Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé skákali přímo na ranvej, líčí cestující havárii boeingu

Americká média sbírají svědectví lidí z boeingu, který v sobotu večer našeho času havaroval v San Francisku. Šokovaní pasažéři i lidé, kteří nehodu viděli zvenčí, mluví o prudkém nárazu, výbuchu, plamenech šlehajících ze stroje. Při havárii zemřeli dva lidé, dalších více než 180 utrpělo zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96i36c24h55a86l 63M45i17l47l30e65r 9436982569342

kdyz uz se dole vede debata o pristavani na St. MAARTEN a spravnem prepisu jmena, zdvojovane neni -e, ale -a ve jmene;-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Sint_Maarten

+1/0
8.7.2013 6:37

M46i98c55h46a91l 51M60i29l72l92e72r 9686832649332

PS. a pro ty, kdo projevuji ponekud snobskou opovrzlivost vuci wiki - doporucuji presvedcit se o faktu pohledem na mapu. Nebo i mapa je podle vas "nespolehlivy odkaz"?:-P;-D

V danem pripade je wiki 100% presna. Navic zminovane letiste s obtiznym pristavanim (Mezinarodni letiste kralovny Juliany) lezi v holandske casti ostrova, tudiz nazev St. Maarten je spravny.

+2/0
8.7.2013 6:53

K46a46r71e88l 11P81a21n88c20e93r 7231650418874

Po dlouhem klesani se castecne ucpaly palivove filtry crystalky ledu, motory  nemely dostatek tahu, ale  pracovaly v rezimu klesani bez problemu. To vse se jen opakuje - UK pet let tomu.

0/0
8.7.2013 3:37

M11i52c95h30a33l 21M38i35l86l21e68r 9456162519612

dlouhe klesani ceka kazde letadlo, ktere leta ve vysi 32 az 38tisic stop

+1/0
8.7.2013 6:38

M24i93c60h52a23l 83M29i70l19l55e52r 9356192449522

neboli naprosto bezny ukon kazdodenne opakovany tisicovkami leteckych spoju ve svete

0/0
8.7.2013 6:44

T77o85m29á41š 70Š50t75r48i60g53n94e20r 9591597290641

akurat e tento bug uz odstranili - a bol na palivovo-olejovom vymenniku tepla. Znizili a zarovnali precnievajucu clenitu cast aby sa lad dostal az na plochu priamo vyhrievanu horucim olejom. Spolocnosti to to museli implementovat do januara 2011.

0/0
8.7.2013 20:19

E74v68a 37S95t98o62č23e27s14o81v80á 1850745794853

Sloh toho clanku je opravdu pritazeny za vlasy...a to i na iDnes. Kdybych chtela slyset obraty jako let byl klidny a obycejny a takove melo byt i pristani nebo nad ikonickym mestem bylo modre nebe, otevru si rovnou blesk nebo zpravy na nove..

+2/0
7.7.2013 23:12

M28i90r43o42s82l26a74v 80T21i47š55e10r 4989289724682

Bože, co to je za sloh v tom článku? Kdo to psal? Přiznejte se!!!

Rv;-D

+2/−3
7.7.2013 18:02

L20a88d89i76s65l81a48v 52M25i71k11a 1361879694894

A co u takových článků brát podstatu věci a ne sloh, i když ho má iDnes hrozný?

+3/−1
7.7.2013 18:09

M72i79c66h75a29l 25P27o45n48o10c86n26ý 2584535611

Takovych znamena jakych? O letadlech, o nehodach, o San Franciscu?

+1/0
7.7.2013 18:10

L24a98d40i23s69l95a84v 13M29i45k51a 1891269214254

Třeba takových kde umírají lidé, psal jsem o podstatě, ne o konkrétním článku, ale číst zřejmě umíš.

+3/−1
7.7.2013 18:14

J50a57r81o30m41í51r 53B52r92ů52n50a 4769781654893

Bylo by fajn, aby ses taky rozohnil, ze by u takovych clanku a videi nemela byt reklama .)

