Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nad Zemanem se přou i ústavní právníci. TOP 09 navrhne, jak ho omezit

Politické pře kolem ústavních zvyklostí a toho, jak si prezident Miloš Zeman vykládá ústavu, přejdou od slov k činům. TOP 09 navrhne změnu ústavy, aby prezident měl jen jednu možnost jmenovat premiéra místo dvou. Nad chováním prezidenta ve vztahu k ústavě debatují i ústavní právníci. A neshodnou se.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A86n40t34o30n41í92n 48K51o40l75á31ř 7778375337972

Trůrci Ústavy předpokládali, že prezidentem bude zodpovědná osoba, které jde o tento stát a nějak jim nedošlo, že prezidentem může být někdo, kdo si Ústavu bude chtít ohýbat podle svých zájmů.

Jak je patrno, bude potřeba ji patřičně upravit a vymezit zcela jasně, co prezident může, co musí a do kdy to musí udělat.

0/−1
16.7.2013 15:31

M74a94r42i80e 95Z75e10l96e43n92á 2864661869381

Tak to je škoda, že na tomhle semináři byl nový ministr průmyslu a obchodu Jiří Cienciala jen k vidění. Zcela jistě by svým mluveným projevem obstaral pořadatelům zdarma kulturní vložku k nezaplacení...;-)

0/−4
16.7.2013 8:23

M32i61r94o31s18l26a14v 38R25o84m82i91c70u85s 27B43r39o72u81s26e76k 9192423988599

O úrovni našeho pana prezidenta velice dobře vypovídá srovnání způsobu vyjadřování:

Dr. Kysela: "Zvyklosti nejsou vynutitelné a nejsou ani relevantní"

Ing. M. Zeman: "Pojem ústavní zvyklosti je idiotský".

Vím, že druhý způsob argumentace může některým diskutujícím vyhovovat, ale já pravím, že "kámen je kamenem protože tak vypadá a hulvát hulvátem protože tak jedná".

+3/−4
16.7.2013 8:01

P86a42v90e36l 53N35o61v23á94k 5539690818150

Kalousek s celou tou zlodějskou sebrankou z TOP 09 jsou pěkně nakrkaní že je KONEČNĚ někdo klepnul přes ty zlodějský pařátky.

Proto panu presidentovi ČR Miloši Zemanovi tleskám.

____________________________________________________________________

Hele vy zloději pravičácký,-

klidně můj příspěvek smažte.

V mých očích budete zlodějema i potom. Prostě jste banda lumpů a patříte na hrad!!!!  Ale MÍROV!!!!!!

+5/−3
16.7.2013 7:02

M25i80r70o66s27l95a23v 83R39o20m26i59c56u93s 14B21r67o22u28s95e71k 9312823228119

"Vy zloději pravičácký", nemažte, prosím, tento příspěvek.

Docela dobře vypovídá o úrovni některých "levičáckých" diskutujících.

+3/−4
16.7.2013 7:57

P70a58v30e78l 74N42o57v60á34k 5569100558200

Ahááá!

Kdo nesouhlasí s pravicí je dement. Jó.:-)

To také cosi napovídá o "vyšší dívčí" národem tolik opovrhované,-NEmilované pravice.;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+4/−1
16.7.2013 8:10

M91i46r84o75s56l31a74v 76R96o41m56i11c36u40s 50B85r42o92u97s57e65k 9552463918149

Nikoliv,

o tom, kdo je "dement", rozhoduje jeho osobnost. V tomto případě nerozhoduje o úrovni diskutujících jejich politický názor, ale jejich způsob vyjadřování ;-)

+2/−4
16.7.2013 8:30

P63a77v68e97l 32N46o14v65á57k 5299810208950

No!

NEpříteli národa "hladovej" Brousku.

Tak právě Váš způsob vyjádřování napovídá v této diskusi mnoho o tom kdo z nás dvou je: "DEMENT".

Já to nejsem Brousku. Brousíš si na mě zuby?:-);-D;-D;-DTěším se na tebe.;-€

0/0
17.7.2013 5:55

A73n60t47o33n73í27n 73K76o47l11á16ř 7748905627112

O dementovi tam nikdo nic nepsal.

