Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemanův průplav inspiruje i na Slovensku, chtějí k němu připojit Váh

Milošem Zemanem prosazovaný projekt průplavu spojujícího Dunaj, Odru a Labe se dočkal ohlasu také na Slovensku. Tam politici debatují o tom, zda by se do plánů na vybudování kanálu nedala připojit i řeka Váh. V plánu připadá připojení na severu Slovenska, tedy téměř v horách, nebo na jihu. Projekt však zatím zůstává jen na papíře a i tam má své odpůrce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R33o77m49a88n 91S11m43a61t16a71n74a 6495402407918

Politici snívajú ďalej o nezmysloch. Nebude ani jeden kanál. V čase vybudovaných diaľníc a železníc nemá ekonomické opodstatnenie - kto by tam už len čo prevážal. Uhlie dochádza a tabak už sa tak nevozí. Sú to len také drísty pre voličov.

0/0
11.10.2013 11:34

R70a34d16k74o 46K10ř16i81v84á17n44e93k 7460763135580

Skvělý plán, na Slovensku Fico připojí Štrbské pleso a budeme jezdit lyžovat lodí!

... vlastně na bruslích.

0/0
7.10.2013 13:25
Foto

J16a60n 93A40d94l50e73r 2386311786816

Zvláštní zeměpisné matení pojmů. Budování kanálu netíží Čechy, těch se rygol dotkne reltivně málo.

Hlavní brázdy vyryjí bagry a domíchávače na Moravě a ve Slezsku, tedy u Moravanů a Slezanů. Těch bych se ptal. Starosta Jablunkova je pouze začátek.

(V tištěné versi novin se dokonce objevil výraz "český Hodonín". V Čechách mají nějaký Hodonín? Psali ale o městě moravském - to by i pražský novinář mohl znát, protože se v něm narodil jeden z nejznámějších Moravanů T.G. Masaryk.)

0/0
7.10.2013 13:15

A77n97t32o77n36i41n 26N10e96m58e46c 7348103751660

Udelejme tunel az k Volze, Donu.

V Cesku uz je vsechno hotove, stat ma nadbytek penez, takze muzeme investovbat do blbosti. At zije Cuba a Zeman, maji vizi, hlavne ve vinnem sklipku.

0/0
7.10.2013 10:56

M47i45c95h66a97l 68P98o25n58o81c59n27ý 2354665751

Ale at to klidne schvali. Hlavne, ze budu diky SPOZ jezdit vlakem zadarmo. ;-D

0/0
6.10.2013 20:46

L98i24b52o68r 20Ž41ů21r78e23k 2253636970148

Tak přes průsmyk je to samozřejmě nesmysl, ale pokud by se to udělalo jako polozatopený tunel, tak proč ne. Může se to jmenovat Československý tunel třeba.

0/0
6.10.2013 18:49
Foto

E35v38a 33J61i24ř94í53č25k91o95v77á 5153216607850

Prosila bych ještě jednu o Mařence a Jeníčkovi... 8-o ;-D

0/0
6.10.2013 18:21

Z81b69y43n57ě10k 81J10e63h74l82i49č10k71a 8464818239391

já tam chci připoji i Trusovku

0/0
6.10.2013 18:05

J57a67r14o79s68l44a62v 37K61r49a69t89o90c54h25v87í94l 7856267464577

Spojme všechny řeky, potoky a studánky a dostaneme se až k moři, kam Zeman připluje na neckách a možná i střízlivý. ;-D

0/0
6.10.2013 15:03

J86o53h49a56n 63Z27i65n93g71e24l 2371315946651

Von má ten člun.  Challenger. Taženej ochrankou.

0/0
6.10.2013 16:35

A87l49e98x55a14n98d42e76r 30W94i40n29t22e48r 9319754903321

ja kdyz napisi neco stejneho o Zemanovi tak me smaznou cim to ze ja nesmim a vy muzete? cenzore vysvetlis me to?

0/0
6.10.2013 17:50

J83i42ř79í 18L92i51n96h14a50r17t 3105234351726

Pováclav I. potřebuje každou korunu, jako FŠICHNI zvolení nebo někam dosazení a tohle by byl skutečný vejvar hodný jeho formátu ..

0/0
6.10.2013 14:11

D26a80n58i94e51l 91L75u65k98á56č 7183231654611

Ok, postavíme zde i dálnice! ;-D

0/0
6.10.2013 13:27

J31o62s65e58f 94H22u63m37m43e56l 9545226742510

nechápu,že někdo může kecat do stavby kanálu. Až budete mít nafukovací člun a zkušenosti z rybníka, můžete tady diskutovat

+5/0
6.10.2013 12:48

T10o65m27á59š 31Š67a31p85o27v14a76l48o13v 2984364489841

Miluju vodu, takže by se mi takový kanál líbil.  Ale buďme realisti. Ekonomicky se to nemůže vyplatit a pro potěšení si to nemůžeme dovolit. Původní rozpočet by se navíc ještě zdvojnásobil o "odkloněné" částky.

