Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při nehodě staré tatřičky se zranili čtyři lidé, z toho dvě školačky

Každá dopravní nehoda je skličující, ale při této motoristovo srdce smutnilo ještě více. V pátek v podvečer v Suchdole nad Odrou na Novojičínsku havarovala stará prvorepubliková tatřička. Při nehodě se zranili čtyři lidé, z toho dvě dvanáctileté dívky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72i93ř23i27n89a 65M94a52n72d52á24t94o18v32á 9207558400795

Není ;-) Ale znám hodně lidí, pro které je materiálno důležitější, než vlastní děti. Veteráni jsou krásní, to ano. Ale pořád to jsou jen auta :-P A vlastnictví takového auta Vás šťastnějšího neudělá, pokud Vám dítě leží na JIP-ce. I když jste chlap ..... tak nevím. Já jen vím, že mně vlastnictví několika veteránů, v takové situaci, neuspokojovalo. A proto je dnešní svět v "kopru" .... věci znamenají víc, než lidi :-(

0/0
6.8.2013 11:49

J19i86ř42i53n59a 38M93a19n37d65á96t65o67v41á 9427308890665

To měla být reakce na Tomáše Šlapáka. Jo a ještě - úplně blbé a trapné jsou otázky na majitele veterána: "Kolik to auto stojí?" :-/ Jo a taky nemáme rádi, když nám do těch aut, cpete svoje ušmudlané děcka, abyste si je vyfotili :-P

0/0
6.8.2013 13:02

M68i87r20o88s28l12a37v 64B25u32d16a 9602452537792

Tentokrát by mne opravdu zajímalo, koho vlastně předjížděl ?8-o Asi traktor, ne (starý Zetor)?

0/0
5.8.2013 15:32

J13i44ř86í 65N28e44u84m33e79i38s39t54e17r 2832825613871

Předjížděný vozka se asi nechtěl dát a prásknul bičem do volů. Jinak nevím, kam s tou tatrou řidič spěchal.

+1/0
5.8.2013 14:18

M42a52r85t51i68n 29N67e40d26o93š22í70n13s76k29ý 1537853644

S takovým autem dělat takový prasárny??? 8-o Ten člověk by zasloužil přes držku...

+6/0
5.8.2013 13:52

J95o55s63e71f 32V82i63k 6398600883564

Na novojičínsku (a F/M) jsou fakt PILOTI. Není náhoda že každá 3.-4. nehoda zmíněná zde je z těchto okresů. Pan Gabzdyl se "netrhne". Hlavně že to relativně dobře dopadlo a nečteme "2 mrtvé dívky". 80 asi nejeli, to by dopadli hůř.

+1/0
5.8.2013 13:20

T79o41m69á28š 27D92u66š37e43k 1247296342127

Řidič svou Tatru zřejmě testoval před sobotním srazem veteránů na zámku v Kuníně... Zatáčka na fotce č.5, kde se auto nabouralo, následuje po celkem prudkém sjezdu od Kunína. Tam se auto mohlo rozjet určitě na víc než na 60km/h. Řidič to prostě neubrzdil.

0/0
5.8.2013 12:10

Ř50e71h62o76ř 60V19l10a30s28á85k 2164334701306

Na jednu stranu píšete, že byla hrozně populární a jezdí jich stále ještě relativně dost, na druhou stranu o velké sběratelské škodě. To jde tak trochu proti sobě.

A myslím, že renovace není nijak nereálná. To není moderní auto se samonosnou karosérií, křehkých plastů roztodivných tvarů atp.

0/0
5.8.2013 11:58

M13a87r39t68i78n 82N95e23r79m10u83t 9587367868589

co byste říkal, kdyby vaši dceru (nebo dvě) vzal takový pošuk na projížďku

0/0
5.8.2013 11:53

M31a81r35t38i68n 80N21e11r62m98u78t 9557987608559

pro p. Čermáka (a pro programátora jednu do ř....!)

0/0
5.8.2013 11:54

J63a94n 56Z72a63p49l14e55t50a51l 3168369905616

Podle fotek ta Tatřička rozhodně na odpis nevypadá. Odnesla to plechařina. Ještě mnoho najezdí, ale dá to hodně práce. Tyhle staré Tatrovky bylo možno opravovat doslova a do písmene na koleně.

+1/0
5.8.2013 11:05

R91a12d82i23m 71P96o14l80á93š11e48k 9916853759689

Tatra 57 80 kilometrů rozhodně nejezdila. Možná pokud by to bylo někde v Alpách z kopce. Maximální rozumná rychlost , která se dala s Tatrou 57 dosáhnout na rovině, byla tak 50 - 60 kilometrů v hodině. Běžná cestovní tak 40 kilometrů. Holt tam ten instalovaný motor boxer měl, jestli si dobře pamatuji ,  jen16 koní a třístupňový kvalt.

