Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemanův průplav obce odmítají. V referendech by nejspíš neuspěl

Jestli se prezidentu Miloši Zemanovi podaří nastartovat stavbu průplavu Dunaj - Odra - Labe, nebudou proti jen ekologičtí aktivisté. Myšlenku vzkřísit plány této monstrózní stavby odmítá i většina obcí v Pardubickém kraji, kudy má kanál vést.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T79o49m11a61s 17N41o92v93o82t35n39y 3741376198309

Je to totální nesmysl v dnešní době, ekonomicky nereálný, který v případě výstavby napáchá nevratné škody. Ať si Zeman plácá v alkoholovém deliriu co chce, tak zaměstnanost ukrajinců podporovat nemusíme, protože nikdo jiný by tam stejně nemakal.

+1/0
19.7.2013 9:42

Z42d88e22n10e78k 68Š94i64t77i47n80a 2453158670145

Mě by zajímalo, zda-li je vypracována Studie provedltelnosti tzv. fiesibility study a co naznačuje. A to zejma cenu a přínos díla. Všechno kolem jsou jen kecy a spekulace.

+5/0
18.7.2013 19:43

T12o14m39á64š 36K12o28l34a12ř18í47k 9525598691121

Ano, oficiálně by měla být studie proveditelnosti, zpracovávaná pod dohledem EU, hotová do konce letošního roku - viz. reportáž: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/220809-nova-sance-pro-kanal-dunaj-odra-labe-penize-z-bruselu/

Poslední oficiální studie, která doporučila dále chránit trasu pro výstavbu D-O-L a byla zpracovaná pro českou vládu je ke shlédnutí tady: http://www.d-o-l.cz/index.php/cs/kestazeni/category/5-

0/0
19.7.2013 8:53

R40o48m23a17n 17G

Uživatel požádal o vymazání
+3/−1
18.7.2013 18:42

T59o57m95á26š 20H54a45t82a68n 3599563889250

No teda nevím, ale když slyším řeči o ekonomickém přínosu tak se musím smát. Já jsem z Mělníka a tam je v přístavu dost velké překladiště, kde se překládá zboži z vlaků na kamiony a naopak, ale přesto, že je v přístavu, tak podíl lodní dopravy se na překládce limitně blíží nule.

+1/0
18.7.2013 18:19

J31a36r70o97s54l93a52v 23J64o20n90á41š 4268454942755

Ona je to hodně otázka dopravní a finanční politiky státu. Myslím, že by stačilo kamionovou dopravu finančně víc zatížit a preferovat kontejnerou dopravu po řekách. Hned by se ušetřily milardy z oprav silniční sítě.

+2/−1
18.7.2013 20:25

P17a42v32e96l 59M54o54r17a22v53e81c 3662449642518

Nebude to tím že do Německa se nedá pořádně doplout? Chybí jezy na Labi apod.

0/0
18.7.2013 20:47

T60o57m36á37š 43H40a41t92a29n 3649923939470

To je jak Popelec Hadimrška...a povyšuju Třebovou na přístav.

+3/0
18.7.2013 18:15

T14o84m93á19š 49K17o61l27a34ř91í64k 9765818621841

Pro ty co se chtějí dozvědět o projektu D-O-L více, projít se po největší mapě vodních cest v ČR a podívat se na modely lodí, které by měly vodní cestu využívat doporučuji navštívit putovní výstavu o vodním koridoru Dunaj-Odra-Labe, která je nyní k vidění do 25. srpna v Jindřišské věži v Praze  R^ 

http://www.d-o-l.cz/index.php/cs/novinky/1-latest-news/153-dolvez

+2/−1
18.7.2013 15:27

T10o21m85á77š 98K67o40l82a88ř17í61k 9445748481121

Koukám, že na tenhle projekt většina lidí kouká jenom na dopravní projekt tak jako na silnice/dálnice a železnice, které jsou jednoúčelovými dopravními liniovými stavbami. Oproti nim, ale vodní koridor D-O-L má sloužit také (aktivně) pro protipovodňovou ochranu, zásobování vodou přečerpáváním z Dunaje, rspektive z pomocných nádrží, v době sucha, vyrábět elektřinu ve vodních elektrárnách, přispívat k rozvoji rekreace apod., těch funkcí je mnoho, škoda jen že o nich novináři nepíšou... :-/

