Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Znalec u soudu: Stavba mostu ve Studénce bylo technické zvěrstvo

Další znalec u Okresního soudu v Novém Jičíně potvrdil zásadní nedostatky na stavbě mostu ve Studénce, do jehož trosek v srpnu 2008 narazil vlak. Milan Holický z Kloknerova ústavu při Českém vysokém učení technickém dokonce ve své výpovědi použil termíny jako technické zvěrstvo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T38o36m19á97š 52M12i42h36a93l79i73k 1869324213165

A tá firma na Slovensku veselo stavia a zabíja robotníkov na diaľničných mostoch ;-O;-O;-O to je ďalšie zverstvo !!!!!!

+1/0
20.9.2013 12:10

K71a34r66e32l 78P78r71á40t 3932942313730

Nepřejmenovala se jedna z, na havárii mostu exponovaných firem na Eurovii?;-€

Aha ;-D. Že se ještě vůbec divím "příbojové" dálnici Rv

+1/0
20.9.2013 11:34

M65i10l85o10š 98V80a90l76e88n96t62a 5637935733752

Pak ze máme pomale vlaky: rychlik vyjede z Ostravy a za nejakych 20 minut je v moste. :-) Sry - cerny humor...

+3/−1
19.9.2013 21:23
Foto

J83i21ř34í 62O46p13á11l78k42a 5881190438657

Ze Studénky v Mostě za pár vteřin... jinak ale máte pravdu, jedná se o velmi černý humor ;-)

+1/0
20.9.2013 1:58

Z94d24e12n30ě37k 47O70r92š92u72l86í50k 1305380827372

to je zajímavý.za komančů stavěli mosty s kterými si dnešní technika těžko poradí když je má bourat a jiný mosty stojej a stojej a nepadaj, mají za sebou 30 či 50 let a jezdí po nich tolik aut že se to komančům ani nesnilo. a tenhle ještě nestál a už byl dole..čím to je soudruzi?nebyl by dobrej návrat k socialismu?;-D

+7/−7
19.9.2013 19:58

R13a68d84i14m 95P56o82l70á68š36e91k 9636303539209

Protože za socíku se "Franta" v betonárce třeba ožral a vysypal tam klidně toho cementu dvakrát více než měl. No a potom při stavbě  druhého mostu musel naopak  šetřit a tak některé mosty postavené za socíku jsou už dneska na spadnutí, i když jsou sotva v polovině životnosti.

Ostatně socialistická technologická nekázeň je vidět pomalu na každé druhé betonové stavbě z té doby v podobě rezavějícící ocelové výztuhy na povrchu betonu. Přitom ocelové výztuhy musí být schovány v betonu nejméně nějak 5 centimetrů hluboko. Toto je nezbytná podmínka, aby byla životnost takových 60 - 100 let betonové stavby vůbec reálná. Beton totiž postupně takzvaně  karbonizuje , rychlostí jednotky centimetrů za cca 50 - 100  let. A jak se ta karbonizace dostane k ocelovým výztuhám, začnou rezavět, tím se zvýší jejich objem a beton tak roztrhnou.

+5/−5
19.9.2013 20:23

J88i47n34d80ř74i93c42h 35Š55k13o81p89e48k 4465221260735

zatímco dnes se ošidí každá stavba, resp. udělá v lepším případě, že přežije záruku.

Prostým srovnáním je lepším mít půlku staveb nekvalitních a druhou kvalitních než vše v kategorii šmejd

0/0
20.9.2013 7:23

D28a51v39i30d 34Š38a68f48r41á41n61e11k 5557164727493

Podívejte se na stadion Brno Lužánky, který se stavěl v Akci Z. Někde ocel je, někde ne. Zmizela na stavbě rodinného domku. Dnes to zarůstá, protože si nikdo neveme na triko tu zodpovědnost.

Ohledně mostů vás to asi překvapí, ale jsou v Evropě takové, které stojí tisíciletí. Máte?

Čest práci...

+4/0
19.9.2013 20:43

J61i97ř13í 94K56r17a42m69p43l 4386114246666

hovořit v době předražených zakázek o ekonomickém tlaku je minimálně podivné.

Není to spíš tím, že stavebníkům jde o maximalizaci zisku za každou cenu?

