Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Damašku zabíjelo 350 litrů sarinu, potvrdili inspektoři OSN

Dlouho očekávaná zpráva OSN o chemickém útoku v Damašku přinesla předpokládaný závěr: byly použity chemické zbraně, není jasné, kdo je použil. Jedovatého sarinu útočníci měli 350 litrů. Podle Francie a Spojených států ze zprávy jasně vyplývá, že viníkem masakru civilistů jsou vládní vojáci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65i85c33h53a87l 56B82u47d20i78n11s71k70ý 8205711910255

OSN, iDNES, ČTK & další. - presstitutky v akci..

Americká vyslankyně při OSN Samantha Powerová uvedla, že nervový plyn sarin má jen syrská vláda. "Není žádný důkaz, že by ho měla opozice" = LEŽ..

+3/−5
17.9.2013 9:12
Foto

M38a37r51t94i56n 10K42l20u87m74p56a53r 5876858107794

On existuje důkaz, že by tyto zbraně měli povstalci? Vy patrně vůbec nevíte, co to lež je, jinak byste těžko tento výrok mohl za lež označit. Spíše to vypadá, že se domníváte, že lež je všechno to, co vám osobně se nelíbí nebo nezamlouvá.

+4/−5
17.9.2013 9:18

D35a86v65i76d 88N59e35b11e35s85k31ý 8837401899781

Omlovám se za minus - kliknul jsem vedle.

0/0
17.9.2013 9:29
Foto

M47a80r37t11i88n 23K66l54u96m58p96a44r 5676968467394

:-)

0/0
17.9.2013 9:30

M53i23c15h93a31l 22B65u23d12i50n30s20k25ý 8195631720165

ja vam ho prece predkladat nemusim.. jestli chcete byt informovany tak pro to budete muset delat neco sam.. a ano mate pravdu ze se mi nezamlouva, ze je tu na tomto webu neustale obzalovavan legitimni syrsky statnik na zaklade planych domnenek, neexistujicich dukazech a silnych tvrzenich s nulovou logickou zakladnou, a na druhe strane ocistovana Al-Kajda, kterou nam media prodavaji jako legitimni syrskou opozici - to je naprosto smesne.. a vy jim to jeste bez skurpuli "snite" i s navijakem.. vzpomente si na Irak .. lez vedle lzi.. to same jako ted.. prectete si co rikaji Rusove.. jak si pak muzete byt jisty, ze to byl Asad?

+5/−3
17.9.2013 9:31
Foto

M47a55r63t73i29n 55K82l76u89m31p18a91r 5236958567214

Mýlíte se. Pokud někoho v diskuzi označíte za lháře, je nutné ho také ze lži usvědčit. Vychází to z jistých ustálených pravidel polemiky. Řekl jste, že výrok Samanthy Powerové, že nění žádný důkaz, že by sarin měla opozice, je lež. Dle logiky tedy podle vás platí, že existuje důkaz o tom, že opozice vlastní sarin. A já se vás ptám, jaký takový důkaz pro to existuje? Můžete dát linku na dokument, nebo alespoň článek na webu? Zatím totiž nulovou logickou základnu měla hlavně vaše tvrzení.

+4/−2
17.9.2013 9:37

P80a36v62e28l 34N65o44v39o17t89n73ý 6145136808896

R^

0/−1
17.9.2013 9:45

M20i50c79h93a77l 89B55u76d32i83n84s39k98ý 8685651900695

normalne bych vam napsal "UTFG".. ale, asi by jste zase neumel ten google pouzit aby jste zjistil co tim myslim ->

http://www.vlastnihlavou.cz/chemicke-zbrane/

http://wertyzreport.com/2013/05/31/zatceni-turci-meli-chemikalie-z-libye/

http://www.youtube.com/watch?v=2x-hTiFVEm4

http://www.wnd.com/2013/08/video-shows-rebels-launching-gas-attack-in-syria/

atd.. atd.. atd.. a ANO .. stojim si za tim ze Samantha Powerová LŽE...

+3/−1
17.9.2013 9:49
Foto

M92a56r96t84i97n 38K76l39u64m89p69a25r 5736918657484

Ta videa ale nijak nedokazují, že by odpalovali chemické zbraně, jak jste na to přišel, že ano?

