Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spletl jsem si úsek na trati, kál se španělský strojvůdce před soudem

Městský soud v Santiagu de Compostela propustil na kauci strojvůdce vlaku, který ve středu ve Španělsku vykolejil. Francisco José Garzón přiznal, že vjel do zatáčky příliš rychle. Vyslechl si obvinění ze zabití 79 lidí a mnoha ublížení na zdraví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a37n 42N85o19v70á93k 3627288264956

U vlaku a trati, kde se může vyvinout taková rychlost musí přece být mechanismus, který zabrání lidské chybě s takovými následky.. lidské chyby jsou přece nejčastějšími příčinami neštěstí.. provozovat takovou linku s vědomím, že pouze na člověku závisí bezpečí vlaku je holý nesmysl a risk, zvlášt, když na trati existují taková nebezpečná místa jako tento oblouk.. ten neštastník asi bude vinen svou nepozorností, ale skutečně je vinen pouze on?..

0/0
30.7.2013 12:22

M15a14r55t88i21n 67N26o86v91o57t24n63ý 9398585390101

Nejak nechapu, jak vůbec mohl jet na trati bez zabazpecovaciho zarizeni 190, když to podle evropských predpisu vůbec není mozne a vlak muze jet maximalne 160. Stejne tak pokud zabezpecovaci zarizeni konci, proc není v posledním bode nastavena rychlost, kterou se ma pokracovat? Lide proste delaji chyby...

0/0
30.7.2013 11:47

P91e26t62r 38N35o47v30o21t25n45ý 5247174220571

Pokud to jde z auta, tak z vlaku to musí jít tuplem, stanoviště strojvedoucího je zpravidla výš a návěstidla pro omezení rychlosti u trati jsou přizpůsobeny dané rychlosti, jak velikostí, tak polohou. Narozdíl od silnice.

0/0
30.7.2013 11:42

P64e82t38r 79N76o31v92o73t41n47ý 5857484600301

To patří někam do vlákna o rychlostních značkách.

0/0
30.7.2013 11:44

P87a72v12e37l 78V69r12t46a64l 4869690675828

Především na trati nebyl nebo nefungoval bezpečnostní systém, takže vina strojvedoucího je tak maximálně 50%

0/0
30.7.2013 9:47

P43e73t75r 53N19o73v44o91t40n34ý 5597804180171

39 mrtvých je pořád dost.

0/0
30.7.2013 10:44

P27e84t25r 52N86o86v98o33t51n42ý 5857374520551

Aha, takže to brzdilo.

0/0
30.7.2013 1:36

A28l28e50x19a19n47d59r 10K65o92s75t73k25a 5379566489526

Kdo ví. Hned po něhodě říkal, že to nešlo. Teď jde o to, proč to nešlo. Každopádně v té rychlosti je to od místa, kde měl brzdit do místa nehody cca minutka jízdy, takže pokud dupnete na brzdy a ono nic, tak vám moc času na vymýšlení řešení nezbývá.

0/0
30.7.2013 6:33

P55a70v62e83l 61O48d44r82a79z83i20l 6314439667810

Ve vlaku se na brzdy nedupe, minuta je času dost a spletl-li si úsek trati, tak neměl důvod vůbec brdit, ne?

+1/0
30.7.2013 8:55

A31l87e73x22a82n49d71r 69K57o27s28t32k75a 5229706719756

Neznám konkrétně řízení vlaku, ale patrně chcete říct, že má nějakou páku, jako má novější tramvaj ne? Ale zato něco vím o počítačích a jestli to z nějakého důvodu přestane reagovat, tak je minuta zatraceně málo. Ostatně, on tuším ani nemůže vyběhnout někam dozadu a škubnout za nouzovou brzdu. A než sežene interkomem někoho dalšího z posádky.. Kdyby zakřičel do reproduktoru, ať někdo pustí nouzovou brzdu, tak jsou následky možná ještě horší, máte představu, co by to udělalo se stojícími lidmi? Prostě nevím, ale nezdá se mi, že by ten člověk zabil 8é lidí jen tak z legrace.

+1/0
30.7.2013 10:44

P13e88t39r 66N88o71v66o78t16n36ý 5387634480771

Co by mělo nouzové brždění udělat se stojícimi lidmi? Maximálně by popadali.

0/0
30.7.2013 10:48

A31l35e93x52a37n63d44r 65K13o83s10t15k66a 5429266689696

No že by okamžitě vznikla panika (čemuž je nutno zabránit za každou cenu) a že, pokud by to následně vykolejilo, tak by se patrně pomlátili ještě mnohem lépe.

