Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kanál Dunaj-Odra-Labe podporuje i vznikající koalice, plánuje studii

I když hradní strana SPOZ ve volbách úplně propadla, neznamená to, že se musí prezident Miloš Zeman vzdát svých megalomanských představ. Třeba tu o vybudování říčního kanálu Dunaj-Odra-Labe mu zřejmě pomohou naplnit i strany, které ve volbách uspěly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10a35v98e89l 51L48o42u22d73a 6753404234884

Je to nesmysl, kdo bude po čr přepravovat náklad pomalou lodní dopravou, když kamionem dostane zboží 100x rychleji na místo určení. Jedinou rozumnou alternativou by byly vlakové koridory...

0/0
25.11.2013 6:25
Foto

Z94d29e50n72k45a 98L59n98ě43n12í49č65k49o15v81á 3254530641

Ne, ne, ne, ne. Dalsi vyhozene penize oknem.

0/0
24.11.2013 8:06

T12o69m59á31š 15Z18e79m39a97n 3175328814175

A co spojit kanálem Žlutou řeku s Missisipy (doplňte chybějící písmenka dle libosti) přes Vysočinu?

0/−2
23.11.2013 20:28
Foto

H94a32n11a 47M18u40s69i29l89o79v66a 9325594331128

Mimo to, co si myslim o ucelnosti kanalu DOL mne zaujalo pouziti 3 negativu v jedne vete - takze jsem nepochopila dost dobre jeji smysl

Pokud podporu mít nebude, nemyslím si, že je to nereálné," uvedl dopravní expert sociální demokracie Milan Chovanec.

Takze to bude nebo nebude realne?

0/0
23.11.2013 18:51

E43d60u96a30r21d 32B21l29a45z96e45k 1643640685615

jojo čeština... Např překombinování záporů: nemám nikdy nechut k nicnedělání... Co jsem tedy - lenoch nebo pilný?;-D

 Hlavně že se místní smějí často zejména sloneštině např. výrazu: ja som tu neni. ;-)

 Přitom je mnohem světovější nejen názvy měsíců ale i logikou posloupmosti i záporů, kdy nejprve vyjádřím činost i složitou kombinací sloves a bez záporů a až nakonec dám rozřešení - jestli to celé -ta činost, ano nebo ne - jak jednoduché a logické, nepřekombinovyné a nezamotávající a také ne nesrozumitelné a nekdy, např. na letecké kontrolní věži i zdlouhavé na přemýšlení v krizových situacích i nebezpečné nejednoznačností a spletení!;-€

 

 Např němčina to má stejně tak a vůbec většina jazyků světa: Ich bin nicht hier R^ (doslova: Já jsem ne zde)

  Stejně tak by bylo lepší - ihned jednoznačné!!!: Já mám vždy chut pracovat ANO/NE :-P Je to sice takové mechanické, strojové, ale jednoznačné. V CR se mnozí chovaj díky tomu alibisticky a často se v TV amatéři vymlouvaj stylem? nooo já si NEmyslím že asi určitě NEbude NEpořádek NIkdy... (navíc spojení asi, myslím vs určitě, si odporují také... :-()

0/0
24.11.2013 12:17

A91n21t29o41n70í26n 13Z44e16l22e94n87ý 2214883911986

"Ja som tu neni" je hungarismus, proto se mu smějí nejenom Češi, ale i Slováci kteří dbají na správnou slovenštinu.

Děkuji že jste se s námi podělil o své hluboké lingvistické znalosti, načerpané dlouholetým studiem knihy: "Učte se cizím jazykům, děti".

0/0
24.11.2013 16:45

M54i83l76a95n 47K19e11s70l 2846826123648

O tom kanále se špekuloval snad již Karel IV.Studii zpracovávali také komunisté.Nevím jak dnes,ale ještě tak před 30 lety se museli mosty přes Moravu navrhovat tak,aby se daly zvednout o tři metry.To kvůli tomu,aby podepluly pod nimi větší lodě.Mosty které nevyhovovaly tomuto požadavku byly projektovány jako provizorní.Myslím,že studie jsou vyhozené peníze.Zvedněte třeba v Kroměříži most o tři metry.Musíte zvednout nájezdy na most,potom všechny silnice a ulice napojené na nájezdy,všechny vstupy a vjezdy do domů.Potom se zjistí,že nepodjedete pod el. vedením,když jej zvednete,koliduje s vedením,které jej kříží.No a když se do toho zaplete i ajznbón a kdo ví co ještě, potom trma vrba a to zasáhne celou Moravu a kus Čech.Zpracování studie zajistí akorát spokojený a klidný život zpracovatelům,ale ještě několik generací na to mít nebude.