Aby se kromě dopravy mohl využívat pro vodní turistiku, musela by vzniknout síť menších kanálů, aby vznikly zajímavé trasy pro plavbu. To by bylo skvělá, ale není to reálný.

Takže doprava zůstane na silnicích a kolejích a za zábavou na kanály budeme jezdit do Holandska. Zatím ...

0/0
6.10.2013 12:42

J92i98ř10í 35P66o87k56o59r81n41ý 6441195518730

Proč to mnozí tolik odsuzujete? Úleva pro města a vesnice v podobě úbytku kamionové dopravy by přece lidem v dané oblasti jednoznačně prospěla. [>-]

+2/0
6.10.2013 12:39

L54e97o40š 92P95á87l12e95n88í31č96e47k 9989735539414

města se budou hádat přes koho ten Zemanův Kanál povede

+1/0
6.10.2013 12:52
Foto

T50o26m52á77š 72K70e51r72t26i41s 1652323662949

zkuste se podívat na http://up.kr-jihomoravsky.cz/itc/?conf=88, mapu třeba UAP JMK, ve vrstvach A3, B1.3 si můžete vyznačit současnou územní rezervu

0/0
6.10.2013 13:43

J29a39r56o26m66í71r 64K27r95á21l 4690539114949

A myslíte, že by firma chtěla, aby její zboží bylo u zákazníka o týden později a ještě za vyšší cenu ?

+1/0
6.10.2013 16:47

L72e90o68š 57P84á51l22e22n13í73č59e10k 9659885769534

At žije generalissimus Miloš Zeman spojovatel všeho  lihu

a stěhovák ambasády do Jeruzaléma

+3/0
6.10.2013 12:23

J19a38n 35H46l57e79d16í42k 4509852458312

naprostí blázni--- nejsou schopni postavit 60 roků naplánované dálnice, ani ne rychlostní silnice a blbnou jak malí feťáci s propojováním potoků a říček !! Z toho vysvítá, že nemají ŽÁDNOU smysluplnou pracovní náplň a měli by se sami od sebe rychle zrušit !! ((Jo a slovenští velikáni, Štúr, Sládkovič, Tiso, Mečiár-- plánovali přece propojení BALTU s ADRIÍ----  Štětín s Terstem !-- vždy po sedmé láhvi vodky)

+2/−1
6.10.2013 12:12

M85a94r60c16e98l 86K55u30l30í95š78e64k 4106558476873

Nič vo zlom, ale spájať Štúra a Sládkoviča s personami ako je Tiso alebo Mečiar, je dobre uletené. Nehovoriac o tom, že nemám žiadnu vedomosť o tom, že by Štúr so Sládkovičom "projektovali" nejaké vodné cesty v 19. storočí.

0/0
6.10.2013 20:07

J68u80r29a51j 15H91a46j19e52k 6450155948467

Zvlast Stur a Tiso boli svojou laskou k alkoholu priam povestni;-) Narozdiel od abstinenta Zemana.

0/0
7.10.2013 19:27

O58t28o 59N15o64v41ý 7968411185239

Pořád něco někam přepravovat přece NENÍ  správně. Nejlevnější je produkty spotřebovat v místě výroby ... stavby takto nadbytečných přepravních tras neúměrně zatěžují ekonomiku každé společnosti. A že je zboží z Číny levnější na peníze než zboží ze sousední dědiny je dáno pokřiveností peněžní ceny, ale ne skutečnou hodnotou zboží.

A od toho by se měly odvíjet další rozhodnutí - viz krásný článek ekonoma Zeleného "Přerovnáváme lehátka na Titaniku"

+1/0
6.10.2013 12:10
Foto

T30o67m89á58š 58K31e35r59t12i59s 1842463712309

Proč sem lidi píšete, když o tom nic nevíte? Zemanův kanál to rozhodně není, na tom se shodne většina, nechápu proč to takto zavádějíc napíše autor článku.

