Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školákům jde lépe čeština než matematika, zjistilo plošné testování

Páťáci i deváťáci uspěli v plošném testování lépe v češtině než matematice. Většina dětí test z počtů napsala na 41 až 60 procent, z češtiny na 61 až 80. Tuto poslední generálku vyhodnotí ministerstvo školství a rozhodne, zda se bude plošně testovat i naostro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F25r89a95n17t57i25š82e69k 40E92l23i43á28š 6497293185356

Až se ujme žezla onen stínový ministr školství za ČSSD Marcel Chládek, bude to pro školství podobná pohroma, jak dřívější činnost paní Buzkové. Ten chasník má vůči větším nárokům na vzdělávání negativní vztah. Zřejmě mu studium příliš nešlo, a teď se chystá pomstít náročnějším kantorům

0/0
12.6.2013 7:36

F58r63a29n49t11i29š53e34k 43E41l91i90á62š 6697203425856

S názorem autora článku nesouhlasím. Školákům nejde čeština, ani matematika. Z toho, že výsledky z češtiny jsou lepší lze usuzovat pouze nato, že požadavky ke zkoušce z češtiny byly nesrovnatelně mírnější. Dnešní absolventi základek ve většině neumí příliš číst, mají chabou slovní zásobu  a přečtenému rozumí jenom stěží

0/0
12.6.2013 7:29

J89a45r56m40i29l55a 52M68a62c33h95o30v77á 9325634768434

...nevím jak kdo, ale dnes synek donesl výsledky tohoto testování a je to pro mně opravdu zajímavé čtení...není na škodu, když mám srovnání mezi ním a ostatními dětmi, mezi jeho školou a ostatními školami...nemyslím si, že mu testování ublížilo...to v žádném případě...testy byly z češtiny, angličtiny, matiky a ze studijních předpokladů...dozvěděla jsem se, že z češtiny a angličtiny je nadprůměrný jak ve srovnání se spolužáky, tak ve srovnání s dětmi z ostatních škol, dozvěděla jsem se, že v matice je průměrný, ale výsledek v studijních předpokladech ukazuje, že na to prostě kašle...já osobně proti testování určitě nejsem...:-)

+1/−1
11.6.2013 20:44

J23a46n 94P63e24r69n52i81k 8230821898776

Dobrovolná pro žáky? Na naší škole některé ani lehčí úroveň nepustili, aby nekazili průměr školy. V angličtině, tak byla např. testována pouze 1/2 dětí. V češtině a matematice pouze 2/3. Jinak co se týká memorování, tak je velmi důležité. Paměť se musí cvičit odmala. A pokud je paměť mizerná, pak i další stojí za houby. S pamětí, jako základem, všechno stojí a padá. A je úplně jedno, co se děti učí nazpaměť - pro procvičení paměti je to jedno. Hledat v naučených datech souvislosti a zobecňovat, to je už druhá, vyšší úroveň.

+3/0
11.6.2013 18:32

V32a12š10e41k 59Ř83í60h93a 2393173758792

Víte podle mě je důležité co myslíte oním memorováním. Pokud to pro vás znamená otrocké opakování slovíček a básniček pak mám pocit, že vám to sice procvičí paměť, ale v konečném důsledku nebudete pro společnost užitečnější jak překladatel nebo herec.  Pokud oním memorováním myslíte schopnost najít v učení systém díky kterému si pak pamatujete data. Pak nemám více co bych dodal a vaše slova jen potvrzuji.

0/0
11.6.2013 19:58

F47r94a56n14t64i19š38e24k 28E56l73i47á31š 6747743145586

Nikoli, pan Perník se vyjádřil přesně. Jakékoli tupé memorování a biflování je nesmírně prospěšné pro rozvoj paměti. Mýlíte se, když se domníváte, že se to hodí jen pro herce. Například matematici mají vesměs výbornou paměť a díky ní dokáží užívat logické myšlení, které se příliš naučit nedá.

0/0
12.6.2013 7:40
Foto

B15r71o61n90i83s10l92a29v 45G71a79b25r48y83š 2382289831

Školáci většinou na diskuze nepíšou, takže tu maturitu alespoň z gramatické části by potřebovali ZEJMÉNA diskutující. Z toho, co tady někdy vidím, se mi leckdy zvedá kufr.

0/0
11.6.2013 18:13

V75a74š94e77k 58Ř73í61h63a 2583753388622

;-DAno jistě diskuze dokonale ukazují na fakt, o kterém píší v článku. A to, že naše společnost více hodnotí pravopis a formu toho kdo co píše. S obsahem a myšlenkou už máme povětšinou problém. No jo hlavně, že jsme dokonalí překladatelé a opisovači cizích myšlenek. to nás jistě v budoucnu uživí. ;-D

0/0
11.6.2013 19:52
Foto

B20r84o18n55i45s33l44a24v 88G63a93b62r83y28š 2472579971

Pravopis je jedna věc, uchopení myšlenky druhá. Protože třeba bez správné interpunkce může dojít k mylnému pojetí obsahu věty. Není to časté, ale stává se to.

0/0
11.6.2013 21:43

P78a72v44e28l 47K97r98a19m80e56r 9973987369345

z diskusí to příliš nevyplývá. Čeština jde lidem evidentně špatně a matematika pravděpodobně ještě hůř. Že pane Kalousku ? :-)

0/0
11.6.2013 18:06

O34t64a66k35a85r 70K69e13s59s92l14e94r 7226808417921

po povinne statni maturite zas dalsi nicemne a nepotrebne plosne testovani , pro tentokrat na zakladcem jeste nezapomente na jednotne ucnovske zkousky a vs zkousky;-€ a tomuhle se rika praviceRv proc tohle s. nenechate socdem???

0/−3
11.6.2013 17:48

Z39d35e13n65ě79k 13S92t43r71n86a19d 1465640766469

Nevím jestli nepotřebné. Srovnání škol by podle mě nebylo zas tak špatné, jak pro rodiče, aby věděli, jak na tom ratolesti jsou v porovnání s vrstevníky, tak pro školy, aby se mohly zlepšovat. Samotná realizace je potom samozřejmě jiná otázka, bojím se, že v našem prostředí to nedopadne zrovna nejlépe.

0/0
11.6.2013 17:55

F24r61a38n68t97i27š91e60k 86E38l75i22á51š 6237523845286

Plošné testování je už desetiletí běžné v civilizovaných zemích. Výsledky jsou užitečné pro každého, kdo se zajímá o kvalitu našeho školství.

0/0
12.6.2013 7:44





Najdete na iDNES.cz