0/0
23.11.2013 15:05
Foto

A49n72t75o14n60í38n 87S54t13r27e61j84c 8395254905184

Vzácný modrásek očkovaný? To je něco jako člen ODS po tetanovce?

0/0
23.11.2013 14:21

P26a43v98e40l 52A97n90d79r86l71i23k 8816195585568

pán de snaží být vtipný. Ale udělal ze sebe trotla

+2/0
23.11.2013 16:30
Foto

I87v23o 47R93o42t45t89e37n82b11e46r94g 3367318918668

A což Dněpr - Volha - Váh - Labe - Rýn s křižovatkou ve Slušovicích? 

To by se náš hoch z pazderny zapsal do dějin!!!!!!

+1/0
23.11.2013 13:25

T31o28m92á54š 50H82a71t21a51n 3809943279870

Proč tak při zdi, je to jen první dílek průplavu Atlantik - Pacifik.

+1/0
23.11.2013 14:04
Foto

I24v15o 45R53o70t73t70e90n31b57e71r35g 3167268388158

Já si netrouf;-D

+1/0
23.11.2013 14:41

R12a63d58i94m 15P90o62l26á14š16e15k 9516353529619

Dněpr Volha, respektive Černé - Kaspické moře už kanál má, stejně tak jako je přes území Ukrajiny a Ruska říční propojení Černého  s Baltským a Severním mořem.

Že to bylo uděláno kdysi hlavně kvůli vojákům a nyní se to málo využívá, je věc jiná.

0/0
23.11.2013 14:06
Foto

I50v72o 48R67o94t11t51e65n57b30e74r10g 3707308288438

Ale u nás to není:-/

0/0
23.11.2013 14:43

R66a43d16i49m 27P46o31l82á33š52e28k 9496643689299

Podle mně problém D-O-L  rozlouskne Turecko. Pokud turecká ekonomika půjde nahoru současným tempem, během pár let se Turecko stane dílnou a obrovským výrobcem zboží pro Evropu i jižní Ukrajinu a Rusko. Už dneska je průměrný příjem v rozvinutých centrálních oblastech Turecka znatelně vyšší než u nás a zároveň je Turecko čím dál sebevědomější. Brzo začne přímo působit na balkánské státy a potom i na střední Evropy, aby dopravní trasy od Černého moře včetně říčních byly vylepšovány a modernizovány, aby tak Turci měli odbyt na své zboží. Proti současné trase přes západní přístavy to pro Turecko to bude znatelné zkrácení a zjednodušení dopravy.

Potom bude nečinnost nebo přímo odpor západních logistických center na pobřeží Severního moře, pro které by byl D-O-L přímá konkurence, překonán a stavba průplavu D-O-l se potom může konečně rozjet.

0/0
23.11.2013 13:20

A64n78t95o31n62í66n 57Z42e14l60e97n11ý 2744403891916

"Máš rád Turky?" obrátil se Švejk na hostinského Palivce, "máš rád ty pohanský psy? Vid' že nemáš."

"Host jako host," řekl Palivec, "třebas Turek".

+3/0
23.11.2013 13:36

T94o84m71á47š 18H29a12t43a13n 3509653449520

A po žních k Turkovi.

0/0
23.11.2013 14:01

T82o12m10á87š 10H19a31t74a98n 3659753189100

To by museli mít v Turecku 'turecké hospodářství'.

+1/0
23.11.2013 14:06

K12a87t29e45ř56i52n42a 59S32l63a91v30í21k44o75v61á 6273215110223

Tak do roku 2200 to snad stihnou...

0/0
23.11.2013 12:58
Foto

A88n30t57o96n22í73n 30S68t27r95e29j94c 8395174275234

Tak to jsem opravdu zvědav. ;-D

0/0
23.11.2013 15:14
Foto

I24v67o 92L23a12d92e59n48b17e67r87g73e55r 3223813537746

Zdokonalovat a propojovat železniční i vodní cesty po ČR vidím smysluplně. Autodoprava má také své výhody, ale s dlouhodobým výhledem si nemyslím, že kilometry dálnic a rychlostních silnic všemi směry naší republikou se zaplatí. Jak nás začnou opouštět montovny právě pro automobilový průmysl, bude ubývat potřeba rychlé přepravy. [>-]

+1/−2
23.11.2013 12:48

J94a20n 80Š40v31a33d81l31e72n42k36a 9434969890

A jak s rychlou přepravou souvisí budování říčních průplavů?

