Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Matematiku přitvrdit, radí po fiasku maturantů bývalý ředitel gymnázia

Poté, co pětina studentů nezvládla maturitu z matematiky, se objevily hlasy, že byla příliš těžká. Bývalý ředitel pardubického gymnázia Josef Kubát má jiný recept než snížit nároky. Zvýšit je.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B54e49d16ř28i35c26h 34T17o92t13h 4438929947227

jojo, pouze kvalita výuky zvýší vědomosti....ale kdo bude učit, každý kantor, pokud to jde ze školství utíká za lepším platem

0/0
13.6.2013 12:25

M82a89r36t37i45n 56P13a47u64l 4624409611197

Pan ředitel mi mluví z duše. Nač týrat učně maturitou, copak mě u instalatéra zajímá, jestli uměl u maturity goniometrický rovnice?

A průšvih začíná už u násobilky, která se chtěj nechtěj musí nabiflovat do té míry, aby děti věděly, že to a to číslo je něčeho násobek a jak se dá rozložit.

Pokud neumějí násobilku, neznalost zlomků je pak už jen důsledek a algebra a písmenka úplná tragédie.

Vše završuje módní póza, když se studenti chlubí, že neumějí matiku, jako by tato neschopnost byla nějakou vstupenkou do společenského ráje.

+1/0
13.6.2013 9:30

J19a74r32d93a 75C60h45o39v49a33n61e17c 6651495873609

Velmi správně to pan ředitel říká.

Naprosto s ním souhlasím.

A dodávám jen, že se musí radikálně zvýšit hodinová dotace výuky matematiky.

+1/−1
13.6.2013 8:49

M73a28r91i60e 51Z40e60l64e48n59á 2474431179831

Tenhle stát by se měl už konečně rozhodnout, zda je pro něj důležitější mít rekordní počet absolventů škol nebo menší počet lidí skutečně vzdělaných. Zatím tvrdošíjně obhajuje první variantu a proto snižuje soustavně laťku náročnosti. Bohužel.¨

Rv

+4/−1
13.6.2013 7:41

P53a86v73e17l 25N41o69v19á66k 6411586819431

Jsem pro přitvrzení maturit všeobecně - ne jen z matematiky ........ bylo by dobře , kdyby maturita byla skutečně zkouškou dospělosti a ne pouze cárem papíru za docházku do školy jak tomu doposud bylo ......... velmi dobře si pamatuji kolegy v práci , kteří vybírali školu pro svoje děti podle toho, kde maturity rozdávali bez nároku na znalosti ;-)

+2/−1
13.6.2013 7:04

J65a73r29o78s17l25a85v 89M43o48u11r66e77č24e66k 1550266237128

Ten pán tom rozumí. Je třeba jedna úroveň matematiky a školy, které ji nezvládnou, ať maturitu studentům nenabízejí, stejně jim je na houby.

+1/0
13.6.2013 7:01

V31l64a79d74i43m58í33r 55M90a64ř60í60k 6114689952933

Matematiku se nelze naučit jako básničku, ta se musí pochopit! A je základem veškeré logiky. Takže HOUŠŤ A VĚTŠÍ KAPKY! Panu profesorovi!!R^

+4/−1
13.6.2013 0:39

V89a28š79e39k 28Ř31í93h19a 2473723498462

S panem učitelem plně souhlasím jen bych doplnil reformu o značné zredukování počtu gymnázií.

+3/−1
13.6.2013 0:26

J27o12s63e50f 28D56r60á77s85a98l 2854305821

když jsem studoval před 30 lety, tak byly na okrese 2 gymply a na prumce nás bylo 200 v ročníku. Teď je těch gymplů 5 a na té samé prumce je v ročníku 50 studentů

+2/0
13.6.2013 6:41

P69a94v34e82l 87H98o97l81e29k 1753372450

Maturita na ucnaku je pitomost, když už, tak jedině na nástavě po vyuceni.

+6/0
13.6.2013 0:17

K82a83r10e69l 69P36o70k18o86r38n87ý 8118206412535

Až na paskvil růst poklesu je funkce rostoucí, naprosto trefil hřebíček na hlavičku. Problém je že se to ví už dlouho ale nikde se to neaplikuje.

