Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehody stojí Česko ročně 52 miliard. Počet mrtvých klesá, ale pomalu

Dopravní nehody nás každoročně vyjdou na 52 miliard korun. Za prvních deset měsíců tohoto roku klesl počet usmrcených o téměř 15 % oproti roku 2012, přibylo ale smrtelných nehod cyklistů a řidičů motocyklů. Tragicky zemřelé připomíná Světový den obětí dopravních nehod, který připadá na tuto neděli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35o36s20e34f 39B94r89o82ž19k97a 6484982538237

Nehody stojí Česko..... On to platí stát? Já pouze vím, že to platí pojišťovny, kam si pojistitelé střádají a živí tím také pěknou řadu lidí. Dále jsou placeny spoluúčastí s vlastníkem, případně samotným vlastníkem. A tak je to se všemi škodami na majetku. Jestli se někomu přihodilo, že mu škodu zaplatil stát, dejte vědět. Teda krom těch, co mu ji stát způsobil. Pochopitelně druhou stranou mince, tou daleko vážnější a horší, jsou škody na zdraví, rodině, přátelích a duších postižených. To se vyčíslit v žádném případě nedá. Ani v tom HDP. Nehoda mnohým obrátí život tak, že se to obtížně popisuje. Ale! To je prostě život se vším všudy. Děláme si to a ho, sami. I když Homolka říká, že stát jsme přece my. Takže, že by nakonec jo?

0/0
15.11.2013 20:32

A86n72t68o97n80i53n 65N92e74m46e54c 7328953781380

Pan Pavlat napsal:

V Nemecku policie stiha nebezpecne chovani, u nas se venuje tomu, co vynasi na pokutach (rychlost, jedno pivo k obedu).. Mnohe nemecke pokuty jsou levnejsi v absolutnich cislech, v podstate vsechny jsou levnejsi po prepoctu podle prumerneho prijmu.Zaver: Nikoli tupa buzerace a okradani ridicu, ale pecliva prace policie zvysuje bezpecnost na silnicich.

0/0
15.11.2013 15:21

J45a88n 15K54r34p95e11c 5336923354532

clanek je neuveritelny blabol. to muselo dat praci sesumirovat cisla neodpovidajici ani zdanlive realite tak aby to vypadalo na prvni pohled hodnoverne a zaroven desilo lid a vnutilo mu podporu dalsi dopravni utahovani sroubu. uz jen manipulace s tim kdo je to "cesko" - asi jsou to i pojistovny. prechod z HDP na schodek statniho rozpoctu je rovnez impozantni.  chybi mi uz jen prepocet nehod/usmrcenych na jednotky fotbalovych stadionu. dale pak ty naklady na mrtveho/zraneneho pocitaji lide aktivne se na dopravnebezpecnostni problematice prizivujici. zasadne zapocitavaji pouze vydaje, nikoliv vsak prijmy - at uz se jedna o nove vozidla a pracovni mista a dane s tim spojene, tak i teoreticke prinosy jako je analyza dopravnich nehod a zlepsovani pasivni bezpecnosti vozidel aj. a pravne snizujici se pocet usmrcenych na silnicih je poze diky lepsi konstrukci samotnych vozidel.

0/0
15.11.2013 11:11
Foto

R57a17d20e68k 61L71i70č38k71a 6373908852940

Já bych se zaměřil na detaily...  http://www.doipo.cz/aktuality/statistika-dopravnich-nehod-na-pozemnich-komunikacich-leden-az-duben-2013/ bohužel jsem nanšel čísla až do listopadu. vjetí do protisměru  23nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 22nepřizpůsobení rychlosti dopr.techn.stavu vozovky18nevěnování se plně řízení vozidla 16alkohol10jiný druh nesprávné jízdy9nepřizpůsobení rychlosti vlastnostem vozidla a nákladu  8jiný druh nepřiměřené rychlosti 6nezvládnutí řízení vozidla 5nedání přednosti upr. dopr. značkou 5nesprávné otáčení a couvání 4

Jednoduchým výpočtem je vidět, že cca 80% mrtvých patří do označené skupiny.