1700 první projekt D-O-L,

1901 vodocesný zákon (uzákoněna stavba D-O-L a nový projekt)

30. roky, J. A. Baťa projekt podporoval, ale viděl, že se k tomu nikdo nemá, tak alespoň postavil menší Baťův kanál (viz kniha Budujeme stát)

1938 zahájena realizace D-O-L

viz http://mapy.cz/#!x=16.549801&y=48.196014&z=11 1968 vypracován nový Generel, podle kterého byla 1971 vládou usnesena územní ochrana (která platí dodnes formou územní rezervy). EHK OSN, vypracovala na toto téma několik studií, roku 1997 jsme podepsali mezinárodní dohodu AGN, podle které jsme se zavázali k dodržení určitých parametrů koridoru D-O-L a také, že zahrneme jeho realizaci do naší politiky. (viz Modrá kniha http://apps.unece.org/AGN/1default.aspx) EU už od roku 1996 s projektem D-O-L počítá a je zahrnut v transevropské dopravní síti TEN-T, díky tomu lze na jeho realizaci čerpat až 80% dotaci. Ministerstvo dopravy nedávno požádalo o zrušení D-O-L z TEN-T a nyní tuto žádost beze zpět a snaží se D-O-L do TEN-T znovu prosadit. Je zapotřebí si uvědomit, že nelze jen tak říct, že je D-O-L blbost. Dokonce za nás vypracovává studie OSN, tlačí nás do mezinárodních dohod a EU nám D-O-L navrhuje do TEN-T. Zároveň nelze prohlásit, že to je nesmysl, pokud nemáme komplexní novodobé proveditelnosti (do 31. 12.2013 má být vypracovaná ministerstvem kompletní dopravní a enviromentální studie i ekonomická náročnost záměru - podle usnesení č. 49/2011 a 155/2012) Projekt nemá jen dopravní význam, ale i význam ekologický v podobě protipovodňové ochraně. Je zde i otázka turistického ruchu, rekreace, energetických úspor, zásobování vodou (protože ne všude se jedná o plavbu po řece, ale po umělém průplavu). A také je zde otázka zaměstnanosti, jak už v rámci samotné stavby, tak i v rozvoji jiných podniků přímo i nepřímo spojených s D-O-L (například konkurence schopnost Vítk

+2/−2
6.10.2013 11:50
Foto

T44o74m47á17š 91K34e79r45t50i37s 1832853352299

více o vodních cestách:

d-o-l.cz/index.php/cs/kestazeni/category/26-2013?download=128%3Avcap_3-2013

0/−1
6.10.2013 12:03

L94e60o11š 39P50á31l24e85n72í93č15e10k 9389245469154

jejej ó Vy jste na fotečce oba DVA huráá Kertisi, no jó mazli mazli

0/−1
6.10.2013 12:09
Foto

T87o10m95á33š 55K62e81r22t93i46s 1912843922529

Co to s tím má společného?

+1/−1
6.10.2013 12:18

V51l66a96d54i23m61í31r 10P60r46o11k49e24š 8467766500121

Socialista a populista Fico, je Zemanův dobrý kamarád, tak proč by jej v jeho populistických vizích o průplavu nepodpořil.

+1/0
6.10.2013 10:40

J65i58ř76í 42V78o84t95o14u57p55a22l 6387539965684

A kdybychom provrtali zaměkouli někam k Saúdské Arábii, tak bychom se stali ropnou velmocí. Co ty Miloši na to?

+5/0
6.10.2013 10:34

L33e90o81š 20P63á45l39e53n61í46č42e98k 9789415119594

pane  Votoupal at se toho ten viróza nadstranický nechytne. Stačí Bémův tunel a Zemanův kanál

+1/0
6.10.2013 12:31

J21a42n 10H90r44d78i15n73a 5250931887

Jen chci připomenout, že za vlády Miloše Zemana, ministrování Toníka Peltráma a náměstkování Petra Formana se za studie na přípravu projektu Průplavu vyplatilo velmi mnoho peněz a po konci vlády padlo i několik obvinění. A proč to teď za ty prachy nezopakovat znovu.

JH

+7/0
6.10.2013 9:35

M64a83r87t31i75n 49H95a91r68t33i48g 9969154962346

Jestli má soudruh Zeman pocit, že je kanál Labe-Dunaj-Odra ekonomicky rentabilní tak mu nic nebrání založit si soukromou společnost která zajisté argumenty přesvědčí banky k mnohamiliardovému úvěru a může se vesele pustit do stavby.

+11/0
6.10.2013 8:38

J85o59h67a30n 59Z74i14n92g75e94l 2531285366321

Přesně tak. A až to začne vydělávat, bude z něj bohatý člověk.

+1/0
6.10.2013 9:26

J40i70ř77í 63V54o94t73o56u71p27a15l 6887759265704

Ale ještě bohatší může být, když to bude financovat stát.

