Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Španělský strojvedoucí je ve vazbě, podezírají ho ze zabití z nedbalosti

Strojvedoucího vlaku, který tragicky havaroval ve Španělsku, převezli z nemocnice do vazby. Je vyšetřován pro podezření ze zabití z nedbalosti. V sobotu odpoledne to oznámil španělský ministr vnitra Jorge Fernández Díaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D16a11v21i68d 58P26l42a57c97h23ý 2132496944899

Jsen myslel ze takto blbe zatackou jsou zakončeny jen dalnice v cesku...

0/0
28.7.2013 0:00

J18a22n 34Z17a78m78a93z95a34l 4355635943121

navic jde o to, ze kazda obdobna nehoda je nakonec lidska chyba... Vzdycky za to muze clovek. Tady strojvedouci, tenkrat  v Nemecku, kdyz prasklo to kolo to byl zfusovany navrh a nedbala kontrola a servis vlaku...proste bude udela nekdo primo chybu a zpusobi nehodu, nebo nekdo odflakne kontrolu a nehoda se stane jako technicka porucha...

0/−1
27.7.2013 19:18

T63o12m50á37š 18B75r25a31b11e97c 2668766145516

Vždycky tomu tak opravdu není

0/0
27.7.2013 22:44

J53i61ř87í 11D57a21n17ě68k 9624936

"Španělský strojvedoucí je ve vazbě, podezírají ho ze zabití z nedbalosti"

podle mě je největší trest pro strojvedoucího samotná tragická událost :-/

+1/0
27.7.2013 19:13

V96l10a34d19i75m85í14r 62Š23n78e54k 9564848946731

Můj názor jest, že takhle hazardoval běžně a nikdo ho nezkontroloval!!! Což je chyba dopravce!

0/−3
27.7.2013 18:56

T79o68m21i20k 55D56i13v37í34š41e18k 4330768517

Hm, kdyby jste o tom něco věděl, pravděpodobně budete mít názor úplně jiný... Nestačí věřit zprávám z idnesu.... A facebooku...

+3/0
27.7.2013 21:50

J87a43n 10K18ř53í37ž 6825653485448

............no já nevím.Na začátku jsem se byl drobet na straně toho mašinfíry.

Dneska nevím,nevím.

A idnes(aniž bych se ho zastával),otiskuje zprávy z oficiálních zdrojů.Takže,proč bych neměl věřit?

Ale pokud jsou jiné zdroje,sem s nimi!

0/0
28.7.2013 11:36

J95i45ř52í 97K58r93e67j66č24í31k 2887108964226

Jelikoz se zatim nikde neobjevilo, teda vyjma diskuznich for jako je tohle, ze byl hazader a naopak je vicemen predkladana jeho svedomitost, tak fakt nevim kam chodite pro informace...

0/0
28.7.2013 12:54

J15a89n 69K74ř92í11ž 6525193625738

..................pane,chodím i na jiné serwery-i zahraniční-netřeba abyste ztrácel vzteky nervy.

A propó - kam na informace chodíte vy?

0/0
29.7.2013 10:40

J79i77ř46í 13K57r21e18j40č33í25k 2747128584536

Vzteky ? Nějak jsem si nevšiml. Doteď žádný slušný informační zdroj nepřinesl jinou informaci, než že byl svědomitej a jeden z nejpomalejších, tj. přesný opak toho, co nám tu v diskuzi podsouváte.

0/0
29.7.2013 15:57

J42a66n 73M92a12c87h51a89c30e94k 1276821619892

Porad mi vrta hlavou, jak to ten strojvedouci vlastne delal. Rozumite, trat jezdival jako na zavodech, fajn. Ale copak nikomu neprijde divny, ze je ve stanici o pul hodiny driv? Nebo to pak v nekterych usecich jako stal/jel krokem, aby to vyrovnal? 8-o

+3/−1
27.7.2013 18:28

J63i94ř35í 42K70r72e29j22č89í19k 2547158894646

Jakými myšlenkovými pochody jste vydedukoval, že by měl být někde o půl hodiny dřív ?

