Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za pád boeingu v Kazani zřejmě může porucha řízení či slabý tah motorů

Ruští vyšetřovatelé považují za nejpravděpodobnější příčinu nedělní nehody ruského boeingu při přistání v Kazani chybu pilotů či případné selhání techniky. Novinářům to v pondělí sdělil náčelník vyšetřovatelů dopravních nehod v Povolží Alexandr Poltinin. Při nehodě zemřelo všech 50 cestujících a členů posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84i50ř80í 74Č50e33r25m89á72k 5350225268387

Ale houby porucha. Především to nebyl vůbec žádný letoun, ale řízená střela. Kdo kdy viděl, aby se civilní letadlo takto nosem zapíchlo na letišti do země? A to nemají žádný kvalitní videozáznam, kde by bylo vidět víc než pár barevných šmouh? Hahaha, komu tohle chtějí nabulíkovat - na letišti, a nejsou tam kamery? Viděl někdo mezi troskami křídla? Neviděl!! Křídla prostě nejsou. Takže zádné letadlo, ale řízená střela, a hloupým ovcím je podstrčena verze o havárii letadla. Skutečné letadlo mezitím přistálo na tajném letišti, kde bylo pod dohledem FSB sešrotováno a posádka i s cestujícími byla internována v gulagu na Sibiři.

Jo, a ještě jedna věc. Všichni židovští cestující měli den před odletem telefonát, který je před nástupem do letadla varoval.

+1/0
19.11.2013 13:50

A79l15e24x96a96n50d95e35r 59W85i75n98t26e16r 9579764803851

nebo taky ozrali piloti, pribrzdili tak moc ze spadli pred kontaktem se zemi

0/0
18.11.2013 17:51

M73i69c97h76a65l 65M28i22l34l45e70r 9476232949122

http://avherald.com/h?article=46b9ecbc&opt=0

 odkaz na Aviation Herald

0/0
18.11.2013 12:16

J73a72r76o47m80i61r 89F67a15r35e63k 4152743347

Je tam i odkaz na video. Sel prakticky stremhlav k zemi.... ach jo

0/0
18.11.2013 12:49

V27l66a23d91i48m48í56r 39M12e48n58d77i 3832269591646

Tak to video je husté. Presne ako píšete to bol kolmý náraz do zeme...Čo sa tam preboha mohlo stať ???

0/0
18.11.2013 13:14

J21a72n 79K95ř51í43ž 6805383985338

Microburst?

0/0
18.11.2013 20:17
Foto

P82a11v91e51l 12D59o52p87i17t78a 9568540732

Protože už i společnosti Uganda Airlines se zdál po havárii a dalších problémech nebezpečný, koupil ho po 18 letech provozu Tatarstán. Zde bych viděl problém, že stroje se přeprodávají dál a dál, ztrácí se technická dokumentace, až jednoho dne spadne.

+3/−1
18.11.2013 10:43

V56l55a43d69i38m88í13r 76M72e18n50d23i 3902349771826

Pane môžte mať lietadlo aj 40 ročné, pokial nie je zanedbávaná údržba, nemal by byť v ničom problém. Konkrétne tento stroj bežne lietal aj do štátov EU, kde platia nejaké bezpečnostné opatrenia aj v praxi. Včera som videl fotku toho stroja 29.12.2012 v Salzburgu. Myslíte že rakušáci by si nechali lietať nad hlavou nejaký črep ?

+4/0
18.11.2013 10:58

A83l85e83x92a25n64d54r 47K60o46s97t34k95a 5199806179656

Ano, letadlo může létat i 50 a víc let, když má onu údržbu. Domníváte se, že mu jí Tatarstán, nebo předtím Uganda poskytli? (A tím nemyslím papír a na něm razítko a podpis, ale doopravdického mechanika!)

+2/0
18.11.2013 11:13

V97l32a50d18i72m51í49r 95M55e20n92d51i 3372209341746

Pane ešte raz, naozaj si myslíte , že ak by boli tie lietadlá v takom žalostnom stave, že by mali povolenie lietať na europske letiská ?

+1/−1
18.11.2013 11:26

A15l33e91x72a61n58d91r 11K95o19s90t89k77a 5809636369436

Ano, to povolení by měli. Není vydáváno na základě prohlídky letadla, ale na základě dokumentace. (a na základě toho, že zatím nespadlo) Takže pokud dodají věrohodné papíry a z letadla nepadá na ranvej lak ani neteče olej, tak to projde.

+2/0
18.11.2013 11:31

P56a92v12e37l 73O20d43r44a96z68i53l 6614959327350

Tak to samozřejmě není.

