Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Politolog: Zeman znásilnil ducha ústavy, bojuje se o charakter systému

Prezident Miloš Zeman jmenováním premiéra Jiřího Rusnoka bez podpory politických stran znásilňuje ducha ústavy a posouvá Česko k prezidentskému systému. Myslí si to politolog z Univerzity Karlovy Josef Mlejnek. "Teď je to i souboj o charakter politického systému," řekl v rozhovoru pro iDNES.cz

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42i34l92a53n 38S86l27a47v24í41k 8155466287688

Politologů je zde spousta a každý má názor podle platby.Je to stejné jako ekonomové.Potloukají se jich po světě tisíce a všude to jde směrem dolů.Jak vybrakovat stát,na to nemusím mít školu žádnou.Jestli mi nějaký politolog tvrdí že u bandy zlodějů stačí vyměnit vůdce,potom špatně studoval.:-)[>-]

0/−2
2.7.2013 10:01

M65a19r85i45e 65Z83e28l94e41n30á 2934221989161

Osvěžte mi, prosím paměť - který z politologů tvrdil to co píšete?

0/0
2.7.2013 10:38

J50a91r51k41a 10P70r94o94s51e10c78k28á 1455141959143

Takto to vidím já : 

Zeman měl možnost Němcovou jmenovat premiérkou bez ohledu na svůj vlastní názor, ale to by musel být jiný formát a ne zbabělec, který se bál, že by vláda skutečně pokračovala, protože by tu 101 dostala - zákonně a dle parlamentního pořádku. Potřeboval tam nějak instalovat rychle své lidi a na nějakou koalici nebyl zvědavý. Využil situace, nálady lidí a průšvihů ODS. Jak prosté, vidíme v přímém přenosu jak by se mohlo stát, že se udělá systémová změna ve státě i bez změny ústavy. Tohle si nedovolil ani Klaus a klidně to mohl udělat min.jednou.

A tak Zeman udělal neparlamentní cestou v parlamentním systému maličký trik s efektním výsledkem pro své kamarády a příznivce, protože on jinak fungovat než křivě neumí. Je to dílem jeho zbytnělého ega, které se třepalo do prezidentského křesla od roku 2002 .:-/

btw.  za dané situace se nedivím, že  se ODS ale i jiní zasekli, protože chtějí  Zemanovi ukázat, že nebudou skákat jak on píská. Zeman místo toho aby situaci uklidnil, situaci rozklížil. Bohužel tady neprohrají strany, ale zase voliči, kteří slepě věří jednomu člověku ( jako z doby kamenné). Navíc se domnívám, že Rusnokova vláda tu bude vládnout klidně i bez důvěry ( to chtěla soc.dem?? no nejsem si jistá, že věděli do čeho jdou, když neustále vyvolávali předč.volby a nedůvěru vládě)

+6/−3
27.6.2013 17:40

J77a58n32a 95L20a45n38g16o31v31á 2665476910713

A co kdyby se ODS a jiní "odsekli" a brali jednou ohled na situaci v této zemi? Jenže oni chtějí zůstat u koryta za každou cenu... Pohledy na věc mohou být různé. Jinak máte samozřejmě v mnohém pravdu.

+4/−2
27.6.2013 17:47

J58a26n87a 20L95a31n88g73o46v57á 2725706670853

Obsah článku nekomentuju, jen podotýkám, že přímá volba prezidenta nutně povede k soubojům vlády a prezidenta o moc. Prezident bude chtít své pravomoce logicky posilovat... Buď premiér, nebo silný prezident. Nikoli obojí. Občané mají falešný pocit, že přímou volbou ovlivní politický směr země, ale je to omyl.

+5/−2
27.6.2013 17:40

M65a46r48i23e 97Z37e52l45e88n12á 2954151639451

Nechť pan prezident svoje pravomoce klidně posiluje, ale parlamentní cestou. Máme stále ještě parlamentní demokracii, nikoliv prezidentský systém.

