Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letounu ČSA z Maďarska do Prahy hořel motor, vrátil se do Budapešti

Turbovrtulovému letounu ATR 72 z Budapešti do Prahy začal při ranním startu z maďarské metropole hořet motor. Posádka požár uhasila a vrátila se na budapešťské letiště. Všechny cestující dopravila na zem v pořádku, České aerolinie pro ně posílají airbus, který je dopraví do Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90a91v56e29l 88O23d91r93a59z91i87l 6424629497470

To zas nějakej frajer machroval s papričkama.

0/0
2.10.2013 15:24

K75a85r36e89l 17H76a53n21o23u86s85e10k 2366547800967

spíš ATR odchází trubičky a nějak hoří... není první

0/0
2.10.2013 15:38

S75t79a92n69d28a 44L38i45n46h86a45r61t 9862583164788

ATR je velmi bezpečné a spolehlivé letadlo ... Existuje jeho kanadský brácha jmenem DASH. A tyhle DASHové měli tak 4 roky zpátky problémy s podvozky, nevysouvaly se a tak ...

U ATR se podvozek vysouvá pod trupem a cestující jej nevidí. U DH8 se podvozek vysouvá z gondol umístěných v konstrukci křídla a z okna je vidět. Docela zajímavá by byla představa pohledu z okna, kdy nalevo vidíš vysunuté kolo a vpravo není ... A do toho letoun s vysunutými klapkami připravený na přistání a výška pár desítek metrů nad zemí :D :D

0/0
2.10.2013 15:50

P16a26v38e70l 80M71i27k47u80l42a 6418123236657

Vážení cestující, to co vidíte při pohledu z okýnek vlevo, je hořící levý motor. Při pohledu vpravo můžete vidět požár pravého motoru. Při pohledu dolů můžete vidět bílé tečky, což jsou naše padáky. A tímto se s Vámi loučím a jménem posádky Vám přeji poklidný zbytek letu... :-)

+6/0
2.10.2013 14:57

S48t78a93n22d62a 69L78i29n41h57a89r53t 9292413904348

to možná platí u low-costů ... Z hlediska bezpečnosti jsou ČSA ještě pořád na slušné evropské úrovni (neplést se servisem, to je jiná) :)

+4/−1
2.10.2013 15:21

P64a79v16e68l 29N38o52v35á93k 7171746329473

to neplatí u nikoho low cost i ČSA musí splňovat stejný bezpečnostní standart...

0/−1
2.10.2013 17:26

J11a95n 42K33o31z95á82k 7915468539198

Nelze než pochválit piloty za učebnicové zvládnutí krizové situace :-)

+7/0
2.10.2013 14:33

V61l86a84d79i80m37í51r 84M56e55n77d61i 3952539451206

Ano , to určite,ale aj toto patrí k ich práci.

+1/0
2.10.2013 14:50

S36t67a27n54d93a 55L80i39n61h57a29r97t 9442173414278

no koukám, že ČSA začínají perlit :)

V neděli jsem měl letět do Moskvy a potom dál a A319 měla problémy s elektrickým napájením kuchyňky a videa, což napájí motor č.2. Nejdřív čekání v letadle, pak na gejtu a za tři hodiny nám řekli, že letíme .... A 10 minut po startu kapitán ohlásil, že závada trvá a vracíme se ... takže přebookováno na pondělí a noc v hotelu Marriott :)

Nevím, jak mě přebookovali, ale v Po jsem strávil dalších 30 minut na check-inu, protože v neděli mi nevydali letenku, nýbrž Flight Manifest ... a protože v pondělí mě odbavovala mladá holka, co s tím moc neuměla, tak to chvíli trvalo ... No, hlavně, že jsem odletěl a v pondělí už bylo vše ok a doletěli jsme až do Moskvy :)

+1/0
2.10.2013 14:22

J36o95s17e42f 53P71o54n65e64r89t 9758900332438

A co byste chtěl - letět dál i se závadou?? To jste si měl sednout do nějaké nízkonákladovky

+1/−2
2.10.2013 14:34

S45t78a84n85d56a 34L28i97n24h15a15r54t 9272323174528

Z hlediska bezpečnostních postupů bylo vše řešeno zcela profesionálně. Je mi jasné, že se závadou se letět nedá ... Závada se mimojiné dala poznat tím, že monitory videa nešly vůbec vysouvat. Při druhém startu to zkoušeli, ale nešlo to, a přesto se letělo.