+2/0
19.9.2013 19:55

R43a33d56i19m 27P45o78l24á89š64e18k 9646423429619

To bude asi tak, že ta první firma, co vyhraje zakázku, bude mít maximalizovaný zisk , zatímco ta poslední firma, co získá tu práci jako kdoví kolikátá v řadě subdodávek, bude muset získat na tu práci levné nekvalifikované ukrajince pracující načerno a šidit co nejvíc bezpečnost a kvalitu , aby se vůbec vešla do svých nákladů.

No a výsledek tady toho je právě ta Studenka.

+1/0
19.9.2013 20:15

P80e34t10r 96P19o49s85p48í19š31i26l 6209184685864

Samozrejme dnes plati zasada "dal od prace, bliz k penezum". No, ale dobre to neni....

+1/0
19.9.2013 20:27

J94i37n54d81ř96i18c14h 90Š37k69o93p35e71k 4435931400245

přesně tak, firma bude chtít maximálně vydělat, ať vyhraje dílo s marží 5 % nebo 300 %

0/0
20.9.2013 7:26

Z74b80y88n19ě37k 13P15o26p57o84v47s87k10ý 9356698547123

Že by tu dnes nikdo neobvinil ČD, že za tu nehodou mohou oni?

+1/−1
19.9.2013 19:53

B49l65a48ž32e66j 13M37o44t33y79č69k73a 8247297645380

mně to přijde jako by to stavěli ukrajinci.

+1/−1
19.9.2013 19:12

L22e75o65š 75P89á11l43e79n33í95č97e88k 9419745349114

pane Motyčka křišťalovým a moudrým vysoutěžením na cenu - a metodou subdodávka subdodávce je kvalita v kopru razDva.

Zde v Hradci se toto neděje a vše - terminál MHD - náměstí u ČSD - nová silnice u  Tesca - vše je kvalitně a rychle; silnice ze starých kostek nehrká, chodníky jsou bez kaluží, dobře se po nich chodí i jezdí s kočárky, sloupy jsou svisle, zastávky svítí, žádné zbytečně 4m široké chodník a nesmysly tady neexistují

+1/0
19.9.2013 19:32

L55a69d93i96s30l18a38v 44Ž91e90n44í53š40e98k 6706464178118

Máte kliku.... jinak samozřejmě největší problém ... zakázku vyhraje spřátelená fy o dvou společnících a vše ostatní jsou jen subdodávky ... a pů.er na světě...

+1/0
19.9.2013 19:40

D66a11v12i56d 58Š63a14f52r43á16n39e54k 5917144457723

Na stavbách to takhle bohužel funguk. Existuje termín, jehož překročení je tvrdě pokutováno. A tak se prostě betonuje i při mínus dvaceti a nikomu to vrásky nedělá, když si to investor přeje.

A pak přijde nějaký katedrový chytrák z ČVUT a označí to s odstupem pěti let za technické zvěrstvo. Fajn, podle mě jde ale spíš o nastavení společnosti na maximální výkon, kdy ovšem příroda odmítá spolupracovat.

+3/−2
19.9.2013 18:53
Foto

K67a58r69e40l 15S13e47i30d83l 8989665890498

Pěkný termín - "kdy ovšem příroda odmítá spolupracovat". Výstižné :-)

+3/0
19.9.2013 19:39

P33e35t60r 81N39o18v32o98t97n21ý 5397914770741

ten katedrovany chytrák má ale pravdu

+3/0
19.9.2013 21:07

J31o15s46e97f 39N18o67v41á21k 6763750942629

Po této šarádě (přičemž soucitím s pozůstalými po obětích) by mělo dojít k přísné kontrole celého slavného stavu "znaleckého". Co znalec, to názor. Jak můžou mít znalci v tak exaktních vědách tak odlišné názory, mnohdy vedoucí k úplně opačným názorům a ještě je na ně pohlíženo s úctou?

0/0
19.9.2013 18:29

B63o80h72u59s96l24a12v 20K80r77á72l61í95k 2221720689476

Tak zrovna takovéto posuzování není a nemůže být až tak exaktní věda.

0/0
19.9.2013 18:38

J40i47r37i 38R25u25s46n10o37k 4805812917243

Vzdyt to je "jen" fyzika. Proc by to nemelo byt exaktni?

0/0
19.9.2013 19:27

D83a15v44i54d 67Š27a35f60r42á77n74e64k 5507364737453

Novinka

Čtyři právníci, pět názorů.

