Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na letišti v San Francisku havaroval boeing, zemřeli dva lidé

Na letišti v San Francisku havaroval v sobotu po nouzovém přistání Boeing 777 jihokorejské společnosti Asiana Airlines. Stroj tvrdě dosedl na ranvej, rozpadl se a vzplanul. Navzdory děsivým obrázkům vraku zemřeli při havárii "jen" dva lidé. Dalších více než 180 bylo zraněno. Příčina nehody se vyšetřuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a20n 98C71h40a88r64v82á66t 9341329313186

Předběžná zpráva z AviationSafety

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20130706-0

+1/0
7.7.2013 10:40

P75e35t82r 78J30a96n96o84u52š 7299502672110

To vypada, ze pilotovi ukazovaly pristroje vetsi vysku, nez ve skutecnosti byla. Az podle vizualu se to snazil na posledni chvili jeste zvednout, proto ten velky uhel pri dopadu. Jen spekuluji.

+1/0
7.7.2013 10:26

P22e44t42e40r 93B86a78č16í96k 3813533903830

Podľa zaznamenaných letových údajov na stránke http://flightaware.com/live/flight/AAR214/history/20130706/0730Z/RKSI/KSFO/tracklog s veľkou pravdepodobnosťou došlo k poklesu ťahu motorov cca 5 km pred RW28L vo výške cca 1500 ft, po zvýšení uhlu nábehu došlo k strate vztlaku a po náraze na zem odtrhnutiu chvostovej časti lietadla a následnému požiaru po odtrhnutí motorov.

0/0
7.7.2013 12:56

J54i80r98i 72H19u30b32k23a 1323316514395

Trochu by to připomnělo havárii 777ky BA flight 38 v Heathrow....

0/0
7.7.2013 14:42

P52a86v73e37l 13M90o57r14a39v76e29c 3492369402458

To pise zak zakladni skoly? "Cestující byli evakuováni zadní částí letadla, která nehořela", "Zemřeli dvě ženy", ..RvRvRv

+1/−2
7.7.2013 10:16

T51o11m78á53š 38N86e46u51b25e84r 4784203303453

Pořád marně dumám nad tím, co vám vadí na té první větě.

+9/0
7.7.2013 10:28

M86a89r23t89i10n 51V98o14j78á93č90e94k 9862538778617

ženy zemřely

0/−1
7.7.2013 15:56

T58o45m78á84š 79N21e53u77b22e51r 4164443573513

... PRVNÍ větě.

+2/0
7.7.2013 20:51

D33a80v36i67d 51Č85e16r59n35ý 1876455470325

Zemřeli dvě ženy..?? Neměla by jednou z podmínek výkonu povolání novináře být i znalost jazyka českého??? 8-o

+5/0
7.7.2013 10:01

J84a61r42o98s91l73a63v 36L42i40š45k65a 5747450

Ne u Idnesu stačí, že umíte z angličtiny překládat zprávy běžící na CNN a kvalifikaci máte splněnou

+1/0
7.7.2013 10:59

G45a77b58r44i64e55l 36H69o20r68t29e11n 9901559983204

Tady aspoň vidíte, že iDNES bojuje proti disktiminaci skutečně na všech frontách.:-)

+1/0
7.7.2013 12:20

I89v48o 41J88a68n25á78č51e24k 8703923251892

Docela reálná animace: http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/bestoftv/2013/07/07/nr-sfo-crash-animation.cnn.html

+3/0
7.7.2013 9:43

H49o90n11z75a 50F69á80t76o53r 2799905944240

No vida, a jde to i bez zbytečných reklam.R^

+2/0
7.7.2013 9:49

S50t73a79n89i81s18l37a32v 49P95e33c85a 1763294975165

Ty reklamy vložené před video mají obrácený účinek. Jsem li naštvaný, že se nemůžu dočkat žádaného videa, v podvědomí se mi usadí k reklamovanému produktu negativní reakce. Chci li si produkt koupit z podvědomí se vynoří negativní reakce a automaticky se ubírám ke konkurenci.

+9/0
7.7.2013 10:01

D30a93v61i21d 79T70i76š27l 5340501843271

díky za odkaz na animaci, akorát co pořád nechápu, jak přišlo letadlo o "střechu"...nejdřív jsem si myslel, že třeba udělalo pár sudů, ale ani tahle animace tomu nenasvědčuje...

0/−1
7.7.2013 10:31
Foto

M43i46c68h49a92l 53Ř73e14h71á33č87e84k 8865677988

Střecha pravděpodobně shořela v následném požáru.

+3/0
7.7.2013 10:58

H93o76n89z72a 49F82á70t32o85r 2399825444790

Upřesnil bych to: Aerolinky měly 12 strojů Boeing. Už jich mají jenom 11...;-)

+1/−1
7.7.2013 9:30

V95l61a64d40i33m19í87r 13M37e83n91d33i 3542929431966

;-)No tých Boeingov majú podstatne viac. Keď už upresňujete, tak ste nemal zabudnúť napísať B777 áno tam sa ten počet znížil..., pretože takto je to zavádzajúce....