+1/−2
17.9.2013 9:53

P50a23v23e32l 49O79d87r95a51z33i28l 6644989537680

Hezky couváš, jen co je pravda, řeč není o odpalování CHZ, ale o jejich držení.

+4/−2
17.9.2013 9:56
Foto

M23a42r75t28i14n 52K23l80u85m89p34a61r 5256638217834

Ale on zde podsouvá jako důkaz vlastnictví zbraní odpálení rakety, kde není vidět kdy a kde se to stalo a není nijak doložitelné že to byla chemická hlavice. Nikam necouvám, pouze vyvracím důkazy, které předkládá. Což je něco, čeho vy nejste schopen, pouze umíte peskovat lidi.

+2/−2
17.9.2013 9:59
Foto

K42a70r25e75l 28S85e12i73d51l 8339775300978

Jen se zeptám - jaké důkazy předkládají Američané? Že syrská vláda má chemické zbraně, to nikdo nepopíral, ale na základě čeho jsou někteří lidé skálopevně přesvědčeni (nebo se tak alespoň tváří), že je i použila?

+1/0
17.9.2013 17:24

M84a17r25t31i23n 50B20a31r77t84o62š 7606882605

Takže podle Vás se rebelům podařilo nepozorovaně někde sebrat Assadovi rakety, nenápadně se vetřít na pozice jeho jednotek, pak v protichemických oblecích naplnit hlavice sarinem a rakety odpálit. To by podle mne dokázal snad jen nezničitelný J.Bond.

0/−1
17.9.2013 20:04

V16l85a67s14t63i79m17i51l 45B23e50n94e71š 9197961973162

Vy jste fakt mimoň ... tohle by nevymyslel ani krtek, takovou překroucenou blbost ;-D

0/0
18.9.2013 12:47

M67i16c64h63a75l 82B50u93d84i36n30s81k81ý 8635691420275

tvrdíte vy - zdůvodněte...

+1/−1
17.9.2013 10:01
Foto

M96a19r71t25i36n 83K84l43u21m53p22a25r 5526148637714

Již jsem to přeci zdůvodnil, z videa nění nijak patrné, že se jedná 1) o odpalování raket v místě a době chemického útoku a za 2) není nijak parné, že by se jednalo o chemické hlavice.

+2/0
17.9.2013 10:06

M30i98c83h16a19l 22B10u41d83i81n96s52k81ý 8125941530855

mate velmi jednoduchou pozici tvrdit, ze nevidite nic presvedcujiciho.. lec hajite stranu, ktera nema vubec nic presvedcujiciho, o ktere se vseobecne vi, ze lhat umi, a ze uz v minulosti jednou cilene lhala, za uplne stejnym ucelem.. pochybuju ze vite jak ma takova chemicka zbran vypadat.. ci jak se da takovy sarin namichat.. zde je jedno video - a nevypada to jako jako vojenska laborator s existujicimi chem. zbranemi.. vy samozrejme zahajite couvacku ve stylu, jak vim , ze to jsou syrsti rebelove atd.. neco se da vymyslet vzdycky ze? hlavne necist.. nehledat, ignorovat, nepripoustet atd.. atd.. sbohem.. http://www.liveleak.com/view?i=d6f_1377226566

+3/−1
17.9.2013 10:18

M10a92r70t23i31n 34B94a20r51t59o39š 7466402235

No, tak si věřte Putinovi, když si myslíte, že nelže.

0/0
18.9.2013 13:02

J16a31r96o74s54l57a41v 85M23o37u73č71k53a 3809882887352

;-D;-D;-D Bartoš demagogický

0/0
13.10.2013 9:08

J53a28n 54D39e82l 5383756195561

To co oznacujete za uziti WMD povstalci je tzv. hell cannon - jelikoz tady ostatni poucujete skrz zkratky - vygooglujte si to co to je.

+1/0
17.9.2013 10:39

P34a75v72e80l 86P34e62l83c 4315979336694

http://www.presstv.ir/detail/2013/09/14/323820/turkey-indicts-11-over-syria-sarin-gas/

+1/0
17.9.2013 13:55

P18e39t57r 35N31o26v41á41k 3443696664324

Kolik a jakých raket je potřeba k přenosu 350 litrů sarinu? Docela by mně to zajímalo...

