Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce přiznal, že vlak jel dvakrát rychleji. Hlídá ho policie

Jeden ze strojvůdců vlaku, který ve středu vykolejil ve Španělsku, záhy po nehodě připustil, že stroj jel příliš rychle. Údajně až dvakrát více, než v problematické zatáčce stanovuje povolená rychlost. Při nehodě zemřelo nejméně 80 lidí. Soud nařídil uvalit na strojvůdce vazbu. Provozovatel vlaku uvedl, že souprava byla ve vynikajícím technickém stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E74v35a 61Č43e82r49n55á 9744663542287

"Zatáčka Grandeira je však mezi zaměstnanci drah proslulá jako velmi obtížná." Ano, iDNES, je to tak. Tou zatáčkou se mnozí začátečníci opravdu bojí projet. Proto jsou u volantu vždy dva strojvedoucí, oba mají plné ruce práce a pokud průjezd zvládnou, jsou totálně vyčerpaní. To vůbec není nic jednoduchého, jet s kolejovým vozidlem do zatáčky! Jistě, někteří frajeři vedou silácké řeči: "Já bych se zatáčky Grandeira nebál a projel bych ji, klidně i sám a třeba v noci!", ale ve skutečnosti se jim třese hlas i kolena.

0/0
28.7.2013 21:48

V56l90a78s68t35i53m58i27l 51H46a97l15b87i70c83h 8493735206698

Podle videa lokomotivu převrátil vagon za lokomotivou.Samotná lokomotiva by tu zatáčku zřejmě projela.Jelikož rád jezdil rychle,zřejmě to tam již dříve profrčel stopadesátkou a teď ještě trochu přidal.

0/0
27.7.2013 16:24

B53o70h16u36m90í79r 83Š65i43m72e85k 3781500524554

Všiml sis na záznamu nehody?

První z trati letěl článek za tažnou lokotivou a ten pokládal lokomotivu. Co to znamená?

Že až uprostřed zatáčky začal strojvedoucí brzdit, a proto ho měl vagon tendenci předjet.

Ostatně pokud měl do cílové stanice jen 3 km, těžko by to do ní dobrzdil!

Technická závada nebo nepochopitelný čin strojvůce?

:-)

0/0
27.7.2013 14:20

K60a13r28e67l 65M11i88š92k77a 2176752302729

Nebo taky má první vůz trochu jiné parametry, když se podíváte na stavbu jednotky.

0/0
27.7.2013 14:43

M97a98r81e63k 95H11r56a50d63i87l 3882517862252

Je to blbost. U vlaku nebrzdí jen lokomotiva, ale celá souprava, takže nic nikoho nepředjíždí. Vykolejil prý ale jídelní vůz, asi má menší stabilitu a vyšší těžiště.

0/0
28.7.2013 12:25

J54i64ř67í 57G62a42l19a80j30d15a 5544684646777

Parkrat jsem timto typem vlaku jel a byla to parada oproti CD

0/0
26.7.2013 7:09

P38a29v24e58l 20O92d44r72a13z25i53l 6514979207480

Výborně, jsi velký kluk. A jak to souvisí s nehodou?

0/0
26.7.2013 10:57

Z39d78e23n23ě73k 48Z22a48b27a66v40a 1622264786764

no má radost, že přežil. Oba dopravce ;-D

0/0
26.7.2013 15:11

J18a37n 46K77ř22í43ž 6735393415938

.....................vy znáte definitivní zprávu o vyšetření havárie?

Jste první na světě - dejte odkaz.

0/0
25.7.2013 23:50

R79o80m61a52n 13K21r44a97t42o90c36h40v54í89l 6396257796954

Přiznávám, že mi je toho strojvůdce líto.

Udělal bohužel chybu a nehází to na někoho jiného.

