Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školy se řítí do záhuby, myslí si kantoři. Naději na zlepšení nevidí

Školám se nedaří připravit děti na práci a nerozvíjí u nich morální hodnoty. To nejsou výtky rodičů žáků, ale překvapivě učitelů a ředitelů škol, kteří jsou při hodnocení své práce kritičtější než veřejnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K78a16r89e58l 41N18e66č40a41s 5583979360770

Protože se  společnost rozdělila a vzrostlo sociální napětí. Neřeší se zde zásadní věci,potřeba řemeslníků,technických oborů,ucta k práci  a k lidem.Děti si přenášejí ze svých mnohdy polorozpadlých rodin polarizaci,výsměch chudobě,představu,že pracující člověk buď hýká stupidity v médiích nebo chodí se složkou papíru a v obleku. Naprosto vykloubený pohled na hodnoty.Čest všem,kteří k tomuto nepatří.

0/0
24.9.2013 14:29
Foto

Z51d16e75n34k28a 78L88n32ě70n20í10č67k81o15v23á 3704840701

Takový Igor Hnízdo, to byl pedagog :-D. Zaujal, naučil a přitom měl obrovskou autoritu. A nejen kvůli té rákosce :-D.

0/0
23.9.2013 12:51

L16i23n16d46a 36N75o24v33o29t47n75á 9151401490501

I ta rákoska by se dnes u mnohých šikla.

+1/0
23.9.2013 13:14
Foto

Z84d24e96n97k31a 43L74n86ě17n17í94č89k90o58v12á 3524690551

No, především by se opravdu nemělo polevovat v nárocích na děti. To je hlavní kámen úrazu. Dnes de po nich nechce žádná kvalita výkonu. když vidím, za co syn dostává jednotky, tak si říkám, jestli to vzdělání vůbec k něčemu je, Já bych mu třeba jednotku mnohdy nedala. Po dětech se dnes téměř nic nechce - aby se nepřetížily, aby si neublížily, aby, aby, aby, aby ... Pak z nich roste to, co z nich roste. Liberální výchova je fajn, ale odsud posud. Všeho moc škodí.

+1/0
23.9.2013 12:49

V91l22a71d15i78m10í20r 94P59r50o55k64e78š 8597266960901

Paní Lněníčková, to co píšete je jen poloviční pravda, neboť ve školách, kde tzv. přitvrdí, tak mají stovky stížností rodičů, že přetěžují jejich vymazlené děti. Dnes už téměř úplně vymizelo, aby se rodiče s dětmi doma učili, neboť mají většinou názor, že od toho jsou učitelé, aby děti něco naučili a to platí i o výchově, kdy je nemálo rodičů přesvědčeno, že i výchova ke slušnosti,  jak ke spolužákům, tak i ke starším lidem je pouze a jen na škole.

+2/0
23.9.2013 13:09

L40i36n97d38a 40N85o33v73o27t93n16á 9591521560371

A aby chudáčci nedostávali úkoly na víkend, to jsem taky zaslechla na tř. schůzkách. Nechápu proč. My je taky měli a žijeme.

+3/0
23.9.2013 13:16
Foto

Z85d72e75n48k24a 86L30n41ě56n48í15č36k13o88v83á 3804970731

Já vím, ale tady vidím tu roli školy - prostě budeme tvrdí, milí rodiče, a pokud se Vám to nelíbí, tak děťátko pošlete na jinou školu. Je na řediteli školy, aby byl tvrďák, sponzor nesponzor. Možná je lepší mít ve škole nevyměněná okna, ale zachovat kvalitu výuky.

+1/0
23.9.2013 13:33

F88i25l89i46p 86I24n56d58r22a 2150665195682

Cituji: "Jestli vzdělání je klíč, škola je zámek. Protože se spoléháte na rozvinutí svojí mysli do určitého bodu a když chcete pokračovat, někdo řekne stop, protože dokud dodržujete pravidla a zvládáte testy, jste pro ně v pohodě. A pokud odpovíte na něco, na co se nikdo neptal, jako odpověď se vám dostane, že jste překročili linii. A pak tvrdí, že škola rozvíjí váš rozhled. Vzdělání je o inspirování cizí mysli a ne jen o plnění jejich hlavy."  