+1/0
7.7.2013 9:50

H15o76n33z22a 70F82á50t44o77r 2449445724230

Pro nás, co se pohybujeme hlavně vlakem, je to letadlo jako letadlo. Ale určitě máte pravdu.R^

0/0
7.7.2013 10:46
Foto

P81a20v20e19l 93V18a20n67ě57č60e77k 4784943651921

To se opraví a příští týden to může jít do laku.

0/−2
7.7.2013 10:51

J97a49r94o89s36l35a80v 61L58i32š19k23a 5217300

Že novináři z Idnesu neumí pořádně česky jsem si už dáááávno zvykl. Ale že neznají význam slov, to zatím ještě ne. Požárníci jedni. Ono stačí, že pouze kopírují všechny informace, které mohl člověk během událostí sledovat sám na CNN :-(:-/

0/0
7.7.2013 8:22

V62l88a74d25a89n 55Č72e81r23n60ý 6844339398

Milí novináři z iDnes, naučte se už konečně, že požárníci jsou už víc než dvacet let opět hasiči a nepoužívejte toto směšné slovo. Stáváte se tak sami směšnými. :-P

+6/−2
7.7.2013 7:22

P26e55t42r 74C26e56r45v38e49n54y 1453860105

co je na slovu pozarnik smesnyh? me spis prijde smesny udelat z pozarniku hasice, z verejny bezpecnosti policajty a tvarit se ze se jedna o jine slozky protoze byly prejmenovany :)

+1/0
7.7.2013 10:04

P57e60t86r 83C93e98r46v94e71n12y 1633150205

mimochodem anglicky fireman ma rozhodne bliz k pozarnikovi protoze pozar, ohen = fire zatimco hasit, hasit = extinguish (nemcina se stavi k problematice podobne)

+1/0
7.7.2013 10:08

T29o26m35á43š 14N13e95u33b45e13r 4884433953633

No, to jo. Ale hasič je docela pěkné české slovo a přijde mi takové logičtější.

U hasiče je celkem evidentní, co by mělo být jeho úkolem.

Když to hodně odlehčím, tak slovo požárník by se pěkně hodilo pro vesnického pyromana, dobrovolného hasiče, který se chce proslavit. Požárník - u požáru od začátku až do konce - nejdřív ho zakládá, pak hasí.

+3/0
7.7.2013 10:35

P83a34v48e30l 78N12o55v24á30k 7351766899333

a není to uplně jedno snad? Já jsi sem jdu přečíst co se stalo a je mi skutečně jedno jeslit to hasí Hasiči nebo Požárníci...

+2/0
7.7.2013 11:19

T91o61m53á52š 78N69e16u36b29e12r 4164493423903

Mi je to taky v zásadě jedno. Spíš to není jedno barevným kolegům a nechal jsem se strhnout jejich sporem.

+1/0
7.7.2013 11:32

J75a22k56u97b 50Š96a44f61a70n32d81a 7835127641141

To přece někdy říkal Horníček v Hovorech. ....Byli tam hasiči. Ne, pardon, požárníci. I když, tenkrát to byli ještě hasiči. Tenkrát tam byli kvůli hašení.

0/0
7.7.2013 12:45

T94o10m66á23š 78N14e71u90b59e19r 4724893363633

Ale tak dějiny přece nezačaly rokem 1948.

+2/0
7.7.2013 10:26

R31a42d80o46s21l78a12v 72K37l35a92u88d39a 5904308704942

Netušil jsem že v USA mají ještě požárníky. U nás je po roce 89 zrušili.

+13/0
7.7.2013 7:01

V67l51a31d34a12n 49Č35e62r85n14ý 6304959878

V USA je ani nikdy neměli. To jen naši neznalí pisálci používají slovo požárník, kdykoliv mají dojem, že je třeba o hasičích mluvit důstojněji než jindy.

+6/−1
7.7.2013 7:24

P76e17t17r 96N48ě89m11e46c 4890843120317

Nebyl ucpany privod paliva jako na Heathrow?

0/0
7.7.2013 6:12

V71á40c30l89a73v 79V70á88v24r15a 5486149391297

cele pristani je zde

http://www.youtube.com/watch?v=b64vnxW-Xzk

+1/−12
7.7.2013 4:14
Foto

J92a54n 83K34u74l81í76s49e58k 8857803418521

To video není správně. Letadlo ztratilo celou záď s výškovkami a směrovku hned na začátku ranveje. Podle očitých svědků a podle místní TV stanice Kron 4 News Boeing přistával příliš nakloněný na záď a pravděpodobně zachytil zádí o vlnolamy ještě před ranvejí. Ostatně to je také vidět na záběrech po neštěstí. Dále Kron 4 News zmiňovali, že letadlo letělo zhruba 60 až 100 m příliš nízko a rychlost byla asi 120 uzlů místo obvyklých 180. Podle mne to vypadá na chybu pilota ...

+4/−2
7.7.2013 4:53
Foto

J40a68n 57K76u65l29í13s39e18k 8157713228331

... a ještě dodám, že jsem slyšel interview jednoho pasažéra, podle kterého piloti nehlásili nic neobvyklého a nedali žádné varování. Takže tohle také ukazuje na lidské selhání ...