+5/−2
25.7.2013 22:47

O91n79d40ř27e93j 36K16u26d14r29n97a 4146657489815

Samozřejmě je to obrovská tragédie i pro něj, určitě nikoho zabít nechtěl ...... To že bude muset žít s tím, že zabil 80 lidí je pro normálního člověka horší než trest smrti .... :-/

+7/0
25.7.2013 23:11

V29á93c66l60a95v 24Š54u94b63r83t 9867503778817

A proč se tedy řítil tak strašně rychle?

+1/−3
25.7.2013 23:17

J55o48s95e63f 76B46r61o62ž61k86a 6344452868167

Španělé jsou teď v moto disciplínách v kurzu a také určitě sleduje Top Gear. Tak chtěl ten oblouk vzít PowerSlide stylem. No a nějak to nevyšlo.

0/0
26.7.2013 8:00

B24o10h37u34m86í58r 35Š95i72m64e82k 3811460834754

Nevyšlo to, protože začal brzdit v půli zatáčky. Viz video z nehody! Ale stejně by to do stanice těžko dobrzdil!

:-)

0/0
27.7.2013 14:23

T43o16m85á37š 43Ž58i80t12n50ý 6881110301651

Normální provozní rychlost na zbytku trati. Prostě se zapomněl a nezpomalil před tou zatáčkou jako obvykle. Blbost, únava... prostě člověk....

Spíš mne překvapuje že takový "supervlak" nemá zabezpečovač, který by v takovém případě zasáhl a spustil brzdy. Btw. pitomé ČD to už na některých tratích zavádějí, a ti je zelezniční skanzen.

0/0
26.7.2013 8:04

P41a78v35e59l 37O48d80r63a56z62i63l 6294569597750

Podle komentářů na yt ten vlak samozřejmě zabezpečovač má, ale ta trať v tom úseku ne.

0/0
26.7.2013 10:56

P40e79t93r 10P76i86v28o80n48k18a 6524576428972

Vy jste nikdy nejel rychleji nez mate te?

+1/0
26.7.2013 9:58

P85a45v84e37l 69O63d92r39a32z54i97l 6124219857530

No, jet na okresce 230 nebo ve městě 120, to se omylem stane málokomu.

0/0
26.7.2013 10:58

V31á18c86l98a15v 70Š70u93b11r52t 9777233978857

Chybu?8-o Zřejmě úmyslně vjel do zatáčky více než 2x překročenou maximální povolenou rychlostí. Když totéž uděláte na silnici, s 90% pravděpodobností vyletíte ze silnice a skončíte někde ve stromě. Jenže tento člověk nejspíš úmyslně riskoval život nejen svůj, ale i stovek lidí!

+1/−5
25.7.2013 23:24

R51o83m90a47n 65K70r26a78t90o86c94h81v11í56l 6486117736744

Tak todle úmyslně určitě nebylo.

+3/−1
25.7.2013 23:32

M26a98r65e57k 37T36u25r50n82o83v90e49c 7935522790706

A víte že možná i jo? Teda ne že by chtěl vykolejit, ale to překročení maximální rychlosti v daném úseku možná ano...

Viz třeba tady: http://www.nytimes.com/2013/07/26/world/europe/train-derails-in-spain.html

0/0
25.7.2013 23:56

R20o38m54a74n 94K16r94a54t86o58c75h77v93í19l 6286267106734

Jako myslíte, že se tam běžně jezdí rychle, jenom to trošku přehnal.?

+1/0
26.7.2013 0:10

M81a64r53e14k 67T11u94r82n15o87v67e33c 7825372520736

No sice je tam ta 80, ale je možné, že tam běžně jezdili o něco rychleji - a to asi vědomě a úmyslně. Ale tentokrát to asi někdo sakra přepísknul...

Jestli jste četl ten článek z New York Times, co jsem odkazoval, tak to vypadá, že strojvedoucí si v rychlé jízdě liboval - prý třeba fotil palubní desku s aktuální rychlostí a dával to na Facebook...

