Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na prvních úsecích D1 začala modernizace, dopravu téměř neovlivnila

Na dálnici D1 ráno začala dlouho očekávaná modernizace. Pracuje se na prvních dvou úsecích. Mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou od 104. do 112. kilometru začali dělníci kolem šesté hodiny rozmisťovat dopravní značení. Práce na silnici neměly na plynulost provozu téměř žádný vliv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64i56r69o15s30l51a80v 43L11o62s 4927627666984

Kdyby byla dostavěna severní dálnice mezi Hradcem Králové a Mohelnicí velmi by se uvolnila dálnice D1 pro tranzit na Slovensko a do Polska.  Ale atraktivnější pro stavařské loby je bourat staré a stavět nové mosty. Dálnice na Ostravu není dodnes hotová i když schází pár kilometrů. A tak se jezdí po daleko horším tankodromu (než D1) přes Vyškov

+3/0
9.5.2013 19:22

J79i16r18k92a 69D42v74o73ř79á77k 4345300703198

Jo, a po objevení se druhého schodu by se ta D1 mohla rovnou zavřít.

0/−1
9.5.2013 22:26

T63o55m25á94š 80K24n88a18i33f47l 6773890437870

jenze ona se ta dálnice z HK do mohelnice sama nepostaví ...

0/0
10.5.2013 11:33

D91a22n87i95e31l 43S96c40h53a45c18h55e12r89l 9763905802986

Škoda, že tu u nás na dálnicích nefungují pravidla jako v USA,  kde můžete předjíždět zleva i zprava. Žádný vyblikávání, všichni to mažou skoro stejně rychle, žádnej stres, že někomu překážíte atd. ...[>-]

+1/0
9.5.2013 18:24

J80i70r79k54a 47D97v80o51ř19á70k 4825700243788

Jenže to stejně rychle znamená sotva 110 a naprostá většina to dodržuje. V ČR se naopak dost často jede 160 (tj. dvojnásobek toho co kamion těsně vedle nebo kamiony po celé šířce vpředu) i víc a ti nejšílenější to chtějí dokonce zlegalizovat.

+6/0
9.5.2013 22:30

J98i85r81i 66H88u38b98k36a 1223326114795

Divné je, že 200km na západ to normálně funguje a nikdo to tam nepovažuje za šílené...to jen místní sebemrskači se raděj budou oddávat flagelaci o tom, jak jsou Češi strašní řidiči, jak nic neumí a že 160kmh na dálnicích je ekvivalent hromadné vraždy. Ovšem realita je taková, že u nás se těch 160kmh docela normálně jezdí už dnes a nehodovost je co Kefalín? Nižší, k...a nižší!;-D

0/−2
10.5.2013 22:26

J85a35n 22S97l40o41v65í77k 3199727180468

Škoda, že neexistuje značka "setrvej ve svém pruhu" nebo "zákaz přejíždění z pruhu do pruhu". Možná by šla udělat příkazová. To by pak stačilo cca 3-5 km před zúžením dát mezi pruhy kužely, a auta v obou pruzích by musela dojet ve svých pruzích až na konec kolony. Teprve tam by měla cca na 300 metrech možnost se prozipovat, k čemuž by je nutilo postupné zužování jejich pruhů směrem k sobě. Na konci by se oba pruhy slili do jednoho uprostřed. Ani jeden pruh by tedy nebyl průběžný, musela by se do něho sjíždět auta zleva i zprava, aby si nikdo nemyslel, že má přednost. Skončilo by tak dnešní zbytečné řazení za sebe už kilometry před omezením.

+2/0
9.5.2013 12:41

J74a89n 24K79o34s35t56k82a 9304397569256

Něco podobného mne již také napadlo, ale popravdě to realizovat asi nejde.

Jenom pro upřesnění, aby nebyli někteří neznalci zipu zmateni - při řazení se ze dvou do jednoho pruhu nehraje vůbec žádnou roli, zdali je jeden pruh průběžný.  Vždy platí pravidlo střídavého řazení vozidel.

