Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naposledy v gripenu. Velitel českých stíhačů se rozloučil s kariérou

Nasoukat se naposledy do kombinézy, pak i za knipl v gripenu a vychutnat si hodinový let s několika průlety nad dráhou. Tak nějak se loučí elitní čeští stíhači s kariérou. Svůj "poslední" let si v pátek vystřihl i odcházející velitel vzdušných sil a jeden z prvních českých pilotů gripenů Jiří Verner.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T58o46m95a45s 91M14a18t10e24r20a 4926811933163

Tu rozlučku mu přeji, asi něco umí,

docela mne zarazilo, že velitelé základen jsou aktivní piloti.

A pobavila mě představa, že až budu končit, tak mě firma nechá projet služební oktavií po dvorku :-)

0/−1
1.6.2013 14:57

P73a28v10e83l 57K94r33a78m96e89r 9383737199705

tito ostřílení veteráni z bojů v Gripenech nám budou v budoucnu chybět R^

0/−1
1.6.2013 11:42

J54a91n 86J96e20ž27e11k 3121955787435

> V roce 1985 absolvoval Vysoké vojenské letecké školy v Košicích.

Víc než jednu? Ani jsem nevěděl, že v Košicích je jich víc.

+1/−1
1.6.2013 7:23

K97a80r34e67l 32V22a26c33h62u57t 9613102969853

Zejména chyb a překlepů je v článku VÍC NEŽ DOST! :-/ ... takže raději to snad ani neřešte...

+1/−1
1.6.2013 8:46

Z57d93e49n74ě50k 52H15r17u96b81ý 5225188951126

Ty kalhoty co má na sobě by se ideálně hodily k maturitě, přijímačkám, státnicím, apod. ;-)

+1/−2
1.6.2013 6:33

T60o17m91a92s 41N60a44v77r10a25t49i37l 8380759323235

Diky, at se dari!

+7/0
1.6.2013 5:58

J60a52n 22M56o67d22r93ý 2143239667

No, takže pan velitel si udělal soukromou rozlučku v hodnotě xx desítek tisíc korun (palivo zejména) z našich peněženek a já bych mu zatleskal, jak bravurně to dokázal přednést veřejnosti. A nechce mi snad někdo tvrdit, že "to letadlo tam stejně muselo", nebo že "je to pilot, ten se musí pravidelně cvičit"... To by mě pak totiž zajímalo, proč se člověk, který jde dělat úřednického atašé, potřebuje udržovat licenci. Rv No, hlavně, že nás všechny velmi zajímá, jestli měl Zeman virozu, nebo ne, ale tyto věci přehlížíme a nereagujeme na ně. Rv

+7/−17
1.6.2013 2:00

J35a12n 78F73r59a40u28e83n71b27e78r61g 6847564583290

Narozdíl od současného prezidenta, tento pilot v něčem vyniká. A nemívá virózu...

+16/−4
1.6.2013 2:22

K27a27r61e88l 98V91a59c39h69u27t 9133812459343

Náš pan prezident vyniká v PAMĚŤOVÝCH SCHOPNOSTECH, dokonce i ve schopnostech JAZYKOVÝCH. ;-) R^ [>-] A pokud se po náročné předvolební prezidentské kampani trochu odvázal, tak učinil úplně to samé, co naprostá většina Čechů! ;-) ... (hlastání je přece našim národním sportem, ni? a sport je přece velice ušlechtilá věc, ni? ;-D R^).

A vůbec: Pořád je MNOHEM odpustitelnější nějaká přiopilost, než KRÁDEŽ v přímém přenosu! :-/

+3/−4
1.6.2013 8:45
Foto

H15a23n29a 81M30a26l92i37c96h69o74v53a 9280737923433

;-D;-D

+2/0
1.6.2013 8:51

P35e60t67r 67H29a43n74á53k 8481324296427

čím víc smajlíků , tím víc Vachut ?

