Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve Španělsku vykolejil vlak, zemřelo nejméně 78 lidí

Při středeční železniční nehodě ve Španělsku zahynulo nejméně 78 lidí a smutná bilance stále narůstá. Dalších 140 osob bylo zraněno. Podle prvních hypotéz nehodu způsobila příliš velká rychlost, kterou souprava rychlovlaku vjela do zatáčky u města Santiago de Compostela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i31ř61í 95L62u32k86á61š58e17k 5430551220573

Aby nedopad jak ten Svycarskej dispečer z řízení let. provozu, jak se srazilo rusky letadlo plny děti :-(

0/0
29.7.2013 8:05

M39a15r33e33k 84S46v80o95b70o28d41a 3813403785

Nojo, španělci...to je samé "maňana maňana" a pak to takhle dopadá:-/

0/−2
25.7.2013 16:38

P59a31v24e93l 60H30o89r64á98k 8681103985792

Jenomže to těmto odborníkům nevysvětlíte. Potřeba zviditelnit se je velká.

0/0
25.7.2013 11:48

P54a10v68e15l 19H97o11r69á75k 8921513965292

Patří za reakci Josefa Drásala v 10 17.

0/0
25.7.2013 11:49
Foto

M92a23r34t89i77n 31K50l56u81m98p84a29r 5616608367484

U takovýchto nehod je nejhorší to, že přijdou v podstatě bez varování a zastihnou cestující zcela nepřipravené, čemuž pak odpovídají následky. Kdyby měli lidé alespoň pár vteřin k dobru, aby se zapřeli o nějakou stěnu ve směru jízdy... A jakmile dojde k porušení integrity vozu, tak je to v podstatě konečná.

0/0
25.7.2013 10:44

P49e33t63r 83V47o10c51í70l58k35a 1714417778887

Technicka poznamka, Alvia nejezdi az 350 jak je napsano v clanku, ale 250.  350 km/h nejezdi ani AVE a to je o tridu vejs.

+1/0
25.7.2013 10:00

B55e31n 51P63a10v96k51a 1737783327771

Aha, to není AVE. A já myslel, že ano.

0/0
25.7.2013 10:08

P39e97t27r 69K30r89a45j49č42a 9361523270432

Pouze technická - na železnici nejsou zatáčky!

+3/−1
25.7.2013 9:47

M45a55r22t82i28n 28H94o77u24b14a 1195390963193

jsou :) ale rika se jim oblouk

+3/−1
25.7.2013 9:48

P96e35t51r 97H59r83a61b68á70k 6520537882150

pán asi někde viděl pravoúhlou zatáčku na kolejích....nebo možná železniční křižovatku...

+1/0
25.7.2013 9:52

P81a95v37e55l 28O78d34r29a64z51i38l 6894609147810

I houby mají své dny...;-)

0/0
25.7.2013 10:29

M60a82r22t59i89n 92H36o52u17b84a 1535670583823

napr. toto je docela popisne http://www.fd.cvut.cz/personal/tyfal/str/predmety/ikod-pr/ikod01.pdf

+1/−1
25.7.2013 9:56

J85o51s39e73f 38D89r95á28s75a63l 2214285841

jak byste napsal: vlak houkal za "zatáčkou" nebo za "obloukem"? jistě, terminus technikus je oblouk, ale zatáčka je hovorový výraz a každý ví, o co se jedná

+1/0
25.7.2013 10:17

J76a69n 10Z69e68l32e56n86k19a 2696406398255

V souvislosti s touto nehodou mě napadá jiná věc. Všimněte si té zdi nad tratí. Tahle zeď je tam nutná z terénních důvodů, zpevňuje odřez, ta nehoda se prostě stala v dost blbém místě a soudil bych, že vagóny se po vykolejení od zdi odrážely a srážely se navzájem.

A teď si představte, že se podobná nehoda stane na síti ČD, někde mezi těmi kilometry těch nesmyslných protihlukových zdí, co lemují naše koridorové tratě. Jak to asi dopadne? Dost podobně, i když se u nás jezdí daleko nižšími rychlostmi. Těmi zdmi budou vykolejené vozy zcela rozpárány. A ještě se do nich ani nedostanou záchranáři, zdi totiž nejdou rozřezat (jak prokázal pokus hasičů v Plané nad lužnicí v roce 2011). Zamyslí se nad tím už konečně někdo?

+8/0
25.7.2013 9:18

P88e68t83r 48H43r34a65b70á81k 6640867602860

Protože dneska lidi nic nevydrží a chtějí mít absolutní klid. Na vzdálenost 100 m od domu chtějí mít kvůli komunikaci protihlukovou stěnu a přitom spousta lidí bydli skoro vedle silnice. Na základě tohoto vzniká spousta takových koridorů, jen aby se vyšlo vstříc všelijakým předpisům a občanským sdružením. Opěrná zed je samozřejmě něco jiného, než protihluková, ale ve výsledku je to dosti podobné, pokud jde o nehodu.