+4/0
6.10.2013 10:30
Foto

P88a66v59e94l 52P20o80d35e27š88v90a 4390979387628

Fotka č. 5 je super! R^

0/0
6.10.2013 8:34

P54e89t30r 87D74u57s 6523521858693

Místo Jablunkova-říční přístav Hrčava!Už se těším.;-D

+1/0
6.10.2013 8:29

D12a54v88i89d 66P15e79t39r 7450136770485

Tento kanál byl střídavě navrhován a zamítán od 18. století. Poměrně připraveno to bylo před 2. světovou a během ní (na začátku), pak se zase od něj několikrát ustoupilo a znovu uvažovalo. Myslím, že by to nebylo špatné, je to otázka náklady/přínos a není to otázka levice/pravice. Do nákladů se dnes musí započíst také všechna ekologická rizika atd., do přínosů i třeba přínos pro rekreaci, či snížení nezaměstnanosti. Asi bych si nedovolil říst jsem  jak to bude lepší, ale sám bych byl nejspíš pro. Takové i delší kanály existují v mnoha zemích a lze se poučit, co je dobrě a co dělá potíže.

+1/0
6.10.2013 7:53
Foto

J38a60n 15P68e80l20c13l 9584516634745

Jestli ono to nebylo takto .....: Bylo, nebylo, jeden jihomoravsky hejtman se sesel s poradci prezidenta, aby u nich vyzvedel, jak se stat jeho oblibencem. Tam se dozvedel, ze cesta vede pres ANAL ( jako ze by do neho lezl, aby me snad admin nesmaznul, ze naznacuji nejakou nekultivovanou zapletku, ktera nepatrni do slusne diskuse). Jenze on, jak toho ma moc, tak neudrzel myslenku a zdeformoval to na Zemanuv KANAL. A novinari se toho chytli a aferka je na svete. Protoze jinak to snad ani neni mozne, ze by clovek s takovymi nazory mohl byt prezidentem (nerku-li dolnich 10 milionu).;-D

+6/−1
6.10.2013 7:19

S98t26a96n45i27s42l36a21v 69R74o63s44e33c82k74ý 9125319371529

Zase mnohomiliardový tunel, tentokrát rovnou do kanálu.

Jaký bude jeho přínos? Kdo ho bude využívat? Jaké budou provozní náklady? A hlavně - kdo to zaplatí?

+2/0
6.10.2013 7:13

K48a72r86e83l 50C58h39r53a73s14t56i19n95a 4853174780625

Návratnost investice by byla desítky let. Zimní provoz by byl samozřejmě vyloučen. Stavba je sice lákavá myšlenka, proto se jí různí činitelé stále zabývají, ale nikdo se ještě neodhodlal k její realizaci, vstupní náklady jsou obrovské.

0/0
6.10.2013 8:21

J56o37s74e69f 66P77a32l40a24t86a 1353542981435

nejdřív bych prosil dálnice! však on už Zeman poklepával kladívkem na D47, stojí až 20 let později, plná odpadků a ti co jí postavili se ještě vymlouvají, to byl tenkrát dobrý tunel s tou "Izraelskou" firmou...

+1/0
6.10.2013 7:10
Foto

J83a87n 29P51e63l34c23l 9754186734935

Puvodne jsem si myslel, ze o tom mluvil v deliriu, ale kdyz o tom blekota (chtel jsem napsat i za strizliva, to je asi ale utopie) i nadale, tak je to na povazenou. Podle me jsou dulezitejsi dopravni stavby na poradu dne.

+3/0
6.10.2013 7:03
Foto

J62a33n 84B33r15a15u79n 1188708543225

A což takhle přehradit Labe v Hřensku a vytvořit tak obrovské jezero. České jezero!

+2/0
6.10.2013 5:37

I40v66o 41B92o33b37a22n 3829685859944

Ten si jeste zacne zapalovat cigara kreminkama na sve ceste vyvojem zpet:-/

+1/0
6.10.2013 5:33
Foto

B80o25h93u18m59i61l 79P29r71o49c55h28á12z53k18a 9642169234410

Náklady: nedozírné ;Dopad na životní prostředí: šílený ;Ekonomický přínos: 0; Zviditelnění něčeho, o čem mluví král Miloš: K nezaplacení

+5/−1
6.10.2013 3:29

L91u74d57ě59k 81F23u71x54a 9636670634767

Náhodou! Být to o sto let dříve, tak by to byl přínos;-)

+2/0
6.10.2013 4:48

I17v62o 68B98o57b20a31n 3459925229884

Prave, to je jak prijit s petrolejkou

+3/−1
6.10.2013 5:46

J39a27r32o16m78í23r 14K64r72á36l 4490839514719

Spíše o dvěstě let.  Marně přemýšlím o kriteriu, podle kterého by byl kanál výhodnější, než jiné způsoby dopravy.

+1/0
6.10.2013 7:20

T60o87m94á28š 69H14a71t22a66n 3419563569890

I řeka Styx chce připojit a převozník Charon se hlásí do služby.

+4/0
6.10.2013 2:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.