A to ještě jedničku tatrováci vyladili hóódně do pomala, aby bylo možné na tu jedničku vyjet úplně všechno včetně svažitých horských terénů.

Na rovině se rozjíždělo na dvojku a trojka se házela v rychlosti asi 25 - 30 kilometrů.

A muselo se řadit s meziplynem, protože převodovka neměla synchronizaci.

Aspoń tak to bylo v té naší T57, co jsme ji kdysi nějaký rok měli.

0/0
5.8.2013 10:18

J10a36n 95Z61a34p46l88e11t62a33l 3198269355846

Třístupňovou převodovku měla Tatra 11 a Tatra 12, resp. Tatra 13 a měly rychlost 50-60  km/h..

Tatra Tatra 57 dosahovala 80 km/h a měla už čtyřstupňovou převodovku.

Tatra 57 Hadimršťka byla na první pohled od Tatry 11/12 k nerozeznání. Pozdější typy 57A a 57B měly už "moderní" proudnicovou karoserii. Hadimršťka se určitou dobou vyráběla souběžně s T57A.

+3/0
5.8.2013 11:02

R86a62d54i29m 48P70o96l94á42š37e63k 9506813109559

Vím, co jsme měli doma. T 57 B vyrobenou mezi posledními někdy na začátku roku 1948. Kvalt byl třístupňový.

0/0
5.8.2013 13:13

Š34t70ě62p37á86n 49K24r19á73l66í25č13e10k 2309884626791

Kdyz kouknu na wiki, tak T 57 mely vsechny 4 stupnovou.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_57

0/0
5.8.2013 14:04

R78a94d16i47m 92P71o47l15á70š14e92k 9686973839639

Že bych si to špatně pamatoval? To se mně nezdá.

0/0
5.8.2013 16:49

J54a38n 61F55i87a48l44a 7724527795629

Ve Wikipedii je dost chyb.

0/0
5.8.2013 21:45

J33a67n 95Z74a53p73l82e71t86a92l 3188409985256

Jestli jste měli 57b a třístupňovou převodovku, tak určitě nebyla original ale měli jste tam napasovánu převodovku z kdovíčeho, snad T12? Tenkrát se to tak řešilo. Náhradní díly byly nedostatkové zboží a tak se to všelijak lepilo. Svědčí o tom jak píšete ta jednička vyladěna hodně dopomala. Prostě rozsypala se převodovka, tak se tam dala převodovka z nějaké Tatry 12 anebo čeho vlastně?

Byla taková doba, často se měnily motory, které odcházely na Tatře 57a, občas se takový motor vylágroval, nebylo tam dobře vyřešeno mazání, konstrukční vada, odstraněna až s typem 57b.

S motory se čachrovalo ještě koncem 60. let. Běžná byla montáž motoru z T603 do Tatraplanu nebo T87. Takový Tatraplan s motorem od 603 byl raketa, žel brzdy a řízení nestačily. Udělal v pohodě 200 km/h ale zastavovalo se to blbě, taky to udržet na silnici byl kumšt, ale to se tenkrát neřešilo. Hodně se takových Tatraplánů rozsekalo. Do Tatry 57 se dával občas motor z T75 když se sehnal, takže mne nijak neudivuje, pokud jste měli T57b s třístupňovou převodovkou.

Nicméně Tatra 12 jezdila tak 60, měla dvouválcový motor.

Později čtyřválcová T57 a T57a udělala 80 km/h Pak inovace T57b, měla o 100 kubíků vyšší obsah a max rychlost kolem 90 km/h.

Souběžně s T57a byla vyráběna podobně vypadající Tatra 75, obsah kolem 1,5 litru, maximálka kolem 100-105 km/h Motory se často zaměňovaly obzvlášť motor T57a býval vyměněn za motor T57b.

+1/0
5.8.2013 17:06
Foto

J32a25r45o30s50l75a81v 60B23e54ň90o 2376167907390

Kto by mal chut na clanok o Tatre, ktory som urobil v Koprivnici, tak tu:

http://www.ephoto.sk/photopointy/photopointy-cz/moravskoslezsky-kraj/tatra-koprivnice/

0/0
8.8.2013 9:40

P43a93v22e19l 23N47o74v39o49t93n25ý 6215766948466

ani se jim neaktivovaly airbacky :-(

+1/−5
5.8.2013 10:17

P96e62t40r 65K33l98o52s 3122149794711

... haha! max. rychlost 80 km/h. řidič nezvládl předjížděcí manévr! a co hulil ...?

