Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Světu ukázal tragédii na letišti v San Francisku. Nejsem hrdina, tvrdí

Sobotní havárie dopravního letounu u amerického San Franciska otřásla USA. Jako zázrakem zahynuli jen dva lidé. Sekundy po nehodě pak ukázaly sílu sociálních sítí, jen pár minut po pádu letadla se na nich začaly objevovat první fotografie přímo z místa nehody. Jaký je příběh muže, který jako jeden z prvních informoval svět o leteckém neštěstí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77i72c45h86a60l 51C19h43a22l61u32p33a 6498100649293

To byli Korejci :-). Jinak mi to ale taky přijde jako lidská chyba. Pilot letěl s tímhle letadlem poprvé, dohlížející druhý pilot letěl jako instruktor taky poprvé, výšku asi nehlídal nikdo. Kdo ví, co tam dělali.

0/0
11.7.2013 22:45

F22i70l90i69p 73G80r57y85g79a65r 4554593193539

stihl vytáhnout svoje zavazadlo? To je ta největší hloupost co se může udělat...zbytečně zablokuje uličku pro ostatní pasažéry....celý čas evakuace to hrozně prodlužuje. To je noční můra letušek, když si tam během evakuace začne každej tahat svoje kufříky....

0/0
11.7.2013 13:01

B48l32a61ž25e92j 77M29o24t38y21č15k36a 8587417685310

po tom skoku co je na videu už museli být všechny zavazadla v uliččce

0/0
11.7.2013 13:07

F92i26l95i94p 73G15r80y46g96a95r 4254583163949

ale i tak...tahnout za sebou kufřík....místo kufříku by za mnou mohl být jiný pasažér....

0/0
11.7.2013 13:13

T95o59m33á67š 23H10r70a33b16ě 3863985965414

Byl jste někdy v šoku? Nepřemýšlýte co je nejlepší.

0/0
11.7.2013 13:20

V79i63l46é32m 26K27l58i72k38a 5623245796431

Tak já jsem třeba letěl před týdnem businessem a tam je příruční zavazadlo ve skříňce po mé pravé ruce-na úrovni sedadla (teda může být i nahoře, ale ta skříňka po straně je dost velká).. třeba to mohlo být zrovna tak..

0/0
11.7.2013 16:24

P25a28v96e62l 70O17d43r25a55z12i90l 6284679597680

Takže jste určitě zaregistroval zákaz tahání zavazadel při nouzovém přistání, žeáno.

0/0
11.7.2013 20:28

V20i19l94é75m 73K11l82i59k72a 5983415576321

Nikdo z palubního personálu to nezmiňoval. Pointa?

0/0
12.7.2013 9:47

K66a95t19e86ř79i57n55a 15S19l33a38v89í96k63o18v43á 6413965580973

Takových nehod bude bohužel přibývat. Zkušení piloti odcházejí do důchodu a mladí se musí plně spolehnout na automatickou techniku. Neni pro ně možnost získat zkušenosti manuálním pilotováním, a tak v kritických situacích, když automatika selže, nastane katastrofa. To se již dnes stává u některých aut, kdy se zablokne plyn současně s aktivací abs - auto pak nejde zastavit. Dokonce prokázali, že u moderních aut v usa, které musí od roku 2005 mít gps pro kontrolu polohy a připojení řídící jednotky na internet kvůli aktualizacím, lze toto nadálku hacknout a auto tak poškodit.

+2/−14
11.7.2013 11:14

M13a28r52t28i13n 69M50á42c67a 4339632397588

"Proboha co to tady mumláte ?".... Pokud nepíšete ze základní školy, tak bych doporučoval číst méně bulváru 8-o

+13/0
11.7.2013 11:19

P21a57v58e92l 13Z48a19j13í63č10e84k 8664840756460

má pravdu chlapec... i mě se stalo u mého amerického aftomatu že zustal viset plyn a ato pádilo 160 a já pár kilásku zvažoval co stím. protože brzdy by vadly a vyšaltrovat n by znamenalo destrukci měniče. A stim že neumí lítat bych i souhlasil. Kdysi to byli povětšinou byvali vojenští piloti s dobrý výcvikem tzn... od plachtařiny po turbínu... dnesk je vše jinak a jelikož mám k počítačům blízko nikdy jim zcela nevěřím...

