Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo narazilo do budovy u letiště, dva lidé se těžce zranili

Do budovy školicího centra u vrchlabského letiště odpoledne narazilo čtyřmístné letadlo. Letěl v něm manželský pár z Německa. Pilot i jeho spolupasažérka skončili s těžkými poraněními v nemocnici. V budově nebyl zraněn nikdo. Policie případ vyšetřuje jako těžké ublížení na zdraví z nedbalosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71a24v27e47l 32J58o85n74á20š 5351105249115

http://www.airliners.net/search/photo.search?cx=partner-pub-8297169501225184%3Aa05n2n-tzky&ie=ISO-8859-1&q=D-EANH&sa=Submit&search_active=1&search=&sheadline=&search_field=datedesc&submit=&siteurl=www.airliners.net%2Fsearch%2Fphoto.search%3Fphotographersearch%3DRobert%2BBeaver&ref=www.flugzeuginfo.net%2Facdata_php%2Facdata_tb10_en.php&ss=6753j5908649j11

0/−1
12.5.2013 10:42

P38a56v80e11l 80M74i82c28h34a54l 9390386260888

Žel obrana proti útočícím elementům ze vzduchu není dovolena. Straj byl asi kvalitní, nádrž vydržela, nebo možná už byla suchá.  Spíše alke hledAL přistání na hřišti? V Jizerkách jich leží asi dvacet, amatérský stoj nemá šanci, turbulence jej roztrhne jako hada.

0/−2
12.5.2013 1:17

F59r29a32n75t41i50š64e13k 59F92u78k42a 3820241401503

Nejlepší je před tím ta reklama "Radost z jízdy? Kdy nastává" ;-D

Mimochodem drazí diskutéři, neexistuje nějaký AD-BLOCK pro Firefox, který by eliminoval místní neřád, to jest reklama před videem? Nějaký tip na prográmek?

Doufám, že mi toto redakce smaže jako závadové. Tady se nebudu ničemu divit.

Díky

Fanda Fukalů

0/−1
12.5.2013 0:55

A81n37t17o29n93í25n 28Z39e63l33e24n32ý 2474683871196

AdBlock 2.2.4 + FF 20.0.1 + Bombay Sapphire 40%, a svět je krásný.

0/−1
12.5.2013 14:12

R15o68m36a54n87a 58N67. 7730469340952

No ve finále "štěstí", že to letadlo zarazil hotel, kde prakticky nikdo nebyl.. Hned pod ním je vesnice.. Na druhé straně nad hotelem zase pro změnu statek a pár domků...

0/−1
11.5.2013 22:15

I86v31a47n 90M68a86r82e72k 6114308962

No to se se stalo na tom není nic humorného. Grotesku z toho udělal pisálek který ten článek stvořil !  8-o

0/−3
11.5.2013 17:32

I94v43a11n 91M22a17r35e42k 6654908152

Oprava : "No to co se  . . . . "

0/−1
11.5.2013 17:33

Z69d37e23n86ě85k 62V32e69l43í82n68s29k40ý 3179257424541

Milý Pepíku! Počkej si, až ti bude padesát. S velkým překvapením zjistíš, že se dá mnohem víc, než když ti bylo 40 (ani to ti asi ještě není, co?)!

+2/−4
11.5.2013 16:52

J44o63s95e85f 87K18o73l91á53ř 7943468595478

Docela mě překvapilo, že 76 letý člověk ještě může dostat povolení na létání 8-o. Jinak to vypadá, že to letadlo do té budovy asi nenarazilo moc velkou rychlostí, neboť si myslím, že ta budova je na srážku tohoto typu poškozena jen velmi lehce.

+6/−9
11.5.2013 16:00

J13o68s15e81f 61K20o76l81á11ř 7293498415868

Takže to tak nějak vypadá, že všichni měli velké štěstí, byť v neštěstí.

+2/−1
11.5.2013 16:01

T23o35m24á69š 84K95n74a79i96f11l 6933280807280

a proč by nemohl mít papíry na létání? nebo on snad někdo 76níkům bere řidičáky?