0/0
23.11.2013 12:52

J14a27n 61F47r58o27l86í20k 6956690195894

Pán praví, že pokud nás opustí ten zbytek pracovních příležitostí je veškerá doprava zbytečná a můžeme se věnovat jízdě na jachtách na kanálech vybudovaných velkým muftím.

+1/0
23.11.2013 18:54

V53i84k55t23o14r 24Š75e30d43i95v46ý 8826921440216

Ano, pokud nás opustí výroba, nebudeme mít na spotřebu a většina dopravy se stane zbytečnou.

+1/0
23.11.2013 12:54

D90a38v59i33d 14Š20a76f83r56á93n74e32k 5357864847233

Čistě technicky vzato, co přepravují lodě po řece? Písek, uhlí nebo železný šrot. Skutečně je dnes něco takového potřeba?

Kontejnery se zbožím je efektivnější přepravovat po železnici, takže já bych byl radši, kdyby se investovalo sem.

+7/0
23.11.2013 12:04

A20n30t41o78n95í75n 59S37á22d66l75í56k 3170793772532

To je velmi krátkozraký náhled.Z hlediska ekonomicky ekologického má tento "projekt" nebývalý význam.Žádné rezivějící kolejnice,šrouby likvidované nepiřspůsobivými a mnoho dalšího.Také možnost alternativních pohonů,které mohou být na příklad elektrické,jako u trolejbusů a nebo nejnovější atomový pohon!Zasvěcení zřejmě ví,o čem píši!V době vysoké nezaměstnanosti je také možnost při výstavbě zaměstnat velký počet lidí!

0/0
24.11.2013 20:41

J24a16n 95Š80v46a46d14l78e75n10k97a 9294399900

Ten Čihák je opravdu "expert". Jestli takových má ANO více, tak potěš pán Bůh. On chce utratit tři miliardy v Přelouči, aby si vyzkoušel, zda má vůbec další splavňování a budování kanálů cenu. Třeba se pak ukáže, že nemá, ale stavba za tři miliardy, tj. betonové koryto v samé blízkosti města, zůstane. A zničená přírodní rezervace taky. Ten člověk je fakt génius. Předpokládám, že ty tři miliardy chce utratit ze státního, nikoli z Babišova.

+3/0
23.11.2013 12:03

I50v42o 58P81r35o61c61h64á24z25k77a 4311212474432

Kanál to se rovná olympiáda v Praze

+1/0
23.11.2013 11:44

D30a76v75i25d 30P18e28t90r 7130766730265

Olympiáda by nepřinesla asi dlouhodobě nic. Kanál je střídavě plánován a odkládán už od 19. století. Chtělo by to porovnat přínosy a náklady (všechny náklady, včetně ekologických a všechny přínosy-včetně sociálních) a na základě znalostí se rozhodnout. Osobně jsem spíše pro jeho postavení, ale jistý si nejsem.

+1/0
23.11.2013 11:48

V61i13k94t76o40r 97Š30e26d42i96v34ý 8546251910586

A proč byste byl pro - k čemu by takový kanál sloužil?

0/0
23.11.2013 12:55

J91a79n 13F24r34o66l44í54k 6336320135184

Jako hladová zeď ČSSD.

0/0
23.11.2013 18:55

T81o31m51á55š 15Z60e45m98a61n 3285488474335

14. stol, a to bylo tak naposledy kdy to mělo smysl..

v 18. už byla železnice.

0/0
23.11.2013 20:29

M89a30r11t32i52n 31H98a37r59t35i21g 9109624492586

Pokud mají pocit, že se jedná o rentabilní záležitost která bude využívaná, můžou si založit firmu (např. Kanály Bureš s.r.o.) a jít přesvědčovat banky ať tenhle nesmysl zainvestují a půjčí jim.