Problém ČSA je drobet jinde - mají málo letadel. Závada nastat může, to je v pořádku, ale u větších společností Vás přesadí na domovském letišti do jiného stroje a letíte.

Já jsem napsal příspěvek jen proto, že jsou to dvě závady ve 4 dnech ...

Jen ty zmatky s přebookováním letu byly zbytečné, nepochopil jsem, proč nemohli vystavit regulérně novou letenku...

+1/0
2.10.2013 15:15

P49a48v23l59a 34H10r46a12d66i63l22o61v88a 3147791891154

Tak zrovna tady pisou, ze poslou vetsi stroj na dalsi linku (ktery normalne neni v letovem radu). Takze je to o stesti, jestli je nahradni letadlo k dispozici.

0/0
2.10.2013 15:20

S28t21a49n23d57a 59L17i98n38h80a11r37t 9972543314588

právě že u čsa je to o štěstí ... Ta 320, která nakonec letěla do BUD místo ATR, tam mohla letět mj, i proto, že na linku, kam letět měla, stačila i 319, jelikož tam neletělo tolik lidí a ve 320 by zůstalo několik volných řad. Ale to je domněnka .... Každopádně využití náhradního letadla je u ČSA i otázkou štěstí. Fakt je, že stávající vedení dělá co může. Poděkujme hrobařovi ČSA p. Tvrdíkovi. Nákup Airbusů byla prostě chyba a daleko výhodnější bylo koupit 737NG, čili spousta peněz se vydala za výcvik pilotů, nákup nových ND a tak dál ... u nových 737 je 80% dílů shodných se staršími verzemi ....

+1/0
2.10.2013 15:44

P22a49v36l76a 72H19r45a42d81i29l92o21v66a 3187201351254

Vase domenka muze byt spravna. Jina varianta je, ze do BUD letelo vetsi letadlo a napr. na CDG mensi nez melo: surbook, kdo se nevesel, poleti vecer (uz se mi stalo).

Jinak ohledne Airbusu souhlas. zda se, kazdopadne, ze vse je momentalne na lepsi ceste.

0/0
2.10.2013 15:53

L48u98k21á67š 39H91l87o16u60c95a28l 6442740671184

podobný problém, s nedostatkem strojů, má víc veřejných dopravců, i mimo vzduch (kde je holt potřeba nějaké vytížení strojů). třeba takový DPP. když na Praze 5 nabourají tramvaje (v poslední době to není výjimečné) tak tam místo cca 20 souprav tramvají pošlou čtyři busy, protože nemají dost volných (a pojízdných) autobusů

0/0
2.10.2013 15:43

S90t12a76n63d53a 22L42i18n75h17a40r38t 9662953414298

DPP je kapitola sama pro sebe, nechal bych bez komentáře :)

0/0
2.10.2013 15:52

J70a75n 22P58r55o20c89h81a57z47k70a 1217235279967

Vy jste očividně světoběžník, světaznalý cestovatel, který už mluví lépe anglicky, než česky.To dokazují vaše počeštěná anglická slova ("gejt", "přebookováno", "přebookovali", "check-inu") i používání anglických slov - "Flight manifest". Jen se divím, že se vůbec ještě obtěžujete číst český tisk.

0/−3
2.10.2013 16:11

P17a61v83e30l 63N41o56v80á12k 7161896449603

abych vám řekl pravdu sám nvm jak bych většinu těch slov nahradil českymi...