Více o všech možnostech vodního koridoru D-O-L je tady: http://www.d-o-l.cz/index.php/cs/prinosydol

+3/−2
18.7.2013 15:36

O42l66d59ř16i13c37h 58Ř72e26z37n13í34k 7355652714608

tak rybářský rybník se dá postavit i za míň   ;-D

+1/−1
18.7.2013 15:43

M60a77r56t91i17n 77K24y94p78r 2722115154114

Protipovodňová ochrana je diskutabilní, lepší by bylo klikaté koryto a lužní lesy s vysokou absorbční schopností kombinované s poldry na horních tocích. Zásobování vodou a výroba elektřiny jsou protichůdné záležitosti - buď budeme pumpovat vodu z Dunaje a elektřinu spotřebovávat nebo budeme vodu pouštět dolů do Dunaje a elektřinu vyrábět. Fungovalo by to maximálně jako zbytečně drahá přečerpávací elektrárna. Ochrana před suchem - opět lužní lesy by byly vhodnějším řešením pro zachycení vyšších stavů na jaře a udržování hladiny spodní vody než kanál.

+6/0
18.7.2013 15:48

T87o71m85á78š 31K59o97l26a74ř58í56k 9515478691501

Obecně nejsem moc příznivce internetových diskusí, protože na každý argument se najde protiargument, takže to je vlastně zbytečné mrhání času. Chtěl jsem ale poskytnout pár odkazů na informace, které se veřejnosti nepředkládají. Obvykle se píše o nějakém lodním kanálu, proti kterému protestují ekologové. No a ostatní aspekty, které jsem popsal výše zůstávají veřejnosti utajeny.

Prostě když se tu porovnává, že jde udělat jedno řešení takové a jiné makové, tak v tomto projektu je mnoho dalších možností než jen ta lodní doprava, více se o tom rozepisovat nemusím, vše je popsáno na těch webových stránkách www.d-o-l.cz  ;-)

+3/−2
18.7.2013 15:55

T94o43m14a27s 27N55o10v65o28t55n93y 3631516638379

Ano, v diskuzi se může diskutovat, proto je nemají lidé, kteří prosazují nesmysly rádi, protože na své propagační webovky si napíšou jakékoliv blafy aby to vypadalo dobře. Nejsem žádná ekolog nebo aktivista, naopak podporuju veškeré zlepšení a výstavbu dopravní infrastruktury, ale proti kanálu protestuji taky protože je to ekonomický nesmysl, totální.

0/0
19.7.2013 9:46

J39a36r53o70s37l65a26v 55J14o16n72á43š 4848284982505

Já zase považuji za ekonomický nesmysl nechat naše silnice nižších tříd devastovat těžkými kamiony. Vždyť třeba okresní silnice byly projektovány na koňské povozy. Dnes jsou jejich krajnice rozvalené a asfaltový povrch potrhaný. Často je o strach po nich jet i s osobním autem.

0/0
19.7.2013 14:14

J68a18r73o98s45l68a82v 87J55o87n15á67š 4328374942555

Ještě doplním, že z ekonomického hlediska je asi výhodnější kontejnerová přeprava s maximálním využitím vodní a železniční dopravy. A to navzdory vysokým počátečním nákladům na vybudování vodních cest.

0/0
19.7.2013 14:16

J61o47s28e29f 96B76r41o84ž78k87a 6104212538217

Stále omílaná myšlenka. Ještě tak donutit majitele pozemků a lesů aby přistoupili na to, že jim bude voda zaplavovat jejich majetek.

