Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vězení už za osm gramů marihuany, navrhlo ministerstvo. Pak otočilo

Ministerstvo zdravotnictví navrhlo, aby vězení hrozilo už za držení osmi gramů marihuany, zatímco nyní je limitem 15 gramů. Krok měl být součástí širších změn v novém nařízení vlády. Jakmile se o něj začali zajímat novináři, resort změnil názor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A16n97t44o35n20í48n 25G32a12ž82á22k 7765315970946

Boj s drogami tak jak probiha jiz nekolik desetileti po celem svete selhava. Tak jeste pritvrdime, i kdyz vime, ze to povede k jeste horsimu stavu. Komu tenhle stav vyhovuje? Neni na case prehodnotit strategii ?

PS: Konopi neni droga, ale lek. V lekarne vam volne prodaji tunu mnohem horsich latek a to naprosto bez jakychkoliv problemu

+2/0
11.6.2013 15:45

A68l95e30x29a19n79d50r 51K32o63s84t46k82a 5229336689446

V běžném obchodě vám tak od 16 let prodají alkohol a cigarety, což je samo o sobě svinstvo horší než konopí.

+1/0
11.6.2013 17:19

A90l23e25x55a62n46d12r 52K18o28s54t29k71a 5619696789696

Na dekriminalizaci to opravdu nevypadá. Stále budou honěni pěstitelé neškodné marjánky, namísto napření síly na dealery tvrdých drog.

+6/0
11.6.2013 10:33

A44n55t10o33n36í49n 64G56a21ž70á35k 7125415190776

Oni obcas naprou sily. Pak si prectu, jak u hlavniho nadrazi polapili dealera. Nicmene proudy fetaku korzujou po vaclavaku nahoru dolu kazdy den, zvlastni kdyz zadrzeli dealera. Clovek by cekal, ze prace policistu prinese nejake ovoce. A ono nic :-/

+1/0
11.6.2013 15:47

A24l77e84x18a81n48d16r 59K27o76s11t60k94a 5329596129246

To je přesně to o čem mluvím. Článek o tom, jak chytli po ročním (opravdu celoročním) sledování "dýlera" který za tu dobu prodal 200 dávek, čili tak jednu každý pracovní den. Kdyby jeden den sledovali prodavače na Václaváku, tak těch dávek chytí víc. A od skutečných dealerů. Těch, kteří dealují ve velkém. Ty by to totiž chtělo ve perzekuovat a zavírat, ne malé rybky, kteří prodají tu jednu dávku za den.

0/0
11.6.2013 18:48
Foto

P66e23t77r 76Š67m20e63j72k59a98l 9505740768497

V Česku jsou desetisíce politiků, úředníků, různých pseudopodnikatelů atd., kteří už dávno měli sedět za nestydaté krádeže za bílého dne, kdy tahleta nešťastná zemička přišla už o biliony korun a vy budete zavírat kvůli 8 gramům marihuany...?8-o

Co takhle si ujasnit nejdříve priority...? Ale je fakt, že to by potom na tomto i jiných ministerstvech zůstali jen uklízečky a zbytek osazenstva koukal na svět přes mříže....:-)

+10/0
11.6.2013 9:56
Foto

P19e75t15r 93Š75m61e96j30k37a95l 9815550358877

sorry ....zůstaly...:-)

0/0
11.6.2013 9:58

J69o33s60e68f 20T45r27n40k11a 1551668304440

Místo abychom se učili být jako demokraté zodpovědní za to co děláme a měli bychom si být vědomi rizik, která z našeho konání plynou, se volá stále více po utahování šroubů, restrikci, zákazech, regulacích apod. Něco je shilého v západní evropě ...

+8/0
11.6.2013 8:40

J31i48ř65í 83Š50t36o34l51l28e 1271650353618

Hmmm, to je teda paráda. Nenapsal jsem jediné sprosté slovo, jenom názor aby si to lidi nenechali líbit a vyrazili do ulic a cenzor mi to smaže. Takže se nás tady nejen snaží cíleně okrádat vláda, které diktují velké firmy jaké mají vydávat zákony, ale ještě jim jdou na ruku zpravodajská média. Milý cenzore, až budeš mít doma nemocné dítě s roztroušenou sklerózou, nebudeš mít na léky a zavřou tě proto, že sis na zahradě zasadil kytičku, tak si vzpomeň na to jak si házel klacky pod nohy lidem, kteří chtěli situaci včas řešit.