Navíc ta raketa byla vystřelena téměř kolmo??? Nebo měla mizerný dolet.....??

+1/0
17.9.2013 8:06
Foto

M15a10r63t11i47n 95K73l72u97m80p75a54r 5606608537514

To záleží do značné míry na tom, jak velký nosič je použit. Kupříkladu nosič o velikosti Scudu by zvládl celých 350 litrů bez problémů. Ovšem start této taktické balistické střely by byl zcela jistě detekován jak ze země (radarová stanoviště) tak z vesmíru (IR detektory výtokových plynů) a způsobil by neutajitelný poplach. V úvahu tedy připadají spíše nějaké neřízené salvové raketomety s dostřelem do 10 kilometrů, ve výzbroji Sýrie je kupříkladu sovětský salvový raketomet BM-24 se střelami ráže 240 mm a dostřelem do 11 km a BM-21 Grad se střelami ráže 122 mm. Sýrie vyrábí pro raketomet BM-21 Grad střely M-21OF s dostřelem 21 km a s velikostí hlavice 18.5 kg. Jaká je hustota kapalného sarinu netuším. Dá se ale odhadnout, že pro nosič M-21OF by bylo potřeba kolem 20ti střel.

+3/0
17.9.2013 9:05

P72a30v20e80l 58N76o27v96o37t96n50ý 6935166528346

fyzikálne a chemické vlastnosti:

chemický názov: O-izopropylmetylfluorofosfonát

vzorec: CH3-PO(F)-OCH(CH3)2

molekulová hmotnosť: 140,09

bežný fyzikálny stav: bezfarebná kvapalina

zápach: čistý bez zápachu teplota varu: 146°C 2); 150°C (extrapolovaná) 1) teplota topenia: -56°C (teplota mrznutia) hustota: (extrapolovaná) 1,0887 g/ml pri 25°C 1,1182 g/ml pri 0°C tlak pár: 330,64 Pa pri 25°C 54,66 Pa pri 0°C viskozita: (extrapolovaná) 1,397 mPa.s pri 25°C 2,583 mPa.s pri 0°C povrchové napätie: (extrapolované) 25,9 mN/m pri 25°C 28,8 mN/m pri 0°C teplota vzplanutia: nehorľavý teplota rozkladu: úplný rozklad pri 150°C po 150 min. rozpustnosť: ľahko miešateľný s vodou a organickými rozpúšťadlami hydrolýza: kyslá a alkalická hydrolýza za vzniku flourovodíka, izopropanolu a kyseliny metylfosfóniovej stálosť pri uskladnení: pri stabilizovaní tributylamínom môže byť skladovaný v oceľových nádobách 5-10 rokov pri bežných teplotách; so zvyšujúcou teplotou až do 71°C jeho životnosť pomaly klesá reakcie s kovmi a inými materiálmi: pri 71°C slabo koroduje oceľ, meď, mosadz a olovo

0/0
17.9.2013 9:51
Foto

M29a75r19t79i48n 38K87l21u32m27p57a24r 5566788147824

Z té hustoty při 25 stupních Celsia (jaká je prosím Alt + číslo zkratka toho stupně?) tedy vyplývá, že se jednalo o zhruba 350 kg sarinu. To by znamenalo těch cca 15 - 20 raket.

0/0
17.9.2013 9:57

P57a95v30e60l 84O91d48r35a76z13i22l 6164409537490

°C máš na normální klávesnici vlevo od "1"

0/0
17.9.2013 10:06
Foto

M52a32r71t95i15n 32K71l41u28m55p71a95r 5336798717444

Aj... děkuji.

0/0
17.9.2013 10:11

P48a41v75e89l 18O23d14r97a51z72i95l 6724189847480

Takvzaní svědci hovořili o dvou raketách...?

0/−1
17.9.2013 9:52
Foto

M67a10r54t60i18n 34K16l72u63m11p33a34r 5376158297134

To by znamenalo raketu nějaké větší ráže, jistě přes 300 mm a takovými nikdo v Sýrii nedisponuje. Téměř jistě byl použit nějaký měnší systém, jako BM-21 Grad.