Je to vaše ohodnocení.:-)

+1/0
16.7.2013 15:15

D96a54n46i98e92l 70N91o53v16á77k 3733938512453

Už se opět začínáš předvádět, soudruhu popleto;-D?

+2/−3
16.7.2013 8:32

P78a20v67e74l 45K29o46v19á41ř 1803297286364

Je smutné,že po 23,letech takzvané demokracie naše vlády ,ať z  té-či oné strany nedokázaly napsat takovou ústavu,která by byla jednoduchá a lehce pochopitelná.Nevyznají se v ní ani právníci,kteří mají tuto správně vykládat a ji chránit.

+5/−1
16.7.2013 1:23

V26á76c61l33a40v 82F12r67ý13d82l 6812275352810

Souhlasím s Vámi pane Kováři, ale větším problémem je, že se vždy najdou lidé, kteří, ač mají plnou hubu demokracie, vidí jen vlastní koryto a například pojem "vyšší princip mravní" jim nic neříká. A ten stojí v základu každého zákona, Ústavu nevyjímaje.

+4/−1
16.7.2013 8:13

J17i41ř55í 10Č32e32r41m68á89k 5470985558437

Pozor na ta prasátka s korýtky! Mně byl v této diskuzi smazán příspěvek obsahující jen korýtka (žádná prasátka) a Mirečkovu zde často používanou předzívku.

+3/−2
15.7.2013 22:42

J64i87ř23í 65Č78e73r43m75á76k 5530545428207

... a iDnes blbne a blbne. Mělo být jako reakce níže.

+3/−1
15.7.2013 22:44

J48a77n 75N37o85v57á20k 1465389763844

Augiášův chlév někdo vymést musí. Voliči k tomu dali hlasy Zemanovi. Bylo hodně povyku a posměchu, že slibuje něco, k čemu prezident pravomoci nemá. A ejhle... vymetá a docela úspěšně. Samozřejmě, že prasátka odháněná od korýtek kvičí, ale  pořád lepší takto, než kdyby se toho ujal dav.

+7/−3
15.7.2013 22:15

J80i96ř94í 94Č56e85r23m33á84k 5490475798887

Pozor na ta prasátka s korýtky! Mně byl v této diskuzi smazán příspěvek obsahující jen korýtka (žádná prasátka) a Mirečkovu zde často používanou předzívku

+1/−2
15.7.2013 22:43

J27a13n 52F91r15a40u86e10n66b21e82r62g 6917624613500

Je to jasný návod pro všechny občany ČR. Kašlete na ústavu, kašlete na zákony, hledejte mezery mezi nimi a snažte se co nejvíc z obcházení zákonů vytěžit. Sám prezident vám jde příkladem...

+5/−10
15.7.2013 21:34

I44g95o35r 20F37o83s 9812783474281

Na to snad nepotřebujem příklad současného prezidenta když chceš být ironický.

Stačí si brát příklad z poslanců od sametovky.

Co se zrovna Zemana týká tak to je proti druhým politikům ještě kladná osobnost.

+14/−2
15.7.2013 21:41

D40i31t56a 70S11m97í85t19a82l15o28v41á 7971889845239

Prezident zatím žádný zákon neporušuje... nedrží se jenom nevynutitelných a dobrovolných "ústavních zvyklostí", z nichž by se ovšem vládě hodily jen některé.

navíc: jaké zvyklosti? Zatím jsme měli jen tři prezidenty a z nich se dva hlásili k "pravici"... a tihle dva tu zavedli ty "svoje" zvyklosti... Pak se není čemu divit, že se jimi prezident, který se hlásí k levici, neřídí.

+8/−2
15.7.2013 21:46

M84a22r42t64i33n 60H81r50o52m21á68d61k42o 2300732539

Jste si jistý, že tohle přináší Zeman? Tohle je normální od "plyšáku".