;-D;-D;-D

0/0
5.8.2013 10:07

R53a50d82i26m 66P90o41l36á59š23e27k 9886113849499

Spíš co hulil redaktor. Takhle staré lidové vozítko a rychlost 80 km?

0/0
5.8.2013 10:24

J15a79n 55P59i70v83a28r17n93í73k 1758353163601

No jestli si nešlehnul něco autor článku. Tyhle veteráni maj pochodovku max. okolo 60 km/h. Žádnou akceleraci a malou účinnost brzd. O pasivní bezpečnosti nelze mluvit. Podle toho se s nimi musí jezdit. Co proboha mohl předjíždět ???? Traktora nebo cyklistu?

+1/0
5.8.2013 10:27

R90a91d18i39m 51P93o33l56á33š36e33k 9786493459339

Pasívní bezpečnost tatrovky byla pro její cestovní rychlost dobrá, protože tyhlety auta neměly ještě karosérií z hlubokotažných plechů. Které se sice velice dobře lisují do pěkných tvarů, ale jejich pevnost je minimální a navíc bez povrchové ochrany mnohem rychleji proreznou.  Kára tatry 57  byla z plechů z poctivé oceli několikanásobně pevnějších jsou dnešní karosářské plechy, navíc byla dělána z plechu síly nějak 1.2 nebo dokonce 1.5 mm, zatímco dnešní káry jsou dělány z plechu síly 0.8  nebo ještě tenčího.

Takže kabina tatrovky se chovala až do poměrně silného nárazu jako kompaktní skořepina, která lidi uvnitř ochránila.

0/0
5.8.2013 10:44

J78a73n 39P79i82v93a71r55n53í19k 1878353423881

Radime, pasivní bezpečnost jsou především sicherkurty. Tuhost karoserie je sice taky důležitá, ale ani ve třicítce se při nárazu na pevnou překážku neudržíš a ústa si rozbiješ o první pevnou překážku.

0/0
5.8.2013 14:28

R51a90d64i35m 75P67o31l19á59š58e90k 9266583569299

No, když se s tím ťuklo do nějakého jiného auta, třeba škodovky tisícovky, tak ta škodovka byla pomačkaná a tatrovka prakticky vůbec. Předpokládám, že i při vyšších rychlostech by mezi těmi auty stále byl takový rozdíl.

0/0
5.8.2013 16:55

J36a90n 43P81i83v24a10r45n55í32k 1658283453631

No v tomto případě pomačkání tisícovky bylo spíše deformační zónou. Ale největší tuhost měl duroplastový trabant. Ale pouze ve vyšších teplotách. To byl duroplast jak guma. Viděl jsem zle pocuchanou volhu po srážce s trabantem v parném létě. Volha měla kastli na odpis a na trabantu na první pohled nebylo nic  vidět. A to volhy nebyly dělány ze šizeného plechu jako kdysi embéčka;-D

0/0
5.8.2013 18:39
Foto

K30a63r67e89l 67Č80e45r68m53á73k 3779121697242

Zranění se zhojí, ale ta Tatřička je skoro na smrt. S takovým autem se jezdí jako se zlatem!!

+4/−4
5.8.2013 9:28

J79i88ř65i45n25a 36M27a28n53d52á58t74o50v54á 9197128190485

áááááá, zase jeden, pro koho je pár plechů vzácnějších, než zdraví :-P Lidi jsou na světě k tomu, aby byli milováni a věci, aby byly ke spotřebě. Ne, naopak.

+1/−1
5.8.2013 11:25

T84o54m38á94š 32Š36l90a74p82á66k 4460697148812

lidí je dost, ale takovýhle veterán je poklad !!

0/0
5.8.2013 17:27

T53o85m65á65š 66Ž30i13t19n46ý 6111200241401

no snad se dají dohromady. A auto vypadá že ještě půjde opravit.... Šikovný truhlář do spraví:-)

+2/0
5.8.2013 9:28

R91a40d89i58m 50P63o38l27á24š84e84k 9656393549509

To je výrobně strašně jednoduché auto. Na skoro všechno by mělo stačit úplně běžné nářadí a stroje. Snad jedině ty tatrovácké výkyvné minipolonápravy , pokud by byl podvozek poškozený, tam je na výrobu toho ozubení třeba nějakých speciálních obráběcích strojů.

A pak tam je karosérie částečně ještě na dřevěných rámech , takže bude potřeba starých polozapomenutých technologií kolem dřeva.

+1/0
5.8.2013 10:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.