+1/0
9.5.2013 12:48

J18a20n 12S51l10o53v58í56k 3529677210558

To ovšem platí jen v případě kolony, průběžný pruh má jaksi vždy přednost a pravidlo zipu si nelze bohužel vynucovat (podobně jako bus ze zastávky). Takže pokud Vás tam nepustí, neuděláte s tím nic. Takže průběžný pruh bych zrušil tím, že nový pruh by pokračoval středem. Sice má pak dle vyhlášky přednost ten z pravého, ale psychologicky by to snad řidiče nutilo k zipu, protože by si nikdo nebyl jistý kdo má vlastně přednost :-)

+1/0
9.5.2013 13:11

J38a20n 39K51o14s46t68k36a 9764457919986

Dovolím si nesouhlasit, že průběžný pruh má nějakou přednost. Toto pravidlo bylo již před dlouhou dobou zrušeno a pokud se spojují dva pruhy do jednoho, vždy platí pravidlo zipu. Souhlasím, že je hloupost si to vynucovat.

0/0
9.5.2013 13:15

J23a28n 12S85l74o28v58í56k 3789967890308

aha. Tak to jsem zaspal nějakou změnu vyhlášky. Hold mám řidičák už nějakou dobu :-) PS: stačí, když si vynucují přednost autobusy ze zastávky :-)

0/0
9.5.2013 13:38

J39a24n 77K65o23s61t92k16a 9774687519236

Tak od toho jsou diskuze, ne? :-)

0/0
9.5.2013 13:40

A94l15e78š 83J69a29v47ů72r28e12k 2382819510710

autobusy pouštím automaticky ...

+1/0
9.5.2013 13:58

J81a34n 18S64l76o41v30í19k 3219897680138

to já taky, ale vždy jak se k ním blížím, mám takový blbý pocit - vjede mi tam najednou, nevjede. Když vidím, že zavírá dveře, automaticky zpomaluju. Ale někdy opravdu busáci pohnou páčkou blinkru zároveň s volantem :-)

0/0
9.5.2013 14:05

M22a25r51e84k 30F53l76e88k89a68č 2490744852583

Na prvních úsecích D1 začala modernizace, provoz je zatím plynul. A to vás páni novináři strašně se.e co? Pač ty vaše titulky o pekle na dálnici se zatím neplní

+2/−1
9.5.2013 12:03
Foto

J58a26n 12K36o84v94a24ř50í79k 4675979232918

Naštěstí se řidiči neumí zipovat, takže pruh který cca za 15 km končí bude volný, protože se budou řadit nesmyslně brzo a všechny předjedu.;-D

+1/−1
9.5.2013 11:55

J20o91s85e92f 87N24o66v17á31k 6303420812839

základní pravidlo je jet v pruhu, ve kterém je volno až do místa omezení a tam se zařadit zipem. Pokud to někdo nedělá, je to čistě jeho problém, že stojí v koloně.

+1/0
9.5.2013 12:04

M14a61r81e22k 84F42l77e28k81a13č 2160844142723

tak to tak dělám, horší je když narazíš na dva magory, jeden co se chce řadit 10km před spojením a druhý co no nechce pustit..tak tam všichni pak pěkně stojí a nadávají

+1/0
9.5.2013 12:04

R88a70d45e82k 85H17o61d66a95ň 9136747601593

Nejsmutnější na tom je, že ti co se "slušně" zařazují 10 km před spojením si vůbec neuvědomují, že celý zip selhává právě kvůli těm, kteří zipovat neumí, a "ohleduplně" se s předstihem rvou do druhého pruhu.

+3/0
9.5.2013 12:27
Foto

J29a50n 37K95o68v54a10ř89í61k 4685669822648

je to čistě jejich věc , že stojí v koloně, já jedu až na doraz ke zužení, nepustí první druhej třetí, ale to je maximálně 10 sekund zdržení oproti tomu stát jak trdlo v koloně, když vedle je prázdno;-D;-D . Na semaforech na dvouproudé silnici se vždy nasměju, když za sebou stojí 10 aut a vedle je volno:-)))

0/−1
9.5.2013 12:46

M44a73r37t87i79n 18N83e51r76m46u84t 9467567738329

tak to buďte rád, že ostatní zip nedodržují. Až se bude dodržovat, budete čekat v koloně stejnou dobu jako všichni ostatní

0/0
11.5.2013 10:17

M47a65r77t46i33n 82N58e76r54m17u46t 9397137818379

na celkovou rychlost dopravy to ale nemá vliv, důležitá je propustnost aut v zúženém místě.