"http://www.youtube.com/watch?v=wE5NmMBeEWQ" 

Vzdělání není o tom, biflovat se knihy a jejich názory následně opisovat do testu. A všechno, co uvidíte v tom videu je holt pravda, ať si to připustíme nebo ne. Tady se nebavíme o nárocích na kvalitu výkonu, bavíme se o celkově špatném vzdělávacím systému a praktikách, které tu máme. 

Hodím vám sem jeden fakt, paní Lněníčková. Když jste vy byla mladá a studovala jste, internet nebyl. Pro jednu informaci musel člověk do knihovny, půjčit si encyklopedii a tuto informaci najít. Množství znalostí se každé 3 roky zdvojnásobuje (počítejme od roku 2000 a to hlavně díky internetu). Skutečnost je tedy taková, že využití mozku vašeho syna je a bude daleko větší, než jaké bylo využití vaše (které je v tomto případě zanedbatelné a malé). Dobře tedy, využití mozku vašeho syna bude v 15, 16 letech daleko větší, než vaše ve 30. To je, co? Hlavně, že tu píšete o kvalitě výkonu, že se po dětech nic nechce, atd., ale nepodíváte se na to z jiného pohledu, protože to asi nejste schopna vidět. Váš syn dosáhne takového využití mozku, že mu Vy nebudete sahat ani po paty (I když nebude studovat VŠ) a nedokážete si to ani představit. Čeká ho daleko těžší život, než vás a jeho mozek bude v životě šrotovat mnohonásobně více informací než ten váš. Mějte se fajn a jděte s dobou, paní Lněníčková ;-)

0/0
23.9.2013 16:04

K95a50r49e42l 78K83ů32r27k82a 9870229467883

Jednou byl na Radiožurnálu rozhovor s úspěšným podnikatelem. Ten prohlásil, že školy jsou na nic. Jediné co mu škola dala a co potřebuje je číst, psát, počítat. No a tady máte představu společnosti. Lidé nemají potřebu se vzdělávat. Chtějí se  mít dobře. A podnikateli stačí, když umí něco koupit za milion a prodat za dva. A tímpádem vzdělání a titul přestaly mít hodnotu. Když takový Mareček Benduj je JUDr, tak je to opravdu tak.

0/−1
23.9.2013 12:42

V36l83a76d39i38m32í47r 70P45r95o35k88e33š 8677376170361

Pane Kůrko, když může být tisíce bývalých příslušníků komunistické Veřejné bezpečnosti, kteří vystudovali, za věrnost straně, Vysokou školu Sboru národní bezpečnosti a honosí se titulem JUDr. a přitom mnohy něměli vystudovanou ani střední školu, tak proč by nemohl být doktorem práv i Marek Benda. Chápu vás, neboť ten Benda Vám  určitě nesedí politicky.

      Podobné je to i s těmi bývalými komunisty i dnes se honosícími titulem RSDr., které rozdávala KSČ rovněž pouze za věrnost myšlence komunismu.

      To byste měl potom protestovat i proti titulu JUDr. druhého nejvyššího socialisty Haška, který ho získal na tzv. Universitě ve slovenském Sládkovičově, kterou provozuje Ficova socialistická strana Smer.