0/0
30.7.2013 11:17

P19e21t43r 28N53o36v24o41t26n16ý 5437764220421

Nechcete snad říct, že je lepší v takovém případě nouzovou brzdu vůbec neaktivovat, zavřít oči a vlítnout do 80km/h oblouku 190?

0/0
30.7.2013 11:26

A16l18e48x95a95n80d68r 43K17o41s47t84k55a 5659836149346

To ne, ale tvrdím, že tam bylo opravdu málo času a pokud chlap v šoku nezvládl tak na rychlo nic vymyslet, zatuhl a jen zíral před seba, tak je to sice ostuda, ale poměrně omluvitelné.

0/0
30.7.2013 11:59

M61a46r66t29i51n 15K59a77l98e79n21s20k57ý 8105875904511

ne, smeju se tvoji hlouposti..........ale chapu, ze to nepoznas....na to bys potreboval mit vetsiho fištróna

0/0
29.7.2013 23:43

J93a96n 28V45a30c87h10o74u13s11e80k 5677808580

Jako opice, projizdel tam kazdej den a vsechno znal a delal jak mel. Az do jednoho dne kdy to udelal cely blbe a nikdo nevi proc. Ja myslim ze je to klasickej scenar kterej se jen opakuje...

0/0
29.7.2013 22:49

J21a80n 81N40e55š22p63o12r 4876288966112

Já teda nevím, ale podle různých zpráv to vypadá, že ta trať je asi nová, a zatím nestihli dotáhnout do konce zabezpečení ETCS, proto se možná píše o druhém strojvedoucím, který měl zřejmě zvýšit bezpečnost jízdy vlaku... Jestli se třeba něco neuspěchalo, aby ta trať mohla být zprovozněna k určitému termínu.

0/0
29.7.2013 22:43

V57l32a59d41i58m93í13r 71P86e85š88í41k 1577654537477

To je omyl. Druhý strojvedoucí byl na zadní lokomotivě.

0/0
30.7.2013 7:16
Foto

P13e78t19r27a 30Š63e97v75č28í57k45o38v39á 5932408264330

Docela jsem nad tím přemýšlela..A napadlo mě: 1. stala se chyba, kterou nikdo nemohl ovlivnit, 2. mu přeskočilo (ale seděl vedle něho přece kolega!) 3. je to rapl, který chtěl zabít mnoho lidí (v tom případě bych si pojistila i vlastní smrt, třeba zastřelením) 4. někdo mu to udělal naschvál, vzhledem k tomu, že se píše o jeho fotkách na facebooku (copak muž jeho věku by tohle dělal????) Pořád mi něco říká že za to nemohl..Přece - budu chtít zabít lidi ve vlaku - vzhledem k následkům si vezmu život taky..

0/−4
29.7.2013 22:29

I86v52a51n 53M69a31r73e77k 6864698352

Blbá výmluva taky výmluva Rv Rv Rv

0/0
29.7.2013 22:29

H90a49n81a 88K68r25i98v18a19n78k79o92v34a 4821227113570

a dnes se srazily dva vlaky ve svycarsku. Rv

0/0
29.7.2013 20:09

R73o41m92a55n 72K17r70a23t12o93c43h56v44í49l 6436937716844

fakt?

0/0
29.7.2013 22:51

H77a74n55a 69K24r94i31v17a53n17k58o27v69a 4561307253130

kanton Waadt, celni naraz, vlaky jely nastesti pomalu, 1 mrtvy.

0/0
30.7.2013 7:36

P54a76v79e28l 42O21d75r65a31z64i61l 6734399457970

Ve Švýcarsku? To je vyloučeno! Tam jsou jen sluníčkoví lidé.

0/0
30.7.2013 8:59

P61a97v44e35l 12K14r27a96m33e64r 9633637639835

Italové pravděpodobně nemají rychlostní značky na trati jako zbytek EU :-)

0/−1
29.7.2013 19:19

P33a85v36e28l 45K87r27a90m65e45r 9633797139915

pardon, Španělé. I když ono není divu, že si je lidé běžně pletou...:-)

0/−2
29.7.2013 19:24

P39a68v42e24l 70O60d64r71a22z94i23l 6974379787550

Už jste někdy sledoval značky ve 200 km/h?

0/0
29.7.2013 19:37

J62a78n 57N21e81š97p78o35r 4556928576792

Myslím, že nějaké ty rychlostníky tam určitě jsou, umísťují se tak, aby byly na potřebnou vzdálenost viditelné a strojvedoucí má především povinnost sledovat návěsti a reagovat na ně, ať je to rychlostník nebo návěstidlo, proto tam sedí...