Samozřejmě je tam i alkohol a hraní si s telefonem či jiná "zábava" za volnatem. Ale v tom ostaním vidím jen výmluvu ke španým cestám a značení , ztrátu nervů řidiče jedoucím za někým, kdo tak nespěchá a tak si to šine rychlostí omezující ostaní a díky špatnému značení či stavu cesty ten nervozní řidič vletí kam nechce, značky práce na cestě v místěch kde se nic nedělá a tím pádem skok z rychlosti 90 na 30km/h (oblíbená zábava našich cestářů či jiných soukromých firem působicích na cestě), značky nerovnosti na 5km místo, aby to opravili, a naopak chybějící značka nerovnosti, neviditélné vodorovné značení, které by alespoň trochu naznačilo, kde je cosi jako cesta, aby člověk viděl, že je cestě a ne, aby zjistil narazem o strom, že cesta je tak trochu vedle, a spousta dalších, na které ani řidičova fanatazie nestačí.ˇ

A to, že statisticky klesjí počty nehod, osobně připisuju spíše zlepšování českého vozového parku, takže je to podle mě spíše zásluha automobilek než nás.

Každopádně souhlasím s názorem, že tím hlavním vyníkem je vždy řidič. Ale je třeba si uvědomit, že ten řidič musí používat danou infrastukturu. Obrazně řečeno, i lidské tělo bude postupně odumírat má-li špatné cévy a živiny se nedostanou kam mají...

Takže pokud těch 52 mld zainvestujeme na správné místo a bude to investováno do cest a ne do kapes, tak se třeba dostaneme pod EU průměr.

0/0
14.11.2013 19:53

J47a42r63o91m46í49r 55S72t51r89n41a37d27e50l 3851488750712

Ti si žádá řádnou pravicovou reformu a regulaci  použití silnice a 30Kš / výjezd na silnici

0/0
14.11.2013 16:19

V36l95a57d81i16s83l81a60v 67N17o11h54e13j19l 7618887588671

Tak hlavni problem je v nedostatecne siti dalnic a pomerne nizke kvalite silnic obecne. Dalnice na nyni frekventovanych tazich (napr. I3 vs D3) rapidne snizi nehodovost a predevsim umrtnost, stejne jako nedodelana R6 / R7 (tam je pomerne hodne nehod) a nizka kvalita zapricinuje snizenou soustredenost na provoz, kdy se clovek snazi misto toho vyhybat vymolum. To vidim kazdy den kdy auto vjede castecne do protismeru jen kvuli dire na silnici.

+4/−1
14.11.2013 15:51

V68l10a87d14i12s43l68a78v 29N44o53h87e84j87l 7258237678951

Cili treba pro Stredocesky kraj vetsina mrtvych pada na vrub panu Dr. Rathovi, ktery prostredky na opravu silnic investoval do vraceni 30kc poplatku u lekare. DEKUJEME! Rv

+2/0
14.11.2013 15:52

P85e64t36r 78N20e84s80v47a71d96b85a 2324745376919

Hlavní problém je vždy jen v lidech tedy v řidičích. Silnice za nehodu nemůže to je jen alibizmus.

+1/−1
14.11.2013 16:16

J27i79ř75í 82P32e93l24n23á37ř 6645473166799

Je to vždy o míře rizika. Nebo je snad stejné vyškrábat se na Annapurnu a ujít stejně dlouhý úsek po nějaké dětské naučné stezce? Primárně opravdu vždy bourá řidič, ale náročnost trati je možné zmírnit.

+1/0
14.11.2013 17:12

P31e22t38r 89N50e65s12v92a40d88b89a 2134335636719

Srovnáváte nesmysly. Pře rokem jsem jel poprvé z Prahy na sever Moravy mimo D1. A můžu říct že to byla příjemnější cesta než po D1 sice o 1,5 hodiny delší ale pohodička. Není to tak o náročnosti jako o tom nikam zbytečně nespěchat. Většinou nejvíc spěchají ti co jezdí kolem komína:-/

0/−1
14.11.2013 18:48

J70i91ř96í 69P26e94l66n18á49ř 6405453126719

Tak se laskavě podívej na mapu rizikových silnic. Dálnice jsou relativně bezpečné s nízkým rizikem. Zbytek silnic nic moc. To je statistika, ale panáček na ní kašle, on jel před rokem na Moravu po okreskách...

+2/0
14.11.2013 19:09

P50e98t24r 72N78e11s25v58a67d95b80a 2194355976859

Ano vyplívá to o tom panáčku že na některých okrskách řidiči nesmyslně spěchají a riskují. To je vše co ze statistik  vyplívá. Až budeš mít něco najeto tak pochopíš a nebudeš potřebovat stupidní statistiky. Možná taky ne je to jen o jedincích.....