+1/0
23.9.2013 13:01
Foto

M89i38l46a44n 17A48n44d48r28ý89s30e70k 8422111334

Naškolách by měla být navozena atmosféra mravnosti, etiky, logického myšlení, odpovědnostia kázně.  Základní školství by se mělo očistitod sponzorů (rodičů dětí) kvůli zrovnoprávnění. Neukázněné děti hodnotit nižšímistupni mravnosti a ten by měl mít rozhodný vliv na postup do vyššího stupněvzdělání, samozřejmě počítaje v to stupeň vzdělanosti podle IQ. Napedagogických fakultách musí být v prvé řadě zájem učit nové učitele tomujak učit, jak se chovat, jak jednat, jak si vybudovat přirozenou autoritu, alehlavně je naučit ctnostem, sebekázni a mravnosti. Nemohou od nejschopnějších,za to že jimi jsou, očekávat bonboniéry nebo jiné náležitosti a od ostatníchkvětiny u různých příležitostí aby pak publikovali, že neví co s nimi a odkládajíje na hřbitov (publikovala učitelka základní školy). To za mého mládíneexistovalo. Naopak rákoska byla součástí vyučování a nejen za nekázeň. Domajsem se nemohl zmínit, protože otec okamžitě přispěchal ještě s řemenem. Býtučitelem bylo dříve a mělo by být i dnes posláním. Za mých mladých let seučitelé ve dvoutřídce dokázali vyrovnat i s 25 dětmi různých tříd, protožechtěli, protože věděli, že je to jejich odpovědnost. A to nelze získat jenpenězi i když mají svůj význam, to lze získat jen výchovou, předevšímv rodině. Ale jak, když ani současné rodiče to nikdo nikdy neučil. Nad tímby se měli odpovědní činitelé zamyslet.

0/0
23.9.2013 10:53

K49a34r29e73l 45K75ů37r86k31a 9300599547233

Ano, to je jedna z příčin. Ale o společenských příčinách ani slovo. A mimochodem - Vás ve škole neučili psát?

0/0
23.9.2013 12:35

K52a54t26e93ř19i56n97a 83S10k54o29v45a42j90s19o41v26á 9107121933

Tato doba je celá špatná! děcka jsou spratci, které nic nezajímá, jen civí do PC a to je vše co umí. Ve škole jsou drzí a učit se je taky nezajímá, protože ví, že na další školu se dostanou i tak se špatnýma známkama. Na výšku ani nemluvím. Fakt bych zpřísnila přijímačky na školy, a i maturitu, bohužel ne maturitu jak je teď - dle scio testů. Je to špatné, takovou maturitu může člověk se štěstím udělat i když se nenaučí. Kdyby se toto zpřísnilo, musely by děcka i do učedních oborů, tak jak to bylo dříve. Bohužel za chování dnešních dětí mohou z části i rodiče! Na dítě se ve škole nesmí vztáhnout ruka (tím nemyslím bití dětí) ale když se na dítě jen pokřikne, řekne to doma, a rodiče si jdou hned zanadávat do školy na učitele, co si to dovoluje, než by si provní ověřili fakt.

Ovšem musím říct, že i učitelé nesou vinu. Nebo spíše ředitelé škol, protože někteří zaměstnávají opravdu učitele - mladé, kteří jsou laxní, odučí si své a na děcka kašlou, neumí zaujmout....nebo nedokážou vysvětlit učivo, ale protože mají vystudované tak je někdo přijal a učí. Učitelům bych dala též větší přísnost u nabíracích pohovorů.

+2/−3
23.9.2013 8:04

K11a48r98e47l 62K71ů59r61k51a 9250239567923

Proč asi je lepší mladý učitel? Protože ten bere 20 hrubého, kdežto starý učitel 24. Ředitele škol zajímá kvalita výuky až na posledním místě. A ten ředitel není ten nejlepší učitel, ale ten, který má nejlepší kontakty s krajskými úředníky.