0/−1
18.11.2013 11:44

V72l59a90d84i88m44í14r 48M40e49n22d63i 3602599271746

Ja síce nelietam, jazdím kamionom,ale napriek tomu, že mám platnú slovenskú STK a všetky potrebné dokumenty na prevádzku vozidla, rakušan ma bez problémov zoberie a urobí si kontrolu technického stavu aj on a fyzicky , nebude spoliehať na nejaké dokumenty , ktoré mu ja predložím. Takže predpokladám , že nejak podobne to bude fungovať aj v leteckej doprave...

0/−1
18.11.2013 11:51

M55i65c18h80a27l 32C46h40a22l57u37p64a 6888470499103

Jenže když někde zdrží kamion půl dne, tak to asi zas tolik nestojí (v kolonách stojí stejně každou chvíli), u letadla to jsou nemalé náklady a létají skoro nonstop. Úplné prohlídky se dělají jednou za pár let a při tom to letadlo v podstatě rozeberou a složí znovu, zabere to několik týdnů. Na letišti během pár minut by většinu problémů asi neodhalili. Existují černé listiny s pověstnými aerolinkami, které nepouští třeba do Evropy, ale pro konkrétní letadla to asi nebude.

+1/0
18.11.2013 12:26

A85l65e26x28a88n77d47r 97K52o53s71t87k61a 5569826849786

Právě.. A jelikož mají přiměřené letadlo (Boeing) přiměřenou dokumentaci a neměli žádný průšvih, tak je to povolení jen formalita. Což pánové nad příspěvkem nějak nechápou. Navíc mám pocit, že to povolení je buď pro XY států, nebo rovnou celé EU. Ano, na cílovém letišti by mohli nařídit řádnou prohlídku.. MOHLI. Pokud by letadlo vypadalo nějak podezřele. Ale jak říkám, dokud z něj neteče olej na ranvej, nebo nešlehají plameny mimo trysky, šance nulová. Mimo jiné je zadržení cizího letadla diplomatický incident, vůči rusku velmi nepravděpodobný.

+1/0
18.11.2013 15:17

V93l97a94d86i51m18í50r 22M60e72n41d16i 3482599911106

K tej vašej poslednej vete len tolko, že zákazy platia aj pre konkrétne lietadlá.

0/0
18.11.2013 16:03

I21g76o94r 42P98l84a77n28d19e38r 9727604586770

od r. 1995 ho vlastnila leasingova spolocnost AWAS a tato ho prenajimala roznym operatorom. V r. 2001 malo nehodu v brazilii.. pokus o pristatie v zlom pocasi.. kratky na ranveji.. zlomeny lavy podvozok a v r 2012 strata tlaku v kabine...

0/0
18.11.2013 11:21

P64e73t52r 84Ž94á49k 1538222435569

Ty jo, podle češtiny mi připadá, že ten článek je googlem přeložený originál člábku ruského....

0/0
18.11.2013 10:42

J75a15n 38K15ř16í91ž 6135933785878

...........was is das "člábek"?

0/0
18.11.2013 20:28
Foto

J49a78n 87K51u79k18l30a 4758774234

To sou novináři: nejpravděpodobnější je chyba pilota nebo technická závada :DD Mno co taky jiného? UFO?8-o

0/−1
18.11.2013 10:21

V88l63a82d17i66m62í63r 63M51e55n98d43i 3472669931566

Napríklad poveternostné vplyvy ?

0/0
18.11.2013 10:23
Foto

J72a22n 27K34u78k80l70a 4378854844

což se snad rovna chyba pilota ne?:-);-D

0/−1
18.11.2013 10:36

V11l14a86d29i77m43í30r 22M85e50n55d96i 3482389481396

Ste o tom presvedčený ?

+1/0
18.11.2013 10:54
Foto

J37a41n 50K45u50k83l85a 4608574624

AnoR^

0/0
18.11.2013 11:13

V60l87a64d18i92m54í31r 80M61e58n76d32i 3762649221346

Asi ste bol vo vyšetrovacom týme pri viacerých leteckých nehodách. Viete pohyb vo vzduchu , je niečo iné ako pohyb na zemi. Pohyb vzdušných prúdov vie byť nevyspytatelný. Stalo sa už viacero leteckých nehôd ,že lietadlo išlo na pristátie , všetko prebiehalo v pohode a zrazu lietadlo buchlo o zem ako kameň. No a vyšetrovaním sa zistilo , že to zapríčinilo nejaké neožakávané prúdenie vzduchu a piloti nemali šancu na to zareagovať...

