Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za železniční neštěstí v Kanadě může strojvedoucí, tvrdí majitel vlaku

Kanadská policie zjišťuje, kdo může za havárii a explozi ropného vlaku v městečku městečku Lac-Megantic. Šéf firmy vlastnící soupravu obvinil strojvedoucího, podíl na tragédii mají možná i hasiči. Exploze v podstatě vymazala okolí z mapy, zatím je pohřešovaných 60 lidí, potvrzených obětí je 15.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i61c36h25e96l 24P29e33t33r73u43c28c10i83a93n17i 8274185606352

Asi Kanadani nataceli remake filmu Splaseny vlak a nejak se jim to vymklo z rukou, coz v tom filmu to zvladli kluci vezencti bravurne. ;-)

http://www.csfd.cz/film/16474-splaseny-vlak/

0/0
11.7.2013 10:27

P29e36t27r 59N96o24v35o95t63n89ý 5557344300421

Pri odstavení zajistete klínem :-) Jinak to je dobrej bordel na kolečkách, hasiči přijedou, uhasi hořící lokomotivu, nikomu nic nereknou a zase v klidu odjedou. Fira zatim někde chrápe.

+1/0
11.7.2013 8:08

A42l87e22x90a48n10d58r 77K12o75s24t79k92a 5809936319606

Copak o to, fíra má tu pauzu dokonce povinnou ze zákona. Jenže jak od toho mohou odjet, aniž zařídí dohled? Snad zavolám na majitele, že hořela lokomotiva, (už proto, aby mohl škodu požadovat po pojišťovně) a ten si následně zvedno onoho svého zaměstnance (fíru) mobilem. A z místa se nehnu, dokud to nezajistí nějaká zodpovědná osoba. Tuplem, když jde o oheň a hned za (před, to je jedno) tou lokomotivou je 70 cisteren s ropou, tedy velmi hořlavou látkou.

+1/0
11.7.2013 9:47

R61a33d56e18k 22L43u75k27á82š 6883329688438

Majitel vlaku  teď čeká, až se propuštěný strojvůdce  přizná a spáchá sebevraždu. No a věc bude z jeho stránky vyřízena.

0/0
11.7.2013 2:36

R27a18d96o66s50l16a93v 36K68l60a76u51d34a 5514458274312

Tohle nechápu. Hoří lokomotiva, hasiči jí uhasí a vlaku už si nikdo nevšímá, nejspíš kdyby neodjel sám, tak by s ním odjel fíra.Rv

+2/0
10.7.2013 23:21

H53o11n41z39a 92F10á73t34o30r 2539455724650

Vcelku logický tah. Je lepší odepsat jednoho člověka, nežli platit milionové odškodné. Chudák strojvůdce.

+2/0
10.7.2013 22:47

M20a35r19e67k 58Š15i81m35o40n 2874377338928

Tak jednoduché to nebude. Zřejmě bude soud, bude se dokazovat, jestli strojvůdce porušil předpisy. Pokud je neporušil, bude vinna společnost, pokud je porušil, bude vinen on, ale to poříd neznamená, že mu dají k úhradě celou škodu.

0/0
10.7.2013 23:17

R72o78s66t87i91s40l10a60v 44Q30u36i13s33e18k 9331420307618

Nechápu jak je technicky možné, že zabrždění vlaku je závislé na tom, zda je lokomotiva v chodu nebo ne. Přeci aktivovaná lokomotivní brzda, která v potrubí lokomotivy vypustí vzduch se zbovu nenatlakuje tím, že vypnu stroj a tím pádem teoreticky i kompresor, který by potrubí opět natlakoval, což by odbrždění soupravy mohlo zapříčinit. Nejsem expert, jen mi to jako strojaři nepřijde logické.