0/0
23.9.2013 8:35

K30a94t73e73ř35i61n85a 13V49a49š78á10k38o13v83á 5281542149305

super vykriky. Jak nekdo rekne, ze decka jsou spratci, je to urcite odbornik na vychovu a vi jak na to, uz ten zakladni pristup :-)

vite, ono je to o lidech. Ja jsem kolikrat mela ve tride / krouzku deti, o kterych jsem jeste ani nevedela, jak se jmenujou, ale uz mi ucitelky horlive hlasily, ze "on zlobi" -  ja s nimi vychazela v poho. Protoze jsem ho nebrala jako spratka, ale jako bytost, se kterou je treba si stanovit pravidla a vzajemne k sobe najit

A je pravda, ze kdybyste zprisnila nabiraci pohovory, mohlo by se taky stat, ze nemate zadne ucitele, ale ono by to bylo ku prospechu. Rodice by si mozna uvedomili, ze hlavni zodpovednost za deti maji oni sami, kdyby je nemeli kam "odlozit"

+2/0
23.9.2013 10:17

A56l59e21x13a55n77d40r 47K95o45s41t84k40a 5719516219946

Proč jde školství do prkvančic? Protože se upravila měřítka tak, aby měl vysokou naprosto každý. Ovšem, neznamená to národ vzdělanců, ale to, že ten titul nemá žádnou hodnotu. A s tím souvisí to, že studenti studují nesmyslné obory. Respektive ne nesmyslné, ale nemající uplatnění. A když se jim ten obor prostě ani neotevře, tak si stěžují. A naopak, některé školy mají velmi divné parametry přijímaček. Kamarád se zajímal o Japanistiku, Ovšem požadavkem na přijetí neprošel. Umí totiž pouze anglicky a japonsky. Oni ovšem trvají na to, že student musí umět anglicky a jinou řečí, ale ne japonsky, to se má učit až u nich. Což mi přijde, jako by řekli inženýrovi: Jo, navrhl jste auto, ale nemáte praxi v kopání na silnici, neberem vás.

+5/0
23.9.2013 6:53

J45a67r89m47i26l89a 61M98a29c46h34o68v74á 9435954208924

Největší průser ve školství je, že 24 let od revoluce se neudělala reforma školství. Další průšvih je množství soukromých středních škol financovaných podle počtu žáků. Před pár lety by se na střední školu nedostal žák s trojkama, čtyřkama, v současnosti je to absolutně běžné. No  a aby škola neměla špatné hodnocení a nepřišla o finance, děcko v pohodě odmaturuje (i když na čtyřky - ale - kdo se kdy ptal, jaké známky měl dotyčný u matury????) a život jde dál. Republika je narvaná nezaměstnanými absolventy "takyškol" různých manažerských, podnikatelských apodobně a chybí šikovní řemeslníci. Kdo by chtěl dělat rukama???? No nikdo...a v tom je obrovský problém. Teď ministerstvo školství vymyslelo další geniální věc. Na druhém stupní určitý počet hodin dalšího jazyka. Proboha na co???? Ten kdo je opravdu dobrý na jazyky může chodit do jazykových škol, ale většině děcek by spíš prospělo, kdyby počet hodin daných na druhý jazyk věnovali zlepšování angličtiny. Ne každý má na to, aby zvládal dva jazyky...ale - ono je to asi ve všech předmětech. Prostě chybí reforma...:-/

+6/−1
22.9.2013 23:56

M98a42r18i90e 27Z94e93l24e88n66á 2174641489381

Paní Machová, já to vidím přesně opačně.

Těch "reforem" už bylo tolik, že je lze jen těžko spočítat. Na všechny ale bohužel doplatily jen ty děti (chcete-li žáci, studenti). Staly se totiž obětmi bojů zvrácených ambicí politiků všech úrovní, kteří si na tomto "poli" jen obhajovali svoji vlastní nepostradatelnost.

Jen "díky" jim ti dnes máme např. také učitele, kteří jsou v lepším případě v daném vyučovaném oboru o jednu lekci před svými žáky, ředitele, kteří nevědí komu z rodičů či sponzorů se dřív klanět, rodiče, kteří za svoje selhání při výchově vlastních dětí mohou bez uzardění pranýřovat koho uznají za vhodné, jakož i všeliké prapodivné spolky údajně hájící osobnostní práva dětí a tak by se dalo pokračovat.