+3/0
1.6.2013 9:31

P49a53v27e98l 11J51o11n84á34š 5861865829755

Nejhorší je tupost v záznamu.

+1/0
1.6.2013 10:56

J97a52k67u55b 73V41e91s71e49l83ý 9374380967115

Pravidelne lety jsou u techto stroju samozrejmosti. Radsi zacnete delat neco smysluplnejsiho nez plkat v diskuzi.

+7/−1
1.6.2013 8:42

L84u79k79á38š 12H26o90f84m94a84n 1503654412896

A víte, že mu tu rozlučku ani vůbec nevyčítám?

+1/−1
1.6.2013 9:11

P26a44v81e91l 21K92a87f50k13a 8144643941905

máte asi hodně smutný život, když musíte na diskuzi plivat i při takovýchto příležitostech... ale což- dobře vám tak :)

+6/0
1.6.2013 9:48

M44a47r67t46i29n 72N48ě83m93e48č90e11k 2418202661

Tak Jirko,

všechno nej a gratuluju k nádhernému rozloučení.

"maush"

+6/0
31.5.2013 22:34

V62l50a20s91t49i79m77i61l 42S34t34a42v16i93n45o41h69a 4651964270469

kolik stoji hodina letu Gripenem? Ja myslel ze se na nem dela vycvik a ne vyhlidkove lety.

+6/−12
1.6.2013 1:32

J20a90r12o73s39l58a16v 77B29r50ü11m11m47e69r 7354523316

Samozřejmě to je výcvik. Každý pilot má předepsané výcvikové hodiny a jedna je vždy poslední.

+2/−1
1.6.2013 9:45

M70a65r12t40i72n 11V86a13j82s86a75r 5119803206386

Nojo, ale těch peněz, co by se ušetřilo, kdyby se ta poslední hodina zrušila! ;-D;-)

+2/−2
1.6.2013 9:52

J45a36r13o43m42i71r 98F78a75r23e71k 4972813207

No to by ale potom byla poslední ta předposlední..... tak ji zrušíme taky... jenže to bude poslední ta předpředposlední.....  ... dostaneme se až k první, zrušíme ji a zrušíme rovnou letectvo :-)

0/−1
1.6.2013 12:52

M45a38r43t11i95n 64V20a24j63s33a24r 5109923286296

No vidíte, kolik by se ušetřilo! ;-)

+1/0
1.6.2013 12:54

P70e50t25r 16H67e38n48d90r58i38c59h 6716832900932

Naši stíhači byli vždy světovou elitou. Škoda, že je dříve, či později nahradí dálkově řízení droni...:-/

+14/−2
31.5.2013 20:20

J44a67n 84K16o27z75á60k 7475568949378

Podle mě lidský pilot jen tak dronem nahrazen nebude. Je sice fajn, že nemusíte riskovat život vycvičeného pilota, ale dron zase postrádá periferní vidění a hlavně schopnost improvizace a přizpůsobení se náhlé změně operačních parametrů. Pokud budete mít ryze autonomního drona, ten prostě udělá to na co je naprogramovaný a vně jeho programu neudělá ani ťuk.

+4/−2
31.5.2013 21:59

P52e17t83r 72T90l56o91u21k46a73l 7804495522595

Nevadí, že toho drona někdo řídí? Ty o tom mluvíš jak kdyby ho pustili do světa a on si tam pomalu dělal co chtěl. :-/

+4/0
31.5.2013 22:18

M73i53c51h16a60l 96N34a17c45h57t63m62a46n32n 8907282437410

Vždyť píše, že člověkem ovládaný dron postrádá periferní vidění...