+1/−2
25.7.2013 9:23

J74a91n 64Z64e46l95e78n73k50a 2746466848835

Spíš si myslím, že jde o lobbying stavebních firem a přemrštěhé hygienické předpisy, které jsou papežstější než papež a "evropštější" než EU. Oni prostě zabetonují všechno, a je jim jedno, že proti tomu místní lidé protestují. Proti PHS už se protestovalo mnohokrát, lidé argumentovali tím, že jsou na hluk vlaků zvyklí, že trať tam vede 120 let atd. A i tím, že nový svršek je podstatně méně hlučný než ten původní. Jenomže hygienici řekli ne, "zákon je zákon" a podobné blbosti. takže jsou naštvaní lidé bydlící u tratě, kterým PHS znehodnocují pozemky, cestující ve vlacích, kteří z betonových koryt nevidí ven, záchranáři, kteří se přes zdi nedostanou k obětem nehod. Jediný, kdo chrochtá blahem, jsou nenažrané stavební firmy a úplatní hygienici. Přitom existují daleko lepší, levnější a účinnější řešení, např. pryžové bokovnice na kolejnicích.

+1/0
25.7.2013 12:01

A98l35e35x98a41n69d42r 98K74o17s58t90k24a 5769926289166

Nevidím širší okolí, ale takto bývá ve španělsku řešen nájezd na nádraží. V tom případě to není stěna, ale začátek tunelu. Vlak jede mezi městy třeba 100 km nahoře, pak svah, tunel (5-X km) nádraží, tunel svah a opět trať na povrchu. Představte si hlaváč, ale dole není metro, ale prostě třeba 8 nástupišť na vlak.

0/0
25.7.2013 14:33

P87a44v81e18l 45H81o93r54á14k 8931423455242

Zamyslel. Spočítej pravděpodobnost, že se tam někdo někdy zabije ve vlaku. a porovnej s tím, jak je hlukem ničeno zdraví lidí, co tam třeba spávají šedesát let.

+4/−3
25.7.2013 9:25

P28e19t11r 58H50r66a44b55á65k 6550897532750

je vcelku zajímavé, že spoustě lidem život u kolejí dlouhá leta nevadil

+3/0
25.7.2013 9:28

P27a56v15e54l 80H11o80r31á68k 8571493125902

Vadil nevadil, co mohli dělat. Kdyby sis mohl vybrat, co by sis vybral. Se stěnou nebo bez stěny.

+2/−2
25.7.2013 9:33

P88e53t14r 85H65r48a65b38á92k 6400817222280

Pokud vim, existují protihlukové dveře, okna a další úpravy. Bydlím několik metrů od železničního koridoru, kde není žádná stěna a vlaky mi orpavdu nevadí. Ono je to dosi o tom pohodlí a rozmazlenosti lidí. Proto si staví lidi domečky u lesa, aby měli absolutní klid a soukromí. V industriální době, kdy žádné normy nebyly, to museli být asi všichni na květák, že?

+5/−1
25.7.2013 9:37

M52a61r71t42i77n 36H27o91u16b76a 1975970493613

ano, v te dobe byly dopady na zdravi lidi extremni,

proto take hygienicke normy byly zavedeny.

+1/−2
25.7.2013 9:41

P44e42t95r 49H52r18a48b75á54k 6110617682340

Pokud by v té době existovalo zdravotnictví, jako dnes, asi by v tom takový rozdíl nebyl. Až vyjde hygienická normá, že máte chodit po chodníku po špičkách, jistě to uvítáte, že?

+2/0
25.7.2013 9:44

M15a19r88t63i74n 71H67o81u37b69a 1965250713743

proc bych mel neco takoveho vitat.

zda se, ze blizkost zeleznice na tebe ma silny negativni vliv, predevsim na mysl

+2/−2
25.7.2013 9:48

P72e96t47r 36H87r66a97b14á92k 6590437422680

Přesně tak, tím že mi něco takového nevadí, jsem vyšinutý a tím, že Vám vadí jakýkoliv hluk, jste Vy normální. Přesně tak to je a děkuji za diagnózu.;-)

+2/0
25.7.2013 9:54

M20a14r85e26k 40T26u67r92n86o95v87e43c 7325772920626

No nechci se Vám pánové míchat do debaty, ale stejně mi to nedá. :-)  Fakt miluju lidi, kteří argumentují tím, že "mě to nevadí, tak to nemá co vadit nikomu jinému".

