- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"následně ho pak restaurátoři ponoří do roztoku kyseliny citronové a hydroxidu sodného, čímž chtějí zabránit korozi." Tak do kterého z těch dvou roztoků ho chtějí ponořit ? Nebo postupně jeden a pak druhý? Nebo to nakonec budou oba a vlastně citronan sodný ?
Toto letadlo bylo od začátku konstruováno jako bobardér. Dopravní společnost by už při pohledu na návrh stroje požadovala od výrobce jiný trup a nenechala stavět ani prototyp. Když se na letadlo podívá třeba i laik tak vidí že to je určeno na dopravu "něčeho malého, těžkého co nejrychleji". Nechápu jak někdo může napsat nesmysl o dopravním letadle.
Jak bylo psáno níže - Němci svá letadla (alespoň v dokumentaci) opravdu navrhovali jako civilní, ale tak, aby se dala přestavět na bombardovací. Němci takto obcházeli Versailleské smlouvy - ze stejného důvodu byl vývoj německých tanků veden pod názvem "Zemědělské stroje" a projekty tanků samotných se v dokumentech označovaly jako lehké či těžké traktory...
AAA: nabízíme letadlo, málo naběháno v provozu. Drobné kosmetické vady, po prvním majiteli
Podle rafmuseum to byl Do-17-Z2 ser. č. 1160 z jednotky 7/III/KG3 trup.č.5K + AR, posádka feldwebela Williho Effmerta (zajat spolu s střelcem), ostatní dva členové posádky zahynuli.
Doplnění - sestřeleni piloty 264. squadrony RAF (vel. Flt LtBanham) na dvoumístných stíhačích Boulton Paul Defiant 26.08.1940 okolo 13,40. Pilot rotmistr Willi Effmert zajat, podd. Hermann Ritzel zajat, des. Helmut Reinhardt zahynul, podd. Heinz Huhn zahynul.
Z letounů ztracených během WW2 a vyzvednutých později bych měl pro redakci inspiraci. Glacier girl, letoun Lockheed P38F Lighting, který nouzově přistál v Grónsku v roce 1942 a byl v roce 1992 vykopán z pod vrstvy 80 metrů ledu, který se nad ním za 50 let vytvořil, aniž by jej poničil.
Aniž by jej poničil? Dyť na tom P38 bylo totálně všechno zohýbáno.
"téměř neporušený" - aneb všechno je relativní :)
Myslel jsem téměř neporušený vzhledem k tomu, že ležel 70 let v moři... ale máte pravdu, že při pohledu na vrak to asi není úplně nejšťastnější označení . Upravil jsem. Díky
Takže znovu jako k minulému článku o nálezu:
Všechny německé "dopravní letouny" z počátku 30. let byly kontrukčně navrhované pro konverzi na bombardovací nebo průzkumné (versaillská mírová smlouva). Letoun zadával Heereswafenamt (armádní zbrojní úřad) a testoval jej v červnu 1935. K testování Lufthanse byl podstoupen až v listopadu. takže žádné " Původně jej konstruktéři navrhli jako dopravní letoun, ale společnost Lufthansa ho odmítla kvůli příliš úzkému trupu".
Vypadá to spíš, že podle něj bude vyroben nový, než že bude zrestaurován..