0/0
7.7.2013 20:25

M98i62c57h11a95l 73P98o92n87o76c47n39ý 2764345101

To rozhodne umim.

0/0
7.7.2013 21:47

J34o33s61e93f 74K11r71o41u81p56a 7851698765527

No ani podstata věci nesedí. Pasažér viděl vodu 3 m pod sebou - seděl na kole?

0/−1
7.7.2013 21:41

L43a35d50i79s61l90a62v 62S23o51u28k50u63p 9927539927217

A co když použil běžný selský odhad vzdálenosti hladiny při pohledu z okna?

0/0
8.7.2013 0:18

M76i28r91o28s27l25a84v 90T88i36š31e74r 4539199144322

aha...takže je v pohodě, když ve zpravodajském čláknu o havárii letadla naleznu vypravěčské obraty jako je: "Ovšem klid se během pár vteřin změnil v horor. Co přesně se stalo? Proč se boeing jihokorejské společnosti Asiana Airlines zřítil na přistávací dráhu?" anebo informace o tom, že byl krásný letní den s romanticky modrou oblohou, a že stačilo jen přistát přímo na pláži s výhledem na Golden Gate a udělat si tam piknik...???

Je vidět, že většina lidí už je deformována zpravodajstvím Novy a v poslední době zejména Primy natolik, že jim takovéto podání informací přijde již běžné...ach jo. X

0/0
8.7.2013 9:19

V49ě54r50a 96B59e24n42o46v71á 9209200743

Uvidíme, co se dovíme za několik měsíců vyšetřování, ale společnosti se často brání technické závadě, aby cestující neměli obavy použít jejich letadel, zřejmě nejvíce úrazů bylo skákáním přímo na ranvej,i já bych se takto rozhodla, vždyť nebylo na co čekat.

+1/0
7.7.2013 17:58

L33a46d77i87s87l45a19v 51M83i34k26a 1201649874724

Tomu se nejvíce brání výrobci letadel, ani ne tak letecké společnosti.

0/−1
7.7.2013 18:01

V64á41c86l68a41v 24V28á24v48r12a 5956609611847

zjevně narazil do vlnolamu podvozkem. Tedy byl příliš nízko. Na ranvej už dopadl jen trup a ten je křehký. Divím se že se nerozpadl na kusy. Vina pilotů to bude na 100%.

Při požáru je třeba co nejrychleji opustit letadlo. Pokud to není příliš vysoko i skokem přímo na zem.

I zkušený mistr tesař se utne. Přistávat a startovat by měl kapitán sám.

Pro zajímavost: Hoďte si do Googlu  "Airport in St.Marten v Karibiku. Tam se přistává těsně nad veřejnou pláží. Docela zážitek pro turisty na pláži.

Nebo Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=PywSDOYJS2c

+3/−5
7.7.2013 15:41

V55á55c16l15a19v 66V51á57v42r85a 5186109621487

http://www.youtube.com/watch?v=vlUYBcXo6hI

http://www.youtube.com/watch?v=mJjvUHWt4os

to jsou záběry z přistávání letounů na letišti ostrova St. Marten turistické atrakce Karibiku.

0/0
7.7.2013 15:45

R24o37m39a41n 71K51r77a14t83o51c77h60v15í31l 6396857916834

Airport in St.Marten  je velice známé.

+2/−2
7.7.2013 16:44

L56a65d38i77s19l15a54v 31M30i16k98a 1101599404614

Tam by mne zajímalo, za cos dostal ty mínusy ))) .... že by od těch co netuší kde to je a že vůbec existuje?

+2/0
7.7.2013 17:53

R78o98m20a71n 63K88r20a16t50o71c64h36v58í60l 6296287566934

Dobrá otázka.

+1/0
7.7.2013 18:26

M33a52r95e20k 45P28a34w 3851494305715

Možná od těch, kreří vědí, že je to St. MarteEn. Když už si tedy hrajeme na světáky.