Uvědomte si sakra, že lidé nejsou stejní... Ano, najdou se i tací, kterým by třeba nevadilo, že mají hned pod oknem zahrádku nějaké restaurace - ale zároveň je dost takových, kterým to vadit bude. Některým lidem nevadí cigaretový kouř (kuřáci?), některým vadí velmi (představte si třeba nějakého astmatika, někoho s CHOPN nebo s cystickou fibrózou).

Budete stejně argumentovat, že bezlepková dieta je jen rozmařilost? Vám přeci lepek nevadí, tak co má co vadit někomu jinému? :-)

+2/0
25.7.2013 12:21

A15l36e52n37a 46N72o12s57k63o34v79á 7667163155949

osobne bydlim nad vytizenou tramvajovou krizovatkou (prirovnani trochu kulha, ale aspon vim, jak vypada hlukova zatez), a predstava, ze bydlim pobliz zeleznicniho koridoru je naprosto desiva, (vede 200m od domu :)) i ta krizovatka je desiva, a i kdyz jsem si to dlouho nepriznavala, tak dopad na zdravi to ma, velice pozvolny, ale o to zakernejsi... takze jakekoli opatreni snizujici hladinu hluku je vitano (jsou tu protihlukova okna apod. ale ani ta nefunguji 100%, mozna tak 40%, a v lete si proste neotevrete okno, jaky je venku kraval, opravdu lahoda..)

+2/0
25.7.2013 10:08

P13a41v38e97l 70O33d82r80a83z54i17l 6794199507480

Hlavně je možné udělat křížení tak, aby to žádný rachot nepůsobilo. Jenže je to dražší a méně to vydrží.

0/0
25.7.2013 10:33

J53a43n 29Z20e39l54e17n89k41a 2736406828675

Možná byste se divila, ale moderní železniční koridor je proti tramvajové trati podstatně tišší. On je rozdíl, když po nových kolejích s pružnými upevňovadly projede jednou za půl hodiny rychlý vlak, a mezi tramvajovou křižovatkou, jejíž koleje a výhybky byly namontovány např. na betonovou desku, která výborně přenáší hluk a vibrace. A to tam ta tramvaj přejede co 2 minuty.

Dnes se již umí taková TRAM trať včetně křížení udělat tak, že hluk je opravdu minimální. Žádné BKV panely atd. Trať z klasických kolejnic a na pražcích se uloží do tzv. protihlukové vany, což je koryto vyplněné štěrkovým ložem, pod nějž se dávají antivibrační pryžové rohože, koleje jsou svařované a kolejnice opatřené pryžovými bokovnicemi tlumícími hluk. Výhybky jsou dělány s pružnými jazyky, takže se nevytlouká čep jazyků a jízda je daleko plynulejší a tišší. Takže zbývá jen ten poněkud vyšší hluk při přejíždění srdcovek výhybek a křížení, ale i ten to dokáže podstaně utlumit. A nejsou potřeba žádné zdi a podobné nesmysly.

0/0
25.7.2013 12:11

P75a91v86e35l 79O89d91r40a90z48i93l 6914809527710

Je zajímavé, že ti, který se to týká, tak obvykle proti PHS protestují. Navíc se nedávno zjistilo, že cca metrová stěna, která stíní kravál od podvozku, má stejnou účinnost, jako ty čtyřmetrové. Takže zbytečně vyhozené peníze.

0/0
25.7.2013 10:31

Š52á90r65k32a 47S23o84u35k33u85p94o65v58á 5344481660950

Nezamyslel!

Zdraví jednoho člověka se nemůže ochraňovat tak, že se tím ohrozí zdraví druhého. Navíc se stavějí i nové domy poblíž silnic a železničních tratí a pak tam chtějí protihlukové stěny.Rv

+5/0
25.7.2013 9:31

M91a98r22t17i62n 29H53o38u59b55a 1235520803253

ale toto neni pravda, bud nevis, o cem pises, nebo zamerne lzes

nove domy se staveji tam, kde je to mozne tj. kde je uzemnim rozhodnutim dano, ze se muze stavet. a pokud to vyzaduje nejake stavebni upravy.

protihlukove steny se staveji tam, kde se rekontruuje silnice nebo trat, protoze se musi splnit soucasne normy pro kolaudaci

0/−3
25.7.2013 9:44

J47a72n 64H27o87r82a 6747601296

Pravdou je,že se nové domy u železničních tratí staví(asi to uzemní rozhodnutí dotčených obcí umožňuje) tudíž to co píše pí.Soukupová je leckde pravdou a měl byste vážit svá slova než někoho obviníte ze lži.Rv

+4/0
25.7.2013 9:56

M62a16r61t11i92n 94H36o81u66b10a 1375940883523

neni pravda, ze by si nekdo posatvil novy dum u zeleznice a pak mu SZDC nebo obec postavily protihlukovou stenu.