0/0
29.7.2013 19:57

J69i42ř97í 70P31e11l34n67á63ř 6325483916139

Já to dělám celkem běžně, navíc v autě a že bych v tom viděl nějaký problém, to se říct nedá. Rozhodně to není druhá kosmická rychlost pro Slunce, se kterou si to asi pleteš... ;-D

0/0
29.7.2013 20:23

P28a61v72e40l 14O47d59r48a45z12i66l 6164679317930

Jedinej, kdo si tu něco plete, jsi ty, Jiříčku, hovoříme o VLAKU.

0/0
30.7.2013 8:57

G59a43b86r30i22e79l 94H39o24r33t90e96n 9121209903404

Před nějakou dobou jsem se zúčastnil testů reakční doby a klasickou dopravní značku jsem zvládal rozeznat i v podstatně vyšší rychlosti. Chodci (tam figuríny) představovali výrazně větší problém.

0/0
29.7.2013 22:44

H39a64n18a 62K45r15i93v50a55n96k41o34v39a 4411647633780

prave, ze na teto trati jsou JEN rychlostni znacky, zadna elektronicka kontrola. to je ocividne ten problem. strojvudce byl zavisli jen sam na sobe.

0/0
29.7.2013 20:16

R40o18m30a45n 28K79r32a33t32o58c17h23v49í56l 6376537716374

Myslím že mají.

0/0
29.7.2013 22:52

P51ř58e67m57e53k 49P45a74v25k47a 8698982818681

Nějak to nachápu. Podle zpráv na trati bylo a) rychlostní návěští, b) systém (byť starší), který upozornil mašinfíru na překročení povolené rychlosti. Nejspíš to obojí ignoroval.

0/0
29.7.2013 18:34

R63o79s98t52i63s84l63a32v 75R47o84z31a 1845359810769

zabije sa.

+1/0
29.7.2013 17:31

P26e66t72r 39T44l96o62u18k68a74l 7444885412775

Já teda nevím. Minulý týden se vyjadřoval v novinách nějaký odborník na vlaky, kde tvrdil, že každý vlak takového typu musí být jistý systém, který rychlost v úsecích pohlídá, že bez toho nikdo vlak do provozu nepustí a že jediná možnost je, že by toto násilně vypl a převzal řízení. Strojvůdce teď říká, že si spletl úsek, takže vypnul ten kontrolní systém nebo nám odborník na vlaky lhal a vlak tento systém mít nemusí?

+1/0
29.7.2013 17:26

M55i31r17o89s48l90a94v 67Z30i10k74m89u79n48d 7519833644773

Do doby než bude uzavřeno expertní šetření bych si nebyl jistý tím, že překročení rychlosti bylo jedinou příčinou nehodové události. Vlak vykolejí v oblouku i když jede nižší rychlostí než je stanoveno.

Vzpomeňte na červen 1995.  Ze stanice Čachnov ujela skupina nákladních vozů, na obloukovité trati s traťovou rychlostí kolem 40-50 km/h vozy jely rychlostí kolem 100 km/h, aniž by (bohužel) vykolejily a u zastávky Krouna narazily do protijedoucího motorového vozu s (tuším) 19 mrtvými ...

Případú, kdy na železnici ujely na spádu vozy a dosáhly mnohem vyšší rychlosti než je v uvedeném úseku dovolena, byla celá řada a vozy oblouky, případně dokonce výhybkami s dovolenou rychostí 40 km/h "bezpečně" projely, aniž by vykolejily ... ta vyšší rychlost mohla přispět k vykolejení vlaku ...

+4/0
29.7.2013 12:17

R97a89d87k55o 41S80ü47t65t26ö 8891838871495

Mmasinfira rok jazdil tuto trat, usek teda musel poznat. Je sialenstvo si mysliet, ze obluk s maximalnou bezpecnou rychlostou 80 km/h sa da prejst dvojstovkou. Preto je tu seria otaznikov :

- ked z 200 na 80 potrebujem ludskym sposobom brzdit 4 kilometre, preco teda automatika nezacala brzdit po vstupe do tohto 4 km pasma sama ihned, ako bolo zistene, ze je prekrocena maximalna povolena rychlost ?

- v dvojstovke prejdem 4 km za 72 sekund. Preco hned po zisteni, ze nebrzdi automat nezacal skuseny masinfira brzdit manualne ?

