Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neznámkujeme malé děti, radí ČSSD finští experti. Češi známky chtějí

Jen slovní hodnocení místo známek pro děti na prvním stupni odmítá většina rodičů českých dětí, přiznal kandidát ČSSD na ministra školství Marcel Chládek. Nápad, který okoukal ve Finsku s vynikajícími výsledky tamních žáků a studentů, sice nevzdává, ale původní myšlenku koriguje. "Nemůžeme to zavést plošně a musí to být pro školy dobrovolné," říká Chládek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44a69v46e26l 94O91d87r27a21z17i67l 6764869597790

Ani nevím, ve které třídě bylo čtení, ale bylo to vždy utrpení. Honzíkovu cestu jsem měl přečtenou dvakrát a sešitek plnej poznámek, že nedávám pozor, kam se to zrovna dokoktal spolužák, kterému to tak nešlo.

Podle expertů by asi měli ti škovnější číst těm slabším, aby si zvykli, že to tak bude celej život, že.

0/0
24.4.2013 11:44

Z48d28e59n97a 70H47v97o81z26d30e36n14s59k91á 6673287367536

Ja si taky cetla jinde a jinak, ale kamaradka v lavici mela za ukol mi v pripade vyvolani bleskove ukazat, kde cteme. A ja ji za to zase pomahala s diktaty.;-)

0/0
24.4.2013 13:34

K78a90m45i10l 44S28c39h10w83a57g69e64r 3153816875396

No o to právě jde - aby se nikdo nenudil, ale zároveň se přizpůsobila individuálně výuka. Pokud vám to přijde nereálné, tak to rozhodně jde, stačí se o to zajímat. Naše školství je prehistorické, a má své nejlepší dávno za sebou, existují mnohem pokročilejší a efektivnější metody výchovy/výuky, ale na to je naše ministerstvo instituce patřící leda do muzea (viz. ty kraviny co plodí jak běžícím pásu), takže leda počkat až tam bude někdo skutečně schopný nebo se nějak aktivně zapojit a nebo si to udělat po svém a svoje děti do státních škol nedávat...

+1/0
26.4.2013 13:42

P31a51v77e62l 72O97d45r86a29z94i67l 6864379357520

Při současném volebním systému a zároveň současné voličské základně žádné změny čekat nelze.

0/0
26.4.2013 14:48

K87a41m33i18l 68S43c47h83w41a67g69e63r 3503226615256

no proto kamarádka učí svoje 4 děti doma, my zatím zvažujeme...

0/0
3.5.2013 0:08

V53a26c30l70a26v 50K72r79a79l 6555579806494

[>-]Pan chládek se zařadil mezi neználky, kecálky, kteří chtějí mluvit do všeho, jako ti ekonomové- co by ctěli řídit veškerý průmysl a rozumí tak akorát s bídou výrobě rohlíků. Zapoměl, že se nejdříve musí změnit přístup ke kantorům a školám tak, aby kdekteří rodiče i politikové nemohli vykonávat na školský systém různé silové ataky a prosazovat silou peněz neschopnost svojí a svých ratolestí. Nesporně se vrátit k systému jednotných osnov, bez nichž není možný krok vpřed. Jen tak bude možno vrátit opět zvok našenu vzdělávacímu systému, oproti stávajícímu rozvratu po západních vzorech. Komenský byl vzor a kde jsme teď? V rititi.;-€

0/−2
24.4.2013 9:46

F59r51a71n58t14i80š32e81k 73E29l94i82á66š 6467933125446

Existence pana Chládka by měla být důvod, proč nevolit ČSSD.

0/−2
23.4.2013 22:51

K94a74m67i79l 23S69c17h63w36a47g67e52r 3373226845666

Ač se mi "pomerančový džus" hnusí, tohodle jediného člověka bych klidně zvolil, ale tak na rok (normální zkušebka) ať se ukáže a pak se uvidí...