0/−1
25.7.2013 10:10

J58a44n 38H45o77r18a 6627391216

ale ano i to se stává....

+1/0
25.7.2013 10:22

M80a15r78t27i84n 69H30o77u23b26a 1485910543553

pokud obec nejake uzmi oznaci jako pro bysledni, tak si to pripravi, je to na jejich rozhodnuti, ale nefinancuje to szdc

0/−1
25.7.2013 10:26

P67e51t45r 64H28r41a85b79á86k 6520837212680

Nemáte o tom bohužel vůbec anung. Najdou se případy takové i makové a logiku nenajdete. Stavební úřady se liší a pravidla taky. Navíc normy nejsou závazné.

+3/0
25.7.2013 10:02

Š53á53r38k82a 20S10o75u49k30u87p25o19v95á 5954781590800

To nějak vylučuje to, co píšu? Stačí se rozhlédnout kolem třeba při jízdě autem.

(Nakonec Plzeňáci si postavili řasy obytných domů v záplavové oblasti, kde to bylo v r. 2002 zaplaveno všechno. Je to sice z jiného soudku, píšu to pro příklad, jak se u nás mohou dělat územní rozhodnutí.)

+2/0
25.7.2013 10:02

Z71d14e66n89ě81k 77D35i72v97i20š 9797932342916

Prosím vás, kdo předpokládá, že vlak pojede dvojnásobnou povolenou rychlostí. Osobně bych to přičetl nějaké chvilkové indispozici fíry. Nechce se mi věřit, že by byl tak nepozorný.

0/0
25.7.2013 9:34

Š73á10r57k61a 34S68o86u64k80u53p78o27v31á 5564481190440

Už psali v novinách, že budou stavět protihlukové zdi značně nižší.

Nechápu tu původní logiku, že nikoho nenapadlo, jak při nehodě se dostane k trati záchranka.

0/0
25.7.2013 9:26

P88e11t37r 70T21y17č11k62a 6715602579462

Tak to by určitě nikoho nenapadlo a ty jsi první. S tím se samozřejmě při stavbě počítá a dělají se tam dveře.

0/0
25.7.2013 9:41

P11e64t69r 35H62r33a44b94á48k 6260347212830

Jaké bylo překvapení, když při jedné nehodě byly ty dveře zamčené.

+1/0
25.7.2013 9:45

Š48á84r45k12a 59S14o26u58k11u44p15o33v63á 5124881490590

Když už si tykáme - nech si své rejpání do hospody. ;-D Zodpovědně se to totiž teprve začíná řešit, zeptej se na záchránkách.

0/0
25.7.2013 9:51

M70a96r36t17i43n 52H24o57u94b93a 1255730483493

ale ona ma pravdu, to se realne resilo

praxe ukazala, ze dvere nemusi byt vzdy dostacujici a jsou silne omezujici pri pripadnych evakuacich, zachrannych  i naslendych pracich na likvidaci nehody

0/0
25.7.2013 9:53

J83o12s59e36f 68D26r26á68s11a52l 2304515621

dveře, přes který se nevytočí s nosítkama

+1/0
25.7.2013 10:20

M35a30r38t68i41n 16H97o66u62b23a 1575400503923

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_v_%C3%9Ast%C3%AD_nad_Labem

0/0
25.7.2013 9:29

J87o12s19e31f 43D37r94á65s49a60l 2524615801

on je trochu rozdíl taras držící svah a volně stojící zeď....takovou by ten vlak projel jak nůž máslem

0/0
25.7.2013 10:21

P43a53v38e35l 63O22d10r60a31z73i65l 6554419427500

Rozřezat nejdou, ale vlak si s nimi poradí raz dva. Ta zeď by neudržela ani MUVku.

0/0
25.7.2013 10:32

P27e48t45r 78H37r74a33b80á97k 6430987182350

Na záběrech je až příšerné vidět ty spousty mrtvých. Mezi tim se producírují kravaťáci nejspíše z vlády či odkud a pletou se záchranářům v cestě, všude kolems tovky čumilů, kteří se nedokážou anbažit velkým neštěstím a samozřejmě ohromná tlupa novinářů. Dokážeme solidně ovládat přírodu, ale ono se to vždy vrátí z jiného směru.

+1/−1
25.7.2013 9:13

P40a64v88e17l 88H54o27r32á19k 8841323755382

Ale no tak, sami tady o tom čteme a přitom se nás to vůbec netýká. Proč asi?

0/0
25.7.2013 9:26





Najdete na iDNES.cz