Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rekordní kolony na D1 zavinila i uzavírka, na které se nepracovalo

Částečná uzavírka na 81. kilometru a dvě dopravní nehody v kombinaci s dopravní špičkou způsobily v neděli na dálnici D1 jedny z nejdelších kolon v její historii. Práce na silnici přitom neprobíhaly, chyběl totiž materiál. Kolony pobouřily ministra dopravy Zdeňka Žáka. Zřídil proto krizový tým, který bude na D1 dohlížet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T91o84m31á63š 40V64a21l80d62e16r 7173940869

Ministr nařídí splnit příkaz za každou cenu. Pokud není materiál na vozovku, která je neschopna provozu, seženou se dobrovolníci a udělají most (viz reklama ČP) Pokud se dobrovolníci nenajdou, naženou se pracovníci ŘSD. Nezapomeňte úkol splnit za každou cenu!

0/0
26.8.2013 23:55

J97i33ř70í 95E43r68b76e22n 1973484396887

Já zažil něco podobného předevčírem na čtyřproudu I/48 okolo Nového Jičína ve směru FM -> Hranice: pravý pruh uzavřený a odfrézovaný v délce asi 5 km, na začítku tohoto úseku bylo omezení na 30 km/h, kousek za tím cedule "technologická pauza" (nevím, jakou technologickou pauzu může frézování + pokládka nového povrchu vyžadovat).

Na celé délce nebylo jediného člověka či stroje, kvůli nimž by bylo nutné jet po čisté+suché+přehledné silnici třicítkou. ;-€

Taky že jsme tam všichni jeli sedmdesátkou...

0/0
26.8.2013 18:13

T87o41m83á15š 36V41a44l82d37e37r 7783710619

Tak tam to frézovali někdy mezi 15-17.8. Mezitím musí sehnat asfaltovou směs za co nejmenší cenu. Až budou příznivé ceny, položí koberec. Jelikož kvůli Sýrii se zvedá cena ropy, tak se načekáme :-).

0/0
27.8.2013 0:02

P82e71t11r 20K70o81u58k70a64l 6453375743104

Pro ty, kteří vědí, že se v současné době opravuje D1 a že se jela VC a přesto se navečer vydali z Brna směr Praha, nemám slova, jsou to hlupáci, kdo chce kam, pomožme mu tam . . .ti ostatní ? Je doba internetu, ten kdo úplně nespěchal, dojedu k nejbližšímu sjezdu, zapíchnu to, dám si někde něco dobrýho k jídlu ( i to pivko :-) ), kafíčko a až je to průjezdný jedu, kdo spěchal, nemá internet, nemůže zavolat známým, tak těm nelze než říci, už je to za Vámi netřeba se k tomu vracet  ;-D

+2/0
26.8.2013 17:02

J63i41ř12í 56E92r45b90e73n 1523324366747

Nemluvě o tom. že k D1 existují paralelní (byť ne přímé) trasy například přes Svitavy, Havlíčkův Brod, Tábor apod. Kde se jezdívá bez kolony, akorát že se to tam nedá valit 140 km/h :-)

0/0
26.8.2013 18:15

O35l73g72a 22S58v70o54b98o43d59a 9953750123362

Zpusob jakym se opravuje D1 a stavi ceske dalnice je cesky zazrak. Nevim kde jinde na svete se najde neco tak spatne zorganizovane, rizene a provadene. Dokonce I Jizni Africe vedi jak rychle, efektivne a dobre opravit stovky km dalnic.

0/0
26.8.2013 16:50
Foto

I65v80a28n 33K95o56p40t36a 5767122791807

Když se něco na vytížených dálnicích opravuje, bývají kolony. S tím nikdo nic nenadělá. Kolony 15 - 25 km jsem za poslední dva měsíce kvůli opravám stál několikrát i mimo ČR. Např. jen na  A4, od Jena po Hermsdorferkreuz - opravovali povrch v souběžných kolektorech (taky se nepracovalo najednou po celé délce uzavírky), A4 u Dresden - na tříproudé dálnici opravovali povrch jednoho pruhu v délce ca. 30 m :-).

A pokud se přidá ještě odjezd účastníků GP Brno není to o tom zda ale kdy a kolik "xxnáct" km.