+1/0
19.9.2013 18:50

J42a94n 93C71h72o45b37o67t 5343488649357

A to s těmi ekonomickými tlaky by si měl za uši napsat hlavně ten chytrák z ŘSD, co se holedbal, jak ušetřil, když zakázky zadal nabídkám za 60% ceníkové ceny. Nebo byla 60% dokonce jím vychloubaná úspora...?

To samozřejmě nemůže a nedopadne dobře.

0/0
19.9.2013 17:51

J59a69r42d30a 27H66o93f66m27a51n53n 4540435864

za to u předražených zakázek žádné ekonomické tlaky nejsou ;-D;-DRv

0/0
19.9.2013 18:05

J97a69n 61C72h73o88b72o64t 5933848879307

Jsou přirozeně zcela jiné... Nechápu, čemu ze zde chcete smát.

0/0
19.9.2013 18:07

J50a47r76d75a 30H29o62f98m11a72n45n 4530465834

tvé naivitě že je ten tlak jen u zakázek se sníženou cenou

+1/0
19.9.2013 19:08
Foto

K41a16r28e90l 51S48e37i85d47l 8679155600738

Ty firmy, co to skutečně staví, jedou nadoraz ať je zakázka předražená nebo ne.

0/0
19.9.2013 19:42

J75a62n 93C74h56o42b96o25t 5553888509307

"jako by lékaři při operaci slepého střeva odhalili nádor, ale nikomu to už neřekli"

Bohužel v lehce jiném vydání po čerstvé zkušenosti zcela reálná možnost...vidět na snímku reálný problém, ale protože mne momentálně zajímá jiná oblast, nález zcela přejít.

0/0
19.9.2013 17:50

V33í91t43e85k 35V33e17č36e89r56e65k 7468139433495

Hlavně že nezastavili dopravu pod mostem. Kdyby udělali výluku, tak si tam mohli šoupat mostem tam a zpátky a třeba dvě tři mostovky cvičně zhodit dolů, než se jim to povede. Dělat takovou operaci nad jezdícími vlaky je šílenost.

+1/0
19.9.2013 17:38

J91a64n 10C18h70o69b55o85t 5463168969877

...protože výluka by je byla stála prachy.

+4/0
19.9.2013 18:07

J21a49n 68J85e26l76í69n27e55k 8933105222436

České stavební firmy a jejich přístup je hrozný.

+1/0
19.9.2013 17:35
Foto

J97a34k83u29b 95Č57e70c23h 5925155601550

Konstrukce pretizena o 30 % by nemela spadnout. Jenom soucinitele spolehlivosti pro zatizeni jsou 1,35 pro stale a 1,5 pro promenne. To v konecnem dusledku znamena, ze v kombinacich se stale zatizeni navysuje o 35 % a promenne o 50 %.

+4/−1
19.9.2013 17:23

J79i79ř60í 77N16o95s78e37k 5458956862313

pán je asi teoretik...to je fakt vědecký co jste napsal...:-)

+1/−1
19.9.2013 17:47

A69l48e68x42a25n92d96r 64K87o74s72t44k70a 5669506579356

Přewdpokládám, že chtěl říct, že ta konstrukce má udržet o 50% víc, než na kolik je oficiálně dělaná. Což ale znamená, že byla zatížená prakticky na maximum a bylo jen otázkou času, než se něco podělá.

+1/0
19.9.2013 18:21

J74a27n 43C17h40o45b96o18t 5483488969307

...neměla spadnout ani tato. Co vám to tedy říká? Ano, správně: něco tu evidentně nebylo tak, jak to bývalo být mělo.

Tahle moudra z prvního měsíce strojní průmyslovky běžte přednést pozůstalým, schválně jak dopadnete.

+1/0
19.9.2013 18:09

J83a97n 11H47o62r58s56k88ý 7375968987178

Neurážel bych. Myslí to dobře a podle skript to tak asi je i správně. Ale pak třeba stačí ten vyfocený vozejk ve stavu, v jakém je, a z třiceti procent je lokálně najednou šedesát nebo i několikanásobně víc. A pak to jde fofrem jak domino...

0/0
19.9.2013 18:17

J94a66n 15C17h25o16b49o55t 5303118709777

Já tu strojárnu mám sám za sebou...jen takováto moudra v tomto případě nic neznamenají. Že to spadnout nemělo, je všem jasné.

Nemyslím si, že bych někoho urážel.