+1/−1
17.9.2013 10:04

M85i44c36h32a97l 27P48a50v10l59á74t 9323963474339

Syrska armada disponuje pomerne sirokym spektrem ruznych delostreleckych raket. Z ceho vychazi Vase tvrzeni?

0/0
17.9.2013 14:55

J72a28r10o20s86l97a72v 98T79a46c17h50o62v13s92k10y 2212170464730

Jak prisli na Asada ? Proc by nekdo chemicky utocil na sve uzemi, ktere ma pod kontrolou ? Podle teto logiky to je jako kdyby amici odpalili atomovku ve Dallasu.

+6/−1
17.9.2013 3:14
Foto

M74a89r45t96i66n 50K79l38u21m86p82a98r 5456118227474

Kupříkladu proto, že manipulace s 350 litry sarinu je poměrně náročná a dost neutajitelná záležitost. Pochybuji, že by ji povstalci zvládli. Sarin by zcela určitě nevyrobili, museli by ho tedy někde získat. Ze zemí zálivu s určitostí ne, ty bojové plyny nevlastní, jako pojistku bezpečnosti mají na svém území základny USA. V úvahu by připadal Irán, ten by jisté skupině povstalců plyny dodat mohl ale tato teze naráží jednak na zřejmou snahu Iránu o deeskalaci zájmu světa o jeho jaderný výzkum a zmírnění sankcí a dále pak na to, že v Sýrii operuje i Hizballáh, na podporu Asada a pokud Irán nedodával plyny Hizballahu proti Izraeli, proč by tak činil v případě Sýrie. Poslední možností by bylo, že povstalci plyny ukořistili, ovšem jednak pochybuji o jejich schopnostech bez těžké techniky dobýt jistě ostře chráněné sklady a za druhé by zcela určitě využili situace a pobrali toho co nejvíc. Jako nejpravděpodobnější se skutečně jeví to, že zbraně použil některý podřízený Asada, zbraně a hlavice mají, vyrábí je a skladují.

+1/−1
17.9.2013 9:16

D38a42v30i32d 48N37e84b69e93s34k47ý 8387921229111

Írán má v Sýrii vojáky bojující na strabě Asada. Pokud by dodal plyn povstalcům, tak je jako součást velmi podivné zpravodajské hry s naprosto nejasným záměrem.

+1/0
17.9.2013 9:28
Foto

M57a17r11t35i16n 77K30l81u74m21p88a10r 5446458937134

Právě proto se klaním spíše k verzi, že sarin použili vládní vojáci. Zásoby, hlavice i nosiče mají k dispozici k okamžitému užití.

+2/0
17.9.2013 9:30

P33a70v72e76l 72O78d60r14a79z65i96l 6684729377770

A boucháš při tom klanění hlavou o zem, nebo jen o stůl?

0/−1
17.9.2013 9:57
Foto

M79a13r84t56i91n 67K79l40u71m27p52a29r 5876128427814

Stále se chováte jako hulvát...

+1/0
17.9.2013 10:15

P45a33v61e70l 65O24d61r95a76z50i13l 6664429497510

No a co ti na takovej blábol mám říct? Podle tvýho myšlení provedla útok v japonským metru asi americká armáda, ne, protože má hlavice, nosiče i zásoby k dispozici, ne?

Mimochodem, jaktože to v tom metru vyšlo, když neměla sekta chemický výcvik?

Vidíš, jaký NESMYSLY snadno vyvratitelný tady konstruuješ? A proč? Protože chceš úder USA na Sýrii?

+1/−1
17.9.2013 11:47
Foto

K12a70r35e42l 18S76e65i63d40l 8169285530888

Pavle, to byla hloupá reakce.

0/0
17.9.2013 17:34

P69a45v78e68l 56O14d36r12a58z75i81l 6124619817890

Jak se do lesa volá...

Byla.

0/0
18.9.2013 13:30

M58i27c38h37a11l 90B20u21d20i46n78s51k38ý 8145171800955

vy jste odbornik na chemicke zbrane? co ja vim tak vojensky sarin ma takovou koncentraci ze se zraneni nemuzou osetrovat bez pouziti plynovych masek - jelikoz riskujete zivoty osetrujiciho personalu.. coz se v damasku nestalo.. koncentrace mala - tzn. kvalita sarinu spatna - pravdepodobne amatersky namichana - osetrujici ani nevedeli s cim maji tu cest, presto se jim nic nestalo.. jak vite ze se v dnesni dobe neda sarin namichat z bezneho drogistickeho zbozi?