0/0
7.7.2013 18:39

L15a83d90i47s97l35a31v 29M23i38k94a 1461599864164

Tak já tam byl a můžu ti říct, že v jedné polovině ostrova je psáno St. Marten a v druhé St. Marteen, když už si tedy chceš hrát na nějaké slovíčkaření, protože kdo to zná ví o co jde...půlka ostrova je Holandská a půlka Francouzská.

+1/−1
7.7.2013 18:43

T78o95m69á10š 86Š51t16r35i86g64n68e63r 9901477760481

Az na to ze podla wikipedie: Saint Martin (French: Saint-Martin; Dutch: Sint Maarten) ... ale ziaden Marteen :)

+1/0
7.7.2013 20:10

L44a87d72i88s59l34a97v 98M43i64k38a 1161469324384

Jenže já nepíšu o tom,. co si přečteš na wikipedii, ale o realu......

+1/−2
7.7.2013 22:57

L73a55d89i79s29l83a63v 76S64o59u43k65u67p 9377759607557

Ačkoli jsem tam v životě nebyl, vsadil bych leccos, že to, co v tomto případě tvrdí wikipedie, je správně. Wikipedie většinou vychází z věrohodných zdrojů, narozdíl od nějakých pohrdavých světáckých popletů.

+1/0
8.7.2013 0:32

T57o25m51á28š 80Š89t45r44i12g87n18e50r 9961807280461

Tak nas poucte o realnych pramenoch z ktorych mame cerpat :) Lebo aj google je na to kratky

0/0
8.7.2013 20:26
Foto

M34i27c91h86a68l 68Ř58e80h20á18č39e26k 8675397708

Přistání a starty může provádět kterýkoliv z pilotů. Běžně se tak děje a dokonce dít musí, jinak by každý pilot poprvé přistával s letadlem až po povýšení na kapitána. Výjimkou jsou CAT II a CAT III přistání, kdy pilot řídící je vždy kapitán.

Pokud máte nějaké indicie, které na chybu pilotů ukazují, prosím seznamte s nimi FAA (nebo aspoň ostatní v diskuzi); urychlí to vyšetřování.

+2/−1
7.7.2013 17:03

D66a14v81i58d 30C79e19c92h 9651548

Usetril jste mi dukaty.

0/0
10.7.2013 20:06

L44a27d95i54s35l66a77v 24M29i42k19a 1831739854874

St. Marten, tak  to je trochu nošené dříví do lesa pro lidi, kteří mají rádi letadla je to samozřemě známá věc, já tam kvůi tomu i letěl.....jinak tvrdit takhle z novinových článků, že je to na 100% chyba pilota je absolutní nesmysl i když je to nejpravděpodobnější.

+2/0
7.7.2013 17:04

T65o70m18á71š 60Š28t75r71i27g50n46e24r 9321967650251

tam nie je vlnolam. Draha 28L a cele letisko su v zalive. Je tam len spevneny koniec RW, ktory pokracuje do ALS.

Podla ocitych svedkov lietadlo pristavalo pod velkym uhlom. Takze skor si myslim, ze prah drahy zachytil chvost, ktory sa nasledne odtrhol a zostal lezat daleko od vraku.

Na St. Maarten je uplne ine letisko, ktore navyse nedisponuje ILS. Pristava sa tam vizualne za pomoci PAPI svetiel

+1/0
7.7.2013 17:36

I34v35o 41J34a51n62á35č83e50k 8603113481962

Já si myslím, že musel chytnou už koly, kdyby chytnul jen zadkem, tak by normálně přistál, podvozek je extrémně pevný totiž, podle mě chytnul koly o ten okraj a pak ještě zadkem. Tím pádem šla kola pryč a už se jen vezl. Proč byl tak krátký, to je otázka, v praxi jsem si ověřil, že u těchto velkých letadel trvá dost dlouho, než zareagují a změní směr či rychlost klesání...