0/0
18.11.2013 11:24

I80g52o11r 74P72l88a84n48d53e38r 9867494446260

to prudenie ide kolmo k zemi a vola sa microburst.. vyskytuje sa prevazne len v USA a je maozaj velmi nebezpecne pre prestavajuce lietadla..ale uz sa da zistit pomocou radaru..a varovat posadky

0/0
18.11.2013 12:12

V28l35a71d24i82m41í57r 76M57e10n74d67i 3752899621146

Dík za rozšírenei obzorov. Viem , že som o tom čítal a asi aj pozeral nejaký dokument. Ten výraz som si samozrejme nezapamätal.

0/0
18.11.2013 12:16

K63a84r32l25a 13N42o58v81á89k71o12v25á 4644632675807

A slyšel jste někdy o mikroburstech ? Nebo turbulencích v úplavu ?

0/0
19.11.2013 13:13

I45g44o39r 50P60l62a81n80d76e13r 9947114986150

podla toho, co povedal dispecer,ze pilot mu hlasil, po prvom pokuse o pristanie, ze lietadlo nie je v konfiguracii pre pristanie...tak by som s velkou pravdepodobnostou odhadoval, ze sa jedna o chybu pilotov... nakoniec toto sa stalo  v minulosti uz vela krat

0/0
18.11.2013 11:11

A22l94e85x48a73n11d26r 29K22o85s76t88k34a 5219386419226

Není v konfiguraci pro přistání podle mě (ano, naprostý laik, jen mě to trochu zajímá) znamená nevysunuté klapky nebo podvozek. Neřeším, jestli proto, že to pilot přepl pozdě, nebo jestli to nešlo. Ale cestující z předchozího letu hlásili, že se letadlo pár minut před přistáním třáslo, čemuž by podle mě odpovídala právě závada na klapkách nebo podvozku. (opraví mě případně někdo kdo o tom ví víc?)

0/0
18.11.2013 11:28

V92l41a93d31i40m59í21r 53M11e12n51d47i 3982469561816

Opravovať Vás nebudem , lebo som tiež laik. Ano konfigurácia na pristátie je v podstate to čo ste napísal. Zodpovedajúca výška, rýchlosť, klapky , podvozok etc...Kto vie čo sa v skutočnosti mohlo stať, treba si naozaj počkať na výsledky vyšetrovania  a dúfať, že bude korektné a zistí sa skutočná príčina nehody. Tie výpovede cestujúcich môžu byť pravdivé, ale v podobných prípadoch nastáva tendencia nejaké vnemy zveličovať. Mohlo ísť aj o nejakú turbulenciu, kedy sa lietadlo tiež trasie , ale skutočne to môže byť aj to , že s ním naozaj nebolo niečo v poriadku...

0/0
18.11.2013 11:40

I83g58o17r 39P25l89a65n64d26e32r 9537734706380

dost sa o tuto problematiku zaujimam aj ked som pri ziadnom vysetrovani leteckeho nestastia nebol...ale precital som mnozstvo zaverecnych sprav vysetrovani /NTSB/ a z toho si robim obraz...proste technicka zavada lietadla je az na konci pricin nehody...najcastejsie je to ludsky faktor a pocasie..okrem toho co tu bolo napisane,, ze lietadlo malo pri pristavani vibracie tak to ukazuje na pretazenie..a to je prave vtedy, ked nema stroj spravnu konfiguraciu..t.j. pri nizkej rychlosti nema dostatocny vztlak...cize nevysunute flapsy a slats..

0/0
18.11.2013 11:51

V69l51a45d90i12m69í15r 83M80e45n73d94i 3722979741806

Ono pristáť sa dá aj bez klapiek, akurát pristávacia rýchlosť sa bude pohybovať niekde okolo+- 220 kias, v závislosti od pristávacej hmotnosti.  Teda tá pristávacia rýchlosť je dosť vysoká, potom ide už len o to ubrzdiť to...

0/0
18.11.2013 12:13

I23g48o29r 16P50l61a31n12d95e13r 9747384146180

normalna pristavacia rychlost je okolo 130 kt proti zemi.. zavisi od vetra, pri velkej pristavacej rychlosti moze byt problem aj s podvokami a samozrejme s dlzkou ranveja..

0/0
18.11.2013 12:40

P15e47t81r 72F42r10ý12d18e44k 7869761989773

Povetrnostni podminky, sestreleni, exploze naloze na palube, sabotaz a dalsi...

0/0
18.11.2013 11:09





Najdete na iDNES.cz