0/0
26.4.2013 13:44

G44a80b25r97i14e45l 40H38o42r79t96e34n 9861589143774

No jistě, odstraňme dětem jakoukoliv zátěž ve škole, přistupujme ke všem s ohledem na ty nejpomalejší, ty chytré a tím pádem nudící se a zlobící sklidněme sedativy a rodičům pro jistotu ještě vše přefiltrujeme diplomatickým opisem, místo naprosto jasného ohodnocení známkou. A za 30 let budeme národem tupých ovcí - třetina bude dělat rukama, třetina úředníky a zbytek bude nezaměstnatelný.;-€

+2/−1
23.4.2013 22:08

J76a44n 59K82u23č68e46r81a 8635938777430

Samotná změna hodnocení z číselného na slovní neudělá žáky vzdělanějšími :-)

+1/−1
23.4.2013 20:16

F63r39a46n16t20i26š32e64k 78E14l40i58á43š 6387463435716

Odpusťte, ale hlavně je to neudělá vzdělatelnějšími. Vzdělatelní se dokáží vzdělat nezávisle na škole.

+3/0
23.4.2013 22:47

P82e75t76r 43D89r74e91x62l12e53r 8748449438430

Bože chraň nás před další reformou a vraťme se do temné minulosti školství. Moje děcka mají štěstí , že do takové školy chodí, je tam hodně starších učitelů, kteří si pamatují na svoji školní docházku a pubertální léta a drží se hesla škoda rány která padne vedle, výchovné problémy řeší na místě, i největší sigři si nedovolí vyrušovat a nikdo na ně nečeká jednoduše rupnou, pokud se to některým rodičům nelíbí tak si můžou dát "génia" jinam( za 9 let byli ve třídě snad 3). Ještě pár reforem a ze škol budou vycházet pologramoti jako v americe.

+2/0
23.4.2013 20:11

F96r73a13n43t90i23š70e35k 48E98l72i14á11š 6497833325126

Hlavně vzdělatelnějšími. Každý kantor vám potvrdí, jak klesá v zdělatelnost naší mládeže.

+1/0
23.4.2013 22:41

D19a80v28i10d 98K73r63á53l 1539176719578

a nemáme na to málo finů?

+2/0
23.4.2013 18:26

F30r44a69n30t90i46š64e42k 10K79r68m15í51č94e89k 9110878601620

Podle mě známka pro prvňáka je to čemu rozumí. Kdy si naučí přečíst slovní hodnocení? Známku pozná už v předškolním věku.

+5/−1
23.4.2013 16:55

J68a51r41o33s62l90a67v 96P98o49l88e47n16s97k77y 5276644129

Slovni hodnoceni je hlavne pro rodice, jak jsem psal nize. Popripade to muzete prvnakovi precist. Ale samozrejme prevzeti jednoho pravidla z jinych vyukovych systemu mnoho neresi. Mel jsem deti na skole se slovnim hodnocenim, kde ovsem za dobry prospech nebo progress v nejakem predmetu dostavaji certifikaty, ci diplomy kterych muze byt i  nekolik behem roku. Coz jim nahrazuje onen pocit zadostiucineni kdyz nemaj na vysvedceni tu jednu velkou jednicku.

+1/0
23.4.2013 18:40

P83a20v12e29l 89O11d38r21a22z58i14l 6834619647910

Nic proti inspiraci finským školstvím, ale tak nějak s rozumem.

Nevidím žádný problém v tom, že se dítě ve škole naučí, že jeho práci někdo hodnotí, tak totiž potom probíhá celý život. Děti stejné nejsou, takže nedává smysl mít k nim stejný přístup. Pokud jsou ve skupině děti méně i více šikovné, tak ty šikovné se nudí a jejich potenciál využit není, to znám z vlastní zkušenosti.

Škola na 9 je pěkná věc, jen jestli pan Chládek zaregistroval výuku na VŠ od 6:50 (MU).

+6/−1
23.4.2013 16:45

D54a12v16i87d 21P17r38a33ž48á64k 6924202422626

Jako dítě jsem se na známky děsně těšil. Na jedničky se totiž každý těší:)

...

Možná by nebylo od věci se vždycky zeptat dotyčného dítěte, jestli chce na vysvědčení známku nebo ne :-)

+6/0
23.4.2013 16:36

J16a73r77o35s97l13a50v 59H49e61j39n93a 4507771189

Jedna zhůvěřilost za druhou.

Ví vůbec pan Chládek na které rovnoběžce je Praha a na které je Oslo?

Ruml také kdysi zdůvodňoval celodenní svícení zkušenostmi za severských zemí.

Ach jo.