0/0
26.8.2013 16:43

A44l42e79x86a40n48d74r 44K45o17s85t58k16a 5749826749656

Stačilo by operativně vyhlásit objížďku pro kamiony. Nic moc velkého, prostě jen postavit jednoho policajta před poslední volný sjezd, tam hodit na směr rovně značku zákaz 12t a objižďka. A rázem by ta fronta byla poloviční.Při zipování do jednoho pruhu to vůz dlouhý 20 metrů příšerně zdržuje.

0/0
26.8.2013 19:02

M44a36r53t65i79n 20L55u29k36e79š 3446981961705

Zbytečná uzávěra je jedna věc, demence a neschopnost některých řidičů umět se ze dvou pruhů zařadit do jednoho pomocí "zipu" je věc druhá.

+1/0
26.8.2013 16:30

A42l76e35x21a28n55d28r 56K11o67s90t57k93a 5699266309726

Pravda. Ovšem ze dvou zcela plných pruhé prostě jeden neuděláte.

+2/0
26.8.2013 16:32

Z64d69e72n66ě52k 36Z77a61b68a41v21a 1212934106454

Žák holt zahájil předvolební kampaň. On moc exprt nebude, někde se tuhle rozplýval, jak je D1 špatně trasovaná, a nějak mu uniklo, že to není vina komačů, ale ještě 1. republiky. V každém případě by si měl tenhle bakalář (nezaměňovat s pivem) pospíšit, pokud chce odvolávat Čermáka, který začínal jako podržtažka Bárty, aby to do října stihl ;-)

+4/−1
26.8.2013 16:26

J20i25ř26í 38S48t70e55j20s85k87a35l 8852739318253

Tak já nevím, jakého experta byste tam rád viděl, ale on kromě toho, že vystudoval elektriku, nikdy nic jiného než dopravu nedělal. A mně se líbí, co dělá, i to, co říká. Rozhodně neříká blbosti. A tu předvolební kampaň by musel zahájit už vymetením Žaludy.

0/0
26.8.2013 16:35

Z84d12e15n16ě79k 38Z33a13b88a50v57a 1582584236164

a) není ani inženýr 

b) i toho Bc. si dodělal jako referent na MDCR - dle stejné logiky je tak na ministra kvalifikovaný i vrátný tamtéž, s dostatečnou praxí.

c) to co říká, je třeba pozorně rozklíčovat. A mne tam zatím vycházejí jen populistické fráze a žádné rozumné nápady. Jak se všemi zatočí, ale třeba na rozdíl od Bárty (už se poučil ;-) jak by mohl dopadnout) nic konkrétního, ála zde stavěla Skanska...

d) nejsem fanda Ž, ale nahradil ho Z., což je jen o něco menší zlo, než tam dát třeba výpravčího z Dolní Dobrouče Duška. Ne? Jistě odborník, ale zcela mimo ekonomickou realitu - prostě socan.

+3/0
26.8.2013 16:44

J45i16ř66í 55S47t78e53j86s81k12a18l 8592869788263

Ano, máte v tom jasno. Buď vy, nebo nikdo.

0/−1
26.8.2013 16:46

Z49d13e40n53ě56k 19Z16a87b30a16v85a 1212364876894

špatně pochopeno - spíše bych uvítal, aby lidi neskákali na špek hezkých frází (nejen Žákovi), ale aby zapojovali vlastní hlavu a rozeznali, když je dotyčný houpe. Tož tak

+2/0
26.8.2013 17:28

P21e95t95r 78V51o29p29i28č82k46a 5412247337146

hlavne ze je strasna krize a nouze o stavebni zakazky. Pritom by stacilo jednoduse do vyberoveho rizeni zadat:

1) z vyberoveho rizeni bude vyloucena nejdrazsi a nejlevnejsi cenova nabidka (a vsechny ostatni pohybujici se v rozmezi 5 procent techto hranic)

2) hodnoticim kriteriem neni pouze cena ale i termin zhotoveni a to v pomeru 1:1, cili ten kdo nabidne dvojnasobnou cenu ale polovicni termin ma stejnou sanci jak ten z cenou a terminem.

