Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Belgii se zřítilo letadlo s parašutisty, 11 lidí zemřelo

Poblíž města Fernelmont na jihovýchodě Belgie se zřítilo malé letadlo. Převáželo skupinu parašutistů. Stroj vzlétl z letiště Temploux, asi deset minut poté se zřítil do polí. Nikdo z cestujících nehodu nepřežil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a73n 97R24a34d75e82c14k85ý 5706464747276

Krutá ironie.:-/

0/0
20.10.2013 14:47
Foto

K85o16s58t90a52s 60J11o48a79n32i38d56i68s 2412468461

z funkčního letadla bych nevyskočil, ale v tomto případě bych se o to asi fakt pokusil...

no, věřím že to taky zkoušeli.. :/

+1/0
20.10.2013 10:00

K48a68r33e22l 42B20a44r35t47á13č13e67k 9322519412985

skoda ze nestacili vyskocit....

0/0
20.10.2013 10:46
Foto

V37l12a92s77t22a 39C11o61u77f69a74l 7747319659335

Letadlo padá pěkně dlouho a ten pocit není nic moc. Zažil jsem to dvakrát a skončilo to zraněním.

0/0
20.10.2013 14:05
Foto

D96a61n11n12y 71M85a51z79a83n60e66c 2724950275455

vy jste 2x zazil pad s letadlem, jo? ;-D

0/0
20.10.2013 14:14
Foto

V41l47a38s66t33a 41C28o72u95f17a80l 7927469479845

Ano. Létám od patnácti let. Jednou po startu mi vysadil motor a spadnul jsem asi ze 70ti metrů. Podruhé to bylo asi z 800 metrů. Bál jsem se vyskočit. Letadlo šlo řídit, tak se mi ho povedlo dostat na pole. Můj instruktor byl Víťa Nohel. Ten se dvakrát vystřelil. Zranil si obě nohy. Můj kamarád se ještě na Vojenské akademii musel vystřelit. Přežil. Dva roky po nástupu do Pardubic se zabil. Takových kluků je více. Frantu Kružíka z Náměště sestřelili nad Polskem. Poznal jsem ho v Křižanově, kde jsem začínal létat. Přežil.

+1/0
20.10.2013 14:25
Foto

V17l27a38s96t67a 79C29o35u78f67a71l 7507819769395

Vystřelení ze Su7 přežil i Víťa Koudelka od 20. pluku z Náměště. Ten mne také učil létat. Tuto situaci zažije a přežije řada pilotů. Většina se nějak zraní. Bohužel, pokud letadlo plné parašutistů ztratí křídlo a řiditelnost, nemají šanci a musí počítat se smrtí.

+1/0
20.10.2013 14:33

J61a26n68a 41V39y30s56k77o19č88i14l71o57v61á 8197948249154

to je hrozné...:-(

+1/0
20.10.2013 14:44
Foto

V19l71a92s70t85a 19C27o97u16f71a14l 7967389379725

Je. Ten polský kluk, který omylem sestřelil Frantu Kružíka (při noční prověrce polské PVO si sednul do hotovostního Migu namísto do cvičného a když ho na Frantu navedli a ten mu ještě pomohl rozsvícením forsáže, aby ho stíhač lépe viděl, od jeho křídla vyletěla skutečná raketa a trefila zezadu přímo výstupní trysku motoru) se po dvou letech zabil při cvičném letu.

0/0
20.10.2013 14:50

V30i16l55é80m 50K46l19i46k54a 5633255966701

Dobrý večer, díky za osobní vzomínky, jen si moc nedokážu představit, jak si někdo může splést pohotovostní letadlo s cvičným.. to si ten pilot nevšiml, že má podvěšené rakety? nebo se u těch cvičných vozily nějaké makety (k nerozeznání od skutečných)..??

0/0
20.10.2013 16:24
Foto

V60l58a56s97t55a 45C82o88u64f89a39l 7597239419235

Dobrý večer. Situace se stala přesně takto. Letadla vypadají naprosto stejně. Pouze cvičné registry mají na těle černé pruhy. Ostré rakety jsou většinou celé bílé. Jinak vypadají stejně. První chybu udělal pozemní personál polského letiště. Když nešel spustit motor Migu s cvičnými registry, posadili pilota do hotovostního letadla s ostrými raketami. Druhou chybu udělal mladý polský pilot, který během navedení na cíl v podobě československého Su7 byl tak zaujat situací, že zapomněl, kde sedí a provedl přepad cíle metodicky naprosto správně. Ovšem s odpalem skutečné rakety. Franta si z toho pak často dělal srandu, že uslyšel ránu a myslel, že do něj Polák zezadu narazil. To samé se stalo v 1990 nebo kdy u 5, stíhacího pluku v Bechyni. Když Franta pochopil, co se děje, už visel na padáku. Kluk se mu potom chodil omlouvat do nemocnice a několikrát se navštívili. Sám se potom zabil.