+1/−3
23.4.2013 16:26

M92a25r86e33k 55P60a95r70a 7382529940543

Hlavne jestli vy víte, jaké ma Finsko hlavní město... Celodení svícení je jednoznačně pozitivní věc, obzvláště v slunečném počasí je to znát, teda pokud by nebylo tolik tupců, který používají "denní svícení". Osobně svítím od doby, co mám řidičák.

+4/−1
23.4.2013 16:55

K86a63m64i96l 90S95c58h16w84a36g58e63r 3613506945626

http://lafia.sweb.cz/?pg=ruska_rodova_skola

Tady si můžete přečíst jak má vypadat SKUTEČNÁ ŠKOLA, maturita se dá zvládnout za rok... Inspirovat se je možné i třeba v Rusku. Máte někdo s tímto způsobem výuky osobní zkušenost??

+1/0
23.4.2013 16:12

S54t58á26ň66a 59L24o55u48n15o85v85á 3128201121480

Odpověď na váš canc zespoda: Nemám pocit méněcennosti, ani mne nikdo nebrzdil, neboť jsme na ZŠ měli rozřazování (jak píši níže). Akorát vím, jak vypadá dnešní školství a s jakým materiálem musejí mnohdy učitelé pracovat...

0/−1
23.4.2013 16:27

F81r13a58n63t95i84š63e48k 96E91l70i33á66š 6667333715146

Asi nikdo, ani to číst nechci. Dobré vzdělávání se neliší od vzdělávání za Marie  Terezie. Akorát rákosky už nejsou motivační nástroj.

0/−1
23.4.2013 22:43

K64a42m26i79l 35S37c94h72w18a25g90e14r 3193566955816

;-D no tím vlastně říkáte, že společnost se nevyvíjí... tak je to váš pohled, a vyvracet vám ho nebudu...

0/0
24.4.2013 11:09

J75o59s12e86f 98J76a89n19o29u74š87e89k 5873814818234

Aby to nezapadlo v diskuzi - není to novinka a není potřeba Finsko. Moje téměř 20 let staré vysvědčení známky postrádá, zato je tam napsáno v čem mám mezery, co mi jde a na čem bych měl zapracovat. A nebyly to všeobecné řeči, které by měl napsaný každý žák. Individuální slovní hodnocení. ZŠ Londýnská v Praze. A fungovalo to (asi i ještě funguje, to už nevím).

+3/0
23.4.2013 15:35

S46t76á84ň68a 55L74o63u90n87o69v71á 3448861441740

Funguje to pořád.

0/0
23.4.2013 16:23

M50a79r89t72i68n 26U65l65b36r70i16c62h 7163810299

Dobrý den, 

ZŠ Londýnská je, pane Janoušku, u nás v mnohém pokrokovou školou. Doporučím vás k přečtení rozhovor s ředitelem - měl by poodkrýt některé věci, které se tam dělají "jinak": 

http://www.topzine.cz/neucime-predmety-ale-deti-rika-reditel-svobodne-zakladni-skoly

0/0
3.5.2013 14:03

H42e19l89e37n19a 29K96a27v30k83o48v95á 5206173270736

J.A.Komenský :

 chceš-li míti synka vola, nechť i jemu smrdí škola.....  !!

+10/−1
23.4.2013 15:20

J41a39r23o48s18l90a18v 53P64o79l20e58n97s49k22y 5566184679

Slovni hodnoceni u malych deti neni vubec spatna vec. Ani to neni patent Finskeho skolstvi. Pokud obdrzite tristrankovy referat o svem diteti, o jeho pristupu k jednotlivym predmetum o jeho chovani  tak se z toho neco dozvite. V prvni tride kde maj jednicky tri ctvrtiny deti se dozvite z vysvedceni jedno velke . . nic. Je to predevsim daleko vetsi zatez na ucitele, jelikoz musi o kazdem diteti daleko vice  premyslet. Rodice, potazmo deti,  z toho muzou jenom profitovat.

+3/−2
23.4.2013 15:13

L36a62d53i59s35l54a53v61a 69H88r30u30š55k58o18v95á 6747336918420

Na referování o chování a prospívání dětí jsou třídní schůzky a ne vysvědčení.

+3/−3
23.4.2013 17:06

J21a51r10o45s71l39a18v 48P29o79l71e91n86s52k79y 5636304809

Ja mluvim o komplexnim hodnoceni, ktere se tezko vyjadri jedinou cislici. K cemu by pak vysvedceni bylo?