+3/0
10.7.2013 21:12

D58a62v13i49d 50Š41a65f91r39á45n94e23k 5237144157103

Je otázka, jak moc ty brzdy v případě nulového tlaku při několikaset tunovém nákladu brzdí. Je známo, že želzničáři zajišťují volně stojící vagony proti rozjezdu špalky, takže asi nic moc. V minulosti způsobily utržené vagony spousty škod i u nás.

+1/0
10.7.2013 21:39

J37a93n 67H41o61r15k72ý 2146756146825

Napadlo mě to samé - vlak bez tlaku v brzdné soustavě by nemělo uvést do pohybu ani těch pět lokomotiv...

+2/0
10.7.2013 21:46

M63i34r96o57s92l19a36v 77S70i88n32d37e34l31a98r 2105637654302

To ale plati jen do doby, nez ze vzduchojemu ve vagonech utece vzduch, ne? Pak uz nema co vyvozovat dostatecny tlak na spalky. Ale netusim, jak dlouho to muze trvat.

0/0
10.7.2013 23:24

B17o31h97u33m79i38l 74P87e10t53r88a97s 1733464581112

U soupravy s nefunkcni lokomotivou casem vyprcha vzduch i z brzdnym cylindru a kdyz souprava neni jinym zpusobem zajistena tak se to na svahu rozjede.

+2/−1
10.7.2013 22:41

J67i42ř86í 12K14r86e35j44č20í15k 2657428204616

No a bez vzduchu je logicky stav ZABRŽDĚNO, tudíž pro rozjetí je třeba nafoukat. Tohle firemní "zdůvodnění" je děravý jak řešeto !

+1/0
10.7.2013 22:50

J14i18r48i 55J95a60v65u10r26e28k 7286312362346

Nezaměňovat kamion a vlak. U vlaku to funguje jinak. Firemní zdůvodnění je až mrazivě reálné.

0/0
11.7.2013 7:47

J80i89ř57í 90K75r29e40j67č75í63k 2267308944636

No to bych řekl, že to funguje jinak.

Kamion když nenafoukáš tak nezabrzdí, drážní vozidlo naopak bez vzduchu neodbrzdí... ;-)

0/0
11.7.2013 16:19

J22i73r71i 41J77a47v48u79r59e28k 7496962452666

Pane Krejčíku, jestli to, co píšete myslíte vážně, začněte se studiem např. zde http://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/pneumatik.html

a zde http://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/rozvadec.html

0/0
11.7.2013 17:22

J25i67ř83í 81K59r11e62j30č56í74k 2657898304456

Cituji: "K zabrzdění dojde snížením tlaku v hlavním potrubí. Snížením tlaku o 1,5 bar na 3,5 barů dojde k úplnému provoznímu zabrzdění, maximální tlak v brzdovém válci může být 3,7 až 3,9 baru. Při dalším snižování tlaku v hlavním potrubí není už dále zvyšován brzdící účinek, pouze při náhlém úplném odvětrání hlavního potrubí reaguje průběžná brzda rychleji, je zavedeno rychločinné brzdění. Samočinná brzda uvede brzdu do provozu samočinně po roztržení vlaku, nebo poškození hlavního potrubí."

0/0
11.7.2013 22:13

M42i84r38o74s65l12a87v 51S56i85n52d87e84l10a40r 2395507784832

Jenze ono by se to chtelo zabyvat tim, co to tam vyvozuje brzdnou silu, kdyz je snizeny tlak v potrubi.... mam za to, ze je to tlak v vzduchojemech vagonu (o nich, mimochodem, a vubec o principu, ta citace zcela mlci) a ten tam musi byt a nevydrzi tam vecne a jeho uniky jsou doplnovany z potrubi v okamziku nebrzdeni. Alespon to tak bylo, podle nejake brzdarske prirucky, kterou jsem kdysi prohlizel. Urcite budou na netu nejake vystizne obrazky nektereho brzdoveho rozvadece.

0/0
11.7.2013 23:26

M72i52r18o78s43l69a93v 10S91i26n96d74e86l26a13r 2475737884732

Ha, ted koukam, ze je tam odkaz is obrazkama....

