Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje se na Václavské náměstí nevrátí. Budou jezdit „Sherwoodem“

Pražský magistrát plánoval, že vrátí tramvaje na Václavské náměstí, a spojí tak Vodičkovu ulici s Vinohradskou třídou. Praha 1 se však důrazně postavila proti. Nyní to vypadá, že tramvajové koleje v budoucnu protnou Vrchlického sady před hlavním nádražím, tedy pověstný Sherwood.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a48r94e49k 21D19e69m46č74á50k 9795364616345

1) Lidem co bydlí v okolí Legerovy a Sokolské by to nepomohlo, protože by to nemohlo jít pod zem hned za Nuselským mostem (mělo to lézt do tunelů snad až někde u I. P. Pavlova)

3) Blanka se staví nějakých 5 let a v okolí stavby je neuvěřitelný zmatek, odkloněné tramvaje, zablokované cesty i chodníky pro pěší. V případě stavby u Muzea by to bylo určitě na minimálně 3 roky... A těch náklaďáků vozících vytěženou hlínu ven a beton dovnitř, ten prach,... no děkuji pěkně...

0/0
29.7.2013 22:04

M24a27r72e91k 91D36e23m74č11á36k 9945704376345

(to patří níže p. Gabryšovi)

0/0
29.7.2013 22:05
Foto

B96r27o65n25i58s62l22a63v 29G33a38b80r37y12š 2532479691

Aspoň nějaký jakžtakž kompromis. Vést tramvaje přes Václavské náměstí bych viděl jako velmi výhodnou variantu. Na Václavák by se vrátil život a zrušil by se průjezd osobních aut. Ty totiž v centru nemají co dělat. Taktéž bych se držel původního plánu schovat magistrálu mezi muzeem a koněm pod zem. Ale toho už se od Pražáků asi nedočkáme.

+1/−3
29.7.2013 21:30

M36a62r49e62k 43D22e50m82č48á23k 9655464676535

Magistrálu pod zem ne - až bude obchvat, tak prostě zúžit na 1 nebo 2 pruhy, a auta pojedou jinudy. Nuselák už to má stejně za pár, tak to asi vyřeší za nás...

0/−1
29.7.2013 21:32
Foto

B50r80o45n48i56s84l64a76v 98G22a60b96r48y63š 2212989211

A proč magistrálu pod zem ne?

0/0
29.7.2013 21:35

M31a63r65e68k 17D86e70m63č14á24k 9415194486555

1.) Problém jsou auta v centru. Zakopat je podzem by bylo fajn pro Národní Muzeum, že by konečně nebylo zase oddělené od Václavského náměstí, ale lidem v přilehlých oblastech na Praze 2 by to vůbec nepomohlo - aut by jezdilo buď stejně, nebo i víc než dnes.

2.) V těch místech jsou tunely pro vlak a metro C, nacpat tam ještě auta by určitě nebylo jednoduché (ten projekt jsem viděl, ale prostě nevěřím, že by to šlo jako na drátkách a celé se to nepropadlo).

3.) Po dobu stavby by to bylo u Muzea několik let naprosto příšerné (viz stavba Blanky na Praze 6).

0/0
29.7.2013 21:42
Foto

B26r61o79n86i98s90l62a95v 62G15a58b62r37y12š 2452739851

1) Souhlasím. Já Prahu znám jen podle MHD, ale i tak mám pocit, že se na magistrálu z Prahy 2 dá dostat i jinak, nebo ne?

2) Přiznám se, že tohle mi došlo jen zčásti.

3) Po dobu stavby čeho? Magistrály nebo metra? Příšerné to tam bylo, příšerné to je i třeba okolo motolské nemocnice, ale to si vyžaduje každá stavba. Když rekonstruujete byt, taky si musíte na chvíli zvyknout na trochu nestandardní podmínky.

0/0
29.7.2013 21:48

M70a49r11e43k 82D11e84m42č92á73k 9845524696325

reakci viz výše, idnes nefunguje

0/0
29.7.2013 22:04

R67o60b65e43r45t 68Š76i22m17e57č35e10k 6605191538598

zdá se mi to docela rozumný, rozhodně lepší, než to vést přes Václavák, to by byla šílenost

+2/−3
29.7.2013 19:21

T68o27m40á38š 70B68í46l22ý 2435600937

Tak tohle je opravdu nápad na Nobelovu cenu: "Myslím, že tramvaje v Sherwoodu pomohou vyřešit i problémy s narkomany a bezdomovci, kteří se tam stahují. Zmenšíme sice o kousek parkové plochy, ale ty jsme schopni nahradit jinde," tvrdí starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký.