+1/0
2.7.2013 10:44

L20i78b13o57r 12H78l50u61b39u35č17e73k 4240140217747

...tak mám dojem, že placené debatéry z Lihového domu vystřídali placení debatéři od těch recyklovaných komunistů, kteří si rafinovaně říkají "zemákovci" (nebo tak nějak)...a po prázdninách zřejmě vznikne "Zemanova mládež čili Zemanjugend"...Rv

+2/−4
27.6.2013 17:24
Foto

M32i48r77o52s49l83a81v 53K48e64b29r23d37l84e 1236905671530

A sakra, Zeman znásilnil ducha Ústavy?

Tak mě napadá, a neznásilnil někdo, nebo spíše něco, politologa Mlejnka?

8-o

+6/−2
27.6.2013 16:48

L63i67b53o25r 68H87l44u14b16u23č15e34k 4220480337237

...prý to byla nějaká Kebrdle...:-)

0/0
27.6.2013 17:19

A79l57e37n21a 95S35e95d59l19a46č59k37o34v54á 1216260152709

Spletla jsem znaménko

0/0
27.6.2013 21:09

M49a53r31t17i88n 17I45r47e24i52n 2790890230147

jmenování vlády Tošovského resp. Fischera bylo také znásilněním ducha ústavy?

+2/−2
27.6.2013 15:27

M77i47c13h60a58l 37P22r94i93b78y47l 9215495557615

Ti měli vyjednanou podporu ve sněmovně

+2/0
27.6.2013 16:51

L23i22b81o37r 11H57l59u10b65u25č66e57k 4940110817197

...zkuste, prosím, nečíst jen titulky...:-)

+4/0
27.6.2013 17:18

M30i42l87a25n 52K95e77s43l 2796206373598

Ta naše ústava česká je na to již zvyklá.Na její přízeň či nepřízeň se odvolává kde kdo.Co ústava říká-chce a co neříká-nechce předem nikdo neví.To nám může tlumočit jen sbor jejich pastevců.Co když se jí to Zemanovo znásilnění bude líbit.

+3/0
27.6.2013 14:25

J69a66n 21K55l37e68i36n 6850975631693

Pan prezident předvedl, že je státník, že je chytřejší než ostatní partaje a kupa nyní lkajících politologů. Držím mu palce.V:-)

+6/−7
27.6.2013 13:32

S29a86m13u93e43l 69R63o98h92a96n 4376893178673

;-D;-D;-D;-DDiky,  konecne jsem se zasmal

+3/−2
27.6.2013 15:49

R45a16i27n43e47r 57E90l30l10e40d98e13r 2203303359736

Chtel jste asi rici - mezi slepymi je jednooky kralem ?

+1/−1
28.6.2013 10:58

P21a65v71e67l 38O48d12r44a73z26i21l 6434629417750

Topolánkova vláda: desítky miliard

Kalouskova, pardon, Nečasova vláda: stovky miliard

Vidět protažené obličeje z ODS, TOP09, LIDEM  a ČSSD po pověření Rusnoka: k nezaplacení.

+5/−4
27.6.2013 13:28
Foto

M13i87r90o62s19l51a59v 16K78e98b86r72d94l39e 1586425721280

Napsal jste to dobře: Kalouskova vláda, jen bych si dovolil doplnit, s maskotem Nečasem

+2/−2
27.6.2013 16:50

P11a25v34e44l 98O17d66r24a98z72i41l 6794859477970

Vedle píšou, že znásilnění není důvod k potratu!

+2/−2
27.6.2013 13:25
Foto

E32v98a 32J39i72ř63í53č60k58o92v67á 5513756177140

Velmi zdařilý rozhovor... děkuji...  R^ :-)

+4/−3
27.6.2013 13:23

P24a82v47e25l 61O26d51r68a87z83i95l 6944529867740

NJN, co vám, karl-cool-hardcore-fanynkám zbývá, žejo.