+2/−1
15.7.2013 22:14

F86r49a56n77t19i49š81e63k 15R52u78d45l 3268645376307

otřesné, jak se mnozí zastávají lháře a ve své podstatě pučisty. velmi to připomíná situaci roku 33 v německu-hitler si ustanovil vlastní vládu, byť neměl parlamentní většinu, rok 1948, kdy gottwald hodil za hlavu veškerá práva parlamentu po odstoupení vlády a nyní soudruh zeman, který navždy zůstane zemanem, byť bu chtěl být knížetem. ale na to nemá a mít nebude. prostě chování se nedá naučit, musí být vrozené. ale to bych chtěl po tomto soudruhovi moc.

fr vídeň[>-]EUV

+8/−11
15.7.2013 20:44

M51i70l95a66n 14B63a66u78d49i16š 4285882387345

co tak nějaký svůj názor a ne papouškovat spícího knížete? :-P:-P

+11/−5
15.7.2013 20:50

M76a61r41t73i54n 57H42r16o13m45á39d77k58o 2800802469

To byste chtěl moc. To je nad síly těchto lidí...

+8/−2
15.7.2013 21:06

J33o86s83e48f 19S71o33k17o48l 2320829762389

Nemá.

+2/−1
15.7.2013 21:19

P12a31t92r35i80k 74Š27e13b51e20s78t86a 4443662606365

Pokud toto kníže vymyslel ve spánku, tak klobouk dolů, protože je to mnohem více, než vymyslí kdejaký politik... ;-D;-D;-D;-D;-DR^R^

+1/−3
15.7.2013 21:33

J36i14ř84í 96K13o82p40u15n 8899244150379

Jako for dobré. A něco z vlastní hlavy by nebylo?

+6/−2
15.7.2013 21:13
Foto

M34i34r31o74s64l77a10v 23K45e52b76r15d63l42e 1806765141600

Melete nesmysly

+4/−4
15.7.2013 21:14

T74o14m72á79š 22R28o96b78e35n29e89k 3860457661693

;-D

+2/−1
15.7.2013 21:15

E88v78a 27S88e14h32n66a65l46o90v82á 2361791436698

Franto,máte pravdu-chování  musí být vrozené.../to se Vás,soudruhu netýká---kdo užívá stále slovo soudruh,byl jím a zůstal--proto jsem si jej od Vás půjčila k zdůraznění Vašich slov o vrozeném chování.../;-D

+2/−2
15.7.2013 21:52

J11i62ř10í 38Š48i10m64e54k 3227120764842

Rudle,nech se vyšetřit protože takové kraviny nemůže plácat normální člověk. ono totiž existuje přísloví "na hrubý pytel hrubá záplata" a na naši politickou pravicovou scénu to platí.

+1/−1
16.7.2013 9:49

F51r80a32n57t17i20š44e73k 63R63u87d10l 3388175476357

ten nový ministr tam byl coby dodavatel informací, kdo a jak mluvil? nic jiného mne nenapadá.

fr[>-]EUV

+1/−3
15.7.2013 20:38

M88a38r90e26k 45Z64e27l36e85n17y 1276686348333

kdyz se clovek nad tim zamysli tak Zeman si klidne muze dosadit sobe oddaneho ministra vnitra a obrany a provest vojensky puc a zavest diktaturu. A vzhledem k tomu jak jsme my Cesi podajni tak nepredpokladam, ze bychom se vubec branili. Hlavne kdyby udelal zase zdravotnictvi zadarmo, rohliky za 30 haliru a mliko za 2Kc a lidi budou uplne spokojeni

+7/−4
15.7.2013 20:32

J14i85ř36í 46L24i84e24t42a75v25e45c 8683169473749

Ano, v Austrálii je hezky. Jenom abych se tam přes pohraničníky dostal.

+1/0
15.7.2013 20:37

M10a98r41e62k 38Z65e82l20e59n48y 1866636948713

musite rychle, nez se probudi soudruzi donaseci a jina kolaborantska havet, ktera v nasich krajich historicky vzdycky drimala a byla ochotna udelat vse pro svuj prospech

+3/−3
15.7.2013 20:44

D10i92t74a 49S39m58í11t72a91l91o62v21á 7551619745809

To jo, Austrálie je momentálně zářný příklad... když tam lidi viní momentální vládu labouristů, že za pár let vlády dovedli zničit všechno co před nima pár desítek let budovali demokrati... Se stěhováním tam bych přece jne počkala aspoň po září, až budou mít po volbách.