0/0
19.7.2013 9:59

M24a46r28t14i34n 54K77y64p90r 2702535654254

Milý Kolaříku přestaň minusovat a argumentuj. A k tomu není potřeba navštěvovat výstavu, stačí si přečíst uvedené internetové stránky. A mimochodem jak vysvětlíš pád přepravy na RMD z 9 milionů tun v roce 2000 na 5 milionů loni. Pouze krizí? Jak vysvětlíš tu závratnou přepravu průměrně jednoho kontejneru denně tamtéž? Bude to na DOL lepší? Provezeme tam aspoň dva kontejnery?;-D

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Main-Donau-Kanal_Transportmengen_001.svg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Main-Donau-Kanal_Container_001.svg

+3/−1
18.7.2013 15:40

M48a59r57t32i75n 20K27y80p47r 2102795524914

Dálnice se zaplatí. Výběr daní spojených přímo se silniční dopravou, tedy spotřební daně z paliv, silniční daně, dálničních známek a mýta (tedy i bez DPH z toho všeho placené) převyšují náklady státu na údržbu a investice do silniční infrastruktury. Pro příklad - jen běžný provozovatel osobního auta pro vlastní potřebu zaplatí státu kolem jedné koruny z každého kilometru jen na spotřební dani a dálniční známce. Počítejte 10 000 kilometrů ročně, 4,5 milionů registrovaných osobních aut a máte výnos 45 miliard jen z osobních aut (bez přínosu DPH, což je dalších skoro 20 miliard).

+3/−2
18.7.2013 15:09

M75a88r30t57i67n 71K43y43p72r 2672495274124

Kam to zas skočilo, to byla reakce na pana Plachého a jeho tvrzení, že dálnice se taky nezaplatí.

0/0
18.7.2013 15:10

M50i76c96h56a57l 75P41o60n92o34c30n64ý 2334115361

A bude tam pak plavat luxusni botel Zemák?

+1/−1
18.7.2013 14:47

J39a76n 46H48l61e41d77í88k 4449422128812

pane Zemane, místo průplavu, který nikdo nechce, vám ke zviditelnění nabízím zcela zdarma nápad, postavte naftařskou věž na Letné, na bývalém místě nádherného sousoší Jósipa Stalina.

+1/−2
18.7.2013 14:13

O31l80d75ř90i18c14h 73Ř68e49z83n89í52k 7135212414828

popřípadě obří skleněnou lahev slivovice s kohoutky pro přátele ;-D ;-D ;-D

+1/−2
18.7.2013 14:15

P63a98v91e44l 69P16r14a95z31a11k 3658691712

Já ale nechci být jeho přítel...

0/0
18.7.2013 14:30

O87l62d23ř54i93c19h 78Ř26e43z22n60í59k 7415862554868

tak to musíte do obchodu ;-D

0/0
18.7.2013 15:18

R93o44m49a10n 93S35i45l49n67ý 3217242769791

Tohle je jedna velká ptákovina, která se naštěstí díky obrovské nákladnosti nebude realizovat.

+5/−2
18.7.2013 14:10

O69l16d48ř14i95c61h 31Ř75e96z19n11í61k 7655292854418

ale bude a všichni budou cálovat ;-D ;-D ;-D

+1/0
18.7.2013 14:19

M84i38c29h57a19l 36P65o25n68o77c62n27ý 2734855811

Ou jé!

0/0
18.7.2013 14:48

J93a11r46o73m15í21r 55K44r35á33l 4200959354489

Buďte klidný - nebude.  U hradecké dálnice stačila jedna tvrdohlavá ženská a tady jsou proti skoro všichni.

0/0
19.7.2013 8:09

P47e37t15r 58N17ě82m82e94c 4285692422507

Ekonomicky nesmysl.

+4/−1
18.7.2013 14:04

R32a44d28i97m 14P12o21l36á16š59e29k 9556803309389

To nikdo neví předem, jestli to nesmysl je nebo není.

Pokud se taková věc postaví, a hned první rok naplno využívá, tak to bylo postaveno pozdě, mělo to být už dříve.

Pokud se to postaví a 20 let to je ztrátové, než si na to lidi a firmy zvyknou a začnou to využívat, tak to má pořád ještě čas minimálně 100 let z přínosu splatit náklady na stavbu.

Pokud se to postaví a 100 let se to bude málo využívat, tak to bylo postaveno moc brzo.

