Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Byla příčinou nehody boeingu voda? Pršelo málo, říká pardubické letiště

O vlivu deště na nehodu Boeingu 737, který v neděli skončil při přistání v Pardubicích mimo ranvej, se pře společnost Travel Service, které letadlo patří, s vedením letiště. Firma tvrdí, že stroj se dostal do potíží kvůli aquaplaningu. "Dráha sice byla mokrá, ale ne zavodněná," namítá šéf letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89e96t39r 64P37a53c19k28a 4209599595281

Kousek letecké latiny:

Je to pár roků, jsme s kolegou Roykestadem na přiblížení v Praze, tehdy ještě Ruzyni. Lítat s tímhle kapitánem je celkem dřina, však ty rozumbrady znáte. Examinátor, zástupce šéfa letky, každou chvíli někoho vyhodí z přezkoušení, takže si dneska raději beru k uniformě i čepici, kterou normálně vůbec nenosím.

Letí pan hlavoun, už jsme skoro na FAFu dráhy 24 a fouká trochu zadní vítr. Smažíme pořád high speed, jak nám předepsal pan řídící director. Každou instruktorskou kapacitu vždy sleduji ze své židle pozorně – abych se něco naučil - a zásadně do toho nekecám. Chci říct, že když se mi něco nezdá, tak se ozvu později, než kdyby kapitánem byl obyčejný smrtelník. No ale teď už...

„Máme zadní vítr“. Kolega pomalu otočí hlavou a věnuje mi úsměv plný shovívavosti. „Ale neboj se prosím tě...“ Ještě počká pár vteřin a pak opět blahosklonně pronese „flaps one“.

Roztroubený Boeing se k brždění opravdu nemá. V ten moment si to nejspíš uvědomí. Dáváme klapky pět a pak deset, ale padesát tun postrkovaných zezadu se brzdí opravdu blbě. Před go aroundem nás může zachránit už jen podvozek. Jenže to by znamenalo uznat chybu a vypadnout z role a to se přece pánům učitelům nestává. A tak dál plachtíme. S povzdechem, ale nakonec přeci jen to zazní:„gear down.“

Zdroj: planes.cz, Jan Kopička, Pět půllitrů na konečné, 31.7.2013

+1/0
27.8.2013 15:07

J21a43n 50K23a37r73a52f28i21a53t 1946714614421

Nechci spekulovat, ale letoun se draze priblizoval rychleji nez bezne litaji ostatni letadla.. Tak jestli se to nesecetlo s vlhkem na draze a bylo to..

+1/0
27.8.2013 14:56

L57u89b54o88m46í90r 18S61a32z48e10č12e30k 7349128925333

Jak jste to měřil?

0/0
27.8.2013 23:09

H83o18n64z78a 27S44v44e80c 5157838397454

B737 obří letoun? Jak velký je podle Vás třeba A380... chjo

+3/0
27.8.2013 14:23

T46o11m66á13š 94L94u29d73v30í23k 5680208593206

Když jste viděl podobné letadlo poprvé, nepřišlo vám obří? :-)

+1/0
27.8.2013 15:40

F28i97l50i88p 66G98a42l61a73š 2607137204758

Ne nepřipadalo, protože tenkrát už jsme měl docela dobou představu o rozměrech větších kousků jako třeba 747..

0/0
28.8.2013 4:01

F10i38l31i41p 37G22a59l86a17š 2187307534158

jak velké? no přeci TAAAAAAAAAAAAAAKHLE OOBROSKÝ, nebo Hustokrutomegapřísně obří letoun..

+1/0
28.8.2013 3:59





Najdete na iDNES.cz