+1/−2
7.7.2013 4:56
Foto

M59i17c72h71a67l 13Ř67e28h95á56č62e64k 8195307548

Pokud piloti mají jakýkoliv problém, je prioritou řešení toho problému. Hlásit cokoliv budete, až když máte čas. Absence hlášení na nic neukazuje.

+1/0
7.7.2013 13:22

V32l81a44d18i41m37í39r 30M66e37n81d84i 3352899831486

Oceňujem Váš pokus o simuláciu , lenže... Nikde sa nepíše , že by im boli horeli motory, takže vo failures  ste si to zbytočne nastavoval, samozrejme , že pri požiari motora pilot aktivuje hasiace zariadene , zastavuje sa prívod paliva etc.... Mal ste si znížiť rychlosť  a dvíhať čumák hore , pretože asi o to sa snažili, dostať sa za každú cenu aj pri nízkej rýchlosti na rwy a škrtli , resp.odtrhli chostovú časť stroja.

0/0
7.7.2013 9:22

J21a22k51u31b 68Š75a86f27a77n72d33a 7445227931221

Mě se líbí, jak se tomu kluzajícímu Boeingu regulérně zatáhne hlavní podvozek.

0/0
7.7.2013 12:47
Foto

R55a98d58o17m35í69r 62Š79r94á29m86e16k 4438850286424

to je pěkné... ale je to přistání jiného letadla.. ale nebojte... třeba i na tenhle scénář někdy dojde :-)))

0/0
7.7.2013 12:06

J38a21n 17K51ř51í67ž 6975843555948

........je tam celé přistání.Jen úplně jiný!;-D

0/0
7.7.2013 19:21

K27a40t67e13r94i17n71a 25M35a84t76t81h58e77w57s 3414554115811

Mila redakce, nekde si zjistete, co je to "nouzove pristani". Tohle, dle vaseho a jinych clanku, bylo pristani zcela normalni, ktere nevyslo. Nouzove pristani je trosku neco jineho.

+11/0
7.7.2013 3:03

L69a52d40a 59N40o94v32a15k 4522693877

tohle už asi neopravěj...:-/

+1/0
7.7.2013 1:05

F11r73a60n40t52i32š22e91k 34V78o43m27á59č42k65a 6555628381924

Dal bych to do "acek", tam restaurujou vetsi vraky.;-)

+9/0
7.7.2013 1:20

J20a21n 95B12a84č51o85v80č36i17n 1712124285545

Dobre to skoncilo-vzhledem k moznym nasledkum.Ale opet musim konstatovat,ze je katastrofa a katastrofa,atentat a atentat atd.,vzhledem k rozrahu clanku zde.

0/0
7.7.2013 0:16

I47v83o 13J30a27n35á35č29e63k 8763133351342

Tak si tak říkám, docela podobná nehoda jako B-777 na Heathrow kdysi dávno, pak měli změnit vyhřívání filtrů paliva. Tak uvidíme až to vyšetří, jestli to byla chyba pilota či technický problém. Na počasí to totiž nevypadá.

0/0
7.7.2013 0:09

V79o26j74t49ě68c75h 59R59e75m15e70š 1755873666508

No podle všeho byl na přiblížení moc vysoko (dle dat z flightaware) a moc vpravo (dle místa dopadu), a rozhodně tedy neletěl ILS ani RNAV approach. Do toho dostal pozdní landing clearence (protože sám hlásil, že je na short final a až následně dostal povolení k přistání). Takže to vypadá na nějakou základní chybu PF, kdy od začátku přiblížení byl moc vysoko, nebyl stabilizován, a po desetihodinovém letu nechtěl jít na go around, tak to celou dobu doháněl prudším klesáním a moc podklesal...

+9/0
7.7.2013 0:36

P84a83v61e75l 25V72e22t58e61š34n45í13k 7675898575297

Podobnost žádnou nevidím.

Tehdy to bylo tak, že krátce před přistáním na Heathrow (tuším BA), zamrzl přívod paliva k motorům. Naštěstí už to bylo ve fázi letu kdy jim stačilo na letiště doklouzat. Mám dojem, že tenhle problém na B777 mají pořád.

Ale to je jedno. Tady se stalo evidentně něco úplně jiného.

0/−1
7.7.2013 2:01

V97i58l27é15m 63K61l67i13k35a 5683945706781

Safra, tímhle ptáčkem mám za tejden letět ze Šanghaje dom..;-(

+2/0
7.7.2013 2:04

P41a54v39e68l 83V43e79t24e36š20n61í66k 7675228255337

Klidně leťte. Je to jedno z nejbezpečnějších letadel. Můj žebříček oblíbenosti je (1) A380, (2) A330 a B777, (3) všechno ostatní :).

+2/0
7.7.2013 2:10

V72i90l68é28m 84K72l26i70k60a 5863335256581

Já vím, ale nehoda těsně před odletem..pocitově nic moc..:-/.. no pustím si pro uklidnění další díl Leteckých katastrof..;-D

+6/0
7.7.2013 3:41





Najdete na iDNES.cz