Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové na stopě havárie antonova: posádka natankovala obyčejný benzin

Ruští vyšetřovatelé zřejmě zjistili, co loni v červnu způsobilo havárii letounu antonov na Uralu. Místo leteckého paliva někdo do nádrže natankoval upravený benzin, který se používá v autech. Při havárii zahynulo třináct lidí, trosky stroje se podařilo objevit až letos v květnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K13a89r88e25l 84P12a45n73c97e93r 7441200338264

Dokonce muze letet dozadu (nechat se unaset) kdyz je protivitr vice nez 45km/h, tak nas utesoval pilot, kdyz jsme nastupovali.

0/0
25.7.2013 2:39

J95a52n 13P27i17v23a65r91n61í95k 1508323403781

Já si myslel, že malá Abdikaci může lítat na naftu, petrolej (lampy) nebo technickej benzín.

+1/0
24.7.2013 16:36

A32l71e61x20a53n85d25r 87K32o48s63t91k18a 5159986369396

Samozřejmě že může, je to vojenské letadlo. Stejně tak jako třeba do vejtřasky stačí nalít jakoukoliv kapalnou hořlavinu a ona pojede. Jen by u té anduly trvalo chvilinku déle zahřát motor, ale jakmile jednou vzlétne, tak je to v pohodě.

+1/−1
24.7.2013 17:07

L15u45d10ě14k 23K83r97a96t59o96c20h38v91í74l 9615704651504

Blbost, pokud do PV3S (motor Tatra 913) nalejete cokoliv jiného než naftu nebo letecký petrolej, buď nenastartujete nebo zadřete vsřikovací čerpadlo. Příkladem vícepalivového motoru je např. T930-17 ( v Tatře T813), který dokáže pracovat na naftu, letecký petrolej a na směsi benzín-olej a benzín-nafta.

0/0
25.7.2013 9:41

A35l42e33x65a47n11d17r 29K63o62s24t15k60a 5929346659446

Nevím, ale hodně se mi to nezdá. Andula je původním posláním vojenské letadlo. Navíc ideální pro pozorování a podobně, starty a přistání na nezpevněných letištních plochách. Tam se zcela automaticky očekávají drastické podmínky, že palivo může stát pod lesem třeba rok, než se použije (a tudíž v něm (i v zavřeném kanystru) může být trochu vody, nebo třeba také chcíplá myš..) a tudíž opraqvdu není citlivá na kvalitu paliva. Respektive s trochu omezeným výkonem by to mělo být schopné skousnout cokoliv, co chytne od jiskry svíčky. Benzín, letecký benzín, vodku.. Patrně by to letělo i na hadici od plynové bomby zastrčenou do sání. (Jako se po 1989 samo domo předělávaly š120 na LPG.. Do karburátoru se nalila decka benzínu, nastartovalo se a spolujezdec vzadu postil plyn.)

0/−1
24.7.2013 16:07

L86u40d74ě19k 87K62r22a92t87o15c59h39v73í12l 9315514631724

Zřejmě toho o motorech moc nevíte. Motor Švecov AŠ-62IR je konstruhován na letecký benzín B-91/115. V Rusku můžete dostat i nejlevnější benzíny B-76 a B-80. Pokud tam nalili tohle svinstvo, tak odstartovali a chvíli letěli na původní letecký v palivovém potrubí a až došlo k nasátí nízkooktanového, tak to dopadlo, jak to dopadlo. A i když má Andula minimálku okolo 65 km/h, tak v hustém lese prostě nepřistanete.

0/0
26.7.2013 9:55

A15n48t96o97n95í93n 30K44o81l54á45ř 7268135367392

Letadlo vzlétlo v červnu, našli až v dubnu, nikdo nevěděl kam letělo.

Tak to se může stát jen v Rusku. A já si myslel, že mají radary apod.

+7/−1
24.7.2013 14:18

P74a40v90e41l 47H78o20l72e59k 1953562880

A našli ho lovci ...

+1/0
24.7.2013 15:35

J89a60n 92N62o96v29á40k 1604953889419

patracka stala devet mega, nic nenasli a pak to najdou lovci 8! km od mista vzletu?! to hledali po hospodach nebo co?

+10/−1
24.7.2013 13:38

I77g24o66r 28P40l48a51n87d56e13r 9437364896600

rusko je iny svet ako ten normalny...ja sa necudujem...

0/0
24.7.2013 15:41

J31a34n 25J93a75n47e11č48e14k 9390823880906

Smůla, tenhle stroj umí při správném natočení proti větru přistávat skoro jako Harrier :-P

+4/−1
24.7.2013 13:32

L48u95d71ě74k 42K84r98a22t26o79c59h79v33í17l 9185104841554

Podle fotek na NEWSru.com spadli do lesa.

0/0
24.7.2013 13:41

A33l12e11x75a93n24d65r 30K50o39s38t20k36a 5449516569136

Také (nejen proto) jí používají snad všichni parašutisté v ČR.

0/0
24.7.2013 16:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.