+1/−5
27.7.2013 18:39

S83i32m20o55n46a 36B18ě28l17á50k30o21v82á 2580811289293

jednoduchými - pokud jedu dvakrát rychleji, budu v cíli o to dřív ne? ;-D Takže pokud jedu jako prase, buď dojedu mnohem dřív, nebo musím někde na trati jet jako šnek, abych dojela přesně na čas ;-)

+3/−1
27.7.2013 19:16

J95i31ř53í 45K97r82e13j39č38í41k 2517568294876

Śpatná dedukce. Ano, vlak sice jel dvakrát rychleji než v tom místě měl, ale do cíle nedojel, tudíž tam dřív nebyl. Takhle to tak nějak vychází mě. ;-)

+1/−4
27.7.2013 20:07

S21i33m67o67n20a 49B80ě56l53á71k55o53v14á 2310861239473

Ale nebavíme se konkrétně o této jízdě, ale o tom, jak to dělal běžně - protože to podle dostupných zpráv nebyla jeho první rychlá jízda.

+1/−1
27.7.2013 20:30

J93i70ř23í 33K61r53e65j10č28í80k 2267158844606

Kde jste přišla k těm "dostupným zprávám" ? Vždyť je to zjevně nesmysl, dokonce i česká bulvární média píšou o tom, že vždy předpisy dodržoval...

0/0
27.7.2013 20:32

T97o29m39i96k 53D25i48v42í46š72e51k 4580968907

Prej na facebooku... Ale to nyly taky zkreslený zprávy...

0/0
27.7.2013 21:51

J92i61ř26í 25K90r46e80j43č94í35k 2667668664496

Pár citací z článků: "u kolegů platí za zkušeného a svědomitého člověka", "je známý coby rozumný a spolehlivý člověk." „Jsem na limitu, rychleji už jet nemůžu, jinak mi dají pokutu“, "Kdybych jezdil rychleji, přišli by na to"...

Jak z toho chce někdo vydedukovat, že opakovaně porušoval předpisy, to fakt nechápu. :-/

+2/0
27.7.2013 20:48

Z39d32e75n71e92k 72V36r24b16a 8769715743147

Ono stačí někde nabrat spoždění a pak je samozřejmě hrdina, když to jízdou na hranici možností "dožene". A moc nemyslím, že by "závodil" běžně. Nemá k tomu žádný motiv. Já bych řekl, že doháněl spoždění a jel na hranici možností a přitom ignoroval některá rychlostní omezení.  Pak udělal chybu (neuvědomil si, kde přesně je) a bylo to.

0/0
27.7.2013 18:55

S56i96m71o73n63a 62B71ě48l11á64k35o67v13á 2260121929713

právě že se prý na FB chlubil, že rychlost překračuje běžně...

+1/−4
27.7.2013 19:14

K40a86r74e19l 20M70i11š58k84a 2706752852839

No vidíte, jak média vše překrucují a dělají z lidí ovce. Byla tam fotka s rychlostí a vyjádřením, že rychleji už nemůže, protože by překročil stanovenou rychlost.

+5/0
27.7.2013 19:17

T54o49m85á89š 82B71r30a71b14e93c 2278476735966

Tak proč jel najednou tak rychle ( když je tak svědomitý) a ještě měl hned po tragické havárii hlášky o tom, že to po...l :-/

0/0
27.7.2013 22:48

J17i67ř75í 69K42r52e75j89č95í65k 2937848954236

To je prave predmetem vysetrovani jestli to byl omyl, indispozice, zavada...

0/0
28.7.2013 10:34

J88i92ř85í 84K63r56e24j48č76í29k 2547808314676

A na to jste přišla kde ?