+1/0
11.7.2013 12:26

Z73d25e40n11ě81k 58T28e48s52n90e83r 1196171239473

a co jste nakonec udělal?? takhle nás připravit o pointu se nedělá:)

+1/0
11.7.2013 13:03

F85i69l98i41p 85H15r58b50e38k 2584480946480

Nakonec vypnul motor, nebo zjistil, že brzda je přecejenom silnější než motor a ten pak chcípne, aniž by při tomněco zvadlo ;-)

0/0
11.7.2013 13:27

P27a67v60e27l 93Z13a67j51í91č62e56k 8984910196150

zkousel jste nekdy prebrzdi motor 6,1 ktery ma zasekly plyn bez toho kopce bych si ani neskrt...  a i tak to bylo tak tak... chcipnutim trvdil mechanik bych to poskodil navíc by mi odesel posilovac rizeni i brzd a to by byla docela sranda v zime... mimochodem uz 3,5 v6 jsem při chciplem posilovaci rizeni ani za jizdy poradne neotocil volantem

0/0
11.7.2013 13:53

F12i29l38i12p 88H26r24b25e67k 2534880406250

Když vypnete motor, tak se tím přece nevyřadí rychlost, ne? Posilovače jsou hnány mechanicky řemeny a fungují i při "chcíplém" motoru, dokud se celá soustava točí. Obavě z nefunkčních posilovačů tedy nerozumím. Pokud byste tím nějak záhadně vyřadil, pak byste zase mohl zabrzdit, a i kdyby byla účinnost brzd bez posilovače minimální, mohl byste brzdit třeba několik km, pokud jste byl na dálnici. Vzpomínám si na tu kauzu s automatickou Toyotou, se kterou byly v USA problémy. Identický automobil testovali pak Slováci pro nějaký auto-moto časopis a konstatovali, že toto auto lze normálně přebrzdit v plném tahu (s cihlou na plynu), eventuálně lze vypnout motor - tam byl jediný problém při tlačítkovém startu (bez klíčku), že během jízdy se muselo tlačítko držet stisknuté po dobu 5s, což řidiče v panice nemusí napadnout (to je argument, který uznávám).

+1/0
11.7.2013 14:03

P74a12v51e42l 63O79d30r84a39z65i25l 6134559947920

Ono je komické tvrdit, že brzdy samotný by motor "nepřepraly" a s kopcem, který takový HEMI 6,1 jaksi prakticky nezaznamená, s tím už to šlo.

0/0
11.7.2013 20:21

P17a51v41e92l 95Z52a48j19í30č46e15k 8324130516910

no první jsem to zkousel polozit na brzdy ale byl husty provoz tak jsem mel docela strach ze to ridici zamnou nepochopi navíc to bylo v zime. A pretlacit to od 60 dolu uz nebyla sranda navíc jsem mel strach ze mi to nekde ujede.. Proste to zvadlo hodne. Temihle pokusy jsem ale prisel o kousek ucinnosti brzd... Tak jsem toho nechal a premyslel co stim az se brzdy trochu srovnaj poslední nez vjedu do města bylo samo rachnout tam N a vyprdnout se na převodovku nebo to chcipnout coz by mělo asi podobny důsledek. no vzpomel jsem si ze cestou je odboceka do města s křižovatkou v kopci (tzv. rubikovka ve FM) najizdi tam malo aut takze jsem se zaprel radne do sedadla a s pomoci kopce jsem se dostal na 20km/h před prahem křižovatky, samo mi svitila cervena... ale to uz jsem to chcipl protože pod 40km dle manualu by mela převodovka vydrzet.. kolem byl desny dym lidi mysleli ze horim :-) Jinak za vse si muzu ja protože jsem v Beskydech dolival do ostrikovace a vyprdl jsem se na hroudu která mi sletela z haubny do mtoroveho prostoru...

0/0
11.7.2013 13:50

J72a14n 72F52r76o88l20í24k 6456220875304

To je nafťák, že nejde vypnout zapalování?

+1/0
11.7.2013 14:05

Z71d62e22n97ě43k 30T30e18s26n22e94r 1446711359923

díky za snahu, ale púřiznám se, že pořád nějak nevím, jaks e tedy psrávně zachovat krok po kroku - řidičák sice mám,a le enjsme žádný tehcnik ani extra zkušený řidič:/

0/0
11.7.2013 16:54

Z30d94e57n56ě26k 43T46e91s21n40e13r 1286131959373

mne by přišlo logické vyřadit a normálně někde zastavit a pak řešit "odstavení motoru"..ale pokud by to mělo něoc poškodit, tak nevím no..

0/0
11.7.2013 16:55

P94a80v18e32l 76O55d18r47a71z11i82l 6424759597180

Raději poškodit, než zabít sebe či někoho jiného. Ovšem:

http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/repair/if-you-shift-an-automatic-while-driving-will-you-damage-your-engine-11413677

0/0
11.7.2013 20:28

P37e79t50r 95Š88v28e87c 1642703867

XJsou prázdniny, aspoň v Čechách tedy, asi bude psát odjinud;-D;-D;-D;-D

0/0
11.7.2013 13:16

J34a69k10u66b 39S11e26m22e88r26á24d 2357496581461

mozna i to letadlo bylo hacknuto ;-)

+2/0
11.7.2013 11:23

I22g56o84r 54P43l10a70n41d12e12r 9327764176160

keby ste trochu pozornejsie citali.. tak by ste vedeli, ze prave automatika nezlyhala.. ale ti skuseni piloti s tisicami nalietanych hodin...