2) za kazdy den prodleni bude zhotoviteli uctovano procento ceny

3) za kazdy den predcasneho dokonceni bude zhotoviteli pricteno procento ceny

4) neexistuje moznost vicepraci, kdo chce delat, at dela, neverim tomu ze kazda stavebni firma ve svych cenovych kalkulacich s vicepracemi vicemene pocita. 5) prace o vikendech a v noci je naprosta samozrejmost. Bohuzel v nasem kretenstate je tohle utopie, mozna scifi.

+5/0
26.8.2013 16:06

J70a78n 46H33e72l10l53e28r 9158665966

a myslite, ze za techto podminek bude nekdo ztracet cas soutezemi? Je to asi stejne dobre jako "prvni cenu vyhraje treti volajici v poradi".

nas kretenstat symbolisuje i to, ze nekdo jako vy navrhuje takovato strasliva reseni.

Otazka, ucastnil jste se nekdy vyberoveho rizeni s podobnym zadanim? Jako zadavatel nebo dodavatel? asi tezko ... Rv

Se spatnymi vyberovymi rizenimi JE treba neco delat. Ale ne to, co navrhujete vy

0/0
26.8.2013 21:09

J38a27n 46P48i60v67a27r98n90í89k 1218633183361

"Podle našich informací byla porucha na silničním povrchu".   Probůh, jak se může povrch může porouchat. Ten češtin paní pisatelko, ten češtin. Co vy na to soudruhu šéfredaktore. Budete už konečně  tyhle pisálky vyhazovat, nebo je poučovat jaký je rozdíl mezi poruchou a poškozením;-D

+2/0
26.8.2013 16:02

J96a30n 84H56l17e24d93í81k 4839582378482

za tuto  "organizaci"  dopravy by v roce 1942 byl 2 roky--- Buchenwald a v roce 1952--- 4 roky Jáchymov. -- Současné podniky, které, bohužel, získaly zakázku, si dělají z ministerstva-  zcela nevázanou jundu a srandu, u nás - nepotrestatelnou

+2/0
26.8.2013 16:02

J87i63r86k46a 92Z90a38c80e23k 3110815799316

ani dnes v 7:15 h.  ráno se na 81 km nepracovalo

+2/0
26.8.2013 15:54

P77e24t24r 41S23m59e24j38k95a74l 3798685708975

Jako vždy.Vytvoříme komisi,ministerstvo,ap. a příště se to nestane.Ani slovo o tom,kdo za to může nyní a jak bude viník potrestán.To je vláda "odborníků".

+3/0
26.8.2013 15:54

M51i12r56e43k 87Z20á22v79o62d21n54ý 7952307340368

"Provizorní oprava nebyla technicky možná a pouštět dopravu byť na několik hodin na toto místo by ohrožovalo bezpečnost" // tak co se vlastně řeší? Že se nepracovalo? To bez materiálu opravdu nejde. A kdyby se pracovalo, tak se něco změní (kromě toho, že to bude o den dříve hotové - možná)?

0/−1
26.8.2013 15:53

R23a95d48e15k 34H38o10d78a50ň 9696987221193

Už někdy někdo viděl "krizový tým" sestavený politiky, který něco vyřešil?

+9/0
26.8.2013 15:37

J90i87ř17í 77Ž32u91r86e77k 6655666922688

Ředitelství silnic a dálnic je politická instituce? Nemáte v tom krapet hokej?

0/−3
26.8.2013 15:44

M19a97r60t13i86n 26N39e88d12o82š78í40n63s45k69ý 1507323164

Přečtěte si článek, než někoho začnete poučovat. Akorát ze sebe děláte pitomce.

+3/−1
26.8.2013 15:51

I72v88a96n 12P88š74e13n75č73í37k 6477580569386

ŘSD předala tuto část k rekonstrukci, stavební firma pak má čas...tzn..termín od ..do.. kdy mají práce provést, takže jako obvykle začnou v půlce termínu a pak budou naříkat, že bylo špatné počasí...otázka je , zda se v dešti dalo opravdu dělat, nebo ne, ...některé bezpečnostní opatření déšť vylučují..pak měli práci přerušenou, třeba i týden...