+4/0
29.7.2013 18:37

T53o15m27á77š 53B91í82l90ý 2125700677

Ještě bych to doplnil, každá třetí tramvaj by byla vyhrazena jen pro bezdomovce, aby nebyli náhodou vyháněni z dopravních prostředků nenávistnými platícími, revizory nebo Městskou policií. A tuto geniální kravinu zaplatíme my ;-D:-/;-(

+3/0
29.7.2013 19:01

M19i58c42h52a18l 81R50i75m87b43a15u66e21r 4419615973237

Bezdomovci budou mít v chladných měsících rovněž radost, že snadno a pohodlně nastoupí do ohřívárny, kde mohou nerušeně tlít. 8-o

0/0
14.8.2013 1:46

E13v61ž20e28n 65P71o22l20á41k 3608308921883

Aspoň něco, ale i tak Václavák a nejedno blízké okolí zůstává pro MHD mrtvou zónou. Hlášení "přestup na metro" na zastávce tramvaje Hlavní nádraží je každopádně výsměch a pohybově omezeným lidem a seniorům bydlení v této oblasti skutečně nezávidím. Pro trať mi připadá vhodnější Opletalova s tramvajovou minulostí, větší šířkou a i zbytkem staré trati, což by ovšem příliš neřešilo návaznost na metro. Další možností by byla výstavba obratiště přes Opletalovu a Sherwood, něco na způsob smyčky Výstaviště Holešovice, které by zde jistě našlo využití...

+2/−1
29.7.2013 17:49

J27a68n 24Š40p86e51c53i72á36n 2730710579469

To je nejlepsi kdyz prsí, nebo je -20 stupnů ;-D

0/0
29.7.2013 20:44

R49a86d22o49s71l28a49v 47K74l55a65u44d76a 5684498574562

Tohle je problém celé řady evropských měst, kam se zbíhalo několik na sobě nezávislých tratí. Jakou byste si představovala vlakovou návaznost? Je tam poměrně vysoký výškový rozdíl. No a k tomu konci. Pokud opustíte nádraží, tak se na vás pochopitelně žádné přepravní řády, ani pokyny pro cestující na peróně a pod. nevztahují. Pokud ale na Masaryčce v kiosku do sebe fláknete několik frťanů, pak chápu že máte problém dojít na Wilsoňák. 500 metrů je fakt vopruz.

+1/−1
29.7.2013 17:43

R33a61d70o41s12l93a41v 68K81l30a75u87d47a 5694288274172

To bylo pro Evu Černou

0/0
29.7.2013 17:43

E69v54a 47Č79e31r69n76á 9304493832307

Jak bych si představovala vlakovou návaznost? Že vystoupím z vagonu, sjedu eskalátorem do podchodu, přejdu 10 metrů, vyjedu eskalátorem na jiném nástupišti, zřízenec, co mi veze kufr, počká, než si dám u stánku frťana, nastoupím do přípoje a jedu.

0/−2
29.7.2013 17:56

R17a76d13o86s25l25a33v 83K82l72a47u91d80a 5794888974732

To je sice krásný, ale jaksi pražská nádraží pamatují císaře pána. Z toho musíme vycházet. A v podstatě všechno co tam je postavené, jsou kulturní památky. Jak nádraží (obě), tak viadukt.....

0/0
29.7.2013 18:42

E58v37a 85Č47e26r68n98á 9944193752127

Takže se shodneme: dráhy zamrzly ve století páry a v současnosti jsou použitelné pouze jako skanzen.

+1/−2
29.7.2013 18:57

R91a92d20o61s19l20a61v 15K26l88a71u31d45a 5434448434312

Ne, to se neshodneme. Praha je historické město a tak je třeba ho i brát.