+3/−6
11.5.2013 16:02

J49o93s42e67f 85K19o94l78á10ř 7233588555148

Jen se nad tím pozastavuji. Nic bych nikomu nezakazoval ani nebral. Nemám to v povaze ;-). Řízení auta mě také napadlo, nicméně spatřuji dost zásadní rozdíl mezi řízením auta a letadla ;-).

+5/−5
11.5.2013 16:10

A72l42e43š 55N54o10v93á47k 6778820197496

Když splňuje zdravotní způsobivost pro danou licenci, proč by nemohl dál llétat??

+6/−5
11.5.2013 16:07

J84o67s15e66f 20K62o80l91á37ř 7863688615638

Např. proto, že zdravotní způsobilost se může u staršího člověka "měnit jak počasí", což si myslím, že je pro řízení letadla dost problém a riziko. Jen můj skromný názor, nic víc.

+5/−6
11.5.2013 16:13

O31n91d44ř35e10j 21S38i90n19g16e64r 7677471727798

Na tento typ Pilotního prukazu je třeba prohlídka v ULZ (ustav leteckeho zdravotnictvi) a tam si ho dukladne proklepnou. Takze nejake pripadne zmeny mají podchycene.

+5/−1
11.5.2013 17:46

Z33d12e26n59e57k 45V34r36b72a 8439135943737

Jako pilot Vám řeknu, že řízení letadla není vůbec složitější než řízení auta. Vycvičený pilot řídí letadlo stejně intuitivně, jako vy jezdíte autem. Rozdíl je ovšem v zodpovědnosti. Když dostanete smyk pravděpodobně vylezete z obouchaného plecháče a máte maximálně zkažený den. Oproti tomu pilot bude s největší pravděpodobností mrtvý. Takto staří piloti prochází zdravotní prohlídkou minimálně 1x za 6 měsíců a samozřejmě ten člověk musí být zdráv. S ohledem na dnešní provoz na silnicích si dokonce troufám tvrdit, že zdravotní způsob. řidičů by měla být mnohem přísnější. Přeci jenom na silnici nejsou sami. Pilot s letadlem jen málokdy zraní při nehodě někoho dalšího (kromě posádky letadla samozřejmě) V některých zemích je dokonce zdravotní způsob. na ta nejmenší dvoumístná letadla vázána pouze na způsob. řídit osobní auto.

+1/−1
12.5.2013 0:22

J22a37r84m73i81l91a 33M18a59c22h76o70v80á 9585744608504

...táta má 75 let, je to bývalý vojenský pilot, každého půlroku chodí na zdravotní prohlídky a v současnosti lítá na těch mrňavých motorových letadýlkách nebo na větroních a je šťastný...mimochodem řídit přestal snad před deseti lety...na silnici se prý bezpečně necítí, v oblacích jo...:-)

+12/−1
11.5.2013 16:34

Z98d71e89n10e67k 34V70r19b13a 8279955643707

To mohu potvrdit. Sice jsem o mnoho mladší, ale vidím to úplně stejně. To co se děje na silnicích je děs a hrůza. Že tatínkovi přeji ještě hodně hodin ve vzduchu...

+2/0
12.5.2013 0:26

P91e96t26r 64M78a81r31š89o84u55n 5495718726896

hmm, no nezavidim jim ten pocit, když vidi, ze to nezvednou a blizi se barak....no jsem rad ze my dopadli před 3 lety lepe... v cesne, start na druhou stranu nez toto letadlo. tedy z kopce, ale s vetrem v zadech (do kopce proti vetru co byl bychom to nezvedli)... byly jsem tam 3, a mela co delat chudinka. Strasny vedro ten den. Zrovna se tam jel nejaky cyklisticky závod, a není to prijemny pocit, když jedete po draze, jedete, jdete a letadlo furt ne a ne se zvednout. a cyklisti, krovi a konec drahy se blizi... no zvedli jsme to, ale kamosi co pilotovali rikali, ze uz jim bylo taky ouzko, a ze bychom s tim jaksi nic neudelali, zastavit uz to nejde...)

+3/−1
11.5.2013 15:54

J48a87n 76J86e59ž75e31k 3431405147735

Letadla startují proti vĕtru...

