- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dotaz: Proč to tolik dní visí na titulní straně. To je smrt motorkáře tak zajímavá
Vsiml jsem si, ze nekteri zde diskutujici neznaji nektera pravidla silnicniho provozu, proto tu jen zduraznim pravidla ohledne plne cary. Plna cara oznacuje misto, kde se nesmi tato cara prejet casti vozidla, pokud to neni nutne k objizdeni prekazky. Predjizdet se v tom miste muze, pokud se vozidlem tato cara neprejede, tj.napr. bezne auta predjizdeji male (nejen) motocykly, prip. motocykly predjizdeji auta. Zakaz predjizdeni urcuje svisla dopravni znacka 'zakaz predjizdeni', nebo dvojita plna cara. Auto ma zvlastni vyjimku, ze na plne care muze predjet motocykl a zaroven i prejet plnou caru. Ted v praxi: jaky je rozdil, kdyz auto predjizdi motocykl oproti tomu kdyz motocykl predjizdi auto? Legislativne tu rozdil je, tj. nektera pravidla plati pro motocykly jinak nez pro auta, a prakticky je to zcela nesmyslne, motorka muze na plne predjet zcela stejne, naopak je to bezpecnejsi protoze takove predjeti trva v drtive vetsine pripadu nekolikanasobne kratsi dobu. V pripade, ze automobil jede v prave casti jizdniho pruhu (tak jak mu to uklada zakon), tak byva uplne v pohode aby motocykl automobil predjel a nijak na plnou caru nevjel. Bohuzel vetsina aut jede pri leve casti jizdniho pruhu, potom ale nechapu, ze nekteri nadavaji na motorky, ktere tato auta predjizdi na plne care.
Tak neznalost předpisů. Jenže řidič nemá nějakou striktní povinnost jet při pravé části jízdního pruhu. Od toho ten pruh je, aby se do něj řidič vešel - a měl dost místa na různé manévry a korekce směru. Pokud motorka předjíždí v jednom jízdním pruhu, tak riskuje, že ji předjíždějící řidič prostě neuvidí a nechtě ji vytlačí mimo. Takovou povinnost prostě nemá - protože pak by musel neustále sledovat provoz kolem sebe, a nikoliv se soustředit na to, co se děje před ním - a tam má povinnosti jasně stanovené. A navíc, tak nějak se předpokládá, že motorka musí často předjíždět - proč ? Málokdo nevyužívá rychlostní limity do mrtě (a na ty obvlášť pozor), tak jejich výrazným překročením si to motorkář ještě víc komplikuje - na únik je o to míň času.
Na moto nejsi nijak chráněný proti svým chybám, ale ani proti chybám ostatních. :-( Taky jezdím, i s přítelem. RIP kamaráde!
po shlédnutí videa je z toho člověku smutno. nerozumím tomu záběru na auto stojící opodál v barvě cappuccino metalíza, kde se vzal ten škrábanec na zadních pravých dveří. Že by od řídítek? V textu se ale píše "nehoda motorkáře" jakože v tom byl fakt sám?
Při jízdě na vzdálenost cca 20km mne předjížděli motorkáři 2x na kruhovém objezdu, 6x přes zdvojené plné čáry, 2x jeli na červenou, 2x přes šrafování před kruhovým objezdem. Dělají všechno proto, aby postupně vyhynuli jako nežádoucí účastníci silničního provozu.
Debilové jsou jak mezi motorkáři tak mezi řidiči aut. Chce to jen vzájemnou toleranci, což se tady asi nikdy nestane.
zřejmě nezvládl řízení na rovné silnici, tak to jo...
Zajimave, ze u pirata Laciny meli ihned zabery z kamer ... nejsou nahodou na okruhu take? Uprimne pochybuji, ze by motorkar sam to narval do svodidel, spis mu tam nekdo pomohl ...
Pospichal? Tak ted uz ma casu dost.
Osobne jezdim na motorce denne, v mestskem provozu nejrychlejsi presunovadlo, ale ne v CR.
Bylo nutné kvůli této nehodě na 5 hodin blokovat silnici ?? Na záběrech se motá dost lidí na to aby byli za hodinu pryč .....
Naštěstí vyšetřování smrtelné nehody nezávisí na subjektivním pocitu nějakého laika Naváka.
to je pěknej nesmysl...orgány v těle motorkáře po dopravní nehodě vážně použitelné nejsou...