+1/0
29.7.2013 19:47

E61v65a 98Č42e71r13n70á 9224973822897

Veřejná doprava v centru Prahy je postavená na hlavu už tím, že namísto jednoho centrálního vlakového nádraží zde stojí dvě větší nádraží vedle sebe (hlavní a Masarykovo), ale není mezi nimi zajištěná rozumná vlaková návaznost. Takže přijedete rychlíkem z Rakovníka, chcete pokračovat rychlíkem třeba do Brna nebo do Pardubic, a buď vás IDOS žene s kufrem v dešti přes ten Sherwood, nebo můžete jet lokálkou někam do Vysočan či Libně...pokud tedy máte další hoďku, dvě času. Kterýkoli Pičín nebo Řitka mají přestupy vyřešené podstatně normálněji.

(Mimochodem, jak je to s jízdenkou? Prodává se jedna dohromady, když ale kus cesty jdete pěšky? A po tu pěší část platí také přepravní řád, takže nesmíte jít např. pod vlivem alkoholu, znečištěni a kouříce?)

0/−4
29.7.2013 17:26

P17a14v91e16l 49M31a91r88e62š 6850817696287

Jedno centrální  vlakový nádraží nemaj snad nikde v Evropě (pokud to město nepostavili najednou nově jako třeba Havířov).

Je to dáno historicky, v Praze je každé vámi zmiňované nádraží na trati jiné železniční společnosti a jejich vlastníci neměli moc důvodů povolit připojení konkurenční železnice.

A dnes není místo, peníze a vlastně ani důvod postavit jedno centrální nové nádraží.

Dvě nádraží blízko sebe mají výhodu rozložené dopravní zátěže, končí na nich vlaky z různých směrů, Wilsonovo je více pro dálkové a zahraniční spoje,Masarykovo má "lokálkovější" charakter,obsluhuje spíš příměstské a regionální vlaky.

Možná až jednou Praha nebude vědět co s penězi, tak by se mohl postavit podzemní propojovací tunel , eventuelně s pojízdným chodníkem.Pokud tedy Masaryčku do tý doby nezruší.

mimichodem zmiňovaná tramvaj by spojení hlavní nádraží /Střed řešit mohla pokud bude zaústěná do stávající trati na Náměsti Republiky. Jen na okraj.Za větší nesmysl považuju, že ani jedna stanice metra pod Václavským náměstím se nejmenuje "Václavské náměstí"

+1/0
29.7.2013 18:41

E82v81a 84Č86e15r49n13á 9814353762427

Čili, jak píši jinde, skanzen ze století páry.

0/0
29.7.2013 19:00

P53a75v69e29l 89M48a49r21e37š 6710977216957

Tak dá se samozřejmě postavit jedno velké centrální nádraží a přeložit k němu všechny tratě.Má to akorát pár háčků

- to nádraží bude v polích za Prahou,páč včetně nutné infrastruktury okolo se do města nevejde ( leda že vybouráte půlku hist.centra)

- povede kněmu osmiproudá dálnice a dvě linky metra aby všechny ti lidi odvezli do centra

- bude to  stát řádově desítky miliard

Takže výsledkem bude Pražské hlavní nádraží někde u Měníka,sice supermoderní a supercentrální, ale nesmyslně daleko od centra a nesmyslně drahé. Chátrající nádherná secesní budova současného nádraží (mimochodem nákladně opravená).Zánovní železniční estakáda pro níž nebude po přeložení trati využití.

A to všechno proto aby jedna madam nemusela udělat pár kroků přes město  na druhý nádraží (můžete metrem,ale to je s přestupem tam vám portýr kufry nepotáhne)

+2/0
29.7.2013 23:03

P65a81v24e50l 54O80d45r78a94z80i58l 6894289837160

Ano, skanzen ze stoetí páry, na který se jezdí dívat statisíce platících turistů.

0/0
30.7.2013 9:45

P57a78v17e81l 37M58a61r72e61š 6710977236457

On ten Pičín nebo Řitka má přestupy vyřešené relativně lépe, protože se tam jaxi nesjíždějí vlaky z celé republiky. A tak nějak tam  není kam přestupovat, leda z vlaku na volskej potah;-D

0/0
29.7.2013 23:13

P70a42v55e83l 69O87d30r32a35z61i36l 6534409627570

Vlaková návaznost mezi Hlavním a Masarykovým nádražím zajištěna je. Jsou to vlaky tramvajové linky č. 5.

Je neuvěřitelné, na co si někteří lidé dokáží stěžovat.

