Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Objevil se záznam pádu Boeingu 747 v Afghánistánu. Je pravý?

Na serveru YouTube se objevila neověřená videonahrávka, která údajně zachycuje pondělní zřícení amerického civilního nákladního letounu Boeing 747 v Afghánistánu. Při pádu stroje zahynulo všech sedm lidí na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a64k45u31b 69S10e81m44e14r53á27d 2187456321751

jak tady nektere prispevky zacinaji slovy "nejsem sice odbornik, ale.."... tak je to celkem havarka ;-D a taky je strasne moderni povazovat vse za "fake, fejk atd", i naprosto evidentni autenticke zabery ;-D

0/−1
2.5.2013 10:03

K76a71r86e52l 14M63a39t64o77u15š68e19k 7668282870656

viděl bych to na zataženou ruční brzdu, nepilotovala to ženská?

0/−3
2.5.2013 9:48

R84a59d59e66k 26S59v84o57b50o85d93a 5326690161157

Vyroben v roce 1993 (první let 29.1.93), létal pro Air France (F-GISE), od roku 2010 pak pro National Airlines, nejprve pod imatrikulací TF-NAD, od roku 2011 pak jak N949CA. V únoru 2013 byl i na pražském ruzyňském letišti VH.

0/0
2.5.2013 9:31

R44a61d13e33k 32S52v68o65b41o38d86a 5406620601427

A v článku je uvedeno datum 1.5.2013, ale k havárii došlo už 29.4.2013

0/0
2.5.2013 9:35

P62e56t48r 68T67y58č78k15a 6255902239452

Klasika - přetažení.

0/−1
2.5.2013 9:30

P66a20v40e69l 57O71d69r17a15z42i95l 6444969297270

Cituji z diskuse:

>>>

Nezdá se mi to. Vygooglil jsem si satelitní snímky Bagramu, pak se podíval na to, z jakého úhlu kamera to letadlo snímá a pak to porovnal se silnicemi v okolí toho letiště. A nějak mi nesedí ta okolní krajina, podle satelitních snímků je okolo všech silnic, odkud by ten záběr mohl být, písek, ne zeleň. <<<

----

Přesně tak. Jednou byl článek o nehodě ve vánici, na fotkách samej sníh. Pk jsem si to vygooglil a na saťákách byla letní krajina. Jasný důkaz, že to byl fake!

+3/0
2.5.2013 9:24

M30a78r84e96k 34T25u86r38n55o63v12e57c 7365382450216

Mě spíše překvapuje, že někde spadne nějaký Boeing 747 a na iDnes se o tom člověk ani nedočte. Nebo u článku vidíte nějaký odkaz na nějaký starší článek o vlastním pádu letadla? A ani tak jsem si v pondělí ničeho nevšiml, ani přes vyhledávání se mi nepovedlo nic najít... Já vím, nezařvalo při tom pár set lidí, jako když spadne normální dopravní letadlo, ale i tak je to myslím událost, která se nestává tak často. A v minulosti se i o spadlých nákladních letadlech psalo...

A tentokrát prostě ne. Našemu křišťálovému iDnes to asi nestálo za to, až teď po několika dnech, když se objevilo nějaké video...

0/−1
2.5.2013 7:18

J19i85t85k57a 34K71l79í25m69o55v54á 6989657219500

já nevím, já tam žádné letadlo nevidím...;-)

+2/0
1.5.2013 21:32

P49e49t37r 98H29a28n66á97k 9581381632751

Pěkná fotka;-)

0/−1
1.5.2013 22:47

P66e10t44r 41H70a93r32i20p58r48a93s54a50d 63H25a51j79i25č 8303270144247

Ať už se tam nahoře stalo cokoli, tak je vidět, že letadlo bylo řiditelné. Nad zemí to dobře srovnali. Nejsem letec, ale připadá mi, že kdyby se to stalo větší výšce, tak z toho bylo jenom nouzové přistání.

Myslím, že tady to nevyřešíme. Od toho jsou jiní. Ale. V dizkuzi objevilo, že letadlo bylo přetažené. Možná bylo, ale z toho úhlu pohledu (zepředu z podhledu) by to myslím nepoznal ani odborník. Navíc palubní počítač za běžného provozu ani nedovolí letoun přetáhnout.

Pak se tady objevilo, že se uvolnil náklad a spadl k ocasu. Asi těžko, myslím, že pokud by to bylo něco hodně těžkého, tak by letadlo spadlo úplně nekontrolovaně po ocasu.