0/0
27.7.2013 20:06

J45a68n 36P44š22e62n42i81č24k38a 2330208923582

Ano nekde dokonce uvadeli ze prave mel spozdeni a ze strojvedouci jsou za spozdeni pokutovani.

0/0
27.7.2013 19:21

J83i91ř15í 86K58r41e78j27č18í62k 2907588584406

Možná pokud to zpoždění sám způsobí bezdůvodně pomalou jízdou, nebo nějakým pochybením, ale jinak rozhodně ne.

+1/0
27.7.2013 20:09

H31o87n20z84a 39P31r68i30b80y31l 8626400730635

no me by zajimalo co delal dispecink, kdyz videl ze jim tam jede vlak 190km/h mimo koridor.

0/0
27.7.2013 17:48

H62a74n70a 97K40r55i71v42a94n49k52o49v36a 4151447853630

tam prave zadny dispecink/elektronicka kontrola neexistuje, na teto trase jsou jen obycejne ukazatele rychlosti, jak na silnici. ! 80 kmh.

0/−1
27.7.2013 18:06

H32o94n59z36a 27P47r79i71b88y63l 8206820340275

ale prd, urcite tento vlak ma gps, tim padem ho jak vidi kde se nachazi tak i vedi priblizne jakou rychlosti se riti.

+2/0
27.7.2013 18:24

Z67d24e63n43e91k 92V28r12b68a 8159355483667

Tím bych si nebyl tak jistý. Vlak je určitě moderní, ale železnice jako celek nikoli. Podívejte se k nám. Máme plně automatizované tratě kderé jsou řízeny z dispečinků stovky km daleko (mimochodem dispečer rychlost vlaku, ani přesnou pozici nevidí, je mu totiž vcelku k ničemu - vidí který traťový úsek je obsazen jakým vlakem, ale přesnou pozici nikoliv) a tratě, kde poslední modernizaci udělal pan Hitler. A všechno to jako celek musí fungovat. Mimochodem GPS ve vlaku moc dispečerovi nepomůže. Její přesnost není tak veliká, aby dokázala rozeznat po které koleji vlak jede (u vícekolejných tratí a nádraží) a navíc to je systém který nemá zaručenou spolehlivost. Patří americké vládě a ta jej může kdykoliv vypnout  či znepřesnit (jako se to v minulosti již stalo) - to je ostatně důvod proč se ani v letectví GPS pro primární navigaci nepoužívá. Další problém jsou lidské zdroje. Dispečer řídí provoz zpravidla v nějaké ucelené oblasti ve které má desítky vlaků. Nemá prostředky na to, aby kontroloval jízdu každého vlaku - může maximálně reagovat na situaci, kdy mu sytém řekne bacha - tahle kolej měla být prázdná a teď se tu objevil vlak. Ale dohlížet nepřetržitě na každý vlak ani omylem.

+3/0
27.7.2013 18:44

H44o13n26z33a 43P26r98i67b80y47l 8466240940975

vsechno co jste napsal souhlasi, ale nerikejte mi, ze v tehle moderni dobe, nekde v dispecinku nevyskoci okno na pocitaci, tento vlak opousti koridor a nezpomaluje?

0/0
27.7.2013 19:29

K18a75r44e87l 18M77i80š38k85a 2926222512679

A proč by mělo vyskakovat okno, když vlak opouští řízenou oblast ETCS?

0/0
27.7.2013 19:32

J61i63ř88í 33K86r59e13j76č55í64k 2297938834656

No třeba protože existujou nějaký bezpečnostní předpisy... 

Byť je pravděpodobným viníkem fíra, stejně jde o fatální selhání zabezpečení VRT.

0/0
27.7.2013 20:14

K46a30r76e48l 48M92i84š51k66a 2796962572679

A Vy jejich předpisy znáte?