+1/0
30.7.2013 9:44

J93i20ř39í 71T63i42n62t58ě64r26a 6830469133190

Vážení, 

jedené  plus  pro  vytvoření  této  trati  vidím  v  tom,  že  umožní častější  výskyt  4.  a  5.  stupně  v  ulicích  Wilsonova a  Legerova  -  včetně  ulic  na  ně  navazujících.

0/−5
29.7.2013 16:30
Foto

M61a78r56t66i98n 17Š62u35b73r29t 1395621834315

Proč? Chodci Wilsonovu už dnes přecházejí s délkou volna přes 30 sekund v každých 100 sekundách, to stihnou projet i dvě tramvaje...

+2/0
29.7.2013 18:01

M27i79r37o95s94l14a77v 50G42r36o59s13s18m83a90n67n 8852509274

Je to delší, dražší, méně účelné a bude tím jezdit méně lidí než přes Václavák, ale je to lepší než nic.

+4/0
29.7.2013 16:24

P23a72v82e79l 86M41a55r94e68š 6450207416117

Tak odbočku na Václavák tam je možné kdykoli později udělat - až na Praze 1 bude vládnout někdo rozumnější.

Důležité je že bude vyřešeno křížení s magistrálou

+2/0
29.7.2013 18:45

L58u40d40v83í88k 86G50a98j40d21o45š29í17k 2945983774432

Tramvaj před Hlavním nádražím je v pořádku. Současný stav napojení Hlavního nádraží na povrchovou dopravu města je naprostý výsměch cestujícím.

Na druhou stranu Václavské náměstí nepovažuji za zónu, kterou by bylo třeba před tramvajemi jakkoliv chránit. Této Rusáky zdevastované lokalitě by to nijak zvlášť neublížilo. Centrem Prahy je stejně dávno opět Staroměstské náměstí.

+9/−2
29.7.2013 15:57

J16a43k88u45b 69S57u43c98h49ý 2644497182

Souhlas se vsim. A jinak me se tato varianta celkove libi dost. :-P

0/0
29.7.2013 16:50

R19a14d32e94k 57P54e76č52e17n78ý 8989988280

Její funkce jako zálohy trati v Ječné ulici bude však krkolomná. "Z tohoto pohledu je to horší varianta než vést trať přímo přes Václavské náměstí," říká Šurovský. Cestující totiž do Vodičkovy či Jindřišské nesveze.

Krkolomná asi trochu jo, ale proč by měly všechy tramvaje pak dál od Hlaváku jen na Žižkov nebo Na Masaryčku? Jedna linka by mohla jet ze Senovážného náměstí rovně do Jindřišský a Vodičkový , ne?

0/0
29.7.2013 15:49

M82a61r46e60k 79D45e55m26č35á39k 9755514646875

Mno, to by byl docela luxus, kdyby z Vinohradské jely tramvaje na IPP, zpátky na Žižkov, na Masaryčku a ještě i do Vodičkovy... To by pak mohlo metro z Míráku jezdit v omezeném provozu celoročně a ne jen v létě :-)

Ale moc si to nedovedu představit, ty současné 2 linky, co Vinohradskou jezdí, víceméně stačí. Spíš by tedy třeba tu 13ku odklonili směrem k oběma nádražím a šmitec.

0/0
29.7.2013 16:04

R82a96d83e48k 32P11e89č30e16n23ý 8339588500

Já ale nikde nepíšu, že by měly jezdit do všech čtyř směrů....nebo jo?

0/0
29.7.2013 16:15
Foto

M35a36r37t44i88n 27Š86u95b95r48t 1695281934915

V tomto směru je kritická křižovatka Lazarská, která i ve standardním provozu je na hranici provozní i energetické propustnosti tramvají. A přes ní stále musí všechno, i ta potenciální linka navíc. Lidé tramvaje stále potřebují, ač třeba nejzatíženější linka 9 se centrem motá jako ožralá. Jenže spojuje se zajížďkou Žižkov - centrum a Újezd se Smíchovem, byť kdysi to zvládala daleko příměji. Linka Národní - Lazarská - Senovážné - Hlavní - Muzeum by určitě též lidi vozila, ale ožralá by byla ještě více, až skoro absurdně. Tj. trať raději využít pro vhodnější napojení Vinohradské, Bělehradské a Francouzské ulice na centrum, byť na vaši linku tam asi místo zbude též ;-).