+2/−2
27.6.2013 13:26

S98a23m48u74e71l 39R36o13h10a64n 4566633748503

Uz to neni vtipne, ale...

+3/−1
27.6.2013 14:01

P41a65v89e16l 94O58d57r41a70z85i81l 6794409437540

No vtipné to není, spíš smutné, když někdo sedí jako žaba v koutě a čeká na každé Zemanovo zaváhání...

+2/−2
27.6.2013 15:47

S75a68m11u73e83l 93R54o12h11a44n 4736863788473

Pekna blbost u nej clovek na nic neceka, spis se boji co zase provede

+2/−1
27.6.2013 15:50

P60a14v61e76l 27O56d28r15a87z56i37l 6264669517610

To neznáte karl-cool-hardcore-fans.

+2/−2
27.6.2013 18:03

M91a90r98i92e 57Z33e94l55e89n90á 2554861629881

Paní Jiříčková, omylem jsem k Vašemu příspěvku dala minus, mělo být plus, sorry.

0/0
2.7.2013 10:33

V71e30r71o78n93i20k81a 29S13k22a85l36o70v79á 1535467668374

To je pláče a nářku nad rozšlapanými bábovičkami...  :-P Obraťte se na Kaldu, který začal ječet, že Mirku neee ....

+3/−2
27.6.2013 13:08

T12o49m18á52š 74N92o30v23ý 1647580718846

Zajímá mě na jak dlouho tahle úřednická vláda bude? A jestliže jde hlavně o předčasné volby není to zbytečný luxus nebo nějaký jiný záměr (energie, směřování na Rusko?)

0/0
27.6.2013 12:47

R70o69m64a25n 26O35p65e47t 1721419795722

jinak to proste nejde, pokud se ma neco zmenit

+3/0
27.6.2013 12:53

J87a85n 16N31o62v25á11k 6527330288833

a ten duch byl alespoň zletilý?

+2/0
27.6.2013 11:42

S22a80m28u55e77l 58R79o54h33a57n 4276503268713

No nazdar ten, ja myslel, ze to byla alespon duchova

0/0
27.6.2013 15:51

K54a63t27e79ř29i63n69a 68Š44i64k87o85v98á 3602498567281

Jak už tu bylo jednou řečeno, bez demokraticky vyspělých občanů demokratický systém fungovat dobře nebude. A důsledkem toho je i situace, kdy tato nevyspělá společnost do svého čela dobrovolně zvolí člověka, který vědomě a účelově lže, a se znásilňováním demokratických principů (duchy nechme stranou) má bohaté zkušenosti již z dob opoziční smlouvy. Společnost jasně ukázala, že jí tato jeho minulost nevadí, a dala mu tím de facto signál "pokračuj, Miloši, jen do toho, zbav nás těch zlodějů!". A Miloš se do toho dal. Zloděj tak křičí "chyťte zloděje" a dští síru na vládnoucí koalici, která své kamarádšofty dosazovala do trafik se stejnou samozřejmostí, s jakou si rozkrájel tehdy koláč s Vašíkem Klausů. Správně - pryč s nimi, s korytáři - ve frontě už přešlapují jiní hladovci, a navíc loajálnější.. Vždyť ten dobrý člověk ani nemá na vybranou... Nebo se pletu?:-P

+11/−6
27.6.2013 11:40

R61a52d84e51k 44B97o79r 2876873914855

Můžete uvést jaké demokratické principy byly pošlapány? Já např. v tom, že prezident nepověřil sestavením vlády stranu, jejíž představitelé svým chováním přivedli tuto zemi k současné politické krizi vidím krok, který může vést k nápravě současného stavu. Tento politický marast mohou napravit pouze předčasné volby. Pokud by prezident opět pověřil sestavením vlády onu dosud vládnoucí stranu a koalici, k předčasným volbám by to nevedlo. Jediné k čemu by to vedlo, je eskalace stavu, do kterého nás tato koalice přivedla a k mocenským snahám zabránit nápravě tohoto stavu (např. zásahům do vyšetřování). Takže pokud něco povede k předčasným volbám, tak je to sestavení úřednické vlády.