0/−2
14.11.2013 19:15

M89i84c79h97a39l 52P52a44v66l77á89t 9833633144889

I/11, kterou si tak chvalite, patri statisticky mezi dost nebezpecne silnice. Je celkem jasne, proc tomu tak je. Takze nepiste o "stupidnich statistikach", "celkem pohodicce" a nejakych "okreskach". To prvni neznate a nechapete, to druhe jste nebyl schopen posoudit.

+1/0
14.11.2013 21:45

T59o15m63á39š 52Z41e74m27a33n 3325478224135

To by nebyl rozdíl mezi nehodovostí na dálnicích a okreskách..

+1/0
14.11.2013 18:44

P95e26t59r 89N96e79s27v63a59d47b71a 2294965636569

Tak ten rozdíl tam bude hlavně na základě vytíženosti dané silnice či dálnice.

0/0
14.11.2013 18:50

T94o87m26á61š 54Z78e46m75a55n 3945548544255

Na dálnici je aut obvykle více - tedy by mělo být i více nehod, že?

0/0
14.11.2013 22:46

P67e55t75r 91N40e49s48v50a27d98b85a 2834855356989

Na dálnici je taky více jízdních pruhů než třeba na okrsce že?

0/0
15.11.2013 12:20

A66n90t20o54n76i27n 32N45e15m85e66c 7338593501140

Hlavni problem je, ze policie nema dost penez na benzin a tudiz kontroluje prkotiny ve mestech.

V Nemecku se kontroluje na dalnici z civilnich vozidel,  odstup od vozidel se  kontroluje i z mostu nad dalnici a pokud jedete rychle a blikate nekomu zezadu na kufr, prijdete o ridicak. Alkohol nad 1 promile je trestny cin a musi jit k soudu, minimum 1 rok bez ridicaku a minimalne 1 mesicni prijem pokuta, tedy pri 5.000 € je pokuta min. 5.000 €.

Zde zatim policie ani nestaci na Janouska a pokud by tehdy uzprchl do lesa, tak je bez trestu.

0/0
14.11.2013 19:15

M94i51c35h12a94l 14P70a79v88l57á25t 9163763874409

V Nemecku policie stiha nebezpecne chovani, u nas se venuje tomu, co vynasi na pokutach (rychlost, jedno pivo k obedu).. Mnohe nemecke pokuty jsou levnejsi v absolutnich cislech, v podstate vsechny jsou levnejsi po prepoctu podle prumerneho prijmu.

Zaver: Nikoli tupa buzerace a okradani ridicu, ale pecliva prace policie zvysuje bezpecnost na silnicich. (a ten benzin je az to posledni, co na to ma vliv.)

+1/0
14.11.2013 21:48

T77o68m53á47š 18Z63e84m10a76n 3965458194705

0,5 promile -100% legální. v ČR odebrání řidičáku na X let, 50 000 kč pokuta.

Za co jsou u nás 2000 kč a 2 body je v Německu za 400 kč když vám teda nedomluví..

0/0
14.11.2013 22:51

M15a72r25t88i10n 22H14a43v57l82í39k 4940955207303

A kolik vyberou ročně pojišťovny na povinném ručení?

+2/0
14.11.2013 15:38

P95e61t21r 54M57a73c18h97á79l22e41k 7495206516586

Kvůli tomu snad platím daně, ne? Anebo, jestli mi to chceš, státe, účtovat takto, tak si uvědom, že mě a ostatní pracující a firmy přijdeš ty, státe, na cca 2 biliony ročně.

0/0
14.11.2013 15:35

R93i98c74h26a42r36d 15P64o83d95z29i84m23e51k 2211537636

Hoši tak to je hypotetickej výpočet jak prase. To jsou tak virtuální peníze, že nad tím člověku zůstává rozum stát. 8-o

+1/−1
14.11.2013 15:14

P13e25t85r 90N61i95v96n73i44c76k67ý 3712924915987

Zajímavý výpočet. Nehoda může míti i POZITIVNÍ finanční dopady. Třeba příklad: nezaměstnaný jede krást (třeba kovy) a nabourá do stromu:

- ztráta na HDP, které v důsledky pracovní neschopnosti neudělá - NULA

- škoda na autě (starý žigul): 2000 Kč

- nezpůsobená krádež 10000 Kč

- výplata pojišťovny: NULA

- výjezd policie, hasičů: NULA (není hlášeno, odkulhá domů) - ztráta dopravního prostředku a zranění pro budoucí krádeže - k nezaplacení ;-D

+1/0
14.11.2013 15:07





Najdete na iDNES.cz