Ale asi tam meli jiny system... Protoze ten odkazovany s natlakovanym potrubim nebrzdi a s vypustenym nebrzdi do nekonecna.... tudiz by s nim "nahozena" lokomotiva patrne nemela pro "parkovani" smysl.

0/0
11.7.2013 23:39

J40i43ř78í 72K21r96e38j71č25í61k 2887278334866

Já myslim že v tom článku je nejpodstatnější tohle -  "úplné provozní zabrzdění (tlak 3,5 bar v hlavním potrubí), rychločinné zabrzdění (odvětrané hlavní potrubí), odbrzděno (provozní tlak 5 bar v hlavním potrubí)".

0/0
12.7.2013 12:00

J16i56r92i 34J15a94v15u71r11e94k 7356582202656

Ano, ale stále řešíte to, čím se brzda ovládá. Musíte zároveň řešit i to, čím jsou brzdové špalky přitlačené na kolo vagonu. Pokles tlaku v potrubí způsobí pouze přesunutí přepouštěcího ventilu, který do brzdového válce (který následně tlačí na ty špalky) napustí stlačený vzduch z pomocného vzduchojemu. Pokud je tento prázdný (a vlivem netěsností se časem určitě prázdným stane) nemáte co napustit do brzdového válce a tedy ten vám na ty špalky nebude tlačit, takže to nebude brzdit.

Aby se sám nerozjel "zaparkovaný" vlak, je tam ještě jeden trik. Při provozním brždění je tlak v potrubí (jak správně píšete) 3,5 baru. Pokud tlak v pomocném vzduchojemu poklesne (z původních 5 barů) pod tuto úroveň, je pomocný vzduchojem doplňován přímo z potrubí tímto tlakem (brzdící síla poklesne zhruba na 85%, ale na "parkování" to bohatě stačí). Pokud ale přestanete brzdové potrubí plnit na těch 3,5 baru, tak vzduch časem unikne a samo se to odbrzdí. Už tam nemáte nic, čím byste ty brzdové špalky tlačil na kola.

0/0
12.7.2013 15:08

J70a81n 62H65o49r75k47ý 2506936786955

Je tlak = odbrzděno

Není tlak = zabrzděno

+2/0
10.7.2013 22:55

M81i14r97o77s47l12a98v 72S87i79n69d19e23l68a93r 2685687414832

A neni to spise tak, ze :

Je tlak ve vzduchojemu i potrubi = odbrzdeno

Nizsi tlak v potrubi nez ve vzduchojemu = brzdi se.

Vse bez tlaku = odbrzdeno.

Tak nejak bych rekl, ze z podstaty veci vyplyva, ze tahle pneumaticka prubezna brzda muze byt jen provozni...

0/0
10.7.2013 23:29

B47o62h86u72m10i42l 98P32e77t57r49a65s 1623234371332

Presne tak, ti dva nepochopili, ze system neni vzduchotesny a bez fungujiciho kompresoru veskery vzduch ze systemu casem unikne a vlak odbrzdi.

0/0
11.7.2013 2:31

B89o16h92u62m91i35l 84P32e84t11r72a48s 1963544161782

Tam mi vypadlo "system neni nikdy 100% vzduchotesny".

0/0
11.7.2013 7:48

A18l19e41x42a93n41d96r 45K47o79s31t25k48a 5249166959846

A to docela rychle. Lokomotivy a vagony za sebou mívají běžně statisíce nebo miliony kilometrů. Navíc to není žádná precizní technika, ale obrovský, masivní stroj. Takže i při dodržování správného servisu to docela rychle uniká. A k zabrždění vlaku o váze skoro 4000 tun je i v mírném kopci potřeba hodně síly. (Pokud počítám vagon tak 50 tun a lokomotiva 70, tak mi ta váha opravdu vychází na skoro 4000 tun.)

0/0
11.7.2013 7:52





Najdete na iDNES.cz