Vedle ekonomického přínosu je potom, pokud se to postaví dobře , ekologický přínos. Přibude volná vodní plocha, která na kilometry daleko od kanálu bude odparem zvyšovat vzdušnou vlhkost a tím snižovat prašnost ovzduší. Která začíná být pro lidská osídlení v Evropě pomalu limitující, viz třeba  Ostravsko.

+2/−3
18.7.2013 14:15

O92l93d33ř97i40c40h 76Ř31e49z56n67í65k 7125982984818

tohle se nikdy, nikdy, nikdy ekonomicky nevrátí, jen se natom nekapsuje zeman a ta jeho zlodějská banda ;-D ;-D ;-D

+2/−1
18.7.2013 14:21

R75a41d64i88m 20P26o36l29á17š84e97k 9416873189599

Představuji si, že takhle nějak se diskutovalo o železnicích v době, kdy soukromí stavitelé železnic jejich stavbu přestávali zvládat a ty stavby nakonec musel převzít stát.

průplav je, co se týká životnosti a využití,  ještě na několikrát delší časové období než železnice.

+2/−1
18.7.2013 14:28

M76a86r53t88i10n 93K71y12p19r 2542235784514

V Rakouské monarchii byla rozhodující část železniční sítě postavena soukromými investory. Naopak v roce 1855 přestal zvládat výstavbu stát a musel své dosud postavené státní železnice privatizovat. Stát se následně angažoval ve výstavbě lokálek, což byly často dost diskutabilní investice, realizované jen jako zviditelnění místní samosprávy která přece vydupala v Praze pro obec dráhu (jako by to bylo dneska, jen dráhu nahradil třeba akvapark).

+3/0
18.7.2013 14:36

O45l46d18ř37i17c76h 52Ř24e26z40n28í76k 7675142904548

lokálky si platili obce a soukromníci, neboť natom závisela jejich budoucí prosperita

0/0
18.7.2013 15:24

M41a45r42t40i96n 90K77y58p19r 2972875144394

To by nikdy nezaplatili. Minimálně byl vždy úvěr na stavbu kryt garancí Zemského výboru Království Českého a to většinou až do 100% výše úvěru, protže jinak by jim na něco takového žádná banka nepůjčila. Tedy když stavebník nezvládal platit, tak platil stát. Navíc kromě bankovních garancí byly často poskytovány prostředky i přímo. Celkem bylo s garancí státu postaveno přes 1000 kilometrů lokálek (někde u Rokytnice v Orlických Horách byla pamětní tabule tisícího garantovaného kilometru a nějaký píp ji předloni ukradl do šrotu - byla z bronzu).

+1/0
18.7.2013 15:33

O54l43d96ř46i84c83h 70Ř75e70z34n20í65k 7445602564358

Italové zase tak drahý nebyli ;-D

0/0
18.7.2013 15:48

O22l42d89ř80i56c77h 19Ř79e48z53n54í67k 7595272184888

železnice zkrátila cestování o 80% času, z Vídně doPrahy se jelo den a nikoliv tři až čtyři dni, nicméně s rozvojem osobním dopravy, která opět zkrátila cestování, taky ztratila leccos ze svého glancu ;-D chcete mi snad tvrdit, že cestování zrychlí a zlevní provoz? Vstupní náklady na tenhle kanál jsou tak vysoké, že by se za to dala postavit nová železnice a dalších 50 let tam převážet cokoliv zdarma ;-D

+2/0
18.7.2013 15:17

T47o83m70a95s 30N39o82v30o29t78n69y 3211326738619

Jste si ovšem nějak nevšiml, že tohle je krok zpět, ne dopředu. Není co vozit ani po železnici, většina věcí jde po silnici, protože je to prostě výhodnější a násobně rychlejší než nějaká loď.

0/0
19.7.2013 9:49
Foto

K39a31r32e96l 65P96l33a81c75h34ý 6276976404389

Prepravci by platili myto ne? Dalnice se take nezaplafi.

