Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Syrská vláda i povstalci vraždí civilisty a rekrutují děti, tvrdí OSN

Zločinů na civilním obyvatelstvu se v Sýrii dopouštěly nejen vládní síly, ale také různé opoziční frakce bojující proti režimu syrského prezidenta Bašára Asada. Uvádí to poslední zpráva vyšetřovatelů OSN pro lidská práva. Z ní mimo jiné vyplývá, že opoziční frakce i armáda rekrutovaly do svých řad dětské vojáky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71a77v77e10l 62K25u80r25a67l 5401454520910

Prosil bych upřesnění...

Podle jakého kritéria se určuje "dítě". Biologicky je z definice dospělá jakákoli životní forma která je schopná úspěšného vlastního rozmnožování. (průměrně se bilogicky dospělým člověk stává v 10-12 letech- platí to pro všechny životní formy je nesmyslné dělat u člověka vyjímku)

Co se legální dospělosti týká prakticky jakýkoli stát si jí může stanovit zcela libovolně... běžně je to od 12 let až do 21 let, žádná ani mezinárodně závazná norma na věk neexistuje.

Podle jakého klíče jsou tedy ti "dětští vojáci" vyhodnocováni? 14 let věku... na 3/4 povrchu planety vás v pohodě prohlásí za dospělého.

+2/0
11.9.2013 23:30

M76a97r86t92i40n 13H55o41f21e62r 7142125498184

Pominu-li obvyklé absurdity a poukazování na nepodstatné, kterých je schopen aparát OSN i to, že ve válce platí poněkud jiná pravidla, právní a společenské normy ve vyspělých společnostech věk dospělosti stanovují také s ohledem "mentální" dospělost danou schopností se rozhodovat na základě nabytého vzdělání. Vyspělé státy mají ten věk vyšší... Tak bych se asi držel dospělosti, tak, jak ji stanovila byrokracie v Syrii a předpokládám, že jako vyspělý, moderní stát ji bude mít podobně stanovenou jako my... Právo získat řidičák na auto máte v Sýrii od 21 let, tak předpokládám, že i způsobilost k ostatnímu včetně držení zbraně...

+1/−1
12.9.2013 0:02

P46a58v71e75l 14K25u85r32a68l 5511394860690

Ovšem právo na sex od 14...

+1/0
12.9.2013 6:52

J27a36n 94K87u22č91e23r77a 8855708367190

Ať se pobijí mezi sebou. Nemíchat se do toho.

+2/0
11.9.2013 20:22

T71o92m57á19š 72J75a59n54e77č32k53a 4911365296660

http://beforeitsnews.com/war-and-conflict/2013/09/syrian-children-kidnapped-by-rebels-identified-as-gas-victims-by-obama-administration-video-2448536.html

+1/0
11.9.2013 20:21

J69i17ř56í 56D15o70u84t28n46á32č 2490227877715

Žvanit o demokracii kdekoliv jinde než v evropě nebo v zemích evropany obývanými je holý nesmysl ... odkaz řeckých ideálů a římského práva společně s reformovaným křesťanstvím, odříznutém od státu je to co demokracii umožnilo vznik...

+4/0
11.9.2013 19:31

M31a75r31t61i13n 21H67o76f58e92r 7902845198464

I ve sve kolebce diky rozvoji , svobode a vzdelani vznikla mira bohatstvi, ktere se stalo predmetem boje elit se stalo to, ze spolecnost natolik zkorumpovala a stala se dekadentni, ze svoboda a demokracie se staly jen iluzi... Syrie ma jen pramalo spolecneho s bojem prodemokratickych sil abtyranskeho rezimu, jak vyklada oficialni pohadka, majicimdostat verejne mineni do kyzenych pozic... Je to valka zajmu, valka o obchodni cesty, o zony vlivu... Ne nadarmo sam Assad charakterizuje konflikt, jako siroky regionalni konflikt o kontrolu zdroju. To je ale jen jedna uroven problemu... To samozrejme neznamena, ze obvykle krasne recicky o demokracii a pravu narodu na sebeurceni se opet nestanou zaminkou k neuveritelnym krutostem, valce a utrpeni, ktere za sebou zanechaji miliony mrtvol a nekolik ztracenych generaci v oblasti...

0/0
11.9.2013 19:47

J72o44s68e67f 55K31o16p30e38c64k64y 9334532555

No nevim, co treba Japonsko nebo Botswana?