0/0
26.7.2013 9:28

P54a27v69e60l 57O19d14r57a45z20i46l 6764159687830

Na YT se také v komentářich vyskytlo, že ve Španělsku měli lidi ve vlaku strach, jak to s nima házelo, takž eto možná sem tam skutečně trošku voroštujou.

0/0
26.7.2013 10:59
Foto

D64a69v94i69d 62S87e15b70a53s79t21i10a17n 3852638744475

Mě se líbí, jak mají v zahraničí většinu podstatných věcí a obsáhlých informací v jednom článku a ne v 50ti, jako u nás.

+1/0
26.7.2013 9:40

M35a29r63e11k 56T49u25r71n60o95v68e56c 7635282770466

Jo, souhlasím. A tady ještě některé z těch článků tzv. "aktualizují". Asi si myslí, že je bude někdo všechny číst znova hledat, kde tam kterou větičku přidají...

BTW to "ti" za tou padesátkou nemá co dělat. Ale občas to nevědí ani ti novináři. :-) A neberte to prosím nějak zle, jen jako takový drobný tip na vylepšení psaného projevu. :-) Nechci být hned za nějakého "grammar Nazi", ale tohle vídám často a někdy si řeknu, že by trochu osvěty mohlo pomoci...

0/0
26.7.2013 10:09

R13o13m63a87n 67P88o85l48á56č25e80k 1450196950705

To je první varianta. Třeba to tam vlak udržel ve 170 tak zkusím 190, ale to už se neudržel...  Pak je otázka jak moc je automatické řízení vlaku, protože se pak nemusel věnovat řízení a vlak si zrychlil.

A pak samozřejmě technická závada, i když ji firma hned popřela. Ale taky který dopravce hned přizná při nehodě, že nebyl stroj ok...

0/−1
26.7.2013 0:02

Š80t45ě97p51á84n 14K81r17á30l78í96č11e91k 2469234886601

Automaticke rizeni vlaku ;-D pane, od rizeni vlaku je tam strojvudce, ten sedi na zidli a kazdych 20 vterin macka tlacitko - muzete mi rict k cemu by mu tam bylo automaticke rizeni?

0/−1
26.7.2013 8:01

T43o63m13á82š 10Ž85i79t45n43ý 6251540401671

Právě pro tento případ - aby nedovolilo udělat chybu. Řídí fíra, ale když udělá blbost, automatika zasáhne...

+1/0
26.7.2013 8:06

B79o62h63u34m86í20r 64Š76i91m41e30k 3951420184694

A nebyla ta automatika špatně naštelovaná? Vždyť souprava začala brzdit v nejnevhodnější okamžik? Až v zatáčce po získání odstředivé síly!

:-)

0/0
27.7.2013 14:31

M87a92r12t42i36n 29N12e54r91m87u80t 9587287158519

v tomto případě tam byl i elektrický oblouk

0/0
25.7.2013 22:40
Foto

T88o37m75á61š 98J43á47r67a58i 7137336839502

Zaujímalo by ma, či České dráhy vysielajú napríklad svojich zamestnancov alebo niekoho k takýmto neštastiam, aby zistili a dozvedeli sa o príčinách tychto havárii. Lebo sa stala tiež havária u Paríža. Lebo pri haváriach v letectve sa prijímajú celosvetovo nejaké pravidla, tak či to je i železnice?

+1/0
25.7.2013 21:37

K31a82r85e66l 77D19l57a49s22k 7225149476770

Tak příčinou této havárie byla vysoká rychlost, tak myslíte, že by bylo dobré, kdyby si 10 zaměstnanců ČD udělalo výlet a zjistili, že to bylo fakt tou rychlostí?

+8/0
25.7.2013 22:06

M18a70r45e15k 61T46u70r49n52o92v29e79c 7195352490356

Jo jo, až tady budou jezdit 190 km/hod, tak ať si klidně občas zajedou na výlet, ale toho se asi hned tak nedočkáme...

