Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří Ruslan přistál v Ostravě, čekaly na něj stovky nadšenců

Obří transportní letoun An-124 Ruslan přistál po poledni na mošnovském letišti, kde na něj od rána čekaly stovky leteckých nadšenců. Stroj bude jedním z hlavních lákadel víkendových Dnů NATO v Ostravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21i69r37i 96M50a62l41i32n12a 1389112167616

Nejvetsi letadlo, ktere prepravi vyjimecne velke naklady.R^ 

Ale ze by bylo nejak zvlast uspesne ? Proti Galaxy nebo nakladnim 747 kterych litaji stovky sotva......

0/0
27.9.2013 14:39

J34o21s13e71f 94K41o58n88v24i32č80n20ý 2298713789312

Nádherné éro R^

+4/0
21.9.2013 10:12

A93l35e19x12a66n12d81r 38K72o54s72t27k29a 5759496319506

Zajímavé. Ruská technika je podle obecného mínění špatná, zastaralá atd. Ale když je potřeba odvézt velký náklad, tak pro něj letí Ruslan. A lidi na ISS vozí ruské rakety atd.

+1/0
21.9.2013 7:08

J12a72n 18S81i30m50o64n 4596665969

Pro tyhle éra mám slabost. A jedno se rusům nechat musí - éra fákt uměj R^

+4/0
20.9.2013 21:04

V47l56a86d30i89m61í10r 18M13e90n13d93i 3322389731976

Po tomto Vašom vyhlásení, by sa mohli ukrajinci uraziť....

+2/0
20.9.2013 22:22

J50o68s40e69f 47N81o58v68á26k 7970692490721

Ruslan je ruský asi stejně jako plzeňské pivo slovenské ;-)

+2/0
21.9.2013 0:18

P84e54t52r 98V15á44c81l84a33v81e65k 6285678469397

Kancelář Antonov byla založená v Novosibirsku, teprve později přesunuta na Ukrajinu, výrobní závody ale zůstaly v Novosibirsku. Později se založil i výrobní závod v Kyjevě a některá letadla se dělala tam, některá v Charkově, některá v Novosibirsku. Takže to není až tak jednoduché. Asi bych zustal u toho ze je to produkt SSSR :-)

+1/0
21.9.2013 0:35

J46o17s50e79f 17N31o98v95á28k 7960582650961

Asi bych zustal u toho ze je to produkt SSSR...

S tím můžu naprosto souhlasit.

+1/0
21.9.2013 15:58

L28u13d90ě90k 60F44u28x46a 9606940274927

Pláště  se zřejmě vyměňují po každém letu.....síla. Měl jsem pocit, že jsem jej viděl kdysi (1988) v Ruzyni, dokonce jsem byl uvnitř. 4 tenisová hřiště? Nebo Ruzyň navštívil ten prototyp?

0/0
20.9.2013 18:51
Foto

S91t22a26n85i73s50l79a44v 29T31e19s57a89ř 9427514842584

Jedno přistání je cca půl kila gumy z každýho kola. Takže tohle jedno přistání = 12kg gumy. Životnost gumy např. u B-737 se udává na 150-200 přistání, hodně záleží jestli je to dobrá dráha nebo struhadlo, takže se gumy obrousej o cca 100kg, než jdou na výměnu.

0/0
20.9.2013 19:33

L33u11d55ě78k 83F66u30x90a 9746670334287

Aha, takže se nejedná o pláště? Někde jsem slyšel, že k výměně dochází už po 3-4 přistáních, ale to byl jen spolucestující, ten zdroj.

0/0
20.9.2013 19:39
Foto

K85o22s32t85a24s 18J82o19a54n56i78d30i77s 2952938431

na ruzyni byl AN124 Ruslan i AN225 Mriya několikrát..

0/0
21.9.2013 9:59

J10i27r91k42a 87H37o92n71c24ů 2174554951948

Nádherný éro. Kdysi jsem ho viděl na mimoňsku, když tam ještě sídlila střední skupina ...

+2/0
20.9.2013 17:23

V98l81a55d26i36m45í95r 34M14e27n43d11i 3482779541756

Jirko  a nemýliš si to s IL 76 ?

0/0
20.9.2013 22:19

J58a16r70o35s57l73a49v 40T84k14a57d29l60e71c 6176620866240

No...stejně je to velký krasavec.;-) Ať si říká,kdo chce,co chce.R^

+5/0
20.9.2013 17:20

M55a73r32t13i51n 59D97y18b95a98l58a 1411497585473

http://www.youtube.com/watch?v=MvLfbTZTVvk moje video z přistání :)

+4/0
20.9.2013 17:03

V94i65l10é83m 69P47ř34í41h25o41d32a 2864759733417

Jak to má velkej kufr a je největší ve své třídě? Škrabka na okno? Padák v základní výbavě nebo za příplatek? To jsou důležité informace.

