Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme levnější, brání se záchranáři DSA v souvislosti s obviněním Julínka

Firma DSA nesouhlasí s čísly, podle kterých její záchranářské vrtulníky létají dvojnásobně dráž než armáda nebo policie. Reagovala tak na obvinění bývalého ministra Tomáše Julínka protikorupční policií. Ta tvrdí, že nevýhodně převedl provozování letecké záchranné služby z ministerstev obrany a vnitra na soukromé firmy DSA a Alfa-Helicopter.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T70o69m72á14š 52C81h82r15a88s60t23n33ý 2698799199301

Takže, pár faktů:

AČR má jednotku pátrací a Záchranné Služby Letectva. Ta má základny v Plzni, v Praze (2x), Náměšti (Brně), Přerově a Čáslavi. To jsou specialisté, kteří svou práci umí a v systému IZS všechny stanoviště působí jako záloha (Plzeň jako primár) a létají tam, kam se žádný soukromník nevydá.

Mají stroje W-3A a Mi-17(1) v počtu dostačujícím i tomu, kdyby ze všech stanovišť létali primární zásahy.

Policie má stanoviště v Praze pro primární zásahy, plus Hradec pro sekundáry. Mají třináct vrtulníků zn. Bell a EC.

U soukromníků dělají ti samí piloti, co dělali v PČR/AČR před předáním. Nebo si myslíte, že si je vytáhli soukromníci z klobouku? Že nám tu běhá štos soukromých pilotů s obchodní licencí na těžké vrtulníky, kteří si to cálovali ze svého? nn, jsou to všichni lidé vycvičení z našich daní. Takže kecy že si započívají soukromníci výcvik...jen berou to, co stát zaplatil a vyhodil, aby to uvolnil soukromníkům.

+1/−2
22.4.2013 11:54

D54a62v53i68d 50M78a26l80i31n39a 1140853200983

Rika Vam neco pojem amortizace? A licence neni univerzalni. Na kazdy typ musi byt zvlast preskoleni! Pilotak, neni ridicak.

0/0
22.4.2013 19:17

P48e96t52r 40V54l34k 5399883282297

Ten spor rozhodně není nový, otázka levnější armády a policie se už probírala někdy před rokem 2000, kdy soukromým firmám hrozilo, že stát převezme celou "záchrannou letku". Tehdy byl problém i v tom, že armáda neúčtovala o odpisech, že její výpočty skutečně nezahrnovaly investici do vrtulníku atd. Problém vůbec není v teorii "vždyť vojáci berou peníze tak jako tak, tak ať za to odvádějí nějakoun práci", ale skutečně v účetnictví. Ceny vrtulníků jsou známé, povinná údržba přesně popsaná, takže expertní posudek může vycházet z reálných čísel a udělal by v tom jasno. Všechny emoce okolo jsou zbytečné, protože uváděné armádní číslo je zatížené chybami vyplývajícími právě z problematického armádního účtování.

+1/0
22.4.2013 11:29

P93a76v95e44l 28J14o52h42a60n65i64d46e20s 9239216905523

Podle trestního oznámení platí stát za jednu letovou hodinu u společností DSA a Alfa Helicopter včetně držení pohotovostí 135 258 korun. Naopak ta nejdražší hodina i s držením pohotovosti u armády stát vychází na 50 025 korun.

Podle Tučka jsou ceny armády, se kterými kalkuluje policie, umělé. "Nezahrnují nákup vrtulníků, pravidelný servis, výcvik posádek, modernizace technického vybavení, pojištění, nájem za stanoviště a další stovky nákladů," míní Tuček. Podle něj je zajištění provozu letecké záchranky soukromými firmami lepší a levnější. Mluvčí DSA uvedl, že firma provozuje záchrannou službu o polovinu levnější.

Tuček záměrně mluví nepravdu, protože čísla mluví zcela jasně a armáda nedělá žádnou charitu a v částce 50 025 korun má započítány veškeré náklady s provozem spojené, bez všimného pro Julínka a jeho kamarády a především partajní pokladny.