Jakousi bezbřehou snahou všech, kdo maskují svou vlastní snahou o osobní prospěch tím, že chtějí "to nejlepší" pro naše děti, se dosáhlo jen a jen toho, že bylo těžce ublíženo právě těm dětem, bohužel.;-(

0/0
23.9.2013 13:08

V85l90a87d81i86m23í81r 39P68r59o14k35e41š 8167776300111

Paní Machová, s těmi soukromými školami máte naprostou pravdu. Nejsem proti nim, ale způsob stáních dotací školám na počet žáků je příčinou, že dnes, hlavně ty soukromé střední školy, které mnohdy vlastní bývalí komunističtí okresní kádři, opravdu nabízejí maturity i těm ze ZŠ, jejich průměr je horší než 3,5, dokonce znám příklad, kdy na takové škole maturovala i dívka, které v 7. třídě ZŠ propadla, ale ředitel Soukromé školy společného stravování jí umožnil speciální dokončení chybějícího ročníku ZŠ, aby tu střední školu mohla studovat. Rovněž Vám potvrzuji, že na těchto školách je téměř stoprocentní jistota odmaturování, neboť žádný majitel či ředitel takové školy si nemůže dovolit nechat propadnout u maturity třeba 10 studentů, neboť v příštím roce by se do jeho školy, ze strachu před přísnou výukou a maturitou, nikdo nepřihlásil a jeho škola by, pro malý počet studentů a tím i malý státní příspěvek, by mu nepřinášela žádný zisk.

Tyto veletoče se středními školami mají i ten hlavní vliv na nízký počet žáků na oborů na SOU, neboť když i slabému žákovi či žákyni je nabízena maturita, tak proč by se chtěli vyučit nějakému oboru a rodiče na tu maturitu slyší více než pouze na nějaké vyučení.

+2/0
23.9.2013 14:50

P44a73v46e72l 19C13i14m28b71a95l 4335374328537

Moralni hodnoty? Kde by se vzaly, v kapitalismu bez privlastku... neoliberalni sobectvi nam bylo podstrceno s nalepkou te jedine a spravne demokraticke svobody, a deti, ty jsou na idiocii pokrivene doby nejcitlivejsi. Platilo to v 50. letech, a plati to i dnes.

+1/−3
22.9.2013 21:27

J43a80r17o48m77í85r 61K19r95á21l 4680729574869

Kde ?  V rodině, jako ve většině rodin v těch 50. letech.

+2/0
23.9.2013 6:46

D90a62v87i45d 67P65e71t90r 7110646760865

1) Hlavní problém je ve financování školství podle počtu žáků. (ZŠ;SŠ; VŠ). Jestliže někdo nechá žáka propadnout řekne mu ředidel; děkan; rektor (u menších VŠ); že připravil školu o to a to množství peněz a jeslti jich bude víc nebude mít na právě jeho plat. 

2) Další věc je problém s demografickým poklesem, který teď prochází skrz SŠ a začne se objevovat na VŠ. (u dvanáctiletých už zase počty rostou až do 2 letých a pak opět klesají).

3) Řešení u ZŠ spádové školy.  U SŠ a VŠ snížit počet studentů podle přijímacích zkoušek a hodně omezit humanitní obory,  (z těch co neprojdou přez přijímačky ať si studuje kdo chce co chce, ale ať si to platí).  Financování humanitních oborů na VŠ omezovat velmi, velmi pomalu (jinak se budou jejich profesoři snažit prosadit jejich rozšiřování a může se jim to podařit).

+6/−1
22.9.2013 20:46

T83o63m24á27š 58K12u46t16á69l54e33k 5664106438498

Ten nápad se studiem za školné pro ty, kdo chtějí studovat, ale přijímačky nezvládli je hodně dobrý! Kdo o studium stojí natolik, že je ochoten do něj investovat i když dle výsledků přijímacích testů na studium nemá je hodně zajímavý kompromis... občas odhodlání zmůže víc, než talent, pokud se tedy nejedná o tragický případ, ale když to zaplatí, trpět nebude nikdo ;)

+3/−1
23.9.2013 0:27

M35a77r35t13i45n 54K26u36ř18í17t87k68a 6667806528785

To je ale důsledek materiálního blaha. Děcka všechno mají, považují to za samozřejmost a ničeho si neváží.