0/0
2.10.2013 17:31

P97a63v31e19l 29V75e57t68e61š19n62í79k 7225938165157

To bych neřekl - píše takovým běžným letištním slangem.

Tak třeba jak říct česky check-in nevím. Registrace cestujícího? Co je flight manifest už nevím vůbec. Nějaké potvrzení o letence?

0/0
2.10.2013 17:36

J93a58n 19P33r76o81c75h77a87z24k93a 1197515649747

Proč ale ty počeštěné výrazy? Proč psát gejt namísti gate, proč psát přebOOkováno, přebOOkovali namísto jednoduchého přebukováno, přebukovali, pro místnost "check-inu" jsme používali běžně čekárna na odlety. Ale to jsme byli my, primitivní cestující z dob před vstupem do "Schengenu".

0/0
3.10.2013 3:39

J39a82n 93P25r60o91c46h69a38z54k51a 1307495519467

Pokud bych dnes přiletěl do Prahy a někdo  miI dal k vyplněný formulář s podobnoi češtinou, myslel bych si, že si ze mne dělá legraci.

0/0
3.10.2013 3:51

A49n75t61o85n94í85n 50K74a86l48i43s50t87a 6424730529664

A čisté spodní prádlo, dostali po přistání od ČSA cestující také?

+3/0
2.10.2013 14:07

P97a14v81l20a 22H88r88a37d57i87l79o77v34a 3617351351504

Dobre Vy ;-DR^

0/−1
2.10.2013 14:08

M73a28r57t65i68n 87M88a18c17h76u26r50a 6581365649124

To zase bude mít Borhyová vyvalené oči při zprávách 8-o8-o

+16/0
2.10.2013 13:39

D84a32n44i69e35l 37S85o71b57o47t96a 9699954616860

Zácpa je zácpa.

+1/0
2.10.2013 14:26

K18a25r46e68l 54H93a10n38o25u92s12e14k 2226717850977

oči? tak to jsem si oddechl....;-)

+1/0
2.10.2013 15:39

J61a25n 75K49ř38í89ž 6655253455418

;-D;-D;-D;-DR^

0/0
2.10.2013 15:51

M85i17r30o89s28l22a54v 88K18ř35í22ž 5669192174832

Lítával jsem větroněm, ten nemá žádnej motor a JAKÁ to byla zábava;-D:-)

+2/0
2.10.2013 13:38

K92a29r75e33l 32H73a98n70o48u45s54e29k 2226577280587

žádná zábava, větron na potvoru nehořívá často....

0/−1
2.10.2013 15:40

M30a32r23t18i91n 17H34o74u89b59a 6323631599858

a co kdyz dojdou vetry

+1/0
2.10.2013 17:45

M93i16r68o65s44l70a88v 91K22ř67í85ž 5469802544722

Větroň k letu vítr nepotřebuje, KLOUŽE,;-)

+1/0
2.10.2013 18:09

P91e41t40r 89F76e90i43g95l 5978903840932

Tak vidět, jak motor hoří...pak neběží a bejt ve vzduchu x metrů nad zemí...asi by mě hráblo...8-o

+3/0
2.10.2013 13:25

K11a42r72e50l 44N20o62v50o47t60n56ý 4236570685385

Mně možná i hůř...:)

0/0
2.10.2013 13:27

S20t54e31p55a35n 79T11o96t27h 8908739825948

Ono staci uz jen kour na palube :-/

+1/0
2.10.2013 13:28
Foto

J59i20r69i 73K58o76c86m58a49n 5269504359285

Proto ty letadla mají motory dva, v případě výpadku jednoho motoru letoun může pokračovat dále v letu. Samozřejmě v případě požáru nebylo radno pokračovat dále.

0/0
2.10.2013 13:30

T14o35m40á84š 27K42n17a61i33f50l 6753440597230

ono snad ani tak nejde o to, že proto má ty motory dva, jako spíš o to, že od požáru už není daleko k explozi .. křídla plná paliva a oheň moc dohromady nejdou :)

+2/0
2.10.2013 13:31

J10a45k54u59b 70Š37a66f89a37n89d81a 7635797811781

Už někdy nějaké letadlo explodovalo díky požáru?

