Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaj se natáhla přes křižovatku, přední vůz zatočil jinam než zadní

Na křižovatce ulic Václavská a Křížová v Brně vykolejila po poledni tramvaj. Při nehodě se nikdo nezranil, příčiny inspekce vyšetřuje. Nejspíš se přehodila výhybka v okamžiku, když přes ni tramvaj přejížděla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18e15t49r 30G36ö62n62d26ö52r 3724310641816

Podvozek, ne vůz...!!!!!!!!!

0/0
29.8.2013 12:44

A17n16t20o84n77í38n 78K48o69l43á90ř 7398435787692

A já se divil proč ta 1 jede po Pekandě.

0/0
29.8.2013 8:01

A29l27e61n55a 43R85i94s69o11v95á 4196340659635

Náhradní doprava ovšem opět nezklamala. Pokud pominu, že trvalo dost dlouho než nasadili autobusy a pak prostoje mezi nimi byly i dvacet minut, tak omezenost řidiče mimořádné dvojky vypravené zřejmě z Pisárek, jsem snad ani nepochopila. Na Mendláku zastavil na zastávce jedničky, houkl, že jede na Českou a vznikl šílený chaos. Narvaná šalina výletníků i skupin dětí z táborů, lidí jedoucích z práce a všichni potřebují jet k nádraží. Je docela problém se odtud dostat, když člověk počítá s určitým vlakovým spojem. Kdyby řidič doplnil, že jede na Českou a pak přes Svoboďák k nádraží, tak by bylo vše v pohodě. Nebo kdyby se zmínil, že vykolejila tramvaj na Václavské, nesnažil by se dav z Mendláku řešit situaci úprkem právě tam. Odtud nic jiného nejezdí a navíc je to na vlak pěkná štreka! Být v jejich situaci tak jsem teda pěkně vytočená;-O

+3/−2
29.8.2013 8:00

J51a45n 51K68a78r52l51í41č43e37k 5508961429388

A když v Praze nejde metro a někdo si tu postěžuje na náhradní cestování, dozvíme se, že jsou pražáci rozmazlení a že snad není takový problém jít "ten kousek" pěšky... ;-D

+3/0
29.8.2013 8:36

R45a29d13e74k 16P29e40t56r 4139297688725

Při vší úctě - děláte jak kdyby se jim to stávalo každý den. No tak se stala nepříjemnost, pane bože. Když nepočítáte s náhodama tak Vám holt ten vlak ujede. Navíc nejsou to žádní hasiči, aby byli do tří minut s náhradní dopravou u Vašeho pozadí. Měla jste si místo přešlapování dát desetiminutovku mírnýho poklusu na hlavas...

+2/0
29.8.2013 9:43

P82e50t55r 42N42o85v20o69t26n91ý 5587954160381

Třeba i v tramvajove dopravě se jednou objevi něco jako závěr na výhybce :-)

+2/0
28.8.2013 23:20

J71a86n 87K25a36r40l20í87č50e70k 5488161149958

Myšlenka to není špatná, nebýt toho, že blokování stavění výhybky při obsazení úseku už (aspoň v Praze) mnoho let funguje. Pokud jste kromě elektrického blokování stavěcího mechanismu myslel klasický mechanický závorník, jako u přestavníků na dráze, tak to by se musely asi rozkopat všechny křižovatky...

+2/0
29.8.2013 8:38

P90e68t94r 95N35o45v65o41t71n26ý 5457904110361

Počkat a u tramvajové výhybky drží jazyk u opornice na dobré slovo či jak? Myslel jsem komplet závěr, jak mechanickou část na výhybce, tak vyblokování možnosti přestavení.

0/0
29.8.2013 14:19

J10a72r42o24s58l79a88v 29S68t62u57c30h65l77í53k 7636738472896

Brno je město neomezených možností i pro tramvaje

0/−1
28.8.2013 20:01

P83a34v60e59l 86O78d70r47a70z60i86l 6524929257600

Jo, to je ta demogracie, každej si dělá, co chce, a takhle to dopadá.

0/−1
28.8.2013 19:59

J17i60ř51í 79K53o56c75u35r89e50k 6415614965758

Klasická vidlicová jízda. Hlavně že se nikomu nic nestalo. Ohnuté plechy se srovnají, potrhaná kabeláž na posledním podvozku se vymění. Život jde dál.

Šoféra bych z toho nevinil, on s tím nic udělat nemohl, tohle se nestalo tím, že by špatně točil volantem. ;-D

+7/0
28.8.2013 19:56

G57a47b65r84i13e31l 64H62o11r81t36e16n 9861739673604

"Zatímco přední část kloubové tramvaje zatočila doleva, zadní část svedly za výhybkou koleje stáčející se opačným směrem." - na fotce stojí přední vagón natočený doprava.8-o

0/−2
28.8.2013 19:13

G11a16b49r22i31e77l 38H82o96r58t31e36n 9831129493234

Aha, zatočila jako že jela doleva, Zajímavá úroveň vyjadřování.:-/

0/0
28.8.2013 19:15

P84a43v49e94l 34O51d21r87a54z30i85l 6824289517500

Jo? Zatáčka, zatáčet, co je na tom zajímavého? Jela z Václavské na Poříčí a zadek se vydal na Mendlák. To je opačný směr.