+1/−1
20.9.2013 16:54

A80l24f33r32e79d 53K54o64c20a37b 2496768494814

Přistál Ruslan.Pokakééééééééééjmééséééééé.

0/−22
20.9.2013 15:57

J53a63n 98H80l65e16d16í77k 4279762308412

když jsou ti Rusáci tak bohatí a vševědoucí, ať si laskavě odvezou svůj--vlastní- sarin-soman-tabun---  za svoje naftodolary ze Sýrie zpět do svých skladů a ať trapně nepřehazují tuto logickou odpovědnost na USA !!--- Teď ta velká potvora Ruslan mohla nabrat všechny sudy s jedy a byl by pokoj  ((a ne se předvádět hladovým horníkům))

+4/−20
20.9.2013 15:25

D16a71v29i71d 31M43u63n88z77a27r 3258352674506

R^

0/−9
20.9.2013 15:26

M20i45r72o41s97l57a91v 43N86i67g87r93i17n 7358141125951

no on byl tak trochu i nas .. a myslim ze, domnivate-li se ze jsou to jen rusaci co maji po svete ruzne pozustatky tak jste naivni .. // no a "hladove" horniky tady oni nezanechali .. za minule doby to bylo velmi dobre honorovane zamestnani

+12/−1
20.9.2013 15:36

D56a12v47i46d 81M45u47n15z15a22r 3608132354486

JJ a hodne jich dostalo medajla..." post motem "8-o

0/−5
20.9.2013 15:38

D72a23v24i94d 69M15u84n78z72a49r 3728832604836

" r "

0/0
20.9.2013 15:39

M36i35r38o83s74l30a67v 33N29i14g37r10i34n 7368911445401

to je pravda, dnes dostavaji vyhazov....

+4/0
20.9.2013 15:52

J39a60n 29H24l79e92d40í44k 4959212778382

pane Nigrin-- na jedné straně se zakazuje topit uhlím, PET láhvemi atd a na druhé straně se někdo diví, že se chce snížit hustota  prachu a jedů v ovzduší a že drahé čs uhlí je neprodejné.  Kdyby se vrátili z Ostravska nečeši domů, do své milé vlasti, tak by čs horníků nebylo zdaleka tolik.

+2/0
20.9.2013 15:56

O96n73d96ř83e63j 77M78a83t76ě38j15k79a 2491932202

V Sýrii žádná nafta neni. A dokonce ani nikde jinde na světě, ze země teče ropa, ale ani ta v Sýrii neni. ;-D

+3/0
20.9.2013 17:16

J66i68r79k58a 85H38o19n42c32ů 2414694561428

R^:-)

0/0
20.9.2013 17:20

J96a49n 77H18l89e93d31í39k 4399262708572

děkuji všem 20ti mínusářům za odhalení své přirozené inteligence

0/0
21.9.2013 16:29

D23a59v62i11d 55M48u73n85z81a72r 3748262624916

ted se muzou po..... kuli jednomu An XXX ......pred 45 lety tech An pristalo v cesku vice nez 100 ...ale to byli An 72 a vysadili osvoboditele, kteri zatlacili cesko na uroven Biafry.....vojacku ? nemas odznacek ?Rv

+4/−7
20.9.2013 15:17

M10i87r41o74s51l92a31v 45N86i37g59r95i89n 7548721805371

ti, co je sem posilali ale uz tady nejsou - a vratit se to neda, tak proc nad tim stale lomit rukama... nebylo by lepsi zamakat aby jsme se tu meli lip, nechat proverit vselijake pochybne podnikatele a podniky a starat se radne o vyber dani aby na to nedoplaceli vsichni v tehle zemi...

+7/−2
20.9.2013 15:38

D52a19v11i71d 77M56u40n76z91a94r 3698602344736

V tom mate pravdu !R^

0/0
20.9.2013 15:39

A61d55a96m 93R42y97c64h73l76ý 1358777729353

makat mohu sebevíc, ale když to někdo rozkrádá, tak je to k ničemu...

0/0
20.9.2013 15:47

L51u58d58ě29k 23K11r45a31t17o60c29h32v41í10l 9965594971614

An-72 se vyrábí od roku 1977, tak jak mohly v roce 1968 vysazovat osoboditele. Časová smyčka?

munzárku? máš mozeček?Rv

0/0
20.9.2013 20:42

M83a61r62t96i49n 91V60a39n81ě71k 9784417742933

A nejpodstatnější informace, kolik se do nákladového prostoru vejde Fabií, zase chybí.