0/0
26.8.2013 15:34

P54e45t25r 39K49e75l62l53e69r 4329170174

V zahraničí na podobné opravy třeba právě mostních uzávěr udělají nad místem stavby stan a makají...:-/

+7/0
26.8.2013 15:37

P19e75t24r 85K31e45l54l59e93r 4149700174

Už to skoro chybělo... Tak nám pan Radek Novák téměř všem rozdal mínusy a má splněno a může jít domů z rachoty... ;-D

+1/−1
26.8.2013 15:29

M19i84l98o20š 51F11i51a52l35a 2500851277302

Víte on je to těžký. Já nepochybuji o tom, že se podobné zakázky po celém světě zadávají na základě úplatků pro zadavatele. Ale u nás tohle za posledních patnáct let narostlo do nevídaných rozměrů a proto máme 4x dražší dálnice než je běžná cena v civilizovaných státech. A těžko, pokud jste zástupce investora ( v tomto případě ředitelství silnic a dálnic) a dostal jste třeba 100 milionů za obr zakázku, můžete řvát na zhotovitele, ať maká. Pošle Vás do p....e s tím, že jste dostal svoje, tak ať mlčíte. Proto taky vidíme, že pokud se podobná věc stane, tak zadavatel blábolí a kokrhá o tom, jak to má zhotovitel složité. Tohle by se nikde nemohlo stát, pokud by dostal jen " rozumný úplatek" a ne balík.

+2/0
26.8.2013 15:18

J39a10n 56P52r29o28c73h93a80z65k37a 1617875159127

Jen dost dobře nechápu, když už se na dálnici tvořila několika kilometrová fronta, jaký byl problém otevřít i druhý pruh dálnice, pokud se na ní nepracovalo?

0/0
26.8.2013 15:15

V13á96c44l49a74v 17P29o63u76s51t11k67a 3809634816676

ten problém je v havarijním stavu mostu, který se bude po dodání na míru vyráběných náhradních dílů opravovat

0/0
26.8.2013 15:25

L89a95d65i90s44l97a16v 73H85r95ů23z38a 8291716580636

Pro znalé věci je tento článek krásná ukázka demagogie novinářů.

+3/0
26.8.2013 15:15

M94i49l49o38š 16F46i52a22l20a 2450791117282

Tak nás poučte, pane Hrůza jak to bylo ve skutečnosti. My si to rádi poslechneme.

0/0
26.8.2013 15:20

P59e92t39r 97K96e46l64l32e23r 4669140894

Požadavky na mluvčí státní organizace ==>> ten, kdo dokáže u každého průšvihu najít objektivní důvody na jiných stranách než u státní organizace a přesvědčit o nic občany/diváky/posluchače...;-€

.

Škoda, že pravdomluvnost z požadavků jaksi asi vypadla...;-€

+1/−2
26.8.2013 15:07

P69e63t77r 93C90i44b14u91l46k72a 1416247539618

ja nevim, cemu se divite... je to stejny na vsech stavbach - jeden maka, 4 stojej a koukej a vsichni maji v popisu prace vykourit krabicku cigaret, pak jdou domu

+1/0
26.8.2013 14:55

M53a53r52e80k 97H28r15u54b35y 6137822391328

Je vice nez pravdepodobne, ze v nedeli vecer na te uzavirce nebyl vubec nikdo :-P

0/0
26.8.2013 15:22

Š34t93ě41p80á81n 44F47r45i81e73d27r28i11c74h 4184804860609

Co bude Žák tvrdit až ta rozbitá mostní uzávěra někomu rozseká něco na autě, a tojen proto aby se tam neutvořila kolona. Zaplatí to snad ze svého ministerského platu případným poškozeným?

Žák si honí triko do budoucna, jsem zvědavej, jestli bude kandidovat za stranu kamarádů Miloše Zemana (SPOZ). Měl by radši držet ústa a neblbnout těmahle plamenýma výjevama naše spoluobčany s nízkým chápaním a IQ, když za pár tejdnů stejně končí a nechápe, že prostě rozbitá mostní uzávěra ohrožovala projíždějící vozidla. Bohužel mostní uzávěra není univerzální díl, který je na každém mostě stejný a tudíž, když se neočekávaně rozbije, tak se musí nechat na zakázku vyrobit. Bohužel po tu dobu výroby musí být provoz omezen s tím ani Bůh nehne...