+8/−4
27.6.2013 11:54

K56a25t69e45ř89i59n17a 60Š83i72k14o63v24á 3522458627671

Argumentujete jen polovinou skutečnosti. Prezident samozřejmě neměl povinnost jmenovat navrženého kandidáta. Prezident má právo nesouhlasit s vládní koalicí. Zeman však jasně však ignoroval (byť chabou) většinu poslanecké sněmovny, která byla demokraticky zvolená v řádných volbách, ať už si o jejích kvalitách myslíme cokoliv. Jde tu o princip, ne o to, že Rusnok je celkem rozumný člověk (tím spíš nechápu, že na to kývnul).

Rehabilitace politiky je nutná, s předčasnými volbami souhlasím. Nesouhlasím se způsobem, jakým se o to pokouší Zeman. Je jako rodič, který třese s potomkem a řve "a teď se okamžitě uklidni!". Proč takto koná je nasnadě - hlavním hybatelem jeho konání je jeho ego a touha po moci. Jako hlava státu dává velmi negativní příklad všem podobně laděným mocichtivým, kterých je pořád dost.

+8/−4
27.6.2013 12:16

V90e59r29o15n75i38k65a 97R41o29t20t65o47v91á 9400715825225

LIDEM byl někým volen?  Jen nevím kdy, pamatuji si něco o Věcech veřejných. Tak o jaké demokratické volbě většiny je zde řeč?

+4/−2
27.6.2013 12:22

K29a93t52e95ř49i52n87a 72Š55i56k87o69v97á 3972448217951

LIDEM byl dost nešťastný počin, já se téhle vlády nezastávám. Nicméně on nastoupil do nějak rozjetého vlaku a skladba parlamentu v tu chvíli byla daná. On nemá pravomoc to ignorovat. Jde o to, že autokratický způsob řešení této situace člověkem, o jehož morálních kvalitách a dobrých úmyslem nemůže být řeč, destabilizuje už tak dost nešťastný stav současné politiky. A o to mu pochopitelně jde, v rozbouřených vodách potřebuje LID vůdce. Což jeho představě vládnutí nahrává. Pak si může dovolit posunovat kolíky na hřišti a měnit ústavní zvyklosti. Zatím jen zvyklosti - co asi přijde příště??

+4/−2
27.6.2013 12:33

A38l72e79n79a 85S14e46d57l39a96č94k45o79v72á 1916410402259

Strana volena nebyla ,ale členové této strany prošli volbami.To co navrhuje Zeman,ani jeden neprošel volbami a nejsou to žádní odborníci.Jediný,kterému se divím je Rusnok,měla jsem ho za rozumného politika i když byl z ČSSD.

+4/−1
27.6.2013 13:45

P68e25t93r 19W76o27l13f 3828182194714

Vše, co udělal Zeman je podle prý neústavní a nedemokratické. Ani zmínka o tom,že vláda trojkolky dojela na svoji hamižnost, takže korupce, ani ta vládní není nic špatného, zneužívání tajných služeb pro soukromé účely je vlastně v případě Nagyové normální a není protiústavní. Vlastně se dohromady nic nestalo, jen Zeman si bez dovolení udělal něco, co ti vládní zloději neměli v plánu. Proto ta hysterie ve vládních stranách, ten strach ,že si pro někoho z nich brzy přijde policie, je vidět na očích všech hlavních aktérů. A nejvíce ze všech se klepe Kalousek, na něm ta hrůza je vidět ze všech nejvíc...;-)

+5/−3
27.6.2013 12:26

R30a21d31e35k 95B11o98r 2126423424895

Znova opakuji, že strana, potažmo koalice která si svou většinu ve sněmovně udržuje aktivitami z nich vyplynou korupční skandály, přivede zemi k celkové politické krizi, nemá demokratické právo sestavovat vládu. Nejde o to, co si myslíme o její kvalitě, ale o to, co přímo o jednání představitelů této strany. Proto je naprosto v pořádku, že zafungovala jedna z brzd a tato provařená na hliněných nohou korupce s poslaneckými posty stojící koalice dál vládnout nebude. Demokracie naštěstí v tomto případě zafungovala velmi správně.

