Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Tramvaje se na Václavské náměstí nevrátí. Budou jezdit „Sherwoodem“

Pražský magistrát plánoval, že vrátí tramvaje na Václavské náměstí, a spojí tak Vodičkovu ulici s Vinohradskou třídou. Praha 1 se však důrazně postavila proti. Nyní to vypadá, že tramvajové koleje v budoucnu protnou Vrchlického sady před hlavním nádražím, tedy pověstný Sherwood.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
BG

Aspoň nějaký jakžtakž kompromis. Vést tramvaje přes Václavské náměstí bych viděl jako velmi výhodnou variantu. Na Václavák by se vrátil život a zrušil by se průjezd osobních aut. Ty totiž v centru nemají co dělat. Taktéž bych se držel původního plánu schovat magistrálu mezi muzeem a koněm pod zem. Ale toho už se od Pražáků asi nedočkáme.

1 3
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 1
možnosti

zdá se mi to docela rozumný, rozhodně lepší, než to vést přes Václavák, to by byla šílenost

2 3
možnosti
TB

T36o72m80á75š 95B84í50l37ý

29. 7. 2013 18:37

Tak tohle je opravdu nápad na Nobelovu cenu: "Myslím, že tramvaje v Sherwoodu pomohou vyřešit i problémy s narkomany a bezdomovci, kteří se tam stahují. Zmenšíme sice o kousek parkové plochy, ale ty jsme schopni nahradit jinde," tvrdí starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký.

4 0
možnosti
TB

T42o38m40á84š 45B90í32l16ý

29. 7. 2013 19:01

Ještě bych to doplnil, každá třetí tramvaj by byla vyhrazena jen pro bezdomovce, aby nebyli náhodou vyháněni z dopravních prostředků nenávistnými platícími, revizory nebo Městskou policií. A tuto geniální kravinu zaplatíme my ;-D:-/;-(

3 0
možnosti
EP

Aspoň něco, ale i tak Václavák a nejedno blízké okolí zůstává pro MHD mrtvou zónou. Hlášení "přestup na metro" na zastávce tramvaje Hlavní nádraží je každopádně výsměch a pohybově omezeným lidem a seniorům bydlení v této oblasti skutečně nezávidím. Pro trať mi připadá vhodnější Opletalova s tramvajovou minulostí, větší šířkou a i zbytkem staré trati, což by ovšem příliš neřešilo návaznost na metro. Další možností by byla výstavba obratiště přes Opletalovu a Sherwood, něco na způsob smyčky Výstaviště Holešovice, které by zde jistě našlo využití...

2 1
možnosti

To je nejlepsi kdyz prsí, nebo je -20 stupnů ;-D

0 0
možnosti
RK

Tohle je problém celé řady evropských měst, kam se zbíhalo několik na sobě nezávislých tratí. Jakou byste si představovala vlakovou návaznost? Je tam poměrně vysoký výškový rozdíl. No a k tomu konci. Pokud opustíte nádraží, tak se na vás pochopitelně žádné přepravní řády, ani pokyny pro cestující na peróně a pod. nevztahují. Pokud ale na Masaryčce v kiosku do sebe fláknete několik frťanů, pak chápu že máte problém dojít na Wilsoňák. 500 metrů je fakt vopruz.

1 1
možnosti
RK

To bylo pro Evu Černou

0 0
možnosti

E33v40a 75Č48e64r30n89á

29. 7. 2013 17:26

Veřejná doprava v centru Prahy je postavená na hlavu už tím, že namísto jednoho centrálního vlakového nádraží zde stojí dvě větší nádraží vedle sebe (hlavní a Masarykovo), ale není mezi nimi zajištěná rozumná vlaková návaznost. Takže přijedete rychlíkem z Rakovníka, chcete pokračovat rychlíkem třeba do Brna nebo do Pardubic, a buď vás IDOS žene s kufrem v dešti přes ten Sherwood, nebo můžete jet lokálkou někam do Vysočan či Libně...pokud tedy máte další hoďku, dvě času. Kterýkoli Pičín nebo Řitka mají přestupy vyřešené podstatně normálněji.