0/0
2.10.2013 14:02

T69o37m80á30š 17K74n75a66i42f72l 6413750427360

Nemálo :)

+2/0
2.10.2013 14:03

J68i93ř39í 98B62o85č23e93k 6661794965603

mám pocit, že TWA z NY do paříže. na rok si nepamatuju

0/0
2.10.2013 14:14

P24a96v50e12l 63V61e35t81e62š23n94í23k 7515488345777

Myslím 1996? Ale tehdy ani nehořelo - prostě vybuchlo. Jako příčina se uvádí výpary v palivové nádrži. Samozřejmě byla i spousta spekulativních teorií o tom, že je omylem sestřelili vojáci. Ale buď jak buď - zemřeli všichni.

0/0
2.10.2013 17:29

J22a85n 39K60o34z63á68k 7945528639278

Věřím, že na to konstruktéři mysleli a piloti jsou na to cvičení. Však také první věc, která se při požáru motoru dělá, je přerušení přívodu paliva aby se oheň nedostal k nádržím.

+1/0
2.10.2013 14:32

S94t65a75n69d10a 32L55i60n77h25a39r18t 9782503604728

moderní letadla jsou podle bezpečnostních standardů stavěna tak, že v případě výpadku jednoho motoru bez problému dokážou přistát na jeden motor i z letové hladiny okolo 40000 stop (12100 metrů). A větší letadla, létající přes oceán, dokážou na jeden motor letět klidně 2-3 hodiny.

0/0
2.10.2013 15:47

P55a98v25e57l 23O61d44r80a80z49i46l 6364599387540

Já měl za to, že nejdůležitější z hlediska výkonu motorů (nepočítaje TR) je vzlet.

0/0
2.10.2013 16:58

M59i10c43h40a26l 86N52o93v89á95k 1864567622814

Vysazení motorů je ta lepší z vážných závad, pokud k němu nedojde bezprostředně po odlepení ze země. Motory musí být dimenzované tak, aby při vysazení jednoho motoru stále mohlo letět a i při vysazení všech dokáže bezpečně přistát, z rozumné výšky doplachtí desítky kilometrů. Pokud nedojde k fatálnímu porušení draku (např. výbuchem) či se neulomí křídla (což by neměla), vždy existuje možnost bezpečného přistání. Drtivá většina havárií je chyba pilota a všechny "západní" letecké společnosti mají dostatečně trénované posádky (ačkoliv nevím, jestli to lowcosty nešidí), aby takovéto problémy zvládly.

+1/0
2.10.2013 13:34

T76o59m20á72š 89K23n95a36i15f13l 6423300937880

může se to dít i těsně po odlepení od země.

0/0
2.10.2013 13:37

J59i85ř28í 10B49o70č79e17k 6451194435853

viz DC-10 v Chicagu tuším roku 1979

0/0
2.10.2013 13:46

E12m14i35l 61P36r15c81h97a13l 5890350628694

Timhle jsem BUD->PRG letel aspon 10x:-P

0/0
2.10.2013 13:13

P25a57v33l93a 39H96r94a91d63i43l14o76v85a 3167901121694

A ja SXB->PRG. Slusnej rachot ;-D

+2/0
2.10.2013 13:16

M24a10r38t14i20n 91P11a53p76r37o48s 3944858695593

Lítá to i OV->PRG - pěknej hnus. 

Se mi do toho z airbusu nechtělo ani trochu. Už vím proč.

+1/0
2.10.2013 13:34

Z65b40y34n22ě56k 23M16e22z48e92r47a 7691307836

Letěl jsem v něm na Kastrup, a pohodička. Nevím, co žbrblete. Naopak Airbus na cestě zpět mi vadil.

0/−1
2.10.2013 13:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.