0/0
11.9.2013 20:14

P35a68v60e87l 87K32u11r10a90l 5871244610880

V Japonsku je stále konstituční císařství... vláda byla ovšem i před podmínkami kapitulace v druhé světové v podstatě byrokratická a jmenovaná. Reálná změna mezi "demokracií" a tímhle jmenováním není velká. 

/Podobně jako v Číně... Tam byl veškerým vlastníkem půdy Císař- (dnes je to vláda) s tím že pokud na ní císař nic nedělá může se na ní kdokoli usadit a dělat si svoje... ovšem když císař řekne je povinnost si zbalit saky paky a vypadnout.

A zemi reálně vládnou císařem jmenovaní úředníci... pokud vím tak na to aby člověk mohl tuto funkci vykonávat ještě před 1000 lety bylo vyžadováno 20 let studia... půlka života, šlechta plnila maximálně vojenské role)

Tento systém se historicky velice osvědčil. Funguje déle než jakýkoli jiný. Demokracie má pořád problém překonat 400 let v kuse, a to má pořád v držení Říše Římská.

+2/0
11.9.2013 22:46

J20o23s64e71f 95K34o22p82e77c63k92y 9894802505

Ano, je tam demokracie. parlamentni monarchie neni nic jineho nez demokracie ;-) zemi zadni cisarovi urednici nevladnou. jak jste na takovy nesmysl prisel?

+1/0
12.9.2013 8:43

M91a21r65t38i59n 64G41u17d96b15i13e61r 2171458817563

Největší ukrutnosti dělají právě "povstalci" s podporou fašistického Obamy.

http://svobodnenoviny.eu/analytik-exkluzivne-drza-amerika-chysta-totalni-katastrofu-nenechte-se-debilizovat-a-davejte-pozor/

+2/−1
11.9.2013 17:00

I53v16a65n 21P91a65p 9668672

http://www.zvedavec.org/komentare/2013/09/5649-syrske-deti-uneseny-rebely-identifikovany-jako-obeti-plynoveho-utoku.htm

+1/0
11.9.2013 16:56

I40v21a70n 77P70a75p 9708162

http://www.voltairenet.org/article180130.html

0/0
11.9.2013 16:55

M46a40r89t43i62n 37H59o29f81e22r 7182605198884

Syrská historka má mnoho úrovní... Nejstupidnější a nejnepravděpodobnější je ta mednální, krerá není ničím jiným než součástí vojenských operací a psychologickým výlečnictvím. Má ale světlejší chvilky a křečovitost s jakou se snaží o zdání vyváženosti je mnohdy legrační... Ale v globální geopolitické hře mezi anglosasko-židovskou elitou a elitou asijskou a euro-asijskou jsou hromady mrtvol to poslední, co by koho ve skutečnosti zajímalo. A tak si Joe SixPack pročívá své postmoderní desetiminutovky nenávisti k vůdcům na které konkrétní blok zrovna ukazuje prstem jako na satany, ale má to jen pramálo co společného s realitou. A tak mi to znova a znova připomíná geniální Orwellův 1984....

+2/−2
11.9.2013 16:11

V87l39a35d34i57m36í77r 88M84o34r52a35v26e88c 3868700413363

V Jemenu prodávají Sadskoarabským mužům nezletilé dívky, jedna taková zrovna při svatební noci zemřela. To světu nevadí?

+5/0
11.9.2013 14:30

M98i66c31h26a12l 28P28o92n85o83c97n83ý 2144565781

Takze je v kazde zprave nutno zminit veskere zlo sveta? Tady se mluvi o Syrii a ne o Saudi.

+3/−3
11.9.2013 14:32

V52l80a44d52i23m48í91r 27M60o15r47a18v45e48c 3728580503843

Já jenom že jedno porušování lidských práv vadí a druhé už tolik ne. Ono v jádru věci i vyzbrojování povstalců je určitá forma porušování mezinárodních a lidských práv.

+7/−1
11.9.2013 14:34

J19o93s87e71f 85K20o16p40e70c52k79y 9144792775

v jadru veci je porusovanim vsech lidskych prav Asadova diktatura ;-)

+1/−1
11.9.2013 14:40

P72a82v44e54l 43O56d92r44a80z15i25l 6784939827790

To samozřejmě není.