+7/−2
26.8.2013 14:53

P25e54t44r 92K20e78l42l68e85r 4849240384

mne by docela zajímalo, jak se mostní uzávěra rozbije... maximálně by ji mohl někdo ukrást a dát do sběru...;-)

.

Většinou je to opotřebování a naplánovat výměnu na tento termín byla hloupost...

+1/−2
26.8.2013 15:00

P74a21v61e22l 79N97o15v91á59k 7781166269703

na každý víkend se dá najít důvod proč by to nemělo být uzavřený....

0/0
26.8.2013 15:16

M78a34r62e95k 52H95r73u47b51y 6677842861408

Otazka je, jestli bylo nutne situaci vyresit takhle blbe - informacni cedule za miliardu mlci, znacene objizdne trasy neexistuji, policie ktera by mela celou situaci resit take ne.

+3/0
26.8.2013 15:25

Š58t62ě30p53á98n 16F66r88i94e19d74r93i11c45h 4484284320419

Pokud to bylo nejbezpečnější řešení pro bezpečný provoz na D1, tak to nutné bylo. Já si pamatuji že na D8 na 17km byl taky kdysi problém s mostní uzávěrou. Provizorně to bylo řešeno na cca půl roku přeložením kovovejch plechů přes poškozenou uzávěru a omezením rychlosti tuším na 40km/h se zachováním provozu v obou jízdních pruzích.

0/0
26.8.2013 15:40

M28i95c17h57a85l 97P52a49v31l45á67t 9183503184689

V sobotu jsem mel prilezitost udelat takovy maly experiment:

- D5 za Berounem, cca 5km ve dvou pruzich: 3(!) pracovnici, rozpracovano jenom jedno misto v celem useku.

- A93 (tj. Nemecko) od hranic k A6, cca 5km ve dvou pruzich: v plne akci pres 30ks nakladaku a tezke techniky, rozpracovana cela delka useku.

+3/−1
26.8.2013 14:42

J25a73n 79J63a75n63e89č63e56k 9930313500656

Začátkem tohoto srpna, A93 z Regensburgu až téměř k Wolnzachu (cca 50 km) všude omezení na 80, nikde ani noha :-P

+4/−1
26.8.2013 14:47

B60l35a82ž63e84j 11M51o46t82y30č40k66a 8407737445830

pracovali stroje?

0/−2
26.8.2013 14:56

J93a14n 78J25a62n14e63č15e53k 9110913750126

Byla to zřejmě příprava na nějakou stavbu, žádný lidi, žádný stroje, ale ta délka byla vážně na přesdržku - očekávám, kdy mi příjde fotka z nějakého radaru, protože mi cca po 30 kilometrech (jako většině ostatním) ruply nervy a vybodnul jsem se na to ;-)

+1/−1
26.8.2013 15:07

M83i16c50h45a12l 89P81a85v86l40á71t 9373263914429

Nemci na takovych mistech obvykle ridice neokradaji. Na 99.99% nic neprijde.

+1/0
26.8.2013 15:21

K59a95r25e29l 86N66o70v21o25t16n52y 6569701769195

To neni pravda, minimalne na jedne dalnici, po ktere jezdi hodne Cechu meri 80 kmh na uzavirkach naprosto pravidelne. Jel jsem ji 3x z poslednich 4 vikendu a vzdy tam byli.

0/0
26.8.2013 16:02

K83a19r74e44l 98N24o88v31o38t83n61y 6979171739165

ty nervy rupnou Cechum, Polakum, Turkum, Albancum apod. Ne kazdy, kdo ma nemeckou SPZ je Nemec. Skutecny Nemec to omezeni dodrzi.

0/−3
26.8.2013 16:00

J86a45n 22J31a55n57e84č72e88k 9450223930346

Natürlich :-P

0/0
26.8.2013 16:07

P38e58t43r 20K18e76l55l62e62r 4819910274

Třeba jsme jim do podloží dodávali CERTIFIKOVANOU STRUSKU, stejně jako na D47, tak čemu se divíte, jezdí ještě o 20km/h rychleji než u nás...;-€

0/−1
26.8.2013 15:08





Najdete na iDNES.cz