Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Spánek, mobil, knihy. Kamery načapaly strojvůdce z Argentiny

Spánek, civění do mobilního telefonu a čtení knih. To všechno stihnou během řízení mnohatunových kolosů strojvůdci na argentinských železnicích. Vyplývá to z videozáznamů zveřejněných tamním ministerstvem dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B27ě65l80a 95H88o96r51á68k37o52v48á 1808272589510

To budou jako trénovat na kolejích bez vlaku jako se to dělalo na vojně?:-/

0/0
7.8.2013 17:08

P22a78v53e19l 21P10e79t40e50l70í10k 6698300654198

No když můžou chrápat v práci poslanci a ty mohou udělat / dělají / miliardové škody. Ve vlaku je však ochrana musí se tam mačkat nějaké to tlačítko každé tři minuty né ?

+1/0
6.8.2013 17:16

B38o13h11u29s45l38a26v 13K22r68á45l70í53k 2731150269456

Schwarzenberg si už ve Španělsku nezajezdí.

+7/−4
2.8.2013 21:53

P54e55t31r 15M62a33r38e36č46e34k 1403341889378

Tak už víme jak to bylo v Španělsku ;-) ..

+2/−3
2.8.2013 17:16

B30o12h27u24m44i79l96a 22M23a94j75e40r50o75v39á 4367651444

Jela jsem po Vídní taxíkem, řidič přitom jedl pizzu a na volantu měl noviny a četl si. Pravda byla trochu špička ale byl to masakr.

+5/0
2.8.2013 10:11

K54a63r25e74l 44P14o75k78o71r91n98ý 8138856772335

Nneí už zase odběr krve před každým nástupem do vlaku trochu moc?

+12/−4
2.8.2013 8:29

D40a24n67i35e59l 70S45c47h41n42i35t39z31e82r 5621964201676

Von nespí, von má jenom delší pauzu na žmurknutím oka.;-D

+5/0
1.8.2013 23:26

T95o78m34á22š 55K66a22p48l64a17n 8153239193193

už se do lepších aut běžně montují systémy, které hlídají, zda-li dotyčný sleduje trasu, jsou s to detekovat i únavu, IMHO mnohem lepší řešení než kamery se záznamem.

Krom toho krevní testy před každou jízdou? Spadlí z višně.

+4/0
1.8.2013 23:03

V96l16a19d60i70m10í16r 72Š18n26e82k 9414198746531

Není nad to si sem tam, pěkně schrupnout......;-D;-D;-DRv

0/0
1.8.2013 20:05

P95e19t94r 87P45r89u98s 7987285679112

Me jizda vlakem taky strasne uspava.

+7/0
1.8.2013 21:40

P23a20v15e38l 42K28r33a25m42e25r 9723117359195

ti se mají. V ČR už pár desítek let jezdí pouze jeden strojvůdce :-)

+3/0
1.8.2013 19:17

P60e32t70r 18J38a24n56o47u94š 7689962192340

Von neusina, von je jen vozralej, pohoda. ;-)

+3/0
1.8.2013 17:37

J73a29r97o16s90l91a69v 86P95í67š79a 2824638180937

Tak mobil, knížka, notebook, film je běžné i v autě...... Nebýt něčeho z toho tak by kolikrát jeden usnul... Je teda pravda, že naši silničáři mají protiopatření a to je stav silnic.... Na tom se fakt usnout nedá :D :D :D

+4/−1
1.8.2013 16:59

P42e37t33r 18R69o77h83á66n37e90k 1883539537746

mobil možná na hovor, ale knížka a notebook bežnej v autě? 8-o

+2/0
1.8.2013 20:58

M25i46c40h33a93l 58M95o43u18c80h18a 9658329643644

U "kamioňáků" bohužel ano... :-/

+5/0
2.8.2013 13:43

J89i34ř74í 15V62o15t66r44u88b49a 4559881614694

Bohužel taky není dne, aby někde neblokoval dálnici, silnici nabouranej kamion.

0/0
6.8.2013 0:42

F25e12r48d25i21n79a30n49d 59S69l58a96v97í29k 1515102132559

tak ať ho Google přijde vypustit na naše silnice, ono testovat to na uzavřené silnici nebo na silnici, na kterou byl naprogramován je něco jiného než reálný provoz.