+1/0
28.8.2013 19:57

G35a22b68r71i12e77l 10H27o35r20t80e82n 9631179793294

Tramvaj se natáhla, přední část zatočila - vám to připadá jako vhodný způsob vyjadřování pro novináře? Jinak už mi ti vysvětlovat nemusíte, já jsem to vzápětí po odeslání prvního příspěvku pochopil, ačkoliv ne z textu, nýbrž z fotky.

0/0
28.8.2013 20:15

P60a86v12e63l 75O84d22r39a24z32i31l 6694799527260

No ano, tady totiž zatáčá nejenom jednooký bača, ale i předek tramvaje. Když to jde dobře, tak potom i zadek ;-)

0/0
28.8.2013 21:40

P24a35v56e53l 35N66o76v38á42k 7121787429249

Z pohledu jízdy v tom nevidím problém. Pokud to byla např. linka č. 2, tak jela směr Poříčí, tedy doleva na Poříčí a zadek jel doprava na Mendlák. To že je to na fotce naopak neznamená, že to je špatně :)

0/0
28.8.2013 19:53

J15a89n34a 85N90o54v10á70k88o36v28á 7147510879288

Pěkně se ta šalina "zlomila" 8-o No, hlavně, že se nikomu nic nestaloR^

+1/0
28.8.2013 18:52

K85a63t74e70ř81i83n24a 16F34u74x77o49v28á 3718953732505

...když přes "ní" tramvaj přejížděla... 8-o Shame on you. Rv

+2/−1
28.8.2013 18:36

T98o31m84á24š 60T41u43č61e48k 8737351166702

Sem to chtěl jednou zkusit no:-/ zdravím do Brna;-)

0/0
28.8.2013 18:22
Foto

P88e60t95r 93P53r27o95c54h67á46z65k71a 3622886262134

V Brně jedině Šalina.;-D;-D;-D

+4/0
28.8.2013 18:08

D11a48v13i22d 66Š71a18f35r79á21n37e67k 5107914327283

Zadní část jela po šichtě do vozovny :-P

+3/0
28.8.2013 17:32

L21u79b56o80m94í59r 34S40t11a87n20ě14k 7809224211381

Go home tram, you are drunk!

+3/0
28.8.2013 17:23

V37a58c25l24a90v 44M31e98d54e42k 5861392125565

a nebyla to spíš šalina?

+23/−3
28.8.2013 16:55

P36e41t51r 39C39e32r18v58e56n95y 1303490675

komu jste ukazoval šulina?

0/−2
29.8.2013 14:43

M69a88r59e60k 88P65e31c76i16n31a 3504434763698

Hm, tak proto mi dneska nejela dvojka z práce... :-)

+2/0
28.8.2013 16:47

Z11d34e60ň53k72a 90V76e75s24e63l68á 8499715687880

Jestli jela ta jednička hned v závěsu, tak je možný, že řidič přehodil výhybku moc brzy (myslím, že to není nijak výjimečný problém).

0/−1
28.8.2013 16:26

B35o63h39u55s64l76a77v 36K65r88á67l78í66k 2171490149786

Což by ovšem znamenalo trojí závažné selhání: a) řidič předčasně vjel na stavěcí kontakt, b) řidič přestavoval výhybku, i když na ní viděl tramvaj, c) selhalo blokování výhybky.

+3/0
28.8.2013 17:31

P45e67t79r29a 16N85o98v29á27k90o71v62á 7128916314508

Akorát že řidič výhybku nepřehazuje, ona se mu nastavuje sama.

+2/0
28.8.2013 17:35

B53o71h17u21s79l64a32v 67K52r14á67l21í98k 2401550829496

Tahle se možná nastavila sama. Ale jinak tramvaj řídí řidič.

+1/0
28.8.2013 17:41

R42a85d69o68s18l72a66v 91K62l84a55u85d21a 5264608664852

On jí pochopitelně přehazuje. I když ne tyčí, ale tlačítkem z kabiny.

+5/−1
28.8.2013 18:14

V52o27j46t35ě72c76h 55K79o87n59í12ř 8581855407302

někdy i tyčí

+1/0
28.8.2013 18:22

P53a38v34e38l 86M68a26r31e10š 6620147646807

Dnes už většinou ne. Vyhýbky jsou ve většině přehazovány rádiovým signálem palubní jednotky IRIS nezávisle na řidiči.Každá šalina má GPS tracker, a trať je nastavována podle trasy,čísla linky a polohy konkrétního vozu automaticky (s vyjímkou mimořádností, výluk a dispečersky řízených změn trasy...)