0/0
27.7.2013 20:25

J38i57ř19í 13K81r75e64j44č77í56k 2597858204276

Už hezkou řádku let existuje cosi jako EN... ;-)

0/0
27.7.2013 20:33

K52a52r56e50l 14M51i41š60k60a 2466542292669

Jenže evropské normy neřeší vše ;-D

0/0
27.7.2013 20:35

J25i94ř83í 91K75r29e31j54č66í51k 2827538384486

Zrovna v drážní dopravě řeší každé uprdnutí...

0/0
27.7.2013 20:39

K86a88r69e90l 37M30i49š41k94a 2256742542269

No to právě zas tolik ne, jinak by neexistovaly další technické specifikace, národní technické požadavky. Navíc třeba v ČR existují TNŽ (např. pro staniční a traťová zabezpečovací zařízení) a ČSN (např. pro přejezdová zabezpečovací zařízení), které nepatří pod EN.

0/0
27.7.2013 20:54

T16o77m21á63š 82V25a59n69č60u85r79a 4408645650608

Četl jsem rozhovor s jedním člověkem, která má na starost bezpečnost železnic u nás. 

A ten říkal, že v daném úseku existuje pouze národní zabezpečovací systém, který je ovšem zjednodušený a vyžaduje součinnost se strojvedoucím. Takže v tomto úseku se projevuje hlavně lidský faktor a ne nějaké zabezpečení.

A jen tak. Omezení rychlosti se vztahuje až za hranici ETCS, tudíž i v době kdy opustí zónu, může jet plnou rychlosti. Brzdí se až za značkou, a to systém nemusí zaznamenat.

0/0
27.7.2013 22:43

K10a69r12e21l 64M63i51š89k68a 2186342782349

Systém to zaznamenat nemusí, protože se dává oprávnění k jízdě až za hranici ETCS. Za touto hranicí ale musí dojít k přepnutí mobilní části buď do národního režimu nebo do režimu nevybavené tratě a s tím i musí dojít k příslušným rychlostním omezením.

0/0
27.7.2013 23:29

P78e18t46r 59V22o52s43i12č68k66a 2920687868101

Ono se tomu strojvedoucímu tak moc nestane. Kolik tam maj za zabití v nedbalosti? To bude končit na 15 letech u více osob. Za 10-12 let je doma....

0/0
27.7.2013 17:31

K19a39r35e71l 68D48l70a91s14k 7195909746260

Tak pro toho kdo je zvykllý sem tam posedět v kriminále je 15 let brnkačka, pro netrénovaného je to likvidační. Ale nechme soudit soud.

+4/0
27.7.2013 17:35

S18i13m39o14n89a 38B89ě52l49á30k27o21v31á 2570411139183

Nebude trvat dlouho a tenhle strojvedoucí spáchá sebevraždu...

0/−1
27.7.2013 16:41

K51a77r63e41l 60D43l45a64s39k 7635379746970

a to mu přejete?, nebo doporučujete?

+2/−1
27.7.2013 17:16

S54i84m95o44n40a 72B63ě76l64á77k44o60v87á 2210241499213

ani jedno, jen si myslím, že to psychicky neunese

+2/−1
27.7.2013 17:21

K17a67r82e61l 41D37l42a64s74k 7665739736350

já si zase myslím, že by se mělo počkat na ukončení vyšetřování.

+1/0
27.7.2013 17:29

H10a25n54a 93K45r31i76v90a84n76k35o53v73a 4421127533480

uboheRv

0/−1
27.7.2013 18:06

P28a94t53r32i95k 54B23u65r27e52š 3402690728975

A co kapitan Scettino?

0/0
27.7.2013 16:34

S88t50a63n61i89s65l52a89v 46P57ř36i39b41y39l 1869988341886

kde jsou styčné body?

0/−1
27.7.2013 16:52

P26e55t70r 30M51a39r55e12č87e75k 1913891179288

Nedbalost a hazard se životy pasažérů?

+1/0
27.7.2013 17:09





Najdete na iDNES.cz