+3/−1
11.9.2013 14:54

J30o36s42e22f 74K20o68p17e66c70k37y 9224512945

to samozrejme je ;-)

+1/−2
11.9.2013 15:10

P22e22t79r 37K73u34d10r93n38a 5118578507

Demokracie v Egypte rychle zdechla a uz je tam zase diktatura. Nemelo by se zakrocit?:-/

+1/−2
11.9.2013 15:08

J37o87s71e91f 90K37o36p19e44c20k66y 9394692185

Pokud vim, je tam prechodna vlada do predcasnych voleb a hlavne obyvatele Egypta jsou si uz schopni pmoci sami, narozdil od obyvatel Syrie ;-)

+1/0
11.9.2013 15:11

P65e26t73r 26K30u15d96r32n68a 5348878157

Ta "prechodna" vlada v Egypte nechala masakrovat neozbrojene demonstranty, tedy vlastni lidi, aby je zastrasila, to je jak si jsou Egyptane schopni pomoci sami? ;-D

0/−3
11.9.2013 15:53

J68o81s85e90f 34K84o71p47e31c96k24y 9744422115

prechodna vlada je tam pouze diky tomu, ze lide rekli "napadum" pana Mursiho proste dost, takze pokud stiznosti by se meli spise snaset na nej... A ve volbach a i pred nimi se mohou opet rozdat karty. Nikdo momentalne nema v te zemi absolutni moc, takze vse je otevrenea zalezi to jen na lidech v Egypte ;-)

+4/0
11.9.2013 16:03

P12e17t83r 54K81u20d28r18n18a 5368768177

Tedy akceptujes masakrovani demonstrantu v Egypte, proc pak ne v Syrii? Nebylo to to same? Mas na to nejake meritko, kdo se smi, nebo kdo smi, masakrovat a kdo ne?

0/−3
11.9.2013 16:17

J95o59s28e67f 63K82o86p32e55c49k27y 9194342935

zadne masakrovani demonstrantu neakceptuji, jen i v demokraciich se proste takove veci stavaji. zaroven tam ale existuji moznosti jak svych pozadavku dosahnout zcela legalne obcansky i politicky. V Syrii zadne takove moznosti neexistuji ;-)

+2/0
11.9.2013 16:20

M91a48r21e50k 50N41o24v28o97t22n76ý 5861241686968

Tak tak, i v demokracii se stane, že umírají civilisté. Ale není to to samé, jako když umírají v diktatuře. Souhlas.

+2/0
11.9.2013 16:43

J59o55s19e82f 38K34o53p78e67c23k37y 9514862615

Presne tak. V demokracii maji i jine zpusoby nez nasilne, jak dosahnout sveho. v totalite nikoliv. Verim, ze to chapete i vy ;-)

0/−1
11.9.2013 16:50

P83a96v59e59l 88K70u17r66a67l 5931614880960

A jaké? když pro omezení mé svobody hlasuje většina... tak jaké mám prostředky abych si svojí svobodu (respektive to co za ní považuji prosadil?)

A jak mne druhá strana může zastavit pokud se pro to rozhodnu?

Na obou stranách nakonec musí dojít k násilí. A ve výsledku je legitimní jakékoli násilí které je úspěšné.

Održní amerických kolonií od británie- proti zcela demokratickému hlasování parlamentu o zvýšení daní- také zcela legitimní, a proč? prostě proto že vyhráli válku.

Pokud válku vyhraje Assad bude jeho vláda taktéž zcela legitimní.

+1/0
11.9.2013 22:51

J46o50s79e48f 23K89o72p98e40c43k79y 9104502235

Treba presvedcit diskuzi vetsinu, ze vas nazor je lepsi nebo bez nasili protestovat s takovym poctem ostatnich az o sve pravde opet presvedcite vetsinu ;-) vlada v diktature neni nikdy legitimni, protoze ke sve vlade nema nikdy zadne opravneni

+1/0
12.9.2013 8:45

P80e96t22r 98K53u62d43r10n62a 5268968527

Dojde li k zahranicni intervenci do Syrie bude regulerni armada vybita, kdo pak tam bude branit demokracii kdyz se tam dostane k moci nekdo ve volbach a pote se zacne chovat nedemokraticky jako v pripade Mursiho v Egypte?

+1/−2
11.9.2013 16:46

J61o39s91e60f 56K93o40p86e12c97k28y 9984472775

Neni jediny duvod proc by byla armada v Syrii vybita. Nikdy zadna takova valka /natoz pak par denni intervence/ nebyla, ze by znicila komplet celou armadu ;-)

0/0
11.9.2013 16:51

P86e30t50r 27K58u18d75r89n19a 5548678497

Na to co se udalo v Lybii si uz nepamatujes?