+4/−1
28.8.2013 18:30

M10a86r30e85k 35K63r98o13l60l 5821832200810

Pokud vím, tak v Brně s touto moderní technikou, která se používá v Praze,  teprve experimentují ;-)

0/−1
28.8.2013 19:43

L54i34n59d97a 97Š13k55r19a30n75c84o69v89á 9621184977324

Měl byste si nejprve zjistit fakta. Pokud víte nebo spíš tušíte, takže vlastně nevíte. Nemusí být všechno nej jen v Prazé viď ;-)

+1/0
29.8.2013 0:01

M58i61c74h97a57l 62K35o64l61á48ř 9170391570

Máte nějaký odkaz, kde by se dalo nastudovat víc?

Šalinou jezdím jen příležitostně a když tu a tam vidím do kabiny řidiče, tak stále žvachlají tlačítko "Výhybka". Ale je samozřejmě možné, že některé tratě či úseky jsou už vylepšené.

Myslel jsem, že GPS tracking se využívá jen k prioritizaci na semaforech.

0/0
29.8.2013 11:42

P36e32t84r 22I77s31k43r42a 7711487893366

Řidič staví výhybky, má na to v kabině ovládací prvek

0/0
29.8.2013 9:30

P45a42v11e16l 17M70a72r62e18š 6710607906187

Pokud vše funguje jak má, tak toto není možné.Během přejezdu šaliny přes vyhýbku je radiové ovládání přestavení výhybky zablokováno.(spínač je na troleji,tramvaj ho aktivuje pantografem,není technicky možné ho znovu sepnout) U některých typů vyhýbek je ve správném směru jazyk uzamčen navíc mechanicky.

Leda že selže  blokování přestavení.

Ale pravděpodobnější je že jazyk zcela nedovřel ( kamínek v mechanismu)do krajní polohy a tramvaj vyhýbku 'rozřízla'.

0/0
28.8.2013 18:25

J15a26r29o50s70l79a69v 95T52e53s51a36ř 1287237289718

Moje jízda tramvají.;-D

+4/0
28.8.2013 16:24

O86n25d59ř67e90j 85Z88d71e56r88a87d26i31č51k19a 6124445513968

No jen si prohlizej krasy Prahy.. ;-D

+1/0
28.8.2013 16:36

K60a46r89e27l 96M62a18t32o24u39š28e91k 2203145713

To je koloběh života!

+1/0
28.8.2013 17:26

R31a81d87o43s28l26a10v 97K97l61a77u35d54a 5544928144462

To se občas stává. Jako malej jsem to samé viděl v Praze u Národního divadla. :-)

0/0
28.8.2013 16:18

J10i26ř65í 62N64e11u30m48e97i75s84t10e34r 2162985813121

Stejným driftem na Karláku tenkrát tramvaják někoho pozabíjel ne? Bydlím u vozovny a tam jim jeden čas vyskakovaly tramvaje každej tejden na vjezdu, vždycky si drbali hlavu a koumali čím to tak asi může být.

0/0
28.8.2013 16:47

A35l19e14x46a88n29d35r 91K44o34s91t25k17a 5159586759636

Na Karláku to nebylo výhybkou, jen jel 3x rychleji, než se tam smí. Takže to vyhodila odstředivá síla.

+5/−1
28.8.2013 16:54

S90t89a64n72i55s96l87a18v 22P27o27t94o72č51n72ý 8883640343674

To je nesmysl! Rv

0/−3
28.8.2013 17:25

G22a11b75r33i49e54l 58H51o53r84t17e84n 9291369783184

To není nesmysl, nýbrž poměrně přesný popis události.

+3/0
28.8.2013 17:34

B72o89h17u90s19l72a47v 55K45r36á19l66í78k 2241410819186

Když je to pouhá odstředivá síla, tak by ten vůz překlopila na bok, jako se stalo roku 1982 na Špejchaře. Tady byly potřeba ještě další síly k tomu, aby okolek vyjel nebo vyskočil ze žlábku. A na Karláku byla souhra víc okolností: nadprůměrně sjeté okolky u vozu, pak ještě nějaká neošetřená prasklina v kritickém místě koleje atd. Ale nejjednoduší bylo hodit celou vinu na řidiče, což byl zřejmě nějaký neurotik, který nemyslel na to, že má vzadu druhej vůz.

0/−1
28.8.2013 17:46

R31a15d48o46s79l65a69v 77K60l39a13u15d54a 5144648604632

Na Špejcharu byl jen jeden vůz. Tady došlo k problému u druhého vozu, který ale zůstal spřáhlem pevně spojený s prvním vozem, který ho udržel.

0/0
28.8.2013 18:13

J25i27ř78í 31K84o90c18u53r35e23k 6765434325788

Většina vykolejení nekončí položením vozu na bok. A to i v případě vykolejení vlivem odstředivé síly. On totiž za jistých okolností může vyšplhat okolek ze žlábku nahoru. Obzvlášť, je-li nadměrně sjetý.

+1/0
28.8.2013 19:53

B68o48h49u70s18l40a59v 42K86r12á46l14í18k 2851910299196

32/15=3 ? Jel koncem vlaku o 17 km/h rychleji. Je sice dobrý nápad sebrat papíry všem řidičům (hlavně aut), kteří se někdy dopustili téhož, ale obávám se, že pak by ulice už byly navždy jen pěší.

0/0
28.8.2013 17:40





Najdete na iDNES.cz