0/0
7.7.2013 22:42

D60a82v39i95d 69M64u19n11z30a14r 3358672544786

ta zed na konci runway v san Franciscu neni vlnolam, ale je tam aby zabranila zklouznuti letadel do zatoky pri nepovedenem startu....

0/0
7.7.2013 19:36

J14a87n 52M55o27h62y27l84a 6572419619451

Nikdy není chyba 100% na jednom faktoru.

0/0
8.7.2013 3:18

J12a44n 33B31o98r27e37c74k65ý 8666177285610

Opět zápas o co nej nej nej článek a lýčení dojmů,,to zas bude dlouhý týden na titulních stranách...

0/−2
7.7.2013 15:20

H42o56n23z13a 31F16á65t96o83r 2319955974150

Něco společného s lýkem?

+13/−1
7.7.2013 16:24

L83e84o78š 75P35á96l44e33n61í73č77e98k 9159185409784

redaktor píše "nouzový východ"? - to jsou Adél Dražanová jiné dveře než ty kterými se nastupuje? CIK no jak je to

0/−4
7.7.2013 15:13

J46a80n 33M92o84d16r14ý 2813369357

Ano.

+5/0
7.7.2013 15:35

M94a48r27k23é37t33a 93B42ř51e94z89i40n19o83v37á 6793826445147

http://aviation-safety.net/airlinesafety/exits/exit.php?type=107

+1/0
7.7.2013 15:40

L97e35o27š 70P83á24l73e21n98í78č74e92k 9989715489844

Lidé skákali přímo na ranvej ALE JEN TI PRVNI nečekali na roztažení skluzavek

+1/−1
7.7.2013 15:12

D44a59l50i75b21o74r 87J82u32ř15i70c49a 8648154325

"Nad ikonickým kalifornským městem bylo jasně modré nebe, příjemný letní den." .. wtf ?!? Rv

+5/−2
7.7.2013 14:13

Z68u77z20a37n69a 30K56u39b22á59t81o43v72á 1306953416474

Chápejte, musí to mít trochu drama.

+4/0
7.7.2013 15:01

J44a52n 44Z32e92m38a14n 6326467431471

Divim se jak po takové nehodě ještě někdo doskočil na tu ranvej, která podle fotek je několik desítek metrů od toho vraku. Že by několikanásobnej světovej rekord ve skoku do dálky?

+7/−6
7.7.2013 13:17

K77a52r33e56l 93N55a15s25t87o43u77p63i86l 3300371260391

Kdyz uz chces bejt vtipnej, tak pro tvoje info soucasti ranveje neni jen ten vlastni svrsek....

+3/−3
7.7.2013 13:22
Foto

M41i25c62h36a73l 33Ř15e22h69á10č74e49k 8165147338

Pan Zeman má ve své vtipné poznámce, upozorňující na nepřesnost v článku, pravdu. Do šířky končí runway skutečně tou postranní čarou. Ten zbytek asfaltu nebo betonu za čárou je shoulder neboli krajnice. Za krajnicí už je runway strip, česky dráhový nebo přistávací pás (do pásu patří i samotná dráha a krajnice). Ale to jen tak pro info :)

+6/0
7.7.2013 14:02

K85a18r61e69l 35N35a49s26t24o79u52p13i65l 3870571120651

Je to pouze o presnosti prekladu, pokud se mluvi o pocestenem vyrazu pro pristavaci drahu - ranveji, tak je to i s postranim pasem, jina vec je pokud budeme mlubit o anglickych definicnich nazvech jednotlivych "komponent" pristavaci drahy...

+1/−2
7.7.2013 15:02

I21v74a90n 30P80r21o13c29h28á43z33k55a 3401754815395

Ta úvodní reklama na pivo před videem působí vzhledem k tématu značně ironicky, pokud to mám napsat slušně.

+5/0
7.7.2013 13:13

P54a76t78r68i67k 89Š14e90b98e48s56t30a 4293482336225

jaká reklama??? Pán neráčil dát ad-block ;-)

0/0
7.7.2013 14:33





Najdete na iDNES.cz