Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z libereckého nádraží mizí kus historie. Páté nástupiště mění vzhled

Konec jedné éry. Páté nástupiště libereckého nádraží definitivně přestalo být kulisou pro filmy z války. Prodělává nákladnou rekonstrukci. Z peronu už zmizely litinové sloupy, bagry odkrojily i letitou dlažbu oťukanou nervózními cestujícími čekajícími na zpožděný vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L51u38c45i88a25n 95P79a23p66a91z69i91a84n 5464927381805

A proč projekt nemyslel na tranzitní trať v Polsku, kdy tam konečně bude zastávka a kvalitní koleje?

+1/0
24.9.2013 22:21

M16a53r50e49k 54M12a88r94t47i12n 8379414446810

Projekty byly a počítalo se i se zastávkou Porajow. Jenže Poláci absolutně nezájem :-/

0/0
28.9.2013 18:45

K55a15r37e81l 17S84t20r10ž87a52n26o60v80s81k29ý 1818335575

A nemůžeme s Němci opravit ten polský kousek napůl?

+1/0
24.9.2013 20:13

J42i33ř66í 71E52r10b95e35n 1553934766927

Můžeme, ale kdyby tam vyjela četa českých a četa německých bagristů a svářečů, vyrukuje proti nim pluk polských tankistů. Bo je to svrchované polské (dříve německé) území.

0/0
27.9.2013 19:37

M51a80r31t19i23n 85M56u63s84i52l 4700151653971

Snad jen dovětek k článku i v tomhle postrádám info co zamýšlená zastávka Globus. Bude, nebude, z těhle peněz nebo z jiných????

0/0
24.9.2013 18:46

O32n92d31ř17e75j 65P77a79v97e20l 3250830626370

Jsem zvědav, co z toho nakonec bude (resp. mám z toho obavy).

Citlivá rekonstrukce v duchu původní stavby by byla mnohem hodnotnější, ale o to není v Liberci zájem.

+4/−1
24.9.2013 17:36

P84e81t39r 26K33e93l10l45e38r 4709670424

Zajímalo by mne, kdepak asi skončily ty krásné litinové sloupy...:-/

+7/0
24.9.2013 10:52

V34á68c71l89a62v 61J16í54r76a 5132137472275

To budou do nekonečna platit smlouvy z poválečných let? Stále se mluví o přeshraniční spolupráci, EU dotuje nespočet investic v rámci česko-polského a česko německého příhraničí. Co stála jenom rekonstrukce celé trati a není možné se domluvit na malém kousku v Polsku? Nad tím zůstává rozum stát. Zatím se jezdí 20 km/hod. Brzy se může jízda v úseku zastavit úplně.8-o

+5/0
24.9.2013 10:13

M21a24r71t82i20n 93M39u33s29i78l 4130221543801

Mohli bychom se zeptat kraje, jako iniciativu měl směrem k vládě či parlamentu, přes něž mezinárodní smlouvy plynou. A je-li potřeba ji změnit, tedy udělat z trati peážní trať jinou, pak se ptám co konkrétně KU udělal. Na druhou stranu dobře víme, že Poláka opravdu tohle území nezajímá. Pro silnici začal něco dělat, až když reálně hrozilo, že jeho území obejde a půjde přímo Cz-D. Do té doby nezájem. S tratí to asi bude podobné. Asi by to chtělo zatlačit rovnou z Bruselu ;-D

+3/0
24.9.2013 12:44

L70u96c86i64a59n 49P43a40p18a17z17i57a62n 5774177601815

Proto se modernizují tato nádraží, pak by nebyl projekt a už by to Brusel neprofinancoval, co na tom, že se trať zruší... když polský úsek bude nadále nezpůsobilý.

0/0
24.9.2013 22:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.