+13/0
11.6.2013 8:37

V69á92c49l79a84v 63S38v83o89b74o88d16a 3651149580770

tak tady se jasně ukazuje, že jim jde jen o kšeft a už se bojí, že si to budou lidi kupovat levněji jako do teď Rv

+11/0
11.6.2013 7:58

J74o58s36e54f 26T74r80n71k22a 1411298104460

Je to jen politická snaha zviditelnit se a "ukázat společnmosti" že se s těma drógama něco dělá ... je to vidět víc, než všechny programy které dělá K centrum aj organizace (a které mají dlohodobě smysl). Na laciné rétorice a frázích se vždy politici zviditelňovali nejlíp.

+4/0
11.6.2013 8:47

Š50t16ě94p42á58n75k34a 89B30u69r13d91o60v41á 4722754763831

...a nebo se také začala farmaceutická lobby bát, že nebudeme mnohdy potřebovat jejich chemické "zázraky na všechno"....:-/

0/0
11.6.2013 10:00

O32l75g72a 53V67á39p80e45n93í21k77o67v53á 4440370471486

Co se marihuany týče, vidím za snahou MZ zmenšit držené množství to, že bude za drahé peníze předepisována a nakupována v lékárnách. To by bylo, aby si každý vyráběl téměř zadarmo nějaké léčivé mastičky či čajíčky, nebo si nedej bože dal pár šluků ;-D U ostatních zmiňovaných drog souhlasím, je to svinstvo!

+10/−2
11.6.2013 7:34

M68i93c73h17a38l 33H87i53r88k33a 4627656420183

Tak to jste neviděla snímky mozku -náctilého pravidelného kuřáka "trávy". Rv

+1/−4
11.6.2013 8:50

J95a44k57u95b 34R72y96š48á64n60e22k 5805236225625

vy  evidetně taky - výrazný úbytek mozkové tkáně se projevuje až u velmí silných kuřáků - alkohol je mnohem horší (nekouřím a vyložené zhulence rád rozhodně nemám ale nepište takové blafy)

+7/−1
11.6.2013 9:12

M26i67c63h22a92l 14H81i13r75k93a 4517846100783

Jste demagog, již kouření 1x týdně u nezletilého má své důsledky, zpomaluje vývoj mozku a ovlivňuje mentální schopnosti. O výrazném úbytku mozkové tkáně jsem nepsal. A nesrovnávejte s alkoholem, o něm jsem já taky nepsal (přičemž nerozporuji jeho škodlivost).

0/−2
11.6.2013 9:47

J16i28ř79í 61K13r81á32t94k47ý 3120732514

Fajn, alkohol je taky legální až od 18 let. Porč tedy nemůže být i konopí na stejné úrovni? Pokud jde o škodlivé účinky, tak konopí rozhodně není horší než alkohol, spíš naopak. Problém je v tom, že z konopí by stát nevybral tak vysoké daně jako z alkoholu, protože sje to rostlina a vypěstovat jí bez rizika oslepnutí npo požití dokáže každý.Vypálit si alkohol už pro běžného člověka není tak snadné, proto se to lépe kontroluje a daní. Pokud svéprávný dospělý člověk může beztrestně chlastat a kouřit tabák, proč by si nemohl užívat stejně i marihuanu, která z lékařského hlediska páchá srovnatelné škody na vlastním zdraví?

+2/0
11.6.2013 11:02

M29i38c22h94a57l 20H74i89r72k64a 4977526480133

Asi jste si sám odpověděl, je to rostlina, takže svým způsobem není zde žádná regulace. U alkoholu a tabáku je alespoň částečná finanční. Ale aby to nevyznělo jinak, nejsem zastáncem ani jednoho.

0/0
11.6.2013 11:47

J23a40r80o12m82í87r 95K69r58á42l 4420299204409

No, nechtěl bych vidět Váš mozek. ;-)  Řeč je o tom, co pomáhá nemocným a kteří jsou takto kriminalizováni.

+1/0
11.6.2013 13:11

M40a30r29t60i47n 51P83r52o90s80t45ý 9400193200169

Cim vic to budou zakazovat, tim vic to bude lidi lakat to zkusit. Proste bych travu nechal legalizovat, ma ucinky tak nepatrne, ze se daji prirovnat k normalnimu tabaku, na kterem se zavislost take snadno vytvori. Jedine, co tomu brani je zkostnatele mysleni a nazor, ze marihuana je droga, ale cigareta je modni doplnek zeny z 20tych let 20. stoleti. Ve skutecnosti jsou si obe dve veci temer rovny. Proto bud travu legalizovat a nebo nikotin postavit mimo zakon.

