Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úzkokolejka zmodernizuje motoráky za 61 milionů. Budou rychlejší

Provozovatel úzkokolejky z Jindřichova Hradce do ­Nové Bystřice a do Obrataně na Vysočině, společnost Jindřichohradecké místní dráhy, zmodernizuje výrazně svůj vozový park. S podporou evropské dotace nechá za 61 milionů korun rekonstruovat čtyři motorové vozy řady M27.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a90n 62F37i57a67l60a 7154847965779

Po modernizaci přestane být turistickým lákadlem. To mi přijde jako kdyby někdo chtěl zmodernizovat Karlštejn.

0/0
26.7.2013 14:58
Foto

P27e94t31r 43M97o33o39s 6482295397

Nechci sýčkovat, ale pokud modernizace nebyla proveditelná ve variantě BEZ eurodotace, mělo to být pro majitele JHMD dostatečně varovným signálem, že za normální situace je to investice zcela mimo rámec ekonomické návratnosti.

Eurodotace jsou zdánlivě levné a snadno dostupné peníze, které ovšem křiví trh a podnikatele ženou do těžko řešitelných situací. Byl bych moc nerad, kdyby JHMD nakonec skončili jako Bolek Polívka s jeho slavnou farmou v Olšanech - trať z Obrataně do JH a z JH do Nové Bystřice by si to rozhodně nezasloužila.EURv

+5/−2
24.5.2013 13:01

P74e20t74r 44R19o30h58á87n98e71k 1773869967346

nechcete snad srovnávat ožralu s vedenim JHMD, že ne? určitě ví co dělají a jako hradečák vim, že tímhle "vlakem" jezdí lidí dost, nemluvě o tom že to prospívá celému městu jako turistické lákadlo :-)

+1/0
24.5.2013 18:28

V14l65a59d39i78m11í62r 61P58r26o41k62e79š 8207506760951

Dobrý názor, pane Moosi, i mě připadá, že bez eurodotací se už nic v ČR nedokáže udělat, a že ty dotace křiví podnikání jako takové, neboť se nikde nepíše, že příčinou většiny korupčních kauz jsou právě dotace z EU, které se rozkrádají velmi snadno. 

Co se týká Jindřichohradeckých místních drah, tak by se pan Novák mohl zmínit o bývalém jednateli této společnosti, ing. Šatavovi, bez kterého by se na tratě J. Hradec -N. Bystřice a J. Hradec-Obrataň, nikdy neprovozovaly.

0/−1
27.5.2013 5:57

J87a90n 62F15r26o51l62í22k 6586390565954

Tak to jim fandím. Je to krásná trať a vítaná atrakce pro děti. R^

+2/0
24.5.2013 11:37
Foto

B96r15o49n18i33s18l93a66v 79G18a50b37r22y58š 2252279761

Kéž by se stejného obrození dočkala i trať na severní Moravě z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy.

+2/0
24.5.2013 9:28

J66o77s77e57f 93K81u97b15e71š 9975495179764

Záleží, jak jsou osobní vlaky vytížené... Nedávno se tam nechala modernizovat lokomotiva 705 913 a jeden přípojný vůz...

+2/0
24.5.2013 10:19
Foto

B65r52o32n15i61s29l35a23v 71G85a41b82r38y18š 2822219761

No, právě že vůbec. Za mých mladých let tam jezdilo 12 párů vlaků denně a teď s bídou čtyři.

0/0
24.5.2013 10:45

M13i92c46h94a80l 72P77a27v49l20á67t 9193283464949

No jo, kdyz tam nikdo nejezdi, je to tezke. Rekonstruovat a pak vozit vzduch je celkem k nicemu.

0/0
24.5.2013 11:06

P71e41t83r 84Z89i52e63n97t51e53k 4167910256214

Na severní Moravě nebo ve Slezsku? Všiml jste si, jakou hloupost jste napsal? Co třeba "Zábřeh na Moravě ve východních Čechách

0/0
26.5.2013 22:04

P52e89t32r 59A30n46g23e39l69i71s 4596373430788

Velmi dobře.Je vidět, že nestátní přepravci v osobní dopravě chtějí nabídnout výrazné zlepšení. Ostatně ke zlepšování podmínek pro cestující dochází zde stále (nikoliv kampaňovitě jako u ČD). Škoda, že ČD nemá zájem spolupracovat.  Držím palce a těším se na svezení.

+4/−8
23.5.2013 20:51
Foto

S24t54a61n66i94s86l21a45v 50M37í91č23e50k 3828965385286

Víte vy vůbec o tom, že nemáte pravdu?? ;-O

+7/−3
23.5.2013 21:52

M70i35c33h98a24l 28K94o86n73e80č58n12ý 8239222402251

Víte vy vůbec o tom, že jste nenapsal žádný argument?

+3/−4
23.5.2013 22:59

S29t28e36p97a53n 34T30o33t41h 8548819315388

K cemu by byl argument, kdyz se obecne jiz vi, ze na Liberecku jezdi nove soupravy, na Vysocinu jsou nachystane letos, CD ma v pripraven nakup EC souprav z Rakouska... to je k modernizaci malo?? Stale vice CityElephantu jezdi na osobnich tratich, rychlikove vozy jsou modernizovany - sice plysem a ne kozenkou, ale jsou.

+2/−2
24.5.2013 10:17
Foto

S32t72a55n72i42s40l65a18v 55M25í40č43e71k 3178225395866

Přesně tak. K čemu argument, když je někdo přesvědčen o své (ne)pravdě.... :-/

0/−1
24.5.2013 14:08

P47e23t78r 82A34n62g78e12l30i26s 4106123740818

To je jen ukázka modernizace v duchu ČD:-P. Prodáme nádraží a pozemky a za to koupíme několik souprav. Vlaky sice jezdí pořád víceméně stejnou dobu jako před 30 lety, ale jsou trochu modernější. Např. na trati z Prahy do Tábora urazí rychlík vzdálenost 100 km stále za více než 1,5 hodiny se dvěma zastávkami na cestě (průměrná rychlost 67 km/hod. a to na z větší části draze zmodernizované trati se zmodernizovanými vagony - úžasné!). To na zmíněné lokálce z Obrataně do Jindřichova Hradce výrazně zkrátili celkovou dobu dopravy aniž bylo třeba vyhodit desítky miliard.

0/0
26.5.2013 22:54

J73o23s64e45f 57K84u56b50e79š 9105585209714

JHMD, ani ČD, ani RegioJet není PŘEPRAVCE, ale DOPRAVCE ;-) Přepravce e ten, kdo využívá služby, tedy cestující, případně někdo, kdo si nechává vézt náklad.

+4/0
24.5.2013 7:39

B20o66h20u62s23l20a11v 67K44r18á59l49í48k 2911930399196

Cestující je přepravcem jedině v případě, když má s sebou zavazadlo. Jinak je pouze přepravovaným.

+4/−1
24.5.2013 10:13





Najdete na iDNES.cz