+8/0
20.9.2013 15:07

J14i30r88k27a 43H75o56n59c88ů 2524544931778

Hodně ... ;-D

+1/0
20.9.2013 17:24

M71a11t97ě67j 24M78a73r92e20č71e53k 4193661670

Hlavně se tam vejde hodně lidí... Ale stejně jsou na něj tak velké fronty, že jsem se nešel ani podívat dovnitř. :-(

Ve skutečnosti to je ale velké jak kráva. Kola, jako půlka člověka a z křídla bych nechtěl spadnout. R^

0/0
21.9.2013 16:45

K83a28r72e51l 74V85a35l27i20š 7207785252320

Připomíná naprcanou čtyřistadesítku. ;-D

+6/0
20.9.2013 14:54

J14a34n 72J20a52n54e24č88e37k 9830143640626

;-D

+1/0
20.9.2013 15:04

M11i10r92o58s44l18a75v 18N72i40g25r10i78n 7188511535901

no s rozpetim kridel dvacet metru a max. nakladem 1,7 t  je to fakt jen zaprtek chichi ...ale i rusum se libi kdyz jej chteji vyrabet u nich...

+1/0
20.9.2013 15:43

J86o87s97e56f 68V67o47s60i11c63k52y 4773557446673

Kdyby to za neco stalo, tak by se ten Antonov prodaval i na zapad. Zatim si jej ale nikdo nekoupil. Jako nakladni se vsude pozivaji predelane B 747. Na velkych letistich je jich videt desitky. Asi jsou ekonomictejsi na provoz.

+2/−9
20.9.2013 14:52

M86a21r83t34i33n 61V74a69n48ě24k 9414937562203

příliš vysoká cena je ten důvod. Volítaný B747, předělaný na cargo jsou za pár peněz.

+3/0
20.9.2013 15:10

P72e46t71r 44V46á96c25l66a16v42e42k 6555968439547

to záleží co potřebujete dopravit. Dva 50t tanky do 747 předělané na Cargo fakt nenaložíte. :-)

+1/0
21.9.2013 1:08

I33v39a26n 95M57a22n67t33a26s 8309384210281

...a proto je zařazen do transportních služeb NATO, že.

to je zase inteligentní názor!!

Viděl jste toto ero naživo, když tak mudrujete? Určitě ne!

+4/0
20.9.2013 15:13

R58o42m36a73n 89K50r37a27t79o43c19h47v52í30l 6156517916764

Když potřebujou převézt něco velkého, tak si pronajmou Antonova, na elektroniku z číny stačí B747

+9/−1
20.9.2013 16:05

J63a41n 25S25e83m25i97k 4984967152229

Ten trik je v tom, ze firma provozujici Ruslany nemusi splacet samotne stroje- jejich vyroba byla zaplacena za casu SSSR.

Takze si musi vydelat jen na provoz a udrzbu.

Samozrejme pokud by do nakladu provozu museli zahrnovat i splaceni samotneho letadla, bylo by to o necem jinem.

0/0
20.9.2013 16:36

O54n24d17ř84e96j 17Č73a15p68k64a 6561151373524

Civilní verze se začala dělat až po rozpadu SSSR, žádné dědictví po sovětském letectvu to není. To letadlo se bez problémů zaplatí, protože nemá v civilním sektoru konkurenci - do nákladní 747 bagr nebo lokomotivu nenaložíte.

+1/0
20.9.2013 17:38

J95a17n 57S14e91m61i80k 4344527732799

Produkce An-124 skoncila rikem 1991, v dobe kdy stat prestal platit vyrobu. Po roku 2000 se jeste dodelalo pet kusu ktere staly deset let nedokoncene. Dalsi ve stejne dobe upraveny. Vse ale stroje jejichz vyroba byla zafinancovana za dob SSSR statem.

Jinak samozrejme na zapade existoval davno pred Ruslanem ekvivalent- C-5 Galaxy(jeste o neco malo vyssi nosnost nakladu), ve sluzbe v US letectvu od roku 1969, 130 vyrobenych kusu.

Jenze jak jsem psal vyse, na komercni vyuziti bylo letadlo prilis drahe pokud by uzivatel musel splacet i vyrobu letadla, stejne jako u Ruslanu. - uziti nakladnich B-747 bylo ekonomicky mnohem efektivnejsi

0/0
20.9.2013 23:33

P13e42t57r 20V74á89c52l32a14v34e28k 6115618549227

C5 Galaxy je starší a má o 30 tun menší nosnost a proto paradoxně Americká armáda využívá  docela často ukrajinské a ruské společnost provozující AN-124. Koneckonců zrovna AN-124 je na Mošnově docela častým návštěvníkem, na mezizastávce do Afganistánu.

0/0
21.9.2013 0:46

J40a46r33o22s17l35a87v 71B87r18ü49m93m14e52r 7404303706

Mám pocit, že Rusko teď objednalo další kusy.

0/0
21.9.2013 16:58

L42u15d93ě73k 26K93r92a73t13o82c32h27v76í15l 9955584791304

Dokonce snad mají mít okolo 60 ks objednávek a výroba by už měla běžet.

0/0
22.9.2013 12:44





Najdete na iDNES.cz