0/0
11.5.2013 21:58

Z53d12e24n64e78k 73V36r52b88a 8299795543257

Ano mohou, samozřejmě maximální vítr "do zad" je dán letovou příručkou.  Na některých letištích, kde je např. na konci dráhy překážka, nebo má velký sklon a dráha je tzv. jednosměrná to ani jinak nejde.

+1/0
12.5.2013 0:30

J79o91s39e60f 23P26a49l38a93t44a 1313302351405

ono se taky nemusí letět vždycky a za každých okolností. když je vedro a vítr fouká z kopce tak prostě ten den nepoletím ne? a když to nezrychluje, přeruším snad start než to zvedat silou vůle a pak se zabít

0/0
12.5.2013 1:46

Z46d88e48n57e65k 21V90r34b78a 8169355163807

To je pravda, ale jen částečná. V letectví člověk musí mnohdy technice věřit. Ne vždy máte ten luxus, že rozhodnout se  přerušit start můžete až do okamžiku, kdy vzlétnete. Ne každý se dokáže rozhodnout včas a někteří se pod tlakem okolností rozhodnou špatně. Jsme lidé, ne stroje. I závěrečné zprávy nehod dopravních letadel, kde o život přišly stovky cestujících jsou mnohdy plné neskutečných omylů posádky a neuvěřitelné souhry špatných věcí. Od kancelářského stolu se rozhodnutí dělají mnohem jednodušeji, než v kokpitu reálného letadla kde s každou vteřinou je všechno jinak a osudné rozhodnutí je jen jedno z mnoha věcí, které musíte v danou chvíli učinit.

+1/0
12.5.2013 2:07

L23u29k83á69š 67S43e60d17l66á46č70e29k 8247648458

Takhle vypadalo nez narazilo.. http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6906559

+1/0
11.5.2013 15:53

J58a66n 91M43a52r43š89á63l49e71k 6241427349541

Alláh akbar a bum...pěkný. Hlavně aby byli ti zranění v pořádku.

0/−3
11.5.2013 15:51

V23í32t 34J17i44r36k18a 5208749634868

pisete nesmysly,bylo to po vzletu na totalne promoceny draze a Piper pro 4 osoby rozhodne neni ultralight!

+8/0
11.5.2013 15:10

T74o33m78á51š 77V37e51n56t54u74r21a 2241906635478

Dobrý den. Vycházeli jsme z informací od záchranářů, kteří ale ve chvíli vzniku první verze také teprve jeli na místo. Chápu, že ty průběžné změny mohou vypadat jako nesmysly, ale snažíme se informovat co nejrychleji, i za cenu toho, že některé části té zprávy (jako třeba typ letadla) se upřesňují až dodatečně.

+10/−5
11.5.2013 15:42

T32o65m43á97š 53K10n35a61i53f24l 6453220797370

nenechte se rozhodit. Jen malá technická - nic jako "letecká inspekce" (použito v textu článku, jinak tedy mezi českýmji novináři oblíbený obrat) neexistuje.

+2/−1
11.5.2013 16:03

A36l48e91š 38N55o76v19á21k 6218710437726

Tak zase na druhou stranu tento zpravodajský portál je pro širokou veřejnost, takže kdyby redaktor napsal ÚZPLN, tak mnoho lidem asi nic neřekne. ;-)

+7/−1
11.5.2013 16:28

Z85d78e78n11e17k 42V53r95b13a 8529755763197

My už jsme si zvykli, že nejdřív to je ultralajt, pak letadlo GA nebo větroň a nakonec se z toho vyklube Boeing 747. Největší exoti byli měšťáci v Ústí, kteří svého časy "vyšetřovali" leteckou nekázeň dvoumotorového (!) ultralajtu, který údajně létal mezi paneláky. Nakonec se z toho vyklubalo dopravní letadlo L410 úřadu pro civilní letectví,  které ověřovalo sestupovou rovinu heliportu LZS. Novináře by měli za tyhle nepodložený žvásty zavírat. Já jenom doufám, že asociaci jednou dojde trpělivost a bude Vás za to žalovat. Upřímně, i paní věštkyně Demeterová na TV Prima je důvěryhodnější...;-)

+1/0
12.5.2013 0:38

Z85d48e70n34e37k 41V25r70b28a 8289365293857

Bože to je takový problém napsat "prozatím blíže neznámé letadlo" nebo něco takového? No asi by to nebylo pro čtenáře zajímavé...