+8/−1
11.6.2013 7:30

O50l30g36a 22V98á67p90e24n45í29k85o54v59á 4790780611376

Nejen nikotin, ale hlavně alkohol!

+3/−1
11.6.2013 7:35

M10a44r59t51i44n 46P14r96o28s70t49ý 9100653510779

Mne je v podstate jedno, cim se kdo chce dostat na druhou stranu reky Styx. Nekdo dozije zivot stastny az do smrti, nekdo se zkouri a umre na rakovinu a nebo jine nemoci koureni, nekdo se upije k smrti alkoholem. Zpusobu je hodne. At si lide zvoli kazdy svou cestu, ale at pritom neobtezuji druhe a neparazituji na systemu. Obtezovani druhych je predevsim "pasivni koureni", kdyz s kurakem musite sdilet spolecny prostor. Alkohol si pije kazdy sam a pripadny pach zvratku je pouze neprijemny, nikoliv vsak nebezpecny ;-D.

parazitovani na systemu je vsak leceni nemoci, ktere byly zpusobeny nadmernou konzumaci alkoholu nebo koureni cigaret. Lecba takovych pacientu vyjde na spoustu penez a neni jistota, ze nebude recidiva a dalsi nakladne leceni.

+3/−2
11.6.2013 7:44

J85a62n 17N22o15v17á20k 1714483169839

Podle Hegera se v 2011 na kuracich vybralo kolem 60 miliard a naklady na jejich leceni byli kolem 6 miliard - zduraznuji ze podle naseho ministra zdravotnictvi (sam si myslim ze ty naklady budou o neco vetsi).... Bohuzel uz si nepamatuji, kolik system stal obezni pacient, ale vim ze mě to cislo zdesilo ...

+5/0
11.6.2013 7:58

M41i61r96o33s72l21a28v 18S40t74a59n63ě16k 9823312244804

To kouření také není žádný bubák. Chápu že někomu vadí kouř, nebo smrad z cigaret, ale s nemocemi to moc společného nemá. Spíš za to kouření schovávají mnohé horší skutky spáchané člověkem, které ne jen že škodí zdraví, ale právě zabíjí. Viz zde: http://www.zvedavec.org/komentare/2008/09/2735-hitleruv-zakaz-koureni.htm

+2/0
11.6.2013 8:32

J95o51s23e78f 76T18r67n96k71a 1661568304880

nejde o faktické dopady ale o ikonu (toho bubáka). Teď je to kouření a kuřáci ... dřív to bylo něco jiného ...

+3/0
11.6.2013 8:48

M71i20r45o60s15l52a10v 93S96t37a80n57ě20k 9133352984114

Ano, vrzy to budou konzumenti nezdravých a tučných potravin a budou vyzváni, aby tak činili pouze v soukromí, kde je neuvidí jiní občané a tím nebudou mít touhu konzumovat totéž.

+3/0
11.6.2013 8:53

K39a82m91i39l 74P95y91t14e63l53a 8382360101549

to jste trochu netrefil. tabakova zavislost je zavislost heroinoveho typu, fyziologicky podminena. da se ji zbavit jen s velkymi obtizemi. zavislost na marihuane prakticky neexistuje. spis jen psychicka.

+3/0
11.6.2013 7:51

M71a86r51t12i48n 28P55r77o78s24t85ý 9980243420319

Zavislosti se da zbavit vzdycky, protoze kazda zavislost je predevsim psychicka. A je jedno, jakeho je typu. Pokud ma clovek vuli, zbavi se libovolne zavislosti. Jinak by vlastne nemelo cenu zkouset prestat kourit, pit alkohol a jine veci. Vsechno se deje ve Vasi hlave. (tedy v nasich hlavach)

+1/−4
11.6.2013 7:55

J65a15n 41N96o70v37á72k 1384593969249

kazda zavislost je predevsim psychicka - omlouvam se, ale toto je nesmysl ...

+5/0
11.6.2013 7:59

M52a55r50t98i70n 66P95r81o19s70t68ý 9100863800549

Ne tak docela. Neberu Vam Vas nazor, ale zastavam si ten svuj. Kazde zavislosti se da zbavit pevnou vuli. Lide podcenuji silu psychiky na fyziologicke procesy v tele. Pro lekare zapadni skoly napriklad psychika nehraje temer zadny vliv, kdyz leci ruzne "chronicke" nemoci. Psychika ma zcela zasadni vliv na tvorbu vsech zavislosti i tech, ktere jsou podminene fyzicky.