- ako uz bolo spomenute v inych zdrojoch, japonsky Sinkanzen po pouziti rychlobrzdy potrebuje na zastavenie z 270 cca 4000 metrov, z toho potom vychadza zrychlenie 0.7 m/s^2. A to je rychlobrzda, ked budem predpokladat prijatelne zrychlenie polovicne - teda 0.35m/s2, zo 190 budem na nulu v stanici tymto zrychlenim brzdit 150 sekund, co bude cinit cca 4000 metrov - cize uz bol priblizne na mieste, kde mal zacat brzdit na finalne zastavenie v stanici

- ked si spomeniem bodovanie v obstaroznom, ale velmi prisnom simulatore RailSim, ten ma penalizoval za nekomfortnu jazdu vzdy, ked zrychlenie / spomalenie presiahlo 0.3 m/s2 a to aj v pripade simulacie ICE na vysokorychlostnych tratiach so zabezpecovakom LZB, ktory brzdil prave na hranicnu hodnotu 0.3 m/s2. Po prepocitani zabrzdnej vzdialenosti to pri tomto spomaleni vychadza na 4600 metrov, cim uz ale bol 600 metrov za bodom zaciatku finalneho brzdenia na zastavenie v stanici. Preco zabezpecovak nereagoval ani na toto ? Na konci stanice mal na 100% STOJ...

Podciarknute a zratane - mne to vychadza na 2 veci : 1. chyba zabezpecovacieho zariadenia 2. 100%-ne spoliehanie sa masinfiru na automatiku a uplne ignorovanie jej chyb

+3/−1
29.7.2013 11:06

J74a89n 97K91ř63í24ž 6935863895818

..............vy jste evidentně ten článek nečetl celý.

Zkuste to ještě jednou a  p o m a l u !

A to vaše školení si nechte na doma!

0/−2
29.7.2013 17:40

M57a45r71e64k 53K27a24l66i83n20a 3659894515898

Pustili ho z vazby? Asi ve Španělsku nemají taková právnická esa jako dr. Ištván...

+1/−4
29.7.2013 10:08

T10o89m35á52š 81K73n14a83i41f59l 6103100807560

tak nepleť si vazbu s vězením ... na uvalení vazby existují konkrétní důvody. např. u nás to bylo proto, aby nemohla nagyová a spol. ovlivňovat svědky.

koho asi tak ten železničář bude ovlivňovat?

+5/0
29.7.2013 10:14

V87l69a69s90t18i17m39i19l 68H25a92l48a12š33t98a 8778831836474

Jasně, Tluchoř by skoupil všechny noviny z té doby a zničil je.

0/0
29.7.2013 17:10

T17o90m73á87š 51K14n25a76i73f14l 6213640537450

No, jestli nevidíš rozdíl...

0/0
29.7.2013 17:16

P67e78t24r 49U74l81l43m60a89n30n 2197588437712

A správce infrastruktury co? Je úplně normální, že za vlak s 200+ lidmi v úseku, kde se rychlost mění z 220 na 80, zodpovídá jeden, přirozeně chybující, člověk? Je to ostuda a po takových tratích ve Španělsku by měli zakázat provoz ve vysokých rychlostech, dokud nebudou mít odpovídající zabezpečení

+5/−1
29.7.2013 9:45

P80e84t63r 75T25l61o72u64k24a81l 7284855912405

Minulý týden to rozebíral odborník na vlaky a říkal, že bez tohoto systému by vlak nemohl být na dráhu ani připuštěn. Tak nevím co si o tom myslet... Buď tedy není takový odborník nebo ve Španělsku porušují předpisy a jezdí s nezpůsobilýma vlakama.

0/0
29.7.2013 17:30

P64a15v57e60l 49M12a43r54e83k 7372189125136

Já su odborník na železnicu a může za to Kalousek!* Tento názor je stejně relevantní a má shodnou vypovídací hodnotu jako drtivá většina dříve uvedených.

+10/0
29.7.2013 9:34

R56a11d52e77k 91M69i53t94a88s 6491458491910

ja nechapu, to proc ho obvinili za zabiti, kdyz jeste nevedi co se tam vlastne stalo??

Byla to jeho osbni chaba a nebo chyba systemu?? To jeste nerekli ale uz maji prvniho obvineneho. Preci nejdive zjistuji a pak obvinuji.Ale kdyz tak koukam, tak na tom ceska justice neni tak spatne

+1/−1
29.7.2013 9:29

J71i12ř63í 42K31r87e88j13č94í84k 2727588194406

Formalni obvineni. Co si budem povidat urcity naznaky tu jsou. Minimalne to uklidni verejnost a koukam ze hlavne tu ceskou...

0/0
29.7.2013 9:52

L37a36d10i35s67l22a57v 25M63a70t13u35l25a 3481449750642

Obvinění ještě není obžaloba.

0/0
29.7.2013 17:22
Foto

J21a21n 56B39r40a89u51n 1158298223105

Když si najme nějakého "VIP českého advokáta", tak z toho vyjde bez trestu a ještě mu zaplatěj ušlou mzdu.;-) A za pár let skončí v čele nějaké "dozorčí rady".

0/−3
29.7.2013 9:23





Najdete na iDNES.cz