+1/0
12.5.2013 0:43

J44a85k38u21b 53Š71a63f80a24n55d81a 7525167121671

Proč by nemohl být 2motorový ultralight? Co třeba bylo to letadélko ve filmu o Africe jak tam přistáli na stromě?

Nebo zde: http://www.toucanultralight2plus2.com/

http://www.ultralightnews.com/antulbg/kolbflyer_ultralight.htm

0/0
12.5.2013 2:03

Z82d33e82n71e25k 28V69r38b47a 8859825403277

Teoreticky být může, ale legislativně to je vyloučené. V ČR totiž neexistuje organizace, která by měla oprávnění schválit takový stroj. Tudíž v ČR žádný dvojmotorový ULL nelétá a nejspíše nikdy létat nebude. Druhý problém je účelnost takového uspořádání. Vzhledem k hmotnostním limitům by bylo velmi problematické navrhnout dvoumotorový UL tak, aby to mělo smysl - tedy aby byl schopen letu na jeden motor. Navíc takový stroj by měl malý dolet (2 motory žerou více jak jeden) a menší užitečné zatížení (2 motory, 2 vrtule, dvojí motorové lože, dvojí přístroje, dvojí rozvody paliva- to vše něco váží a hmotnostní limit je pevně daný) O dalších legislativních problémech nemluvím (např. neexistence výcvikové osnovy pro dvoumotorové stroje atd...) Je to prostě legislativně nemožné, ekonomicky nevýhodné a postrádá to smysl. To z odkazu podle českých předpisů není ultralajt. Pozor na to - ultralehké letadlo je pojem, který není mezinárodně ustanoven - tedy každá země může mít teoreticky zcela jiné předpisy, vyjímky atd... V minulosti se v ČR jedna firma pokusila o takový stroj, dokonce snad existoval i prototyp, ale nevím jestli někdy vůbec létal. K žádné jeho reálné výrobě ale nikdy nedošlo a pokud vím v ČR (a snad ani v okolních zemích) nikdy dvoumotorový UL nelétal.

+1/0
12.5.2013 2:29

Z11d66e60n52e81k 31V97r67b67a 8919975143227

Ješte doplnění - ten druhý "hadraplán" by požadavek předpisu splňoval. Pokud by byl legalizován v zahraničí (otázkou je, zda by se našel důvěryhodný, našimi úřady akceptovaný zahraniční letecký úřad, který by tento letounek legalizoval - tedy vystavil mu příslušné bumážky a imatrikulaci - já se domnívám, že by se nejspíše nenašel)  mohl by teoreticky být provozován v ČR. Ovšem vzhledem k nejednotné legislativě by to byl docela odvážný počin a nepochybně by se velmi rychle v legislativě objevila úprava, která by jeho provoz znemožnila. Finančně by to ale bylo zcela neprůchodné. Za stejné peníze byste si koupil české dvoumístné jednomotorové ULL s vytápěnou uzavřenou kabinou, mnohem rychlejší a na českých značkách. Navíc si uvědomte, že to je made in doma amatérského stavitele. K sériové výrobě a nějakému masivnějšímu nasazení to má ještě hodně daleko.

+1/0
12.5.2013 2:52

H38a71n91u88š 80H31o38r57á86k 9931454646133

No, dovolim si malinko oponovat. Dvoumotorovemu(nebo treba proudovemu, je to stejnej pripad) ULL nic v legislative nebrani. Akorat LAA na to nema povereni, a tak by veskery papiry zbyli na Urad proti civilnimu letectvi. A mam silne tuseni, jak by se k tomu dany urad postavil...

Faktem ale je, ze amici v ramci FAR 103(coz je mimochodem predpis, ze kteryho by u nas urady jeblo. Maly, lehky a skoro bez paliva? OK, zadny papiry, zadny zdravotni prohlidky, hodne stesti...) dvoumotoraky litaj.

