Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letět, či neletět? Pilot asi musel poslechnout svého šéfa

Musela se tragická nehoda, při níž Tomáš Baťa zahynul, opravdu stát? Nedalo se jí zabránit? Na čí straně je vina? Na tyto otázky po více než osmdesáti letech nedokáže nikdo stoprocentně odpovědět. Jediní dva lidé, kteří znali pravdu, jsou mrtví. Baťa a jeho pilot Jindřich Brouček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A48l47e92x10a96n90d31r 50K97o60s55t78k61a 5739626869396

Asi Baťa i ten pilot vyhodnotili riziko jako přijatelné. Kdyby ne, tak neletěli. Bohužel, ztratit se v mlze a vzít to někde do země se může stát i dnes, ačkoliv máme radary, navigaci atd.

0/0
15.7.2013 11:33

J45o15s89e22f 39B45r58o56ž18k72a 6814522858927

Nikdo není nadpozemský člověk. Nehod a daleko tragičtějších se stane denně obyčejným lidem řada. Zpravidla se o nich ani neinformuje. Nechápu, proč se kolem těchto VIP stále rojí nějaké spekulace, že k něčemu nemuselo dojít? Došlo a stalo se. Jestli znáte nákého ,,ředitele zeměkoule", tak zajisté víte, jak se tito lidé chovají.

0/−3
15.7.2013 7:58

P77e78t98r 58L39u77k37e16š 6213721

Z vyšetřovacích protokolů vyplývá, že se mlha nad letištěm pomalu rozpouštěla, ale o dva-tři kilometry dál byla ještě neprostupná. Při letu pár metrů nad zemí a ztrátě prostorové orientace je to poukázka na věčnost. 

 

S odstupem času by se radilo docela dobře: stačilo pár desítek minut počkat. Mlha by prostě zmizela tak, jako každé letní ráno. Pro bezpečnost létání by neměla žádná firemní subordinace fungovat. Velitelem letadla je pilot, ne majitel firmy. Tolik teorie. Jenže pilot Brouček neměl na vybranou. Volnými místy pro dopravní piloty tehdy inzertní strany novin zrovna nepřekypovaly.

 

Obecně: neodborné autoritativní zásahy "vedení" do chodu Leteckého oddělení firmy Baťa nebyly ojedinělé. Týkaly se jak pozemní údržby, tak létání samotného.

+4/0
14.7.2013 20:55

M62i34c56h76a81l 80P77a17v33l17á72t 9293243254889

Bohuzel, Batovo letectvo tim bylo celkem nechvalne zname. Az po tehle tragedii se veci zacaly menit k lepsimu.

0/0
15.7.2013 13:47

R89e83n36é 24Z47a45c57h 9297810565307

Bylo by dobré vysvětlit co autor myslel výrokem "Baťovy oči ukazovaly, že nebyl na smrt vůbec připravený."

Vypadá to jako by byl Tomáš Baťa na smrt připravený sebevrah a on to byl jen hazardér, který s sebou vzal dalšího člověka. Kolik jemu podobných se zabíjí dnes a denně na silnicích? 

Ještě to stihnu, vlak daleko. To auto předjedem. To ti vyjde, šlápni na plyn.

Různá jsou poslední slova před smrtí. Baťovo poslední slovo před smrtí bylo "LETÍME!"

Tak už to holt někdy bývá. Jeden pilot s ním ukončil spolupráci. Druhý pilot s ním odletěl na věčnost. Tam teď mají dost času si to všechno vysvětlovat, s tím rozdílem, že tam teď není jeden šéf a druhý pilot, jeho služebník. Tam jsou si teď oba rovni, což je pro pana Baťu nepříjemné. Očistec a peklo mají mnohdy mnoho podob.

+3/−3
14.7.2013 16:07

J32a94n 34F80i27a72l52a 7654647615629

Pozná se, jestli člověk zemřel nečekaně, nebo ve stresu a u leteckých nehod se to u pilotů zjišťuje.

+4/0
14.7.2013 17:21

P77e78t10r 49T74y79č65k77a 6615882199732

Byl klidný, žádné známky stresu.

+1/0
14.7.2013 18:09

E12v63a 88Č70e63r52n79á 9774353532867

Co by si měli vysvětlovat? Vše, co se děje, je Boží vůle. Bůh chtěl, aby spadli, tak spadli. (Mimochodem, proč zabil Bůh zrovna takového činorodého člověka, vizionáře a altruistu, jako byl právě Baťa? To od něj byla pěkná sviňárna.)

+2/−5
14.7.2013 19:23

M55i96c88h60a64l 17P64a62v62l21á20t 9823863484679

A neni to nahodou vsechno Rumcajsova vule, kdyz uz jsme u tech pohadkovych postav? ;o)

0/0
15.7.2013 13:46

I79g78n67á92c 46N55o30v41o45t20n63ý 3295712877389

to jako když schválně skočím z mostu a zabiju se,tak to je boží vůle? :D

0/0
17.7.2013 7:55





Najdete na iDNES.cz