+2/0
29.7.2013 16:05

P83e74t55r 52V92o66s93i54č32k39a 2750977378611

Sherwoodu by k větší bezpečnosti pomohlo ledak tak ob 10 minut polejt napalmem a zapálit....

+1/0
29.7.2013 15:47

J55a32n 36K31ř93í33ž 6895973115418

...............chodím občas okolo.

No to bych dopad´.:-)

0/0
29.7.2013 18:02

J62i47ř10í 86G10a44l78a13j16d96a 5464404676797

Sherwood nebude? Ja kdyz tam jdu tak si rikam, ze se nebudu na nikoho koukat, ale jednou se podivam a pak jsem jak v tom nejbizarnejsim panoptiku, kazda postavicka jina....

+2/0
29.7.2013 15:35

M65a83r38t79i13n 96P67a90l88i34č49k73a 9212476341709

Jeslti to budou stavět podle mapky v článku, tak to jsem zvědav, jak se na stávající koleje trefí, když mají jet kolem Masaryčky a ne kolem Hlavního nádraží ...

0/−3
29.7.2013 14:54
Foto

M11a84r73t23i89n 54Š65u17b54r87t 1595721904395

Mapka je v pořádku. Washingtonovou před novou budovu Hlavního nádraží a pak šikmo parkem do Opletalky a na křižovatce Bolzanova - Opletalova napojení na současnou trať.

+3/0
29.7.2013 14:58

M25i24c64h56a64l 20N93o20v94á13k 1734707572754

No, osobně jsem rád, že Václavák nebudou hyzdit troleje, ale tohle má šanci na úspěch pouze pokud sesynchronizují semafory tady a na I. P. Pavlova. Jinak to bude ve špičce ještě větší peklo.

+2/−6
29.7.2013 14:50

T46o36m33á40š 78K45n95a60i66f54l 6893200287310

proč proboha?

+1/0
29.7.2013 15:51
Foto

J35a25r47o93s98l58a19v 35M18a64r82n23ý 1752909892696

Co to?

0/0
29.7.2013 19:53

M28a95t88o69u27š 63K29y93n55c43l 2638578196656

Podle mě by byl lepší Václavák - na nádraží je metro, Sherwoodu to stejně nijak nepomůže a na Václaváku by křížení s tratí přes Vodičkovu bylo podle mě efektivnější. A byl by to krok pro Václavák bez aut.

+7/−3
29.7.2013 14:38

T54o91m72á84š 79K65a79p71l98a65n 8203279673573

nějak nechápu, jak se bude křížit ta magistrála (když tedy vynechám ten koncept, že z magistrály bude parkoviště) - tam jak je to na mapě je železniční tunel, tj. zakopat to nepůjde a že by to křížilo tu přecpanou magistrálu po povrchu je ještě větší nonsense. Jinak po té vinohradské teď jezdí jestli se nepletu jediná tramvaj, ostatní jezdí buď paralelně na mírák, nebo k hlavnímu nádraží z druhé strany. Tak si říkám, proč tam vlastně musí nějaká tramvaj jezdit. Ale ono je to asi kvůli tomu odlehčení IP pavlova.

+7/−2
29.7.2013 14:16

M64a68r15t70i96n 15H70e23i38s60l17e60r 4284986522259

Magistrála má světla kvůli chodcům a výjezdu z Vinohradské. Po stejnou dobu může jet tramvaj směrem doprava, to se nepere.

+7/0
29.7.2013 14:20

T54o77m98á97š 38K31a13p15l20a13n 8683559963333

no jestli tam pojede jen jedna tramvaj tak by to mohlo fungovat, jakmile by tam jely dvě, tak by se to štosovalo na tom druhém směru.

0/−3
29.7.2013 14:32
Foto

M59a10r95t70i39n 86Š38u91b60r14t 1945401624225

Ona tam tramvaj přes magistrálu v této podobě už jaksi jezdila. A délka volna na křížení magistrály už dnes je podle větve v délce 30 - 45 sekund za každých 100 sekund. To stačí v pohodě k průjezdu tří až čtyř linek v běžném intervalu, tj. i dvou páteřních.

+9/0
29.7.2013 14:54





Najdete na iDNES.cz