+2/−1
15.7.2013 21:16

D76i58t79a 61S85m17í85t16a94l67o31v74á 7751969375319

Ale když zapřemýšlí podruhé... Zeman může zákony navrhovat, ale schvalovat mu je musí sněmovna... a ta je v téhle chvíli pod vládou TOPky, byť s popřením zákonů téhle země, ale i když si odsouhlasili, že zruší poslaneckou imunitu, rozpustit by se museli tak jako tak sami ( i když vládnou nezákonně)

ale o to momentálně nejde... jde o to, že Zeman si nemůže dělat zákony jaké chce bez parlamentu a ani parlament si neudělá zákony bez prezidenta... jediné, co může parlament změnit a prezidenta obejít, je ústava... tyhle zákony jdou úplně mimo prezidentský úřad... ale naštastí pro tuhle zemi musí projít v obou sněmovnách.

+4/−1
15.7.2013 20:39

M28a70r75e32k 69Z29e76l88e73n37y 1166486988273

tak ja narazim na fakt, ze se na nic moc neohlizi a ze tedy kdyz zabehle praktiky nerespektuje, ze proste muze fakt prevzit moc zdanlive demokraticky, ale tim, ze by provedl puc (po te co si dosazuje sobe oddane lidi) uz samozrejme neni demokraticke a je zbytecne se vubec zamyslet nad tim jestli by potreboval snemovnu nebo senat. Paklize by takovy krok (doufam, ze az takovy blazen nebude) udelal pak dekretem zrusi snemovu a senat a mame vystarano. A jak rikam, jako Cesi jsme velice umirneni, takze nepredpokladam, ze by krome par lidi sel vubec nekdo do ulic. To byla moje pointa k tomu co vidim jak se chova.

+1/−2
15.7.2013 20:43

D19i30t45a 78S71m37í83t43a84l91o17v68á 7531709375359

Spíš je chození do ulic marné.

Koneckonců kdo dnes pořádně ví o demonstraci vloni v dubnu? Vždyť na demonstraci proti (téhle) vládě bylo jen v Praze tehdy skoro 50 tisíc lidí a to se demonstrovalo v menším i v jiných městech... a výsledek? Krátká zpráva v televizi(protože druhá největší demonstrace po sametu nešla ututlat) a Kalouskovo prohlášení, že "lidi něvědí, co chtějí a vláda je nucena jim to ukázat"... a jelo se dál

+3/0
15.7.2013 20:59

M95a93r63e41k 92Z84e85l52e20n57y 1816896868573

tak to je samozrejme k dlouhe debate. Kdyby po takovemhle kroku vyslo do ulic nekolik milionu lidi, nebo aspon statisice vsak ono by to neco znamenalo, ale nemyslim si, ze to bychom dokazali... to je moje pointa

+2/0
15.7.2013 22:54

J10i46ř16í 77L58i10e39t96a35v98e47c 8833849833259

Zeman sám zákony navrhovat nemůže, to může vláda, mohou to poslanci, senátoři nebo krajská zastupitelstva. Prezident takovou pravomoc nemá. A ještě jedno - Parlament si udělá klidně zákony bez prezidenta, dokonce si je může udělat sama Poslanecký Sněmovna. Zamítnutí zákona Senátem může Sněmovna přehlasovat, stejně jako Sněmovna může přehlasovat prezidentské veto - a to už je konečná a zákon platí. Takže nemáte pravdu.

+2/−1
15.7.2013 20:45

D11i74t15a 61S47m40í22t83a67l34o33v44á 7911679235559

Jenže se hraje o čas... tak jako se protahovaly zákony za Klause... Předloží se ke schválení - vrátí se zpátky bez veta, ale s připomínkou - sněmovna ho rychle upraví slovíčkařením a prezident tak má zase lhůtu na podepsání... Totéž se senátem... ale tolik času TOP, ODS a plevel z véček nemají.