+3/−2
22.4.2013 7:00
Foto

T90o81m23á77š 96Z93d89e22c25h80o38v34s84k90ý 9658431331745

Jasně, vy jste na to přišel 8-o8-o8-o8-o

+1/−1
22.4.2013 10:40

V72a82š80e62k 27Ř85í70h34a 2543433128852

Ve své spíš soukromé praxe jsem se setkal, se skutečností, že jaké koli služby a produkty, které jsem kupoval od zprostředkovatele byly méně kvalitní a dražší. Proto tak nějak nechápu proč by si měl stát na všechny tyto služby neustále najímat mnohdy několikanásobně dražší soukromé subějky, které stejně z 80% jsou jen agenturama, které stejně tento produkt  přeposílají na další a další firmy. Chápal bych kdyby se jednalo o služby, které kde bude stát jedním z mnoha zákazníků. Ale pokud je stát pouze jediným zákazníkem vše mi značně páchne po korupci a zlodějině.

+2/0
21.4.2013 22:08

J38i29ř62í 81S48t16e15h51l96í81k 3160322123

problém je v ceně, není důvod aby tuto službu zajišťoval jenom stát. Stejně jako u převozů záchranek, hasičů apod. ať si to vyřídej pojišťovny. Zde pak více dodavatelů zajistí dostatečnou konkurenci..

Jiná otázka ovšem je, že vše co stát nakupuje je předražené a to je job policie, tak ať se snaží...

0/0
22.4.2013 7:20

D32a23n17i75e73l 97N12o86v48á47k 3173708372643

to máš pravdu. Ze svých životních zkušenností mi je jasné, že služby a vše kolem dokáže nejlépe a nejlevněji stát. Pouze stéle nechápu,kde udělali soudruzi chybu!;-O;-€

0/0
22.4.2013 8:37

J36a16n 71Z49a55p19l39e52t19a70l 7130529580380

zacinam mit iluzi, ze v nasem state uz fakt neexistuje nic, za cim byl nebyl nejaky tunel, uplatky nebo ze by neco fungovalo fakt legalne a korektne bez nejake korupce a podvodu... Rv[>-]

+6/−2
21.4.2013 18:38

V80á77c90l76a58v 60K93o72v63á57ř 3798458984981

Bohužel to vypadá, že to není jen iluze, ale realita...

+2/0
22.4.2013 7:50

T88o81m55á20š 20J51a77n45e34č42k59a 4221715786140

"Nezahrnují nákup vrtulníků, pravidelný servis, výcvik posádek, modernizace technického vybavení, pojištění, nájem za stanoviště a další stovky nákladů,"

Většina těch nákladů by vznikla stejně, akorát se létá naprázdno, protože piloti musí nalétat počty hodin. Na záchrance to nalétají při práci a ne při poletování nad městem popř. výcvikovým prostorem.

+10/−1
21.4.2013 18:19
Foto

T45o72m31á49š 72Z15d70e55c39h22o75v69s63k52ý 9238681201205

A proč by policie a armáda měla dělat záchanku? Tak ať policie také rovnou hasiče, finančák a zajišťuje taxi službu 8-o8-o8-o

+2/−13
21.4.2013 18:43

T39o63m37á25š 91J41a16n59e45č53k57a 4261465886250

IZS

+3/0
21.4.2013 19:02
Foto

T67o27m84á57š 94Z36d92e28c35h25o97v44s81k24ý 9928201731495

IZS  - je policie, hasiči a záchranka. A jedině u záchranky jsou nestátní provozovatelé (kraje a soukromé firmy).:-/

+1/−2
21.4.2013 19:07

D12a41n25i76e30l 79N89o42v23á69k 3273978232743

tak to tedy máme zdravotnictví, armádu a min. vnitra ohledně každého jednotlivého vzletu.

IZS má v popisu práce jiné úkoly než létat k např. doprav. nehodě,nebo mozkové příhodě,popleto!

0/0
21.4.2013 20:59

T86o54m94á34š 38J20a24n82e45č44k12a 4101935966340

Prakticky při každé dopravní nehodě zasahuje kompletní IZS. Takže mluvíte o něčem čemu rozumíte jako koza petrželi.

+2/0
21.4.2013 22:10

D45a51n42i83e75l 43N56o98v90á96k 3153678612233

až tě to u Vás v Horní-Dolní klepne a poletí pro tebe vrtulník,tak se zalarmuje celý systém IZS!;-D

0/0
22.4.2013 8:32

T33o11m36á12š 32J56a37n28e67č81k62a 4351285946800

Pokud mě klepne v zamčeném bytě a nebudu schopen sám otevřít dveře tak ano - hasiči aby otevřeli, PČR aby zajistila otevřený byt a ZZS aby zachraňovala. To stejné při různých úmrtích v uzamčeném bytě, otravy CO, úrazy na nepřístupných místech a pod.