+2/0
23.4.2013 22:25

K13a68r94e56l 31S29o33c43h34ů61r49e12k 2730876649755

S tím známkováním bych minimálně u prvňáků souhlasil. Přestože jinak neuznávám úlevy a říkám, že dítě si má zvyknout na to, že život není peříčko, tak u těch prvňáků vidím ve známkování velký problém. Některé děti nastartují o chvíli později, takže jsou sice celý rok o kousek pozadu, ale nakonec se číst, psát i počítat naučí stejně, jako ostatní, jen prostě o chvilku později. Učitelka ale hodnotí děti ve stejný okamžik, kdy jedno je napřed (jednička) a druhé pozadu (trojka). Stejnou známku dát nemůže, když nejsou výsledky prokazatelně stejné. Dopadne to tak, že jedno dítě má celý rok trojky, druhé samé jedničky a nakonec se zase tak moc neliší. To je jako, když se dítě učí chodit - jedno to zvládne v 10 měsících, jiné v roce a půl, ale ve dvou letech běhají obě stejně. Pak máme šikovné děti, které rezignovaly na školu, protože přišly o motivaci - ať se snaží sebevíc, stejně dostávají trojky. Tohle není dobře a rozlišil bych období, kdy se dítě má učit probíranou látku (hlavně 2. stupeň) a období, kdy se dítě neučí ani tak látku, nýbrž získává dovednosti (hlavně 1. a 2. třída). U získávání dovedností nebude nikdy tempo stejné, podstatný je výsledek.

+4/−1
23.4.2013 15:05

S56t84á62ň17a 86L94o45u15n41o88v27á 3388431121770

V tu chvilku si ale ty velmi šikovné děti řeknou, že se není potřeba tolik snažit, protože ti ostatní to zvládnou později a je to vlastně ve finále jedno. Jinak vcelku souhlas.

+1/0
23.4.2013 15:08

K53a74r92e29l 33S47o64c29h80ů22r37e15k 2550976279165

No, to ony si právě říkají už dneska. Nesnaží se, protože tak nějak přirozeně dostávají jedničky. Pokud by se odbouralo známkování, pak by měla být učitelka schopna každé dítě motivovat jinak. To dítko, které je víc napřed, pokárám za dva špatné příklady a druhé dítko pochválím, že má špatně jenom 4 - to není problém, když to nedělám přede všemi - prostě odbourat srovnávání, protože se tempo získávání dovedností nedá srovnávat, toť vše. Někdo se naučí základy lyžování za dva dny, ale pak už se nedokáže zlepšit, jiný se základy učí měsíc, ale nakonec to dotáhne dál. Není totéž naučit se 20 slovíček v angličtině a nebo se naučit číst. První člověk lépe ovlivní, to druhé musí přijít přirozeně.

+2/−2
23.4.2013 15:20

K83a36m21i94l 94S11c22h92w18a32g89e24r 3413116945106

Přesně tak!! Sám jsem se za celou základku nic neučil, prostě jsem měl většinou jedničky, dvojky, co mě nebavilo sem se neučil vůbec (třeba dějepis), protože mě to nezajímalo a věděl jsem (tehdy :D ) že to už v životě nebudu potřebovat, a přijetí na technickou školu to taky nijak neovlivní... takže totální nuda a demotivace dlouhých 9 let ;-D akorát pak na střední trochu nestíhačka, protože jsem se neuměl vůbec učit... to jenom moje osobní ukázka nefunkčnosti českého školství - není potřeba děti separovat, ale je naprosto nutné přistupovat ke každému individuálně podle jeho aktuální zralosti, zájmů, schopností...

0/−1
23.4.2013 15:44

J31a83r95o36s80l67a41v 37H91e64j81n94a 4587891899

A kdy byla bitva na Bílé Hoře, víte?

+1/−1
23.4.2013 16:30

K17a24m82i43l 11S31c17h81w52a62g98e21r 3113576495866

1492, 1620, 1914-1918, 1939-1945, 1989 - těchto 7 čísel mis stačilo na 4 z dějepisu ;-) (+ vyplnění pár primitivních slepých mapek a vysvětlení pár technických pojmů jako vozová hradba, atd..)

.