Podívejte se na video. Naklonilo se trochu doleva a začalo i trochu doleva zatáčet. Pak došlo k vyrovnání, ale ke ztrátě rychlosti. Pak teprve přepadlo doprava a naznačilo plochou pravou vývrtku, kterou ale piloti rychle zvládli. Víc času neměli. Je to k pláči. Když už ho měli zase pod kontrolou, tak jim zbývalo k zemi jen pár metrů.

Je to jenom moje spekulace. Co takhle selhání jednoho, nebo více motorů? Jestli najdou černé skříňky, tak to tam bude.

+2/−2
1.5.2013 19:46

D29a37v18i27d 53M21a37l57i92n58a 1150783800383

Podle mne, zjistili, ze je vse spatne uz v momente odlepeni. Soustredili se jen na vyvazeni, ale marne. Nemeli evidentne cas ani na "gear up"!

+1/0
1.5.2013 20:53

A83l59e75x55a61n11d54r 93K86o45s14t75k86a 5819376209596

Podle videa mi to přišlo, jako že to celé začlo ve výšce okolo 150-200 metrů. Bohužel to opravdu vypadá, že to piloti zvládli a k přežití jim chybělo jen pár metrů výšky. V tv to komentovali, že se patrně uvolnil náklad a to by odpovídalo, napřed posun těžiště na stranu, pilot to srovná (ale trošičku víc, do náklonu na druhou stranu) o vteřinu později uvolněný náklad přejede na druhou stranu a letadlo se otáčí skoro břichem nahoru.

+1/0
2.5.2013 8:27

F61i14l80i17p 33G52a49l21a82š 2117547444498

Selhání jednoho nebo dvou motorů by neměl bejt takovej problém. Mám pocit, že v jednou díle Leteckých katastrof mluvili o tom, že 747 je schopná doletět i na jeden motor. Ale je rozdíl když k tomu dojde v 10.000m a ve 200m. Osobně se taky přikláním k uvolnění nákladu stát se to o pár desítek metrů výš tak by to možná i zvládli posadit na břicho, ale to je spekulace. Uvidíme co nám poví zapisovače..

0/0
3.5.2013 8:41

M86i66c29h49a74l 64P12a68v67l42á90t 9133513664389

"Selhání jednoho nebo dvou motorů by neměl bejt takovej problém. Mám pocit, že v jednou díle Leteckých katastrof mluvili o tom, že 747 je schopná doletět i na jeden motor."

Letet ano, ale urcite ne odstartovat. Natoz s nakladem. I selhani jednoho motoru pri startu je dost zasadni problem, natoz dvou.

0/0
3.5.2013 13:50

M46i43c96h10a97l 72D14a41d20e64k 2711609550203

Je to fejk, kdyby to bylo pravé, tak někdo v tom autě křičí "Ou maj gód, oumajgód, oumajgód..Nic takového se tam neozývá, takže to pravé není.

+5/−5
1.5.2013 19:09

M53i26c62h27a19l 67C42h62a55l56u91p46a 6488250299113

Tohle ale nebylo v USA :-).

+3/0
1.5.2013 19:24

M82i81c83h64a21l 47D49a71d19e81k 2341199830123

Ale prý to natáčel američan..

+1/−1
1.5.2013 19:27

M13i55c58h24a25l 38C84h41a98l95u46p89a 6868140639593

To ale asi nebyl běžný Američan ani turista. Nejspíš voják, ti jsou na to zvyklí :-).

+4/0
1.5.2013 19:40

P57e83t40r 36J81a87r95o44š 2714131535527

Americana v Afghanistanu uz jen tak neco nerozhodi :)

+3/0
1.5.2013 19:41

T45o83m57á57š 60K51n10a43i31f32l 6863440687830

Mimochodem, vy jste na základě toho videa poznal jakou měl climb rate? .)

+1/0
1.5.2013 18:06

D85a46v73i34d 42M85a22l61i96n93a 1810113230173

Do pretazeni + 1600, po nem - nepocitane. :-(

+1/0
1.5.2013 20:27

P21a85v21e71l 84M49i57c50h47a84l 9470856700418

auto policejní? vojenské? ..jinak tolerance křivky vzletu není velká, odchýlení je fatální..ovšem projektil zmůže také hodně, zejm. pokud vyřadí motory, na to stačí kulomet...to by potom videonahrávka byla na objednávku a smysl by mělo i ono přiblížení se ohnisku...jinak k natankovanému letadlu v ohni se přibližovat má stejnou cenu, jako šahat rukou do rozpáleného kotle, i z hlíny je keramika

+1/−1
1.5.2013 18:04

P37e69t49r 71J52a95r50o31š 2204391265407

Jeste by se mohl Taliban prihlasit k vybuchu plynu v Praze R^

+8/0
1.5.2013 17:16

D90a47v89i75d 55M46a44l88i56n20a 1590113930203

Podle mne se jedna o "pretazeni", zmenou vyvazeni (pohybem nakladu) a nasledny pad do vyvrtky.