0/0
20.10.2013 16:32

V84i73l22é59m 76K97l37i55k62a 5233735676981

Děkuji za vyvětlení.. Ač atheista, po Vašem povídání musím říci: "Díky bohu za katapulty" :-).. Holt všichni jsme jen lidi a chybujeme..

0/0
20.10.2013 16:50

V35i48l16é69m 22K56l46i57k24a 5153505916531

P.S. trochu jsem se nechal unést s pozdravem, v ČR ještě zdaleka není večer, já se teď nacházím trochu jinde a už se chystám do hajan...:-).. takže spíše Dobré odpoledne!

0/0
20.10.2013 16:52
Foto

V83l65a25s25t31a 36C14o94u61f79a51l 7657299719335

OK. Kde jste? Já jsem teď týden doma. Potom letím do Ruska. Nejste v Kazachstánu?

0/0
20.10.2013 16:54

V12i93l83é81m 77K82l62i26k83a 5693465666931

Ne ne.. trochu dále.. Ningbo, Čína..:-)

0/0
20.10.2013 16:58
Foto

V65l69a67s70t67a 33C24o70u40f46a91l 7467629149735

Tak to jo. Tam jsem nikdy nebyl. Dostanu se nejdál do Taškentu v Uzbekistánu, do Dušanbe v Tadžikistánu a do Astany v Kazachstánu. Pošlete mi prosím kontakt na vlasta.coufal@mail.ru

0/0
20.10.2013 17:00

V67i64l14é91m 83K23l54i30k30a 5673245706301

Tak již se stalo..

0/0
20.10.2013 17:07
Foto

V48l40a55s83t68a 19C38o90u22f79a96l 7957579619715

Potvrzuji příjem. Dobrou noc. Musím do práce.

0/0
20.10.2013 17:11

V56i91l44é24m 78K88l58i28k65a 5533825806211

Díky za konstruktivní diskusi, dobro noc!

0/0
20.10.2013 17:23

P48e46t12r 52Ř62e92h31á98k 7909172778

oběti byli?

+1/0
19.10.2013 23:17
Foto

M52i74c81h54a84l 16B95ě35l61k81a 3732382334989

...Belgičané ;-)

+1/−1
20.10.2013 0:49

P90e41t89r 22Ř89e39h85á38k 7279522748

Aha. Tak teď už chápu, proč oběti BYLI...protože TI Belgičané. Jsem to já ale mamlas. No proto taky nemůžu psát do "novin". My staříci holt pořád ještě píšeme u ženského rodu v minulém čase to tvrdý. Ale díky za objasnění ;-)

+1/0
20.10.2013 1:27

F76r53a43n64t39i72š64e83k 66H70á13j16e13k 2436589571565

R^

0/0
20.10.2013 10:45
Foto

M28i39c73h18a78l 53B70ě60l41k85a 3112762904249

Ono by v tomhle případě šlo obojí, ale je pak určitá tendence upřednostňovat životné tvary. Jinak by se někdo zeptal, proč Belgičané byly :) ale uznávám, že je to trošku nešťastná formulace, asi bych raději napsal, že oběti byly z Belgie. Ten odstavec vkládal večer kolega a pochází, koukám, patrně z agentury.

0/0
20.10.2013 10:52

V57i39l78é17m 61K62l70i32k18a 5183535656381

Neokecávejte to, tady je to jednoznačné: "oběti byly" :-)

0/0
20.10.2013 16:27

J87a35n86a 77V40y81s38k19o86č77i66l97o10v71á 8137978859634

Však také má být tvrdé y, pane Řeháku. Měl jste správný pocit.

0/0
20.10.2013 14:45

H16o74n56z54a 76F33á36t96o94r 2859955314640

Mě na tom zaujalo jak je v článku zmiňováno, že se nehoda stala v Belgii, Belgičanům, ale letadlo se zřítilo ne v Belgii, ale u Valonské vesnice. U nás to možná nevyzní, ale v řeči, ze které byl článek evidentně přeložen, je to dost rýpnutí do "živého".

0/−1
19.10.2013 22:05

E63v22a 24Č81e35r53n18á 9694943622147

"Viděl jsem, jak dvoumotorovému letadlu během letu upadlo křídlo"

"Na palubě malého jednomotorového stroje byli členové ..."

+1/0
19.10.2013 20:59

J70a60k21u19b 60S89t66a33š31e54k 8464898804422

Koukal na špatný letadlo... (nebo neuměl počítat motory)

nicméně je to smutná ironie, parašutista a nepřežije pád letadla;-(

0/0
19.10.2013 21:03

E58v62a 51Č43e86r51n23á 9654233132847

Případně takto:

"Viděl jsem, jak velkému dvoumotorovému letadlu během letu upadlo křídlo i s motorem."

"Na palubě toho, co zbylo, tedy malého jednomotorového stroje byli členové ..."

+2/0
19.10.2013 21:18
Foto

M84i88c77h53a77l 92B21ě22l52k83a 3262212264459

Dobrý večer, původně byla na tomto místě zpráva o pěti větách a postupně bobtnala, jak přibývaly nové upřesňující informace. Citát z článku je jedna z vůbec prvních svědeckých výpovědí, která se dostala za hranice Belgie, proto jsme se ji rozhodli v textu - s drobným pozdějším upřesněním - nechat. Nemějme to svědkovi za zlé, v jeho situaci bychom se možná také přepočítali.