Nikdy dál se mě už v životě nikdo neptal co jsem měl za známku z D :D , průměr jsem měl v půlce devítky myslím 1,18 (ještě 3 z ČJ od stejné učitelky :D)

0/0
24.4.2013 11:12

F78r26a37n82t70i11š90e34k 25E94l82i12á40š 6287273445276

Závidím vám, ale to, co považujete za nedostatek školství, je nedostatkem zájmu rodičů.

0/0
23.4.2013 22:45

K42a81m98i58l 67S93c78h23w12a53g72e80r 3563406795516

To je rozhodně pravda, že dnešní rodiče na děti mají málo času a/nebo na ně víc kašlou... Ale to přece není důvod k tomu aby se nemohlo zlepšovat školství.

0/0
26.4.2013 13:50

P76a13v77e31l 17K28u15r33a57l 5271154470140

Promiňtě ale já bych měl být kárán že mám špatně jenom dva a on je chválen za to že má špatně jenom 4? Tak na to zapomeňte... to bych ho měl chuť zabít.

Chválit je třeba v první řadě výsledky nikoli snahu.

+2/−2
23.4.2013 17:34

K51a33m45i64l 92S67c74h50w38a20g32e57r 3683686575276

;-D Zabít? To je přece přesně ve vašem duchu: dítě se musí trochu stresovat a zvykat si - život není spravedlivý :-P

.

No a teď vážně, není přece třeba pořád něco hodnotit!! Toho si dítě v životě ještě užije dost! Dával sem někde odkaz, nevím, jestli jste četl... taky hodnotí, ale naprosto jinak a na jiné úrovni!!

.

http://lafia.sweb.cz/?pg=ruska_rodova_skola

0/0
26.4.2013 13:55

K53a68m64i12l 60S62c25h48w22a20g23e76r 3753106495876

R^ lépe bych to nenapsal !! Jenom ještě, že i ten druhý stupeň by rozhodně neměl být jen o látce - tu si najde každý na netu, ale i o těch dovednostech - co se v mládí naučíš... ;-)

0/0
23.4.2013 15:39

R40i19c60h29a37r26d 62S71y15r11o48v91ý 4554723472586

Ve světě funguje vícero věcí, které v českém podání krachují....čím to asi bude?

Více peněz do škol není zárukou vyšší kvality žáků. V Německu s tím mají zkušenosti.

0/0
23.4.2013 14:58

K56a16r14e58l 50H44a53c87k17e95l 2515825546966

Já bych děti, tak do 18 let, vůbec neposílal do školy. A pak už to nestojí za to. ;-D

+5/−1
23.4.2013 14:54

H74e38l69e44n27a 59K18a37v88k36o15v92á 5966583240336

pololetení vysvědčení stresuje, známky stresují,  úkoly stresují, za chvíli bude stresovat i sama  školní docházka.....

+13/−3
23.4.2013 14:52

S91t48á72ň63a 29L68o94u90n47o94v64á 3718221411730

To víte, dneska děti nesmíte stresovat ničím. Musíte jim dát jen prostor na to, aby se mohly plně vyjádřit, být s dospělými rovnocení partneři a zajistit jim finační přísun.

+6/−2
23.4.2013 14:53

R78o27s17t36a 20S32t21r55ž86í50n29e27k 8776525565473

co když to začne dělat neplechu?

+2/0
23.4.2013 15:09

S93t73á83ň13a 13L20o89u77n15o42v78á 3968311931450

Když to dojde úplně do extrému? Žaloba na své rodiče...Tuhle jedna dívenka obvinila svého otce z týrání, protože chtěl, aby umyla nádobí a vynesla odpadky..

+4/0
23.4.2013 15:16

L25i57b62u36š75e 88N32o14v10o80t91n84á 8235101515277

Pane Chládku, než zavedete další hloupost do školství, zeptejte se rodičů, zeptejte se učitelů, zda by váš názor akceptovali. Mně se také líbí jiný systém financování ve školství, jiné mzdy ve školství. O tom se nezmiňujete. Jsem rezolutně proti vašemu názoru. Těch hloupostí, kterými naše školství oplývá, je již dost.

+7/−2
23.4.2013 14:52

F47r89a57n69t96i37š37e70k 68E36l39i30á76š 6537243345926

Myslel jsem , že Fiala je totálně špatný ministr a ejhle, ten příští bude ještě větší lempl.

+3/−1
23.4.2013 14:55





Najdete na iDNES.cz