(Mimochodem, jak je to s jízdenkou? Prodává se jedna dohromady, když ale kus cesty jdete pěšky? A po tu pěší část platí také přepravní řád, takže nesmíte jít např. pod vlivem alkoholu, znečištěni a kouříce?)

0 4
možnosti
PM

P54a51v39e91l 23M70a16r70e71š

29. 7. 2013 18:41

Jedno centrální  vlakový nádraží nemaj snad nikde v Evropě (pokud to město nepostavili najednou nově jako třeba Havířov).

Je to dáno historicky, v Praze je každé vámi zmiňované nádraží na trati jiné železniční společnosti a jejich vlastníci neměli moc důvodů povolit připojení konkurenční železnice.

A dnes není místo, peníze a vlastně ani důvod postavit jedno centrální nové nádraží.

Dvě nádraží blízko sebe mají výhodu rozložené dopravní zátěže, končí na nich vlaky z různých směrů, Wilsonovo je více pro dálkové a zahraniční spoje,Masarykovo má "lokálkovější" charakter,obsluhuje spíš příměstské a regionální vlaky.

Možná až jednou Praha nebude vědět co s penězi, tak by se mohl postavit podzemní propojovací tunel , eventuelně s pojízdným chodníkem.Pokud tedy Masaryčku do tý doby nezruší.

mimichodem zmiňovaná tramvaj by spojení hlavní nádraží /Střed řešit mohla pokud bude zaústěná do stávající trati na Náměsti Republiky. Jen na okraj.Za větší nesmysl považuju, že ani jedna stanice metra pod Václavským náměstím se nejmenuje "Václavské náměstí"

1 0
možnosti
JT

Vážení, 

jedené  plus  pro  vytvoření  této  trati  vidím  v  tom,  že  umožní častější  výskyt  4.  a  5.  stupně  v  ulicích  Wilsonova a  Legerova  -  včetně  ulic  na  ně  navazujících.

0 5
možnosti
Foto

Proč? Chodci Wilsonovu už dnes přecházejí s délkou volna přes 30 sekund v každých 100 sekundách, to stihnou projet i dvě tramvaje...

2 0
možnosti
MG

Je to delší, dražší, méně účelné a bude tím jezdit méně lidí než přes Václavák, ale je to lepší než nic.

4 0
možnosti
PM

P83a41v96e47l 77M53a28r35e67š

29. 7. 2013 18:45

Tak odbočku na Václavák tam je možné kdykoli později udělat - až na Praze 1 bude vládnout někdo rozumnější.

Důležité je že bude vyřešeno křížení s magistrálou

2 0
možnosti
LG

Tramvaj před Hlavním nádražím je v pořádku. Současný stav napojení Hlavního nádraží na povrchovou dopravu města je naprostý výsměch cestujícím.

Na druhou stranu Václavské náměstí nepovažuji za zónu, kterou by bylo třeba před tramvajemi jakkoliv chránit. Této Rusáky zdevastované lokalitě by to nijak zvlášť neublížilo. Centrem Prahy je stejně dávno opět Staroměstské náměstí.

9 2
možnosti
JS

J31a39k89u69b 41S89u74c58h53ý

29. 7. 2013 16:50

Souhlas se vsim. A jinak me se tato varianta celkove libi dost. :-P

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy

3. května 2024

Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...

Lidé po celém Česku si mohli užít polární záři, nejsilnější za dvě desetiletí

9. května 2024  12:33,  aktualizováno  11.5

Kvůli mimořádně silné eruptivní aktivitě Slunce je v posledních dnech v Česku vidět polární záři –...

Téma klimatických změn už tolik netáhne, voliči v Evropě se víc bojí migrace

11. května 2024

Premium Za čtyři týdny budou evropští voliči vybírat 720 poslanců nového europarlamentu a už nyní je...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

V Petrohradě autobus s dvacítkou lidí divoce kličkoval a pak se zřítil do řeky

10. května 2024  14:27,  aktualizováno  22:30

V centru Petrohradu v pátek přišlo o život nejméně sedm lidí, když z mostu do řeky Mojky spadl...