0/0
13.5.2013 22:11

Z66d74e56n89e34k 70V40r46b79a 8569945393707

Ale ano, vždyť to jsem tak v podstatě popsal. Podle zákona by to do UL kategorie při splnění limitů patřilo, ale neexistuje český úřad který by takové éro mohl legalizovat. Navíc se domnívám, že ani UCL by nic nesvedlo - je legislativně na naprosto stejné úrovni jako LAA -  taky má od ministerstva vykolíkovaný dvoreček a ultralehká letadla do něj nepatří. Horký brambor by zůstal na MD. Ale ve finále malé letectví je jen jedno. Kdyby úředníci měli rozum, tak oddělí kvalifikace lidí od letadel, ULL papíry (piloťáky) zruší a nahradí za stejných podmínek nově připravovaným SPL (ULL letadla by zůstala pod správou LAA, ale piloti by měli SPL) a mělo by to alespoň nějaký smysl. Legislativně by to jít mělo (zdr. způsob. může být identická a typová kvalifikace u SPL je tuším povinná stejně jako tomu je nyní u ULL) Kdo uřídí třeba Síriuse uřídí i Cessnu (spíše bych se bál toho přeškolení obráceným směrem) jen to chce přeškolení a mlátit rákoskou pokaždé, když dotyčný zapomene hejbat s vytápěním karburátoru...

0/0
14.5.2013 2:02

Z83d14e10n25e41k 83V66r12b89a 8969455583157

Oprava - správný název je tuším LAPL ne SPL

0/0
14.5.2013 2:12

V61í11t 69J23i71r24k87a 5778639324208

a starosta je VAncl :)

0/0
11.5.2013 17:39
Foto

P77e66t37r 72T75u57r24e95č58e20k 8462332567715

Tak tenhle teroristický útok nevyšel...

+8/−7
11.5.2013 14:23

P62e61t96r 11M76i76c21h40a29l 2190384751652

Moc malý letadlo. :-)

+3/0
11.5.2013 14:54

I83v80o 50Z92d30e81b88o47r74s55k92ý 3363411820481

Nesmíte to brát absolutně, ale přepočítat v měřítku USA/ČR.

+1/0
11.5.2013 21:27

J98o93s24e77f 22K50o19l62á90ř 7753868545988

;-DR^

+2/−4
11.5.2013 15:54

M46a46r28e43k 98Z91e39l25e18n27y 1266516668343

jak nevysel? dva jsou tezce zraneny

+1/−2
11.5.2013 16:42

J86i15ř13í 73S44m93r71ž 7400348933607

Kdyby měli Boeninga, tak s tím prásknou taky. Je silný vítr a poryv větru dělá s ultralightem divy..

+1/−5
11.5.2013 13:45

P62e25t73r 27M59i26c42h37a89l 2100374371582

Jasně, ty BoeNingu. ;-D

+6/0
11.5.2013 14:32

V36l49a52s32t90a 76C96o36u55f26a31l 6574867126516

To je nějaký nový čínský letadlo?

+4/0
11.5.2013 17:32

H59a37n15u22š 33H82o45r75á64k 9971574116833

Chapu,  ze se momentalne vi prd, ale ultralight nemuze byt ctyrmistny.

+14/0
11.5.2013 13:30
Foto

T24o76m33á59š 77M54i46h94a51l48i48k 1579964343175

Už sa tvária, že tam ten nadpis o štvormiestnom lietadle zrútenom ani nikdy nebol...

+2/0
11.5.2013 13:43

J97a52r69o72s23l90a76v 62G93r25u13f75i90k 3724868346435

,,Zatím vím jen to, že se jednalo o čtyřmístné motorové letadlo, které mělo vzlétnout z letiště z Vrchlabí. Poté mělo narazit do nějaké budovy," řekla krátce po 13. hodině policejní mluvčí Ivana Ježková,, ;-D

+2/0
11.5.2013 13:48
Foto

T75o23m21á78š 92M71i79h42a64l55i18k 1879664633365

Okej, tak zatial opravili iba nadpis.

+1/0
11.5.2013 13:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.