0/0
1.8.2013 15:34

K28a12r47e66l 23P47o90d69h58o11r50s82k47y 3685433732925

Proc si o tom proste neco nezjistite? Jezdi s tim bezne po svete, po normalnich silnicich, v normalnim provozu kde jezdi auta a chodi lidi. Na kazdy vas argument "proc to nejde" uz je davno reseni. Patrne vubec nemate predstavu jak se takove veci programuji kdyz muzete rict neco jako "žádný programátor si nedovde představit nekonečné množství situací...".

+4/0
1.8.2013 16:15

I77v68a50n 21M83a43r50e73k 6144558642

Nevím ale jak jste se dostal najednou z kolejí na silniční komunikaci ! ? ! ? 8-o

+3/0
1.8.2013 16:15

I16g47o92r 88P45l10a69n59d32e57r 9877104336500

Tie intervaly sa menia podla typu zabezpecenia trate...podla navestidiel,takze nie su pravidelne..,ale aj na nepravidelne si clovek casom zvykne a tlaci tlacidlo podvedome aj ked drieme...takze zivak nie je bohvie aky zazrak...

+5/0
1.8.2013 12:03

P31e29t97r 75Š31i89l63h33a35n 7728402627443

Fírové prý někdy mačkají živák i ve spánku :-)

0/0
1.8.2013 14:46

I44v67a95n 91M18a90r36e63k 6214188612

Kecy,dá se na to bez problémů tak jako na všechno zvyknout. Můj kolega takto zrušil dvě lokomotivy když podřimujíc(systém jedno oko spí a druhé bdí) v polovědomí setrvačností obsluhoval tlačítka bdělosti ale přehlédl návěstidlo zakazující mu vjezd do stanice a na vjezdových výměnách narazil do posunující tam lokomotivy které tímto pádem šly do šrotu.Naštěstí oba dva fírové to odnesli bez větších následků ale viník měl na lokomotivě definitivně doježděné ! R^

+3/0
1.8.2013 16:12

J47i47ř97í 83H51u44r88t 6685267690623

tak na to je snadná pomoc...dejte jim tam ty tlačítka tři čtyři na různá místa a mačkat se bude muset vždy jenom jedno náhodně aktivované...to bych je pak chtěl vidět "mačkat živák i ve spánku" ;-D

+7/0
1.8.2013 16:18

P24e52t97r 82S65p11o82r21e29r 6583823646352

Ještě aby mu zbyl taky nějaký čas na řízení vlaku.

+5/0
1.8.2013 20:35

Š90t35ě65p79á18n 96K86r20á20l46í38č82e90k 2789814906831

Co prosim? Jak to ve spanelsku funguje? U nas ma pomalu i ta nejstarsi lokomotiva v provozu zabezpecovaci system, kde strojvudce musi kazdych 20 vterin zmacknout tlacitko, jinak se vlak zastavi, takze spanek a podobny vylomeniny se delaji fakt obtizne - to mi chcete rict, ze ve spanelsku nemaji na rychlovlacich ani takoveto zakladni zabezpeceni na pozornost strojvudce?

0/−6
1.8.2013 11:40

V70á45c73l80a53v 53P93o35u34s34t79k98a 3870121642

Vy jste ten článek nečetl, že?

+3/0
1.8.2013 11:43

Š81t71ě92p25á78n 19K59r29á82l52í13č15e69k 2989744326111

Tak argentina - na otazce to nic nemeni.

0/−2
1.8.2013 12:10

J30a45n 86K47a89r53l46í81č71e53k 5828711169208

To záleží i na traťovém zabezpečovacím zařízení a jeho komunikaci s vlakovým zabezpečovačem. Na trati, která je tzv. "v plné palbě" (nejmodernější zařízení) se při návěsti volno (tedy možnost jízdy plnou traťovou rychlostí) tlačítko bdělosti mačkat nemuselo, ozvala se siréna až jakmile vlak vjel do úseku, na jehož konci bylo na návěstidle něco jiného, než volno. A pak měl fíra pět vteřin na tlačítko a nebo mohl rovnou začít brzdit, aby ukázal reakci, a dál se mačkalo tlačítko. Ale jsou to informace staré 20 let, možná je už všechno jinak. :-)

+4/0
1.8.2013 12:43

M31a43r73e10k 28Z84e65l22e73n20y 1256906388503

tak jak jsem docetl i v polospanku se da kazdych 20 vterin zmacknout tlacitko... takze to je docela k nicemu