+3/−1
22.9.2013 19:32

F52r71a89n12t97i94š77e62k 66V36í50t26e46k 6390310447339

On je to hlavně důsledek falešného pseudohumanismu i když tohle je jen jedno z mnoha jeho chapadel. A ten nás jednou definitivně zahubí ;-(

+2/0
22.9.2013 19:47

A25l46a22n 75P61a41r41k67e36r 2155201690428

Každý, kdo přemýšlí nad úrovní českého vzdělání v uplynulých 23 letech, si musí odpovědět nejprve na otázku, co má ve společnosti větší respekt:

Více vědomostí, rozhledu, morálního paradigmatu?

nebo

Více peněz, lepší titul před i za jménem, dražší auto, větší dům s více věžičkami a mansardovými okny v satelitu na "venkově"?

+3/−1
22.9.2013 19:18

F78r35a27n74t80i94š20e41k 51V39í98t72e46k 6180140107889

Chtělo by to grant EU na zbroják a osobní revolver každému učiteli ;-)

0/0
22.9.2013 19:11

R78a85d52i45m 51P43o39l13á89š40e57k 9436703889679

Spíš by stačilo, aby právo na vzdělání bylo přiznáno jenom těm, co se učit chtějí a co to vzdělání jiným ve třídě nekazí.

Na co další odvody z mezd a výdělků úředníkům EU, kteří z toho 2/3 spotřebují pro sebe a prošustrují a teprve zbytek nám v grantech milostivě vrátí?

Na co všude flákat nálepky "Na tento projekt přispěla Evropská unie", když to jsou defakto všechno naše peníze, jenom prohnané skrz Brusel ?

+2/0
22.9.2013 19:19

F91r33a57n25t98i70š57e35k 34V90í72t17e23k 6120250327379

To byl samozřejmě vtip ;-) A to mám ke školství docela blízko.

Tohle je výborná úvaha pod kterou bych se klidně podepsal:

http://lucieamaliesulovska.blog.idnes.cz/c/362203/Je-mi-lito-ucitelu.html

0/0
22.9.2013 19:29

A67l47a36n 33P27a96r36k91e86r 2715901630618

Zaseli jste po listopadu vítr Peněz, Spotřeby, Konzumu, Úspěchu, Zisku.

Sklidíte bouři lenosti, chamtivosti, úpadku morálky a intolerance.

Dobře vám tak!

+3/−7
22.9.2013 19:07

J97a80r49o40m79í22r 59K87r10á28l 4310599284539

Neřekl bych, že dříve to bylo nějak moc jiné.

+1/0
23.9.2013 6:41

K77a35r25e10l 74K17ů30r75k33a 9620439747363

Dříve to bylo hodně moc jiné.

0/0
23.9.2013 8:41

A31n32t21o98n66í70n 71K92o91l66á81ř 7328125727482

Dříve rozhodovalo členství rodičů ve straně a jejich angžovanost a případné funkce.

0/0
23.9.2013 12:20

P66e28t14r73a 97H53a58n65á70k70o25v56á 6410310574857

Učitelů si vážím i proto, že nevyhrožují, neděkují a neodchází. Ono i v tom německu si totiž český učitel přijde na víc peněz než v ČR (i kdyby dělal za kasou v Peňáči).

Děti jsou každým rokem drzejší, divím se, že na to mají nervy. :-/

+9/0
22.9.2013 18:51

R96o15s84t38i65s88l29a63v 87C55a59h84a 6683437777711

Problem ucitelu ZS a SS je ovsem znalost jazyku, bez DOKONALE znalosti jazyka tezko mohou ucit na nemecke skole. Neco jineho jsou VS ucitele.