0/0
11.6.2013 8:04

K60a14m76i52l 75P81y59t82e97l48a 8962390391279

samozrejme ze na to abyste se zbavil zavislosti na tabaku nebo heroinu potrebujete silnou vuli. to prece nikdo nerozporuje. ale veta "ma ucinky tak nepatrne, ze se daji prirovnat k normalnimu tabaku, na kterem se zavislost take snadno vytvori." je proste nesmysl, a o tom zde jiz ctvrt hodiny hovorime.

+1/0
11.6.2013 8:10

M98a58r90t15i34n 74P10r37o79s53t29ý 9120413330599

ok, v tomhle souhlasim. Ale znam lidi, kteri leta kourili dost cigaret denne a pak s tim prestali ze dne na den a nikdy zadne abstinencni priznaky nemeli. Nic. Takze, mozna to s tou zavislosti na cigaretach taky nebude tak fyziologicke, jak rikate. Ale muzete mit jinou zkusenost a pak to chapu, ze tento nazor zastavate.

0/−1
11.6.2013 8:15

K95a14m54i26l 25P75y67t60e17l30a 8412920711519

tak to by me docela zajimalo. kdyz tak se jich zkuste zeptat. ono to neni tak dramaticke jako u heroinu. bolesti hlavy, nechut k jidlu, spatnou naladu nebo zavrate ma obcas kazdy.

+1/0
11.6.2013 8:21

M59a72r37t66i63n 19P21r77o94s61t15ý 9540333330339

Vim to, protoze muj otec takhle prestal kourit ze dne na den. Dobre bylo to, ze kouril jen v praci, dokonce jen v jedne kancelari (laborce). Byli tam s nim dva kuraci a kouril take. Pak se dostal do jine laboratore, kde se nekourilo a svuj zvyk kuraka nechal na predchozim pracovisti. Denne vykouril 40 cigaret. Ja sam si pamatuju, ze jsem ho vidal kourit, kdyz jsem byl maly kluk. Ale vzdycky jen u nej v praci, kam me to bavilo chodit, kvuli vsem tem pristrojum, co tam meli. Doma nekouril nikdy a ani na dovolenych si nezapalil. Proste myslim si, ze zavislost na cemkoliv je velice osobni vec a ze je podminena spise slabou vuli jedince. Protoze pokud by tomu tak nebylo, muj otec by dodnes kouril krabicku denne. Na bolesti hlavy si tata nikdy nestezoval a zavrate nemival. Kourit prestal nekdy pred revoluci v 89 a ted uz mu doktori neveri, ze byl kurak.

Ale znovu rikam, ze muzete mit jinou zkusenost.

0/0
11.6.2013 8:28

M33i73r50o36s32l11a43v 51S22t23a51n40ě96k 9833832924814

Ani pevná vůle není vše. Je prokázáno, že tam kde se kouří po generace, zmutoval jistý gen, který když se projeví v dalším potomkovi a ten jednou začne s kouřením, už se ho nezbaví a pvná vůle s tím nemá nic společného.

+1/0
11.6.2013 8:34

K38a84m29i79l 90P44y76t23e48l28a 8182920201709

zavislost na koureni muze byt castecne psychicka, ale nikotinismus je proste nemoc. je to tvrda zavislost, ktera zpusobuje po vysazeni nikotinu abstinencni priznaky. marihuana nic takoveho nezpusobuje. 

jo a bezte rict nekomu v abstaku po heroinu, ze to je v jeho hlave. hlavne hlidejte kde jsou dvere, abyste stihl vcas zmizet. ;-)

+2/0
11.6.2013 8:05

M51a43r36t82i55n 90P66r48o50s25t31ý 9240523220779

;-D;-D Kamile, nerikam, ze zavislosti je snadne se zbavit :-) V tom s Vami souhlasim. Ale i tak, pokud neni silna psychicka vule, pak neni sance se toho zbavit.

0/0
11.6.2013 8:08

J24o92s21e68f 33T26r48n14k53a 1411388724220

víte podobně je to s obezitou.Sám jsem měl 130kg a žral jako mlejn. A přitom stačilo jen změnit životní styl  a po pár letech mám o 40kg méně ... ale myslet si, že by mi u toho pomohl zákon a pořádenej mediální tlak ... fakt ne :) "jen" jsem musel sám chtít, sám se rozhodnout a sám něco dělat ...