+3/0
1.8.2013 17:46

P47e34t36r 59N12i78e78s52t25r26o91j 7278559430162

Pokud má na nejbližším návěstidle volno, neboli zelenou, "živák" mačkat nemusí. Jen u ostatních návěstí ano. Ikdyž návěstidlo nevidí, vidí co na něm je v kabině. Jen tak mmch. :D

0/0
2.8.2013 12:23

R65a76d56e75k 41N80e71u94m97a56n46n 5452172708755

Tak odpory budou proti, to jo

+3/−1
1.8.2013 11:19

P31a98t25r95i44k 47M27a33r69e36k 8402787288566

odpory :-)

+2/0
1.8.2013 22:57

J18i10ř39í 31S15o18u43č68e25k 5956687749389

Veškerý odpor je marný.

0/0
5.8.2013 20:33

J37a13n 65K43a71r80e48l 94N91o12v59a98k 5686474528866

vzdyt to jezdi po tech kolejich samo.. nechapu proc se porad doprava brani vzniku autonomnich jezditek.. zrovna na kolejich by to nebylo vubec od veci.. clovek by tam byl pouze pro pripad ze se rozsviti cervene svetylko a spusti se poplach ze neco neklape.. to same na silnicich mame rok 2013 a lidi porad civej za volantem a bouraj a umiraj.. vznikaji zacpy atd.. misto toho aby to uz ridily bezpecne pocitace ktere stojej doslova par stovek porad cpou lidem do ruky rizeni.. jo a nedej boze ze vam namontujou nejakej pocitac.. to si poradne priplatite.. protoze kapitalizmus.. doprava je proste 20let za opicema fuj :)

+6/−7
1.8.2013 10:28

J48o11s12e53f 48T88r55ö16g23l 8129622426626

Automaticky se právě jezdí leckde, ale ne všude. A to vytváří tlak na strojvedoucího, nehoda ve Španělsku nebo před pár lety v Ústí nad Labem je přesně ten případ. Fíra jede většinu trasy "na automat" a pak najednou ne, vypadne z rutiny a udělá snadněji chybu. A úplně automaticky to zatím zdaleka všude nejde.

+5/0
1.8.2013 10:37

V82í28t 37K68o19v88á30ř13í91k 5681967791604

No. Nemusím být rutinér, abych věděl, že zatáčka, kde se má jet 80, má pro tuhle rychlost svoje opodstatnění a nebudu to proto hrotit na 160. To není jen o automatu. V případě toho červenýho alertu by prostě jen zpomalil, nebo zastavil, než by se zjistila závažnost chyby. Pařížské metro na některých linkách jezdí bez strojvedoucího taky. A není tam dokonce ani pro případ "co kdyby?" :)

+1/−3
1.8.2013 10:45

J25o96s78e32f 45T69r89ö80g75l 8939662316886

Samozřejmě, fíra by měl znát každý pražec na trati. Nicméně pokud ho veze několikset km automat, tak se mu může snadno stát, že se splete, kde vlastně je a jak má brzdit. V autě už se mi to taky stalo - jedu obvyklou trasu a zapomněl jsem na zatáčku, nicméně jsem to ještě stihl vybrat bez smyku. Potažmo pokud se plně nevěnoval řízení vlaku (k tomu ten automat taky svádí).

+2/0
1.8.2013 12:28

K47a56r58e30l 68H28a16n42o19u83s32e39k 2596577320827

každý pražec na trati, to šlo kdysi na sázavě, ale dnes na TGV a pod. je každý pražec šedý beton, cca 400 km skoro furt stejný...

+5/0
1.8.2013 18:05

J55i42n15d73ř86i72c57h 37R90á65z91l 1511804179335

To je jen metafora, mudrci, to  znamená , že by měl ten fíra znát trať, kapišto, blik, stáváme!!!

0/0
2.8.2013 13:29

J69i47n29d50ř72i54c71h 98R77á73z28l 1161234569915

Tak teď tomu nerozumím, vy jste jel v autě a zapomněl na zatáčku? To jako že jedete s páskou na éčích. Vždyť přeci tu zatáčku vidíte, ne? Nebo jak, nerozumím, prosim vysvětlit.