0/0
22.9.2013 18:56

R44a80d19i14m 58P69o75l82á71š65e49k 9386503249409

Neznám podmínky, Německo uznává české zkoušky a na jejich základě pustí Čecha učit na německé škole?

0/0
22.9.2013 19:14

F71r44a79n84t26i27š43e82k 76V98í49t84e52k 6930720967379

Taky po mě chtěli abych učil na střední, ale když jsem jim řekl, že pouze za podmínky, že nejpozději druhou hodinu umlátím nějakého puberťáka židlí, tak je to přešlo :-P

+2/0
22.9.2013 19:13

T91o52m21á60š 22K52u37t37á39l12e65k 5984496908238

A je jednodušší neumlátit středoškoláka, nebo děcko ze základky? :-)

0/0
23.9.2013 0:30

M73a25r86t50i87n 57K60a54r10á97s41e15k 9188833328878

No ono v Nemecku, kde jsou jedny z nejvyssich mezd na svete ma prekvapive skoro kazdy vice penez nez v CR .... stejne tak ve vetisine sveta ma skoro kazdy mensi penize nez v CR ...

+1/0
22.9.2013 20:05

J98i68ř21í 45K97u12b79í59č90e51k 3571860247775

Celé školství je postavené špatně a v dnešní době mu až moc lidí dává velkou váhu, i když do života nic nenaučí. Když na pracovním pohovoru někdo více zajímá jak prestižní školu a titul máte, místo vašich dovedností, je něco špatně.

+4/0
22.9.2013 18:42

P82e37t18r36a 21H36a16n31á19k78o41v97á 6210610804477

Správný personalista umí rozlišit, jestli máte inženýrský titul z VŠE, anebo MBA za čtvrt mega. Ono se fakt z pohovoru pozná, jestli má titul za vědomosti, anebo za prachy... No a jestli člověk opravdu něco umí, se brzy ukáže během zkušební lhůty ;-)

+1/0
22.9.2013 18:54

R29a52d16i23m 66P40o37l54á25š70e45k 9376583459109

Ono se toho z pohovoru zas tak moc nepozná. Personalista může akorát podle školy a oboru odhadnout, jestli ten diplom absolvent mohl obdržet v podstatě za docházku nebo jestli na těch několika málo náročných oborech v ČR dostal diplom za  příslušně náročné skutečné vysokoškolské studium.

Dobře se to dá odhadnout, pokud student může během studia doložit dlohodobou praxi. Neboli student je tak dobrý, že tu školu defakto vystudoval napůl při zaměstnání a ještě to časově zvládl bez prodloužení studia.

Otázky z toho oboru personalista obvykle neovládá , na to musí být při pohovoru budoucí šéf nebo nějaký takový odborník.

Podstatné věci, hlavně to, za jak dlouho a jak efektivně se absolvent naučí nové věci , zpracuje je a zvládne, neboli jaké má IQ, se vedle těch brigád při studiu  pozná hlavně v praxi až v práci. Při pohovoru kromě speciálních testů IQ v žádném případě ne.

+1/0
22.9.2013 19:08

R73o39s32t24i13s95l80a72v 95C81a76h59a 6413147987901

Drive vysokoskolsky diplom byl znamkou toho, ze jste se byl schopen na skolu dostat, studovat ji a ukoncit ji. Tedy napriklad schopnost splnit zadany ukol. To tedy v dnesni dobe uz neplati, diky skolam typu VSFS, Univerzita JAK apod. Presto ma porad smysl rozlisovat podle kvality a prestize skoly. Pokud totiz nekdo vystuduje vyse uvedene a ne nejakou kvalitni skolu, pak to asi znamena, ze na tu kvalitni nemel, nebo se necitil. To je prvni sito. Dovednosti personalista nepozna, to pozna az Vas budouci sef. A pokud ma personalista 50 zivotopisu, tak je musi nejak profiltrovat, jinak by Vas budouci sef delal dva tydny pouze pohovory a zadnou praci.