+1/0
11.6.2013 8:55

V83á81c35l58a12v 52H98l95a69v11á37č11e25k 4884434133580

Ještě lepší je zakázat vše, pokud nemáte doklad, že jste z toho zaplatil státu. To je hlavní důvod.

+4/0
11.6.2013 7:25

J76a91k64u44b 33R35o96u34s 4860533139390

Tak hlavně, že ti grázlové z Duchova si běhají na svobodě Rv

+3/0
11.6.2013 7:24

K82a50r26e27l 53C63h67r89a71s22t98i22n81a 4533914820665

Na to je jednoduchý recept. Potřebuji k životu drogy? Nikoliv, tak je neberu!

0/−1
11.6.2013 7:11

J18a36n 14K10ř93í64ž 6465183765598

..............potřebuju k životu drogy?.Potřebuju.Tak je beru!

+8/−2
11.6.2013 7:14

J56a38n 34B24u97ř94i66č 9855598213830

asi budu nějaký zaostalý, ale ten styl vychovávat a vychovávat už mne opravdu se.e. To, co popisuje pan Vávra ze Států, to už je tak "korektní život", že už to snad ani život není. Různé spolky nám to "nalajnují", nebudeme pít, kouřit, dávat ženám přednost, jíst bio a .... přestaneme být lidmi.

+10/0
11.6.2013 6:43

J70o35s75e23f 86T63r91n51k62a 1791428234670

R^ a číst správné  časopisy, mít správné názory na život , lásku a budoucnost :)

+6/0
11.6.2013 6:59

V78á27c98l38a88v 85S79v19o76b13o21d60a 3461969110270

a věřit ve správného boha

+3/0
11.6.2013 7:59

M24i66r42o71s81l46a11v 37U86r17b10a54n 1666237791239

at si kazdy uziva jakou chce drogu. Je to jeho volba. Ale prosim za svoje penize a na svoje riziko. Ne ze se z verejnych penez budou stavet stanky, kde si fetaci muzou v klidu slehnout davku, sponzorovat lide, kteri jim budou distribuovat strikacky a jehly (zaplacene samozrejme take "erarem") a jeste spolecnost ponese nasledky takoveho jednani (kradeze, loupeze apod.)

+9/−2
11.6.2013 6:33

J25o66s45e80f 95T37r96n73k40a 1731938314630

se strikackama je to trochu dost jinak. jde tady o minimalizaci nebezpečí za málo peněz. drogy se brát budou. myslet si, že je nějaká restriktviva vymítí je blbost. je to tak tisíce let a bude to pokračovat at se nám to líbí nebo ne. špinavý jehly jsou zdrojem infekcí a doplatí na ně penězi ne ten feťák ale společnost, která zaplatí za léčbu jak závislých, tak seundárně nakažených mnohem více peněz, než když se buchny mění kus za kus. je to levnější než dělat nic. ovšem populsitická rétorika velí, že to není spravedlivé atd. vyplatí se to ... to je celé

+6/−1
11.6.2013 6:54

J61i49ř66í 89K34r48á22t10k51ý 3840412254

Na vykouření jointa nebo upečení koláčků nikdo stříkačku nepotřebuje a je to v podstatě zadarmo a to zadarmo je právě ten hlavní problém. Článek byl o marihuaně. Asi budete jeden z těch čtenářů propagandistických článků, kdy se píše o škodlivosti marihuany a jako ilustrační foto jsou použité injekční stříkačky. Takových článků jsem v poslední době viděl nespočet, v nadpisu velkým písmem Marihuana, v prvním odstavci je marihuana jen tak mimochodem zmíněna ve výčto ostatních drog a zbytek článku už zmiňuje pouze následky užívání heroinu, pervitinu atd. A pak si lidi myslí, že ta marihuana je strašná věc, šlehá se sříkačkou do žíly, po první dávce je člověk závislej, vykrádá lékarny a kdoví co ještě.

0/0
11.6.2013 11:16

M70i51r80e84k 34K52o62n33e97č45n78ý 6617295305854

Trestat za váhu drogy bez ohledu na množství drogy? Opravdu? Tak to aby zavřeli školníka až bude věšet v tělocvičně konopné lano.

+13/0
11.6.2013 6:23

J69o68s40e18f 52T79r73n35k66a 1431638424740

málo ... trest smrti ... a nový kolky na tuzemák :-P

+1/0
11.6.2013 5:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.