+1/0
23.11.2013 11:26

R26u57d71o54l37f 88L47u93k90e51š 6293929795

Návratnost necelých 300 let ;-D

0/0
23.11.2013 15:03

K92a95r73e41l 65C89h44r45a43s32t80i10n13a 4803324940405

Obrovské finanční náklady, ale nejistý zisk a problémy s obcemi, jimiž by kanál vedl. Za těchto oolností bych do investice nešel.

+2/0
23.11.2013 11:07

K55a51r21e85l 81V14a55c93h19u44t 9513352199793

Čistě teoreticky to není zas až tak špatná myšlenka...  Jenom se mi zdá být v Poodří té vody nějak málo - takže otázka zní, kde ji vzít TRVALE více, aby se provozování kanálu vyplácelo? - Přiteče tam snad od Dunaje? ;-D :-/

0/0
23.11.2013 13:11

V32i38k29t44o62r 61Š78e44d72i15v23ý 8826341900536

Voda se přeci bude vozit na těch lodích ;-D

+1/0
23.11.2013 13:45

R33u18d24o97l59f 95L76u80k92e20š 6913279465

;-D;-D

0/0
23.11.2013 15:05

M19a33r51e57k 71T82ů45m69a 4432608216782

Tady se fakt rozmáhá rektální alpinismus obdobným způsobem jako svého času golf nebo florbal. To je k pláči...Rv:-P

+2/0
23.11.2013 10:54

J72a97r78o63s49l85a36v 36Š36i58m83á54č56e36k 6334707449428

A co tak obrátit toky sibiřských řek?

+2/0
23.11.2013 10:51

M87a27r22t13i58n 82H43a80r49t71i54g 9649984842976

Možná by to vyšlo levněji...

+1/0
23.11.2013 11:26

A74n30t21o22n62í95n 68M27i64l81é73ř 5677129250562

Pokud nebudou vládnout úplní IDIOTI, projekt bude u ledu, minimálně ve stávající podobě (spousta lobby organizací už "osvětu" prováděla). Je možné, že se za prováděcí studii vyhodí zbytečně opravdu spousta prachů - je třeba živit bráchu - ale SNAD si nikdo pak už nelajzne protlačovat něco, co je ....nikoliv nereálné, ale nerealistické.[>-] (Petrovi Malému se omlouvám, čtu jeho shodnou reakci až teď a už to mazat nebudu)

+2/0
23.11.2013 10:45

J21a98r97o28s32l61a92v 68Š49i94m30á67č45e64k 6814717599978

Ale já se už někdy v 60. letech učil (na ZDŠ), že lodní doprava je nejlevnější (když vstupní investice "smázne" někdo jiný, tedy včetně překladišť a náhradních tras při nevstřícnosti přírody).

0/−1
23.11.2013 10:57

T56o80m16á21š 57H80a45t28a98n 3579303849250

Každý ví, že časy se mění.

0/0
23.11.2013 10:59

D40a65v92i59d 55Š65a80f62r46á80n60e71k 5267424377333

Po oceánu určitě. Ale ve vnitrozemí asi sotva.

0/0
23.11.2013 12:06

J62a82n 20Š24v68a55d43l50e98n51k27a 9814139610

Tak ono se toho v 60. letech učilo... Předpokládám, že jste se také učili o velkém Leninovi, vedoucí úloze KSČ při porážce buržoazie a podobné užitečné věci...

0/0
23.11.2013 12:18

A45n47t64o79n88í12n 52Z14e36l15e77n45ý 2204103541496

Pokud vám kanály staví zaměstnanci firmy GULAG n.p., tak ano.

+1/0
23.11.2013 13:02

J40a48r17o94s45l74a20v 69Š55i84m32á51č59e13k 6484977599838

A kdo jiný, než zkušení soudruzi z VHJ Muklostav, by měl stavět kanály?

0/0
23.11.2013 15:21

T45o23m17á46š 52H35a79t58a55n 3159453339440

Pro obhájce kanálu, jeďte do Bavor a chvilku pozorujte ten 'šrumec' na kanálu Rýn . Mohan - Dunaj. A my budeme asi kvůli přetížení stavět paralelní trasu.

+5/0
23.11.2013 10:45

J43a95r59o21s78l74a17v 25Š70i37m93á34č14e79k 6104537329658

Ale E. E. Kisch by nemusel absolvovat tu štrapáci kolem Evropy, když dostal befel odplout do Prešpurku.

0/0
23.11.2013 11:14





Najdete na iDNES.cz