0/0
19.9.2013 18:19

P52a23v39e12l 71N33o75v53á10k 7431136759703

pánové teorie je krásná věc, ale vím jak to je.... Na výkresech to všechno vypadá moc hezky, ale v praxi je to všechno jinak ;-D při montážich se prostě musí pořád improvizovat tady to holt nevyšlo no...

0/0
19.9.2013 18:29

L96a18d17i92s68l96a76v 27Ž35e22n72í40š88e91k 6426984518988

Problém je, že se na montážích improvizuje , a nedodržují se projekty - platí naprosto všeobecně...

0/0
19.9.2013 19:45

P82a37v32e93l 49N28o53v26á14k 7301546179603

tak samozřejmě že to tak je :-) ono vám ani nic jiného prakticky nezbývá ne vždy se všechno sejde tak jak má milimetr sem milimetr tam při u svařovaných konstrukcí bežná věc a ne vše na místě samotné montáži vypadá tak jak by mělo :-)

0/0
19.9.2013 19:56

L63a39d45i28s96l41a61v 61Ž13e92n59í26š11e66k 6716814408438

To je samozřejmě jasné, nejsem jenom projektant, dělám i realizace, ale na akci je šéfmontér, který musí vědět kdy se ještě jedná o normální odchylku, a kdy se musí povolat projektant a řešit.... a i tu odchylku dá do montážního deníku! Teda aspoň na mých akcích :-)

+1/0
19.9.2013 23:30
Foto

J54a57k44u30b 48Č47e13c68h 5885495511920

Dle slov znalce se jako rozhodujici ukazalo zalozeni konstrukce. Dalsi faktory napomohly kolapsu. Ma uvaha je, ze u bezne konstrukce by pretizeni o 35% nemelo vest ke zhrouceni a to i z toho duvodu, ze se konstrukce nepocitaji se 100 % vyuzitim na uvazovane zatizeni, ale pohybuji se treba kolem 85%. Kdyby znalec napsal, ze pretizeni bylo 600 %, tak bych to bral vylozene jako selhani konstrukce.

0/−1
19.9.2013 18:34
Foto

K56a72r28e60l 18S10e52i73d44l 8679895470788

Vždy je důležité i to, kdo znalce platí. ;-)

Pokud došlo k vybočení konstrukce, je reálné, že mohlo dojít k místnímu přetížení třeba jen jedné části podpěry. A pak, ať už povolily trubky nebo panel,na kterém stály, šlo to všechno dolů...

0/0
19.9.2013 19:48

P43e72t76r 47H60a80r43i72p85r10a59s26a42d 89H97a25j38i52č 8223190194467

Eurovia. To je ta firma, postavila u Ostravy tobogán a říká tomu dálnice D47? V každém případě si to dodavatel měl ohlídat a ne to teď házet na subdodavatele.  Vypadá to, že zaspal i stavební dozor. ČD jsou na tyto stavební úpravy dost přísní. Moc mě udivuje, že si to neohlídali. Snímky pojezdových vozíků a jejich stav před zřícením, to je prostě hrůza.

+7/0
19.9.2013 17:19

T97o50m58á71š 38P66a97v85l67í96k 7517140741

ČD nevlastní koleje.

0/0
19.9.2013 17:21

P35e30t37r 67M18a30r69e71č68e43k 1753191549588

Ok .. tedy Správa železniční cesty  .. spokojen ? Rv

+1/−2
19.9.2013 17:26

P16e25t76r 37H68a96r84i78p96r12a19s15a15d 87H23a90j29i90č 8853330884177

Stavby patří už deset let tuším SŽDC, máte pravdu.

0/0
19.9.2013 17:38

T24o53m11á87š 75P25a39v16l81í61k 7837170911

Všechno ne. Nádraží patří ČD, dostaly je zdarma, zato je teď možná budou moci prodat... Absurdní? Ne, prostě české ...

+2/0
19.9.2013 17:43

J70a89n 68P81i17v88a56r32n35í57k 1138243813571

Pan znalec se hluboce mýlí. Stavba nebyla technickým zvěrstvem, jak se mylně domnívá, ale veřejnou zakázkou, která musí být co nejlevnější, aby ji příslušná  firma vyhrála,  a pak musí ještě vydělat na všimné a provize příslušným fyzickým i právnickým osobám. Takže šetřit se musí všude a na všem, abychom se vešli do ceny a plánovaných obligatorních výdajů. ;-D

+8/0
19.9.2013 17:00





Najdete na iDNES.cz