+1/0
25.7.2013 23:55

J53a39n 12K45ř60í32ž 6195123245808

...........ne,nevysílá.

+1/0
25.7.2013 22:24

J18o57s12e75f 25T71r24ö30g35l 8759312526506

Myslím, že dráhy nevysílají nikoho. Nicméně drážní úřad, který vyšetřuje nehody, předává zprávu na vyšší evropský úřad. Zprávy obsahují obvykle doporučení a ta se na pravidelných školeních probírají.

0/0
25.7.2013 23:26

J86a23n 11K78ř88í66ž 6855673825178

Pokud to tomu mašinfírovi přišijou,tak je to na mašli.

0/0
25.7.2013 21:23

P23e68t81r 11N12o27v84o60t43n90ý 5807384220471

a komu by to měl i prisit? moc ohnutym kolejnicim?

0/0
25.7.2013 23:44

J75a76n 56K65ř87í10ž 6735133105878

...........špatně to řadí příspěvky.Tak tedy znova(?).

Vy znáte definitivní výsledky vyšetřování?

Jste první na světě - dejte odkaz.

+1/0
25.7.2013 23:52

P25e31t59r 52N30o44v37o22t34n50ý 5887174420691

vletel 190-200 do 80 oblouku. co chcete resit? to neni vlak z amerického filmu, ktery nejde zastavit a stále zrychluje :-)

0/0
25.7.2013 23:56

J13a49n 24K87ř60í69ž 6575113625138

.........a vy víte proč?Dejte odkaz na závěrečnou zprávu,jinak to považuju za prázdný plkání.

Další debatu považuju za zbytečnou.

+2/0
26.7.2013 0:00

P22e19t30r 78N82o42v19o67t93n85ý 5807674420401

protoze prehlidl navest ocekavej 80? neznal trat? ruplo mu v bedně?

0/0
26.7.2013 0:04

Z97d63e67n13ě70k 58Z67a43b86a54v84a 1592584256484

myslíte patrně traťovou značku - rychlostník, nikoliv návěst. Ta byla patrně, jako by tomu bylo i u nás, na "volno", tedy na plnou traťovou rychlost.

0/0
26.7.2013 15:15

K28a66r29e95l 49M17i35š16k42a 2516172782499

Rychlostní je návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost.

0/0
26.7.2013 19:28

K48a83r39e45l 17M82i88š96k11a 2546392142459

edit: Rychlostník ...

0/0
26.7.2013 19:29

P77e32t75r 93N32o82v92o28t74n28ý 5607704920321

zaverecna zpráva není, takze ji sen nemuzu dat. tak si tipnem, přestal brzdit rychlovlak nebo strojvedoucí neco zanedbal?

0/0
26.7.2013 0:08

J71a56n 34F61i63a78l28a 7944127245489

Je tam přes 10 tunelů, pořád rovinka, za posledním tunelem ostrá levá. Trať je nová, strojvůdce se prostě spletl.

0/0
25.7.2013 21:17

M52a75r35e51k 26S22u88c90h13á39n13e40k 2481286338849

Jak spletl? Na trati jsou značky s omezením rychlosti. Spíš se nevěnoval řízení soupravy.

+2/0
25.7.2013 21:21

J30a73r65o78s73l24a59v 27M49i75k91u75š 4342263

Mně nejde do hlavy, proč taková vysokorychlostní souprava nemá ve výbavě automatický omezovač rychlosti, kde bude naprogramovaný profil trati... Pokud supermoderní rychlásouprava, prošpikovaná elektronikou dovolí strojvůdci v místě kde je 80 jet 190tkou, je něco špatně...

+5/0
25.7.2013 22:44

V82e29r60a 54M79e17n67d76l57i15k70o79v88a 9929682265

ma kontrolu, ale asi nefungovala, to se jeste nevi.

0/0
25.7.2013 22:52





Najdete na iDNES.cz