0/0
11.5.2013 10:14

J11a77k10u31b 71S86o38b17o33t66k76a 9182513142519

Jak plynulý? Měsíce jste slibovali peklo na silnicích. A já chci vidět v této reality show peklo, nebo vrátit vstupné. Zatím je to nuda! ;-€

+3/0
9.5.2013 11:34

J58i22r79k77a 52D94v89o30ř59á81k 4855950823808

Přeci ten plynulý s 1,5 km kolonou.;-D

0/0
9.5.2013 22:32

L42e77o79š 69P49á44l16e46n34í11č44e19k 9579545799564

provoz je zatím plynulý- krásný fotky nacpaný autama

0/0
9.5.2013 11:33

J74a16k72u12b 58S33o58b35o38t41k21a 9572493492859

Tak jestli jedou plynule 80 tak co vám vadí?

+1/0
9.5.2013 11:35

R90a54d36e89k 87H96o47d12a68ň 9446217861783

Valná většina těch vozů mezi sebou má cca 5 metrů, to rozhodně 80ka nebude.

+1/0
9.5.2013 11:46

M42a43r46t45i50n 12N17e78r33m80u31t 9187287538409

i kdyby to byla 60, hlavně že se jede. Takové zdržení se rovná jedné zastávce na vyčurání nebo třema červenýma na semaforu ve městě. Milovníci adrenalinových sportů to můžou vzít přes Hradec

0/0
11.5.2013 10:10

A17l33e58š 96J84a24v53ů63r31e64k 2902599360140

možná by nebylo špatné, dát tak 20-30 km před to zůžení maximálku 100km/h, pak by to bylo možná i plynulejší. A samozřejmě nasadit radary ... .

+3/−6
9.5.2013 11:20

V13l67a47s45t79i91m94i93l 74W17a46i42c 8160663737147

Ať žije represe... Může tohle vyslovit někdo normální?

+3/−5
9.5.2013 11:34

J80a68n 52S17l93o45v84í24k 3129637880788

Naopak, před místem častých kolon je vždy nejlepší postupně snižovat rychlost, aby mezitím vozidla v koloně stačila odjet a kolona byla co nejkratší. Když totiž všichni přifrčí stotřicítkou až ke koloně, ta bude narůstat a narůstat. Funguje to tak třeba v Německu, kde jsou proměnné značky nastavené dle denní doby. Samozřejmě tak 10-15 km před začátkem kolon, ne 20-30 :-). Buď všichni pojedete plynule 110,100,80 a kolona mezitím zmizí, či bude krátká anebo kašlete na značky a všichni se sejdete v naůrstající koloně.

+5/0
9.5.2013 12:18

J25i80r58i 52H79u74b30k22a 1833716484615

No, podle mne je to úplně jedno. A empiricky vyzkoušeno na 50 na 5. května  a Nuseláku...když se úporně hledal důvod, proč nutit řidiče jezdit na rychlostní komunikaci 50kou, jedna z pracovních verzí byla ta, že se zmenší kolona v Legerce. Nezmenšilo se ale vůbec nic. Jakože naprosto nic. Auta prostě k úzkému hrdlu dojela místo 70ky 50kou. Protože v úzkém místě jde o kapacitu toho hrdla a počtu vozidel k němu se blížícím.

Takže realita bude taková, že když budou ve zúžení dva pruhy, tak je to jedno, protože propustnost dvou pruhů 80kou bude v 95% času na počet vozidel stačit (asi mimo nějaké extrémní špičky) a není potřeba rychlost přiblíženi omezovat. A když bude úzké místo jen jeden pruh, tak je jedno, jakou rychlostí se budou auta blížit, protože propustnost jednoho pruhu 80kou nebude stačit v cca 30% času, takže v té době se budou tvořit kolony tak jako tak.

V Německu to funguje jinak. Snížení rychlosti by mělo mít vliv na zvýšení maximální propustnosti dálnice (nižší rychlost= menší rozestupy = více vozidel za jednotku času) a používá se v okolí velkých měst. Zažil jsem mnoho zúžení při rekonstrukcích a v drtivé většině byly řešeny kilak před zúžením snížení na 120 a 80 a rovnou do zúžení.

0/0
10.5.2013 22:41

J44a22n 57K51o59s52t17k86a 9894277829316

Asi si pletete slovo represe a regulace dopravní průjezdnosti.

+2/0
9.5.2013 12:44

A16l29e19š 66J81a32v43ů26r13e26k 2782939570930

si pleteš dojmy s pojmy. Jde o to, že pokud tam ty radary nedáš, viditelné a ani je nemusíš často aktivovat, tak většina řidičů na to bude kašlat ..