+3/0
11.7.2013 11:35

K18a17t25e46ř45i51n84a 17S79l42a10v66í30k85o42v93á 6123405910593

A o tom právě mluvim, že dnešní pilot sice nalétá tisíce hodin, ale u velkých letadel většinu těch zkušeností za něj "získá" ta automatika . On nemusí držet knipl, korigovat let, pouze se degradoval na občasné mačkání tlačítek :-)

0/−2
11.7.2013 11:43

I76g70o12r 19P37l86a63n38d96e64r 9177334196150

aj ja o tom hovorim..ze je to tak ovela bezpecnejsie... pocitace nemaju zle dni, nervy, unavu a podobne ludske slabosti.. a naviac su systemy minimalne 3x istene...takze plne automatizovany let je vysokym prinosom pre bezpecnost...clovek vzdy bol aj bude najslabsim clankom systemu...

+1/0
11.7.2013 11:51

K79a19t97e88ř14i16n61a 15S76l52a54v76í78k83o97v18á 6103905840573

Ano, systém je několikrát jištěný, ale někdy je prostě zásah pilota v pravý čas potřebný. A když pilot nebude mít zkušenosti, tak prostě zareaguje špatně. Pilot má být funkční, poslední pojistkou.

0/0
11.7.2013 12:00

I39g47o15r 15P19l57a86n56d19e25r 9347754576250

ak vas zaujima tato problematika, chodte na stranku Aviation safety net.. tam je databaza leteckych nestasti a aj ich vysetrovania od r. 1919... je tam vyse 13000 pripadov.. dost citania..,ale ked to prestudujete, tak budete vediet o com hovorim/ staci poslednych 10 rokov:-)/

0/0
11.7.2013 12:23

J16o33s95e22f 36N84o96v71á93k 9595639601170

No, nevím. Na druhou stranu aj rátače maju zle dni, když se osadí čínskou elektronikou.;-)

http://technet.idnes.cz/v-elektronicke-vybave-armady-usa-jsou-cinske-padelky-pcb-/vojenstvi.aspx?c=A120522_111657_tec_technika_kuz

+1/0
11.7.2013 13:11

I78g39o88r 63P25l48a60n75d41e14r 9917794556280

dufam,ze Boeing si kvoli svojmu dobremu menu na to da pozor...

0/0
11.7.2013 14:08

P14a94v60e27l 78N29o63v77á74k 7221877639989

A kdyz neleti ostry let tak si uziva s letuskama? Ja bych rek, ze pred nastupem maji stovky hodin nouzovych situaci na simulatoru a po nastupu do zamestnani taky.

0/0
11.7.2013 12:49
Foto

M59a67r53t55i51n 58P50i17p26e30k 4605198361951

NEJEN MŮŽETE AUTO na dálku hacknout, ale dokonce ho můžete přestavět na Transfomera

+4/0
11.7.2013 12:22

F48i73l29i13p 42G80r65y92g75a42r 4414843413529

;-D

0/0
11.7.2013 13:04

M11i64c76h75a60l 49C11h17a87l57u50p31a 6148200869743

Nejsem expert na letectví, ale piloti AFAIK musí jednou za čas létat na simulátorech a cvičit nestandardní situace, přistávat taky musí alespoň občas manuálně (aby nevyšli ze cviku). V některých situacích se myslím s automatikou ani nepřistává, třeba když jsou občas špatné povětrnostní podmínky a s letadlem to háže.

0/0
11.7.2013 19:57

I98g18o51r 32P24l13a54n18d54e82r 9427654906200

tito pani kapitani evidentne nezvladli beznu situaciu....este jeden z nich zaregistroval signal PAPI cerveny, co je zle a nic sa nedialo...takze ximulator asi nepomohol v tomto cinskom pripade...

0/0
11.7.2013 22:03

J23i65ř26í 96L16i61n52d84a 8578866935403

muz v soku, ktery vytahl sve zavazadlo??? ... Naopak byl jeden z mala zcela pri smyslech a choval se racionalne. Je jasne, ze pri takovehle nehode je pul zavazadel rozkradeno, tak si ho sel radsi vyzvednout rovnou

+5/−8
11.7.2013 10:32

J84a70k62u21b 76S55e15m11e43r32á42d 2187386961191

ano, letadlo hori, kdovi co tam muze bouchnout a jde si pro bezcenne (v porovnani s zivotem) veci, to je opravdu racionalni chovani

+4/0
11.7.2013 11:08

B67ě31l77a 16H44o26r77á44k83o14v16á 1148352319240

Takovej detail, bágly tam má téměř každej...:-)...

0/0
11.7.2013 11:35

M60a64r38t83i28n 82V55o43k16o86u60n 9888753893326

jiste, je zcela racionalni jit vytahovat nejaky kramy z horiciho letadla, ktere muze mit v nadrich jeste tuny paliva a muze kdykoli vybouchnout. Zkuste nekdy premyslet nez neco napisete, dekujeme

0/0
11.7.2013 12:09





Najdete na iDNES.cz