+4/0
1.5.2013 16:49

T42o47m61á35š 47H70u53d84e90č56e32k 5381158717848

Pád do vývrtky byl ale chtěný...pokud se pilot dostane do takového srabu je třeba získat znovu rychlost a to se zvládne jen díky vývrtky. Tedy, položit letadlo na bok a doufat, že je v dostatečné výšce, ale to  bohužel nebyly ani omylem :/

+2/−1
1.5.2013 17:19

T11o55m93á40š 92H11u67d73e90č47e12k 5961238317768

pochopitelně *nebyli. Jinak nějak takhle spadlo to Francouzké letadlo, kdy se řídili špatně postupem a pořád tahali čumák nahoru. Tady to způsobilo asi posun carga dozadu

+2/0
1.5.2013 17:22

T67o55m60á19š 58K88n95a71i67f71l 6553980897660

Proboha. Ne. Neplácejte.

Rychlost se nezískává vývrtkou ... :) Na získání rychlosti vám stačí prostě potlačit a přejít do střemhlavého letu.

Vývrtkou jen ztratíte výšku, bez nárůstu rychlosti. Rychlost naberete až po vybrání vývrtky (kontra noha, potlačit) přechodem do střemhlavého letu. A to můžete potlačením udělatz rovnou, a ne nejdřív stratit půl kilometru vejšky.

+4/−3
1.5.2013 18:09

D46a50v74i59d 86M11a26l29i18n91a 1520683550233

Myslim si, ze, jestli byli pretizeni na ocas, tak z pilotu se hned po odlepeni, stali jen prihlizejici. Tomu, ze "makali" az do konce, svedci, ze nemeli ani cas na zatazeni podvozku.

+2/0
1.5.2013 21:04

M32i49c56h32a18l 32S11n70o29p55e81k 7871388865317

je to jasný fake. Vždyť ani nebyl slyšet žádný výbuch a že by to byla rána jako hovado! Navíc i přes tady stokrát omílaný přesun těžiště nákladu, nikdy by to letadlo neudělalo takový pohyb jak je na videu..

0/−11
1.5.2013 16:48

F83i92l21i10p 37G50r72y52g19a22r 4154563593629

a jaký pohyb by udělalo? Já ted amoc letadel padat neviděl....zvuk tam je a přesně v okamžiku výbuchu to tam trochu zarachotilo od tlakový vlny...asi to ani nepobral mikrofon :) Ty záběry vypadaj hrůzostrašně...ale tipuju že to reálný bude..

+1/0
1.5.2013 17:40

T18o50m12á75š 72K32n21a49i47f76l 6883950277930

Přesně takový pohyb by to éro udělalo (a video je pravé). Prostý pád do vývrtky, s jejím následným skoro vybráním , ale bohužel už s nedostatkem výšky na nabrání rychlosti.

+1/0
1.5.2013 18:09

F91i70l58i23p 93G44a24l80a51š 2417147494798

Tak samozřejmě pokud považujete zvukové efekty ve filmech jako reálné replikace skutečných výbuchů, tak vám přijde video jako Fake, ale...Ve skutečnosti je výbuch dle své síly spíše hodně hluboké dunění..

0/0
3.5.2013 8:48

M40a44r27t60i72n 48P61e77t53r16ž25e15l75k80a 5463269314149

Dle mého názoru je to fake. Připadá mi to, jako když někdo natočil Jumbo, které mu přistává přes hlavu a akorát změnil okolní scenérii.. Letadlo velmi nepřirozeně a bez dopředné rychlosti padá jako šutr, dopadne téměř pod sebe, při tom je dobře ovladatelné na křidélka (rychlé vyrovnání náklonu těsně nad zemí) i když je na pádovce, má vysunutý podvozek a vztlakové klapky na přistání ačkoli je deset sekund před dopadem v konfiguraci na vzlet.. Celkově to popírá fyzikální zákony a vypadá to spíš jako z dílny filmového animátora. Rus, který to vytvořil, se teď asi hezky směje, jak nás napálil :-P

0/−10
1.5.2013 16:34

A19l56o79i80s 59S98t20a22r45ý 3809669197972

Já tam teda dopřednou rychlost vidím. Letí směrem ke kameře a stále se zvětšuje.