+3/−3
12.6.2013 16:14

M18a28r18t90i41n 58P56a57u36l 4684369591727

To není paskvil, ale bonmot. A matematicky správný. ;-)

+1/0
13.6.2013 9:33

T50o64m96á35š 35Š14t44e72c 4608170255717

Plne súhlasím s jednou poznámkou: málokto je taký blbec, aby po piatich rokoch štúdia na PedF (nedajbože Matfyze) šiel za 22 hrubého učiť (s perspektívou pomalého rastu na 27 za 25 rokov praxe). Porovnanie s inými podobne náročnými profesiami a podobne náročnými VŠ (medicína, právo, prírodné vedy)? Z toho vychádza aj nezáujem o učiteľské obory a že tie slúžia iba ako núdzovka, keď sa človek inam nedostane.

+3/−1
12.6.2013 11:59

V25a21š94e41k 16Ř33í71h55a 2553893628202

největším problémeme jsou studenti co jdou školu studovat jen aby měli s co nejměnší dřinou co největší peníze.

+2/0
13.6.2013 0:28

J84a94r85d35a 35C72h11o43v75a96n66e31c 6401615743159

To není tak úplně pravda.

Rozpočítáte-li učitelský plat na hodinový, vyjde Vám, že jde o jednu z nejlépe placených profesí.

Problémem je, že se do školství tlačí hlavně ženy, a to velmi silně. Ony to dělají proto, že je to profese velmi dobře zkloubitelná s péčí o rodinu -- když mají prázdniny děti, má volno i maminka, a to ony velice oceňují (a je to logické, není se čemu divit). Jenomže tím vzniká ve školách prostředí, v němž málokterý muž dlouhodobě vydrží - a tak utíkají a školství se dále feminizuje.

+2/0
13.6.2013 8:54

T96o80m57á20š 92Š28t26e46c 4608260295447

Doporučujem si to skúsiť. 22 hodín priamej pedagogickej činnosti, dozory, konzultácie, doskúšavanie, domáca príprava, opravovanie písomiek. A áno, nie každý tým strávi viac ako 40 h týždenne, ale flákať sa dá každá práca a je len na zamestnávateľovi, ako si to postráži, a na svedomí človeka ako k tomu pristupuje.

0/0
13.6.2013 10:47

M63a14r27t60i11n 86P50a39u28l 4184479861167

Tak proč ten blbec nešel na studovat architekturu, práva nebo na medicínu? ;-)

+1/0
13.6.2013 9:35

M80a94r27t53i73n 10F53u58r66i57k 2742425526271

Už je dávno v důchodu, ale tisícům mladým lidem chce ještě dále nesmyslně obtěžovat život. Matematika je naprosto k ničemu pro člověka, který se jí živit nebude a takový ty kecy o logice a myšlení, to je jen pohádka. O úspěšném životě rozhodují naprosto jiné vlastnosti, než nějaká znalost matematiky.

+1/−21
12.6.2013 10:09
Foto

J65a78n 48P74a18v52e65l78k71a 3796169297

No když v dnešní době je zcela běžné, že mzdová účetní dostane exekuční příkaz že má někomu srazit ze mzdy 20.000,- Kč, tak je to velký problém. První problém byl jak spočítat srážku (beru, že v tom zákoně je to hloupě napsaný, ale dá se to vysvětlit). A když se jí podaří tohle vysvětlit, tak to často počítá špatně. Přitom jd eo operace typu jedno číslo odečíst od druhého a výsledek podělit jiným číslem. Takže matematika základní školy a je s tím neskonalej problém. Vrchol pro mě byl, když mi volala mzdová účetní, že dostala příkaz na srážku 20.000,- Kč, srazila mu už 12.000,- Kč, kolik má tedy srazit? Spočítal byste to? A nedělám si legraci.

+5/0
12.6.2013 12:13

J52a21n 44P86i87k43a69r13t 4212330973926

Pane Furik, a kdyz se na to divate takto, ktery predmet je vlastne dulezity? Dejepis? Cestina? Chemie? Fyzika? K cemu proboha. Vy byste vlastne do skoly vubec nemusel. Jste klasicky zastupce ucebniho oboru hazeni lopatou. Vite ale pouzivate mobil, televizi, auto... Budete se divit ale tem lidem co to pro Vas vynalezli a vyrabeji se matika docela hodi. p

+5/0
12.6.2013 14:48

P86e25t75r 85S96c55h51ö28n 7583696842603

no a o těch co je pro ně matematika k ničemu, tak o těch si pak čteme tady v článcích "naletěli podvodníkům" :-)

+3/0
13.6.2013 0:11

J78a43r38o44s49l12a33v 46M47o53u57r42e23č79e69k 1410716487158

Pane Furiku říkáte blbosti !

+2/0
13.6.2013 7:03

M42a79r55t86i91n 76P78a81u26l 4384869701827

On cestou k tomu důchodu hodně naučil, hodně metod vyzkoušel, hodně ztracených případů vycepoval aspoň tak, aby prošli.