+1/0
31.5.2013 22:24

P42e75t81r 55T78l22o64u78k32a40l 7404305902255

A proč by měl? Je opravdu velký problém zajistit výhled do strany, stejně jako dopředu. :-/

+3/−1
31.5.2013 22:29

P77e54t30r 50V52á11c98l41a74v15e83k 6915548579257

to jiste neni, jenomze se tim zvysuje narok na kapacitu prenosoveho kanalu a navic I ta nejlepsi kamera se neda moc srovnavat s lidskym okem - dynamika, rozliseni, stereoskopicke videni oci atp. Navic dalkove rizeni neni az tak uplne on-line,  dochazi ke zpozdeni az v radu sekund. To je zpusobeno hlavne druzicovym prenosem.Toto zpozdeni nevadi pro ucel pruzkumu ci pro prepadove akce typu zautoc a vypadni ale ve vzdusnem souboji zde vznika velka nevyhoda. Dalsi nevyhodou muze byt nachylnost k ruseni, vemte ze loni dokonce i Iranci dokazali takto ukoristit americanum jejich RQ-170 sentinel. Toto vsechno jsou duvody proc zatim nikdo nestavi dalkove ovladane stihacky.

+5/−1
31.5.2013 22:48

P58a44v64e27l 11K36r87a80m50e22r 9203857699805

periferní vidění v rychlosti 2M ? 8-o

+1/0
1.6.2013 11:52

J55a62r25o16s21l60a46v 90B26r22ü58m48m87e27r 7664963446

To jako člověk oslepne, či co? Jinak v boji se většinou chodí pod 1M.

0/0
1.6.2013 14:46

J56a46n 77P94r52o59c78h77a14z91k84a 1497935899857

Redakce, mohli by jste upřesnit, v jaké funkci bude gen.Verner v USA působit? Vojenský atašé je výraz laické veřejnosti. Bude vojenským a leteckým přidělencem, přidělencem obrany nebo zástupcem přidělence obrany nebo vojenského a leteckého přidělence se zodpovědností pro vojenské letectvo a PVO?

+2/0
31.5.2013 20:16

M91a30r23t68i92n 75V42a98n75ě70k 9264967302663

To je materiál......

+4/−1
31.5.2013 21:42

J79a51n 12P55r69o60c16h90a75z63k76a 1757215309747

???

0/0
6.6.2013 20:58

V54l70a12s53t65i72m55i28l 90S35t27a59v25i21n25o10h57a 4331184530859

Tak proste dostal [>-]trafiku no. Muj otec byl ve 2 svet valce 4 roky a nic z toho, tihle maji prsa pokryta metaly a nikdy nebyli v akci. Tak uz to chodi na svete.

+3/−8
1.6.2013 1:30

J92a72r40o22m20í79r 98K48r23á32l 4720879434129

A nebojoval tehdy na té "špatné" straně ?  (Tím nemyslím SS, ale třeba RAF)

+3/0
1.6.2013 7:54

J25a97k16u93b 48R29o35u90s 4400683139820

Proč na to letadlo stříkají vodu?

+5/−9
31.5.2013 19:54

V82l31a77d83i12m80í18r 64H73o70l63ý 8394431106667

Aby ho umyli a ochladili. :-)

+9/0
31.5.2013 20:16

S84e87n20a28d 52K30o71l94á74ř 9654911484503

Asi jsem zde nepochopil význam "plusek" a "mínusek". Náhodou mi to totiž přijde jako dobrá otázka. Ach lidi...

+4/−2
1.6.2013 1:52

M12a19r50t62i37n 17B98a90r82t49á60k 8187583986125

Je to takzvaná slavobrána, která se na letištích dělá při nějakých vyjímečných událostech. Například při této nebo při zařezení nového letadla do flotily.

http://www.planes.cz/cs/photo/1166821/a330-323x-ok-yba-czech-airlines-csa-csa-ok-praha-ruzyne-prg-lkpr/

+2/0
1.6.2013 9:41

J57o22s27e83f 29H75e15j28d44u93k 7460898435805

Hodne stesti v dalsi kariereR^

+12/−1
31.5.2013 19:44





Najdete na iDNES.cz