0/0
1.5.2013 16:40

P35e92t91r 75H31a85n13á49k 9431481502851

"Letadlo velmi nepřirozeně a bez dopředné rychlosti padá jako šutr..." Nevím, co je na tom nepřirozeného. Letadlo bez rychlosti a tudíž vztlaku, padá jako šutr. Přeci nebude padat jako peříčko:-)

+12/0
1.5.2013 16:43

T55o52m46á23š 96I96s58r47a31e57l 8697978790450

Je to přechod do vývrtky díky ztrátě rychlosti. Můžete zajít na nějaké aeroklubové letiště, zaplatit si třeba let v Blaníku a požádat, ať vám to předvedou.

0/0
1.5.2013 17:36

L17u48d37ě66k 94C68h55r79á32s23t98e58k 5594224812696

A jak by se letadlo dle vás mělo chovat, když se těsně po vzletu posune náklad a tím těžiště prudce dozadu, nos vyletí vzhůru a výškovou nemají při malé rychlosti piloti šanci to přetlačit a sklopit dolů? Jak? No přesně tak jako na videu. Prostě ztratí rychlost, téměř zastaví a spadne jako šutr...

0/0
1.5.2013 17:52

T69o15m92á35š 16K61n95a24i47f31l 6283870497650

Letadlo ve vývrtce padá v postatě bez dopředné rychlosti :) V čem to probozha popírá přírodní zákony? :)

0/0
1.5.2013 18:10

P93a21v40e24l 47M75i81c47h79a94l 9160326390468

mlčení odborné kanceláře je překvapivé, je tam ta scenerie, jsou tam svědci, ..., pokud to není oslavné video útočníka, je více neznámých, motory řízení jim mohla vypnout výbušnina, poškodí se díl letadla, ten se narychlo vymění s dílem se zabudovanou trhavinou ?

0/0
1.5.2013 18:10

M63a46r83e76k 76F60o52r75a71l 3724837207

Nějak málo to bouchlo,jak kdyby spadla cessna a ne boeing....

0/−2
1.5.2013 16:28

P33e88t44r 75H80a15n23á37k 9121681442221

Kolik jste viděl spadnout cessen?

+5/0
1.5.2013 16:31

I46v98o 31H89a20b86e13r76l24a42n76d 9624549509369

Já 1.161 :-P;-D

+1/0
1.5.2013 16:55

P95e89t31r 48H56e14n23d85r46i71c98h 6886922930372

Řekl bych špatně upevněný náklad. Pokud převážel auta a nějaké se uvolnilo... To už je nějaká váha. Při startu to musí i se 747 zamávat. A že zamávalo...:-(

0/0
1.5.2013 16:23

P77a28v34e47l 77N55e70d42ě87l68a 5946680764561

Nejsem odborník, ale přijde mi divné, že se to letadlo zastaví a na pětníku otočí a hned padá dolů. Je tohle možné: Může to někdo, kdo se zabývá letadly/letectvím potvrdit nebo vyvrátit?

+3/−5
1.5.2013 16:11

P36e89t35r 53H18a32n16á62k 9221401982591

Čekáte balistickou křivku?;-D

+2/−4
1.5.2013 16:12

P61a59v89e30l 93N18e49d45ě24l52a 5256760944651

Ne. Jen se ptám, jestli to je reálné. Ale na Vás je to evidentně složitý dotaz.

+1/0
1.5.2013 16:16

P63e11t61r 52H86a36n65á59k 9561461542791

No je to reálné. Máte vztlak = letíte. Nemáte vztlak = padáte. Můžete si demonstrativně vyrobit vlaštovku a hodit ji pod úhlem 45. Pravděpodobně se v jistém okamžiku zastaví a vezme to do země.

+5/0
1.5.2013 16:22

R69o87m73a65n 87M35a86r25t95í79n21e93k 3603550330628

nejsem odborník,ale že to z úhlu kamery vypadá tak že letadlo zastavilo na míste neznamena ze tomu tak bylo..

+1/0
1.5.2013 16:16

P14e20t23r 39H87a54n31á53k 9201341142421

Taky.R^

+2/0
1.5.2013 16:23

P98e15t23r 45J49e34l30í75n79e36k 8261370608989

Je to možné,pokud mu při stoupání najednou vysadily motory, tak zpomalilo a přestal působit vztlak, který letadlo nese. Proto spadlo najednou jak hruška.

+1/0
1.5.2013 16:30





Najdete na iDNES.cz