0/0
2.8.2013 13:28

Z85d21e67n97e29k 61V60r57b11a 8749975313397

Metro je specifická záležitost - tam se jedná o zabezpečený koridor bez možnosti vniku osob, zvířat, popadaných stromů, kamiónů na přejezdech.... A k té zatáčce - kdyby jste si to zkusil, tak zjistíte, že vlak nezastaví na pár desítkách metrů. Rozjetá souprava potřebuje i několik kilometrů a brzdit musíte mnohem mnohem dříve, než se vůbec dostanete inkriminovanému místu na dohled. "Na oči" prostě jet nemůžete - některé tratě ani nemají rychlostníky o tom, že přehlédnout nějaké označení na trati - v mlze, dešti či sněžení při 200 km/h raději nemluvím.  Udělat chybu je mnohem snažší než si myslíte. K automatické jízdě - je mnohem lepší když člověk řídí a stroj jej kontroluje než obráceně. Člověka činnost udržuje dbělého a v pozoru. Obráceně by se člověk unudil k smrti a když by došlo k nějakému problému nebyl by schopen rychle reagovat.

+3/0
1.8.2013 20:10

I12g35o63r 61P11l59a61n91d39e17r 9597374836420

problem je,ze specificky monotonny hluk pomocnych pohonov/ventilatory a pod/ uspia aj cloveka trpiaceho chronickou nespavostou

+2/0
1.8.2013 20:28

P36a10t68r66i44k 79M97a79r80e83k 8812867718186

presne takhle to je :)

navic kolik lidi boura na silnici tim ze jim sviti zatacka 40km/h .. a oni se v 70tce vysekaji .. a navic presne jak pisete, kdyz clovek zjisti v aute problem, tak s tim jeste muze neco delat .. kdezto ten strojvudce vedel (coz sam prohlasoval pri tom vyslechu) ze vi ze to uz nezvladne ..

0/0
1.8.2013 23:01

J88i28ř75í 73K33r42á96t52k19ý 3660142634

Nevím jak moc je to standardní výbava, ale před časem jsem viděl takovou reportáž, tuším že to bylo pendolíno, kde strojvedoucí má tlačítko, které musí v relativně krákém pravidelném intervalu na vyzvání palubního počítače stisknout, když to neudělá, vlak automaticky zastaví. Je to pojistka pro případ kolapsu strojvedoucího a zároveň to udržuje jeho pozornost.

+1/0
1.8.2013 10:50
Foto

M94a98r56t14i17n 69Š45ť28á34s57t41k18a 3638512405321

To je v každé lokomotivě

+4/0
1.8.2013 11:01

M54i79c78h23a87l 52R13i21m40b84a14u51e45r 4839895123617

Neudržuje to jeho pozornost. Rutinér to dělá úplně automaticky. :-)

+6/0
1.8.2013 11:25

V80á83c97l32a75v 75P22o51u52s83t41k85a 3670201802

Ve spánku.

+6/0
1.8.2013 11:29

Š11t73ě97p38á87n 90K74r52á95l44í73č32e64k 2929824506661

To by me taky zajimalo jak to dava ;-D Navic kazde prekroceni rychlosti je hned videt a to by strojvudce hned sjeli.

0/0
1.8.2013 11:42

J39a56n 82K66a42r98l77í14č66e71k 5458671709348

Tlačítko se opravdu po letech praxe mačká tak automaticky, že věřím tomu, že to člověk zvládne i v mikrospánku. Tak jako se najde řidič, který usne za volantem a mezi místem, které si naposledy pamatuje, a místem, kde naboural, jsou tři zatáčky. Nebo v únavě projede město a vůbec o tom neví. A rychloměrný proužek se u nás před léty za mých studií kontroloval každý osmý, takže mezitím bylo 7 možností, jak přehlédnout naprosto cokoliv...

+6/0
1.8.2013 12:57

F71e74r32d49i71n84a61n24d 69S15l41a11v87í12k 1525562572689

Přesně tak, bohužel se mi také v autě stalo, že jsem upadl do takového stavu, že jsem fungoval jako robot. Tzn, že jsem si nepamatoval třeba posledních 10km, což znamenalo dvě obce a klikatou silnici s nejedním výmolem. Prostě když tu cestu jezdíš deně x let tak jí zvládneš i bez toho aby jsi plně vnímal. Ovšem když pak musíš rychle reagovat tak je to průšvih a ztratíš cené sekundy.

+3/0
1.8.2013 14:40





Najdete na iDNES.cz