+1/0
18.7.2013 14:52

O13l26d53ř25i30c28h 60Ř88e59z15n82í59k 7695602774178

kdyby se tam mělo platit adekvátní mýto, tak to budenejdražší rybářský kanál n a světě  ;-D

+2/−1
18.7.2013 15:20
Foto

K96a56r73e90l 24P45l37a30c51h91ý 6236126934709

V tom pripade je dalnice nejdrazsi cesta na . Kolik musi jet navesu a kolik daji za naftu/myto/olej/pneu/etc, aby prepraavili třeba 10 kontejneru z Polska do Rakouska? A pak take jedou zpet. Lodi by to poslali a myto by platila lod, co by se prevazenim zivila. Podle me by byly naklady pro odesilatele polovicni.

0/0
18.7.2013 16:06

R12a41d51o90s26l61a26v 94K11l55a11u49d71a 5264238164362

Jak dlouho by to z Polska do Rakouska plulo?

0/0
18.7.2013 16:20
Foto

L72a14d68i37s69l33a49v 23K66r88a32t73o38c14h58v93í87l 6124502188784

Já si myslím, že tak dva tři dny, což je třeba v případě uhlí (ale v mnoha věcech) zcela nepodstatné.

0/0
19.7.2013 0:45

T44o25m89a12s 54N28o88v74o73t20n16y 3451646508969

Tak to myslíte špatně, když je 10 kamionů tak drahých, proč to neveze 1 vlak? Protože se to nevyplatí a u nesmyslu kanál D-O-L to bude ještě horší.

0/0
19.7.2013 9:52

M35a43r41t17i12n 76K58y72p92r 2312725504524

Bohužel stav dopravy na kanálu Rýn - Mohan - Dunaj (což je svým směrováním jediný s DOL srovnatelný kanál v Evropě) ukazuje, že to nesmysl je. Tam si ani za dvacet let nějak nezvykli a od špičkového roku 2000 přeprava klesla téměř na 60%. A nebylo to jen krizí, přeprava na kanále průměrně klesala i během boomu v letech 2000 až 2007. A opravdu se domnívám, že jestli vám jde o posílení přístavu v Constanci a konkurenci pro Hamburk a Rotterdam, tak mnohem užitečnější a levnější by byla stavba dálnice z Bukurešti do Budapešti a tím umožnění snadné dopravy kontejnerů z tohoto černomořského přístavu evropským zákazníkům přímo, stejně jako se děje v severomořských přístavech.

+1/−1
18.7.2013 14:30

O54l82d24ř72i96c57h 37Ř88e77z34n25í14k 7595482924778

tak ono je to daná i tím, co se rentuje převážet po vodě…když si něco objednám, tak to chci rychle a po vodě to rychle opravdu nejde

+1/−2
18.7.2013 15:22

J26i37n72d63r60a 68H53o69j42e15r 2123842524955

Nemáme ještě ani pořádné dálnice a vymýšlíme takové ptákoviny? Aby to mělo kapacitní význam, stálo by to šílené prachy. A co se jednoduše zeptat občanů v referendu - chcete každý zaplatit 100 tis. na daních, aby pár kmotrů mělo zase z čeho zobat? Ono o nic jiného nejde. Fandové stavby by rychle vychladli, kdyby měli sahat do vlastních kapes.

+6/−1
18.7.2013 13:46

V30í89t95e43k 47V16a22l18a56c19h 7264130515375

Špatné by to nebylo, hlavně k převozu mnoha materiálů, potravin atd... Tím by se snížil počet kamionů a náklaďáků na cestách, byl by větší klid a taky méně mrtvých v autech, hlavně by se snížil i dým a smrad na dálnicích a cestách. Zlaté časy, kdy to fungovalo na ČSD a vlaky to všechno bez problémů převážely.;-D;-D;-D

+1/−4
18.7.2013 13:42

R65a93d76o92s98l86a91v 85K39l53a39u91d55a 5524458804532

O jakých zlatých časech to píšete? Koridor je přeplněný, pro další vlaky není prostor. Odkud kam byste chtěl po vodě přepravovat ty potraviny?

+3/−1
18.7.2013 13:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.