+2/0
22.9.2013 19:01

R27a78d53i32m 15P79o10l20á52š10e62k 9216493909789

Dokončené základní vzdělání dříve znamenalo pro získání první práce totéž co dneska znamená dokončené střední nebo učňovské vzdělání. Dokončené střední nebo učňovské vzdělání znamenalo dříve pro získání první práce totéž jako dnes znamená vysokoškolský diplom.

Dneska tedy na pracovním trhu chybí ještě jeden stupeň, doklad o vyšším vzdělání než vysokoškolském, na který by se dostalo jen pár procent skutečně těch nejlepších z populace.

Akorát kdo by to zaplatil, když už těch pár let vysokoškolského vzdělání pro 60 % mladé  populace stojí stát obrovské peníze.

+1/0
22.9.2013 19:44

L71u72c78i66e 67K87o47m76i50n47i78k20o41v88á 2794946509250

Jako nejvetsi problem ceskeho skostvi  vidim to, ze neuci aprobovani ucitele. Znam z praxe mnoho prikladu, kdy matikar uci pocitace a jeho kolega informatik matiku apod. Zrizovatel tvrdi, ze je to jen v kompetenci reditele. Neni to postavene na hlavu????

Ve skostvi je dost penez, jen kdyby byl stat dusledny ve svych pozadavcich...

O tom, ze zasadnejsi nez skola je rodina, ani psat nebudu... To je jasne.

+2/−1
22.9.2013 18:38

K79a28r58e15l 23K94ů93r38k21a 9700129437693

Kdo něco umí, tak ze školství odešel. Proč by měl učitel VT učit za 16 tis., když může jít někde do firmy a vydělávat trojnásobek?

+1/0
22.9.2013 18:53

M33a15r12t15i85n 62K46a41r12á78s11e12k 9838353698688

No rekneme si uprimne, ze clovek z IT ktery si vydela 3x tolik co ucitel (a tech zase tolik neni) musi taky mit trochu jine pracovni nasazeni  .....

+1/0
22.9.2013 20:09

T31o71m15á21š 95K68u71t29á65l58e83k 5724386758768

Já jsem na prumce zažil učitele, který se bokem živil IT a učil asi spíš z přesvědčení... nevím. Byl určitě jeden z nejlepších a jako takový rozhodně neměl od vedení školy nejvřelejší přístup. Ředitel i zástupce měli jako staří tradicionalisti jiný pohled na to, co by žák měl umět a nebyli přátelé myšlenky, že by byla smysluplnější příprava technického kreslení v AutoCadu či Inventoru místo klasiky tuší na pauzák a praxe samozřejmě vyžadovala první, protože když už se ve výrobě něco kreslilo rukou, tak nejčastěji tužkou, s popisky rukou bez nějakých pitomých šablona priorita byla opravdu jinde...  za ta léta je již  na dané škole situace zcela jiná, ale dobře to ilustruje problém, který se ve školství nezřídka objevuje... :-/

+2/0
23.9.2013 0:38

K73a17r77e55l 15K38ů82r93k42a 9140839767493

Trochu jiné? Na střední škole musí mít učitel nervy ze železa. To je nasazení, které si jen tak někdo neumí představit. A ve firmě jsou potřeba hluboké vědomosti a především čas. Spousta času.

0/0
23.9.2013 8:47

K57a13t39e68ř33i69n88a 97V96a31š72á63k42o81v48á 5361782739125

naopak, je blbost chtit presne tu aprobaci, obzvlast na zakladce.. tam zalezi spis na tom, jak moc vas to uceni bavi, a jak to umite predat. Uroven odbornosti by tam zdaleka nemela byt takova, aby ji VS pribuzneho oboru nezvladl. A pro ty, co to chteji opravdu prohloubit, by se mely delat projekty, to uz pod vedenim nekoho nejlepe z praxe.

K cemu vam je aprobovany ucitel, ktery vystudoval treba pred 15 lety v oboru, ktery se meni pomalu rok co rok ?

0/0
23.9.2013 10:30





Najdete na iDNES.cz