0/0
9.5.2013 13:55

J61a41n 46S60l29o18v30í90k 3719817870438

.. a bude akorát dřív u kolony :-) Ty radary bych tam dal, klidně i vypnuté ...

+1/0
9.5.2013 14:09

A64l59e55š 12J87a97v96ů36r46e60k 2652629400600

R^

píšu:"nemusíš často aktivovat". :-)

0/0
9.5.2013 15:21

T38o31m57á28š 43K62n92a65i89f75l 6493380967730

pižduchové, co při každý prilezitosti ječí "represe" jsou většinou největší prasta :)

0/0
10.5.2013 11:34

J11i25ř56í 36S78m47r67ž 7820698113377

Rekonstrukce D1 má neskutečnou publicitu. Na všech TV kanálech jsou toho plné zprávy, jako kdyby nic důležitějšího v republice nebylo. Že tady máme tisíce kilometrů rozsekaných silnic a na to peníze a prostředky nejsou, je normální. Ne každý používá D1, ale platíme stejné daně, stejně drahé dálniční známky a tak i ostatní silnice by měly být v pořádku.  Jenže........

+3/−3
9.5.2013 11:18

A80l96e31š 57J10a74v82ů29r67e79k 2972429530470

D1 je nejfrekventovanější/nejvytíženější silnice v ČR, a její rekonstrukce je opravdu nutná. Takže mě nepřekvapuje, že se média nevěnují rygolu na okrsce u tvoji Horní Dolní

+6/−3
9.5.2013 11:21

I34v50a 98H68a78n61e59s10o32v35á 8306146389839

Mě docela překvapuje, že kvůli třiceti kilometrům dálnice je takovej humbuk. Holt Kocourkov :-)

+3/−1
9.5.2013 11:23

A92l91e54š 61J56a89v62ů65r71e18k 2892109660180

protože tím začíná 6ti letá rekonstrukce nejvytíženější silnice u nás ? A dnes je ještě klid, ale počkejme na víkend, na prázdniny ...

+1/0
9.5.2013 11:25

I39v93a 12H82a13n88e53s95o68v24á 8896496779809

Jo, 30 km za rok, to je tempo ;-DR^

+1/−1
9.5.2013 11:26

J73a94n 36S95l45o98v36í74k 3349467850628

To je úmyslně a rekonstruované úseky na sebe také schválně nenavazují. Ono by to šlo zrekonstruovat celé najednou, peníze na to jsou, ale jel byste 150 kilometrů osmdesátkou, ve stísněných pruzích, skoro bez možnosti předjíždět ? Proto to je rozdělené na šest let.

+1/0
9.5.2013 12:28

J84a68n 78K90o78s77t93k50a 9704387329476

Máte pravdu, ale některé páteční cesty z Prahy do Brna mi přesně tohle připomíná. Jenom ty pruhy nejsou zúžené, ale ostatní sedí.

0/0
9.5.2013 14:32

A10l49e39š 95J33a40v70ů17r22e80k 2912759800920

nejsem expert, ale nějaký důvod to asi má ... .

0/0
9.5.2013 13:57
Foto

J64a66n 81K63o69v64a96ř49í13k 4835279772458

Nejfrekventovanější je Jižní spojka.

+1/−1
9.5.2013 11:59

J22a54n 37S19l45o71v88í94k 3959687400518

Jenže to není státní nebo krajská silnice, ale jen místní komunikace. I když šestipruhová a musí po ní zatím jezdit i tranzit.

0/−1
9.5.2013 12:24

A92l75e77š 50J13a76v13ů19r84e23k 2372689170670

jiný typ komunikace, sorry

0/0
9.5.2013 13:57

J67o50s59e46f 54N78o54v94á57k 9623834717563

Hlavne na 3 pruhach bych pokutoval jizdu v prostrednim, pokud je pravy prazdny (netyka se pomalych pruhu pro kamiony).

+3/0
9.5.2013 11:06

J13o90s96e68f 97Č50e21r75v87e28n98i98c17k23ý 9679594971263

No jo, jenomže i na 3pruhových úsecích (za Prahou na Brno) si 90% řidičů myslí, že ten pravý pruh je pro kamiony.

+5/0
9.5.2013 11:09





Najdete na iDNES.cz