+1/0
11.9.2013 17:06

J98o55s96e83f 33K82o95p61e59c80k48y 9834492485

vzpominam. k zaden kompletni likvidaci niceho tam rozhodne nedoslo. najati vrahouni se vratili zpet do pouste ve stredni Africe a zbytek se vratil ke svym clenum a funguje v soucasnych milicich ;-)

0/−1
11.9.2013 17:14

P22e48t24r 61K97u74d30r66n41a 5918828137

Ty milice v Lybii nejsou schopne ani branit hranice, natoz nejakou demokracii.

+1/0
11.9.2013 17:23

J17o31s61e52f 84K33o20p56e47c43k13y 9774252325

Milice jsou schopne okamzite branit celou Libyi, ovsem zatim neni nikdo, kdo by to po nich chtel. problem v Libyi neni problem v armade /milicich/ ale v tom, ze se "politici" zatim nebyli schopni dohodnout na nicem podstatnem a tak vlastne realne nevladne nikdo... ;-)

+1/0
11.9.2013 17:32

P47e86t95r 48K46u10d77r46n69a 5618388217

Po odstraneni diktatury se tedy stala z Lybie "demokracie" podobna  te v Somalsku. Z deste pod okap. A ted mam nekomu verit, ze v Syrii by tomu melo byt jinak.;-D

0/0
11.9.2013 18:00

J46o82s66e62f 24K79o26p60e44c19k74y 9574372365

Az se budou chtit na necem v Libyi dohodnout, tak se dohodnou a to same je to ve vsech demokraciich, vcetne te budouci Syrske ;-)

+1/0
11.9.2013 18:03

P12e14t18r 69K97u39d59r86n34a 5278938917

Odpoved hodna demagoga.

0/−2
11.9.2013 18:22

J14o65s47e69f 33K40o15p85e36c89k83y 9294332615

ne, to je holy fakt platny stejne v CR jako treba v Libyi ;-)

+1/0
11.9.2013 18:30

P63e86t38r 22K48u21d20r96n73a 5388988627

Http://cs.wikipedia.org/wiki/Demagogie

0/0
11.9.2013 18:47

J97o61s91e22f 65K71o70p20e23c78k90y 9214772695

http://cs.wikipedia.org/wiki/Demokracie ;-)

0/0
11.9.2013 18:52

P70e10t45r 28K84u83d18r43n51a 5308748847

Kde to existuje?;-D

0/0
11.9.2013 19:22

J15o83s93e39f 37K47o16p34e78c23k73y 9704272235

treba u nas. v Syrii ne ;-)

+2/0
11.9.2013 19:27

P19e20t82r 72K75u60d51r76n20a 5738788887

A to je jen dobre.

0/−1
11.9.2013 20:03

J53o90s28e56f 40K26o36p59e87c75k79y 9844402845

To at si posoudi a rozhodnou sami Syrane ;-)

0/0
11.9.2013 20:13

M85i97c55h96a39l 28P14o74n73o35c70n74ý 2694325171

Demokraticky zvoleny prezident se snazil zavest nedemokraticke zmeny. Jestli TO neni situace, v ktere je povstani obcanu v poradku, pak me nenapada, co by bylo. A ze je u moci armada? Kdo jiny?

0/0
11.9.2013 15:18

P94a19v24e50l 83K55u86r76a48l 5951464200390

Zcela dostatečná situace k povstání občanů je i to že vláda zvedne daně- viz americká revoluce a válka o nezávislost. 

A nutno podotknout že v dané době byli americké kolonie demokraticky přehlasovaná minorita.

Ale prostě chtěli si prosadit vlastní vůli a svobodu začli zabíjet. Jaká je jejich představa svobody a jaká je jejich vůle jí naplnit, obě tyto věci jsou zcela irelevatníl. Histotoricky je tedy i občanská válka kvůli demokraticky schváleným daním (protože se minoritě nelíbí) zcela přijatelná.

Pak jde jen o to kdo vyhraje.

+2/0
11.9.2013 22:55

P46e39t34r 51V87i89n61t95r79l80í55k 3736234781

kdo ví, Jemen může být další na řadě:-P

0/0
11.9.2013 14:51

M65í57r80a 69K93r28a64t77o60c38h11v83í96l 8186599594594

koho Bůh miluje, toho křížem navštěvuje.

0/0
11.9.2013 14:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.