0/0
17.9.2013 9:38

P77a82v37e29l 46N75o63v83o73t69n98ý 6185536528586

záleží jak rychle se k postiženým ta pomoc dostala, sarin v létě vydrží asi 2-6 hodin

0/0
17.9.2013 9:49
Foto

M59a36r35t39i24n 18K42l77u32m66p36a39r 5516958547164

Znovu se mýlíte. Čistota sarinu neovlivňuje čas jeho degradace, ovlivňuje velikost smrtelné dávky. Pletete si koncentraci s čistotou, jsou to dvě odlišné věci. Sarin je velmi těkavý plyn, rychle expanduje a vypařuje se. Slunce a sluneční záření degradaci plynu dále urychluje. Sarin se v účinném množství odpařuje z obleku zasažených osob po zhruba 30 minut, poté jeho působení a účinnost rychle klesá. Není to area denial weapon. Tou je kupříkladu VX, který působí podstatně delší dobu. Vzhledem k době nasazení v nočních hodinách/nad ránem je jasné, že než se k zasaženým dostala pomoc, bylo již po všem, oblast byla bezpečná.

+1/0
17.9.2013 9:52

P80a91v53e81l 25O15d35r74a52z67i38l 6914479677610

Aha, takže povstalci věděli, že šlo o sarin, výborně, lepší potvrzení toho, že za útokem stála opozice, jste poskytnout nemohl. díky!

+1/−1
17.9.2013 10:00
Foto

M60a19r52t22i24n 95K74l13u72m20p55a97r 5776508317574

Jste hloupý a konfrontační člověk pane Odrazile, vy neumíte vést dizkuzi, po první odpovědi automaticky sklouzáváte do úrovně osobních výpadů a osočování. Tak se ale kriket nehraje.

+1/−1
17.9.2013 10:13

P13a80v25e26l 92O47d26r82a16z68i96l 6474769507790

Píšeš, že sarin vyprchá tehdy a tehdy, takže ráno už byla oblst bezpečná. Kdo mohl vědět hned ráno, že šlo o sarin? Jedině ten, kdo ho použil. OSN to zjišťovala měsíc.

0/−1
17.9.2013 10:16
Foto

M26a22r23t24i25n 55K30l51u42m69p46a55r 5146738837764

Vždyť to ale ráno nikdo nevěděl. Byly objeveny bloky domů s mrtvými obyvateli, ptactvem a domácím zvířectvem, následně se začalo zjišťovat, co toto způsobilo. Nikdo přeci od prvního dne neříkal, že to byl sarin, pouze se spekulovalo, že šlo o otravné plyny, což vzhledem k absenci vnějších poranění mrtvých byla myslím logická dedukce.

0/0
17.9.2013 10:21

P71a70v52e21l 97O98d50r78a54z50i55l 6744469557940

Bavíme se o tom, že záchranáři neměli žádné ochranné pomůcky. Vy napíšete, že je nepotřebovali, protože sarin funguje tak a tak. Já vám říkám, že se snad hned nevědělo, o jaký jed jde, tudíž by byly ochranné pomůcky na místě, že.

Vy najednou děláte, že nechápete. Pak se nedivte, že jsem k vám příkrý, když se tváříte jakobyste měl mentální postižení.

0/−1
17.9.2013 11:40
Foto

K86a60r96e40l 82S31e30i78d24l 8429445690228

Mohlo to být i tak, že záchranáři měli prostě kliku, že to nebylo něco jiného nebo že se útok nestal později.

0/0
17.9.2013 17:33

P28a63v49e21l 44O25d84r48a76z10i10l 6704709677490

Povstalci válcí dva roky se slušně vyzbrojenou a vycvičenou armádou. Proč má nějakej Klumpar pochyby, že by měli problém se dvěma sudy nějakýho sarinu?

+1/−1
17.9.2013 9:55
Foto

M77a98r34t64i81n 72K15l72u81m53p14a61r 5386368827984

Jste neslušný a chováte se jako hulvát.

+1/−1
17.9.2013 10:15





Najdete na iDNES.cz