+2/0
19.10.2013 23:03

E14v28a 71Č98e20r26n31á 9434493762907

Svědkovi bych to za zlé neměla, spíše bych čekala v článku zmínku např. "ačkoli svědek hovořil o letadle jednomotorovém, pravděpodobně se jednalo o stroj dvoumotorový". Ovšem přítomnosti živého redaktora zde na diskusi a jeho vysvětlení si cením natolik, že je vše negativní zapomenuto. Děkuji. :-)

0/−1
19.10.2013 23:08
Foto

M66i36c18h20a90l 14B46ě18l34k74a 3102882794539

Přímo za zmiňovanou citací stojí tento dovětek: "Později se ukázalo, že se nejednalo o dvoumotorový, ale jednomotorový stroj." Nepochází z mé dílny - letadlo spadlo několik minut před "střídáním stráží" v redakci, nějakou dobu jsem přesluhoval a pak definitivně předal štafetu - takže nevím, kdy jej kolega doplnil. Dost možná až po Vašem příspěvku.

+1/0
19.10.2013 23:34

E60v35a 77Č38e57r41n50á 9354963812337

Ano, až po.

0/0
20.10.2013 10:22

K65a12r85e62l 51B49a10r61t21á66č13e12k 9602789782135

to jste frajer...je vidim poprve ze se redaktor respektive autor clanku  ozval odpovidal primo v dizkuzi...mate moje sympatie...

+1/0
20.10.2013 10:43

L91u70b14o39š 90P55i58n90d53u14r 6907440490415

Pokud letadlu upadlo křídlo tak asi následně stroj skončil v rotacích.Z toho se už asi nedá vyskočit :-( ...

+3/0
19.10.2013 20:15
Foto

V39l35a86s49t48a 44C31o70u32f59a87l 7277429939325

Nedá. I kdyby se to podařilo, hrozí náraz do rotujícího trupu a jistá smrt.

0/0
20.10.2013 14:07

L75i76b78o62r 47T42h36e77i93m58e20r 7529940197466

asi byli v civilu = bez padaku :-)

0/−4
19.10.2013 19:18

L58u65k22á79š 37O76m25á21č40k43a 5801304471536

Že nevyskočili co....

+2/−4
19.10.2013 18:49

L50a73d23a 64N68o77v37a22k 4802123977

když ti odpadne za letu křídlo.., je to vevnitř jako v mixéru.. Blbě se hledaj dveře, natož skákat..

+9/0
19.10.2013 18:58

J12a57n 91P89i38v90a36r61n85í11k 1328153613661

No pokud se letadlu ulomí křídlo, tak pohyb uvnitř je téměř vyloučen. Pokud nebyli připoutáni, tak se tam mleli jak nudle v bandě. Tady by jim pomohl jen katapultRv

+5/0
19.10.2013 19:03

D54a59v65i48d 28M65u22n88z33a53r 3848952874356

a co padaky ?

+1/−3
19.10.2013 17:36

V41i19l46é83m 20K80l34i28k32a 5303125526541

Sakryš taky si říkám.. kdo jiný by měl mít šanci než parašutisti...

+1/−1
19.10.2013 17:40

V67á61c52l27a67v 60R96o23s27e71n73b62e45r84g 6239347482157

Pokud se zřítilo krátce po vzletu (v malé výšce), tak jim padáky byly k ničemu.

+3/0
19.10.2013 17:48

J41a12n 10K30o75z64á48k 3943805428366

Píšou po 10 minutách...

0/0
19.10.2013 18:19

V37i44l46é75m 21K53l37i80k35a 5263455906221

Za deset minut mohli s přehledem nastoupat dva kilometry.. a to už je i na pár parádiček ve volném pádu..

+1/0
19.10.2013 18:21

M24a47r72i31o 73T95r20n93k82a 6250693508530

Pisu ze svedok videl ako im odpadlo kridlo to potom ide dole ako kamen a ani padak ti nepomoze ina porucha tak by asi tie padaky pouzili.

+3/0
19.10.2013 18:28

V47i84l86é78m 72K79l64i86k88a 5363375856341

No pokud upadlo křídlo, tak letadlo nejde dolů jako kámen, ale spíše ve vývrtce.. nicméně máte pravdu, že v takové situaci se z něj dostává jen velmi těžko..

+3/0
19.10.2013 18:37

M40a85r52i23o 87T95r21n87k16a 6380913268300

To som aj myslel nie ako kamen ale uz sa neda plachtit a tak by mali dostatok casu na vyskocenie. Takto chudakom neostal cas na nic :(

0/0
19.10.2013 18:41

V83i31l42é53m 28K75l35i67k16a 5513925556521

Pravda, pravda.. odstředivá síla s gravitací je sviňa...

+1/0
19.10.2013 18:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.