Když ti škola nejde, tak si prostě přiznej, že jsi hloupej jako troky a neodvolávej se na tisíce mladých lidí. ;-D

+2/0
13.6.2013 9:39

D35a83n18a 54T14u35č62k19o98v61á 6543439674423

Vystudovala jsem PdF Matematika-Informatika pro 2.st. 

Neučím, jelikož ani s touto aprobací jsem nesehnala místo. Ač na jedné ze základních škol, na kterou jsem chtěla jít, měli pouze 1 aprobovaného učitele matematiky a učitele s aprobací informatika ani jednoho. Bylo mi řečeno, že dalšího učitele nepotřebují, poté jsem se dozvěděla, že přijali učitelku s aprobací angličtina-francouzština!!?? Není se čemu divit, že kvalita výuky se snižuje ... např. to, že na jmenované škole učil matematiku učitel s aprobací fyzika-základy techniky, bych ještě pochopila, ale jak ji mohla učit učitelka s aprobací dějepis-společenské vědy, to nepochopím!!

Souhlasím s tím, že dnes má maturitu "úplně každý" a je potřeba to změnit. Věřím, že i na učňovských oborech se najdou lidi, kteří na maturitu mají, pokud jí chtějí, tak to ale budou muset dokázat ... nástavba a ukažte se ... jak to bylo dřív.

+8/0
12.6.2013 9:08

F72r27a85n20t55i19s63e52k 79M32i55k45e66s 8703297160182

Samozrejme proc na ucnovskych oborech maturita? Kdyz ja jsem maturoval to bylo v r.1959 matematika byla povinna a ucili nas absolventi z PdF UK . Mohu rict, ze jsme ji dost umeli a k tomu deskriptivni geometrie. Kdyz jsem potom studoval na VSCHT, s matematikou jsem nemel problem. Problemy meli kolegove z chemickych prumyslovych skol kteri umeli trochu lepe titrovat, ale meli problemy s upravou zlomku. Skoncilo nas 50%. Matematika je zaklad vseho a podle toho ji musi byt venovana nalezita pozornost. Patri k zakladnimu vzdelani. Za nas zadne ucebni obory s maturitou nebyly.

+3/0
12.6.2013 9:48

P59e81t73r 17S38c70h24ö36n 7463846952423

no jo, my měli matiku taky povinnou a přišlo nám to normální :-)

+2/0
13.6.2013 0:13

P28e11t53r 33N44i15v64n40i27c41k60ý 3292824135847

Souhlas. Maturita na učňácích je nesmysl. Kdo chce, ať si udělá nástavbu na nějaké střední škole.

.

Je zoufalé, že školství je pro politiky až poslední priorita. Vždycky se rvou o vnitro a armádu (moc), o finance a sociální věci (obrovský rozpočet), zatímco školství, zdravotnictví a kultura je na pokraji zájmu (moc práce, změny nakrknou příliš mnoho voličů a malý rozpočet, prostě opruz).

+2/0
12.6.2013 9:49

J98a67k67u91b 88K92o52s 4937600930357

Moje známá, učitelka matematiky na střední škole, tvrdí, že ve čtvrtém ročníku končí látkou. kterou před dvaceti lety vysvětlovala v druhém ročníku. Ve středoškolských třídách se zvyšuje podíl žáků,kteří dosáhli v matematice stropu své vzdělatelnosti. Samozřejmě to není tím, že by žáci byli hloupější, ale v devadesátých letech se rozhodlo, že máme málo středoškoláků a vysokoškoláků. Tak přibylo škol a nároky musely zákonitě dolů. Který ředitel by podřezal větev škole přísností a nároky, když její existence závisí od naplněnosti žáků? S oblibou říkám, že než trápit masy dětí a učitelů maturitou, bylo by už jednodušší ji udělovat, jako občanství, při narození.

+4/0
12.6.2013 9:53

J43a55k70u82b 19K34o67s 4197610300117

S panem ředitelem naprosto souhlasím.

+12/−1
12.6.2013 8:41

L21u32d64m64i75l89a 28O30l54š33á35k85o25v67á 1778918168495

Také souhlasím. Můj syn (13 let) to taky s přehledem dal.

+3/−1
12.6.2013 9:25
Foto

J74a16n 92P39a19v71e18l68k43a 3326369607

Taky, sice mě neučil, ale měl jsem tu čest se s ním setkat a rozumnějšího člověka jsem neviděl.

+8/−1
12.6.2013 12:14





Najdete na iDNES.cz