0/0
22.4.2013 10:48

T74o29m84á92š 18J76a27n83e23č46k40a 4401545146370

Když to tak dobře víte - popište mi co je dle vašeho názoru náplni činnosti IZS.

0/0
22.4.2013 10:51

D32a51n62i69e22l 43N74o97v71á49k 3963278832603

na hloupost místních diskutérů jednoduchá,logická otázka. Jsem opravdu zvědav na fundované odpovědi.

+1/0
21.4.2013 20:50

M31a50r25t60i28n 25N76o30v74o53t45n16ý 9268235640901

Nesmysl, armada by stejne musela mit vyhrazeny personal a stroje ciste pro zacrannou službu. Zdroje nejde sdilet jednoduse proto, ze by ti lidi chybeli při plneni vojenských operaci, stejne jako piloti potrebuji naletane hodiny v bojových strojích, a ne v civilni zachranne sluzbe...

+2/−5
21.4.2013 19:09

T26o81m23á39š 58J20a72n57e82č46k10a 4311235526210

Nemusela - co asi dělají piloti, když nejsou na misi? Na misích tráví podstatně méně času než co jsou v ČR. Stejně tak zdravotníci - pokud nejsou na misi s polní nemocnicí tak dělají např ve FN. Přitom je platí vojáci a nemocnici to šetří náklady.

Aby mohl pilot létat záchranku musí mít nalétáno "X" hodin. A protože to jsou piloti většinou bývalí vojenští, mají to nalétáno na vojenských strojích. Ono se počítá počet nalétaných hodin - hlavně. A i armáda má některé menší vrtulniky, ne všechny stroje jsou bojové.

+1/−1
21.4.2013 22:17

Z59d43e33n90a 94H25v78o36z87d60e12n75s18k34á 6163267607426

Presne tak.

Tyhle naklady se plati tak jako tak ze statni kasy, takze cokoli, co je navic, celkovou cenu drzeni tech vrtulniku pro danoveho poplatnika jen snizuje.

0/−1
21.4.2013 20:56

J79a32n 24B13r53a11u20n77e67r 7765804253549

Takže trochu teorie. Dejme tomu, že by leteckou záchrannouslužbu (LZS) zabezpečoval stát, tedy PČR a AČR. Dnes máme na území ČR 10 stanicLZS, z toho má PČR 1, AČR 1, Alpha Helicopter  4 a DSA taky 4. O těchto 10 stanic by semusela podělit policie a armáda, dejme tomu 3:7. Co má armáda k tomuto účeluk dispozici? Mi-24 a Mi-171 nepřipadají v úvahu. Pro laiky: tytovrtulníky jsou vzhledem ke svým parametrům absolutně nevhodné pro primárnízdravotnické lety. Zůstávají vrtulníky W-3A Sokol. Těch má letectvo celkem 10kusů (pokud se nepletu, tak 2 jsou z toho ve VIP verzi).  Z těch 10 letectvo horko těžko udržuje jenpár strojů v provozu. Přitom na zajištění 7 stanic by bylo trvale potřeba7 letu schopných vrtulníků + jeden jako záloha. Toto je ale vzhledem k rozpočtuAČR, vysokým cenám generálních oprav, servisu a náhradních dílů záležitostí sciencefiction. Dále musím zareagovat na „velice fundovaný“ názor týkající se létánína prázdno, protože piloti musí nalétat počty hodin. Létání v záchrance nemůžesuplovat výcvik vojenských pilotů a to z těchto důvodů: 1. vojenské vrtulníkyjsou ze své podstaty určeny k plnění velkého množství úkolů (mezi které patříi záchranné lety). Piloti musí cvičit všechny úkoly a ne jen jeden. 2. Lety v záchrannéslužbě mohou provádět jen vycvičení piloti – při letu na záchranu života neníčas na učení, tam musí všechno šlapat jako švýcarské hodinky. A to mne přivádík další věci. Pokud by AČR držela službu na těchto stanicích jen ve dne,bude potřebovat minimálně 21 plně vycvičených kapitánů vrtulníků (pokud i v noci,bude jich potřeba daleko více), kteří by nedělali nic jiného, jen by chodili doslužby na záchranku. A to je snad ještě větší science fiction než ten první. Takžez mého pohledu AČR na to prostě nemá.

+2/0
21.4.2013 22:41

M16i31r41e85k 72H92r31a69b75e47c 5540348782565

píšu vám za jedna !!! konečně rozum a ne bláboly !!!!

0/0
22.4.2013 7:49

L43i63b33a 76R30