+2/0
15.7.2013 21:02

J92i55ř36í 90L69i61e74t22a36v95e97c 8683639933189

Nemáte pravdu a asi jí nemáte účelově. Stalo se, že Klaus jeden zákon nevetoval, ale odmítl ho podepsat a měl k němu nějaké slovní připomínky, ale ten zákon začal okamžitě platit. jen tak mimochodem - celý legislativní proces se nechá zvládnout za 4 měsíce. A když bude Sněmovna chtít, tak nás během 4 měsíců zavalí svými zákony. Ale na Vás je evidentně vidět, že jste legislativní proces při přijímání zákonů moc nestudovala.

0/−2
15.7.2013 21:06

J10i12ř36í 19L81i75e38t49a27v87e62c 8473539343659

Jo a keště jedno - prezident a Senát opravdu mají lhůtu - každý jeden měsíc, jenže ta lhůta nejde překročit, když se k tomu do měsíce nevyjádří, tak zákon platí. Podstat je, že jste tvrdila, že bez Senátu a prezidenta nemá šanci projít, což je lež.

0/−1
15.7.2013 21:09

D21i53t53a 37S57m91í55t49a10l91o34v51á 7411539295739

To je fakt... zavalit zákony nás může... (nakolik se může vláda spolehnout na chatrnou a přelétavou přízeň paní Peake)...

Ovšem u ústavních může senát znovu použít "nečistou hru", kterou už jednou předvedla ČSSD - zdržovačky... Tehdy jim ale odhlasovali maximální čas na připomínky a zákon tak prošel... jenže to bylo v době, kdy horní i dolní sněmovnu ovládaly stejné politické strany... a to v dnešní době nemají.

+1/0
15.7.2013 21:12

J25i33ř42í 65L57i41e78t63a16v19e13c 8173239313879

Nepíšu o ústavních zákonech, tam je schvalovací proces jiný a tam je Senát potřeba a bez něho to nejde. Mně jde o prosté uzákony, tedy o ty, které se nás bezprostředně dotknou.

0/−2
15.7.2013 21:18

D70i58t68a 56S20m49í80t52a19l80o69v81á 7831149975849

Jenže já píšu přesně o těch zákonech, které chce měnit tahle vláda odstavená od koryt... a co do navrhování zákonů prezidentem... není to ústavní zákon, ale právě ta ústavní zvyklost, že prezident může přijít s návrhem a vláda je jím bude zabývat... je to právě taková zvyklost z nichž některýma se TOPkaři ohání, že by se dodržovat měly a jiné vlády uznávali maximálně Klausovi s Havlem...

+1/0
15.7.2013 21:34

R44o42m73a38n 11V33í80c80e79n73e89c 2319472888472

Zásadní neznalost již v první větě. 8-o Prezident nemůže navrhovat zákony !! Návrhy zákonů připravuje (v parlamentních systémech) vláda. Mohou je předkládat jako svou iniciativu rovněž poslanci. A dále - k přijetí zákona nepotřebuje Parlament ČR defacto Prezidenta - vždy může jeho veto přehlasovat. Takže ho může obejít kdykoliv! Pořád ale platí, že předloha zákona musí projít oběma komorami Parlamentu.

+1/0
15.7.2013 21:06

J35i77ř13í 63L92i72e95t18a34v43e80c 8323849873599

Nemusí, Senát může být přehlasován Sněmovnou.

0/−1
15.7.2013 21:11

D94a58n18i34e67l 73N49o92v85á46k 3773868762463

president NEmá zákonodárnou iniciativu,tedy nemůže navrhovat zákony.

Parlament,potažmo poslanecká sněmovna může přijímat zákony bez souhlasu presidenta,přesněji řečeno může veto presidenta přehlasovat 101 a více hlasy.

Btw. nebylo by rozumněiší zaobírat se třeba recepty na vaření?:-P

+1/0
16.7.2013 8:40

M58a59r14t30i42n 43H13r79o50m15á21d47k33o 2480932309

To jste vymysle sám? Nebo Vám pomáhal nějaký hollywoodský scénarista?

0/−1
15.7.2013 21:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.