+4/−2
27.6.2013 12:26

R48o19m54a92n 36O74p82e95t 1381679815752

aneb bojuje se o charakter systemu, jak spravne pisou v titulku..

0/0
27.6.2013 12:54

A95n11d28r95e62a 75N13o94v36á 8854181856735

vždyť ano, ať se sněmovna  v zájmu uhájení demokratických principů rozpustí. Takhle jsou to jenom kecy těch, kteří se bojí jít do voleb.

+2/0
27.6.2013 13:49
Foto

P20e83t71r 92Š38m97e81j77k19a55l 9105310348767

Demokratické právo má...vyplývá z demokratické ústavy viz 101hlasů.

Asi spíše myslíte právo morální..S tím by se dalo souhlasit, ale v tom případě to morální právo nemá ani Zeman, který nese přímou zodpovědnost za krádeže a podvody z dob jeho premiérování.....

Sečteno a podtrženo...Zeman nemá vzhledem ke své minulosti žádné morální právo dávat lekce druhým za to, na čem se sám spolupodílel....:-)

+2/0
27.6.2013 19:45

R17a34i23n42e62r 38E54l39l93e81d12e49r 2653393939776

Ted padla 6-ta Vlada behem 10-ti let. italske pomery. Ty se dockaji konce az nebude nic k rozkradeni, ale koryta a trafiky budou i nadale, takze se zasadni zmeny k civilizovanym pomerum zrejme vubec nedockame,

0/0
28.6.2013 11:10

R61a10i67n28e26r 89E21l13l10e68d98e96r 2853543289736

Pani Sikova, neplete se ani v mejmensim, presne tak to je.

0/0
28.6.2013 11:02

M37i97l94a70n 23S52l55a57v28í79k 8885886897878

Jo prezident si zalže.Ano.Ovšem ODS,Top09 si zakradou.To mě bolí víc!:-)[>-]

0/0
2.7.2013 10:07

P41e52t83r 41W93o98l62f 3158602264224

Koaliční vláda nikdy neměla důvěru lidu a tedy nikdy nebyla demokratická. To, co si tam mezi sebou vyobchodovali, to je jejich věc a nás občanů se to netýká! Ať táhnou! My je nevolili! Pokud chtějí vládnout, ať si - tentokrát už s otevřenými kartami a ne podvodem jako před 3 roky - řeknou o důvěru občanů, nikoliv nějakých trafikantů v parlamentu! Prezident jim jasně dal možnost vypsat nové volby. Pokud na ně nemají odvahu, dobře vědí proč! To oni chtějí vládnout bez řádného mandátu! Bez informovaného souhlasu a důvěry voličů! Kdyby voliči před 3 lety věděli, co bude po volbách následovat, karty by totiž byly rozdány úplně jinak a například by nikdy nenaletěli VV, takže tato vládní koalice postavená na podvodu a zakoupených prospěchářích by nikdy nemohla existovat.

+7/−3
27.6.2013 10:51

P20a42v92e38l 57T53o49p62i38n21k66a 5444325648180

Tvá bába je vláda lidu...

+1/−3
27.6.2013 11:21

R54a20d10e45k 11B31o22r 2216363564235

Pokud se bavíme o demokracii, tak se pane bavíme o vládě lidu. Tak to prostě je.

+2/0
27.6.2013 11:27

P54a60v29e21l 31T47o77p57i13n20k61a 5294695368490

To nepopírám. Jen upřesním - my máme zastupitelskou vládu lidu.

0/0
27.6.2013 11:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.