dvacet.
Ale dobře, že to nebyl autobus, to by asi dopadlo hůř v té rychlosti.
On to nemusí být spánek. Neřikejte mi, že jste nikdy nezažil stav, kdy jen koukáte na to, jak okolí sviští okolo a nemůžete naprosto nic dělat. Ten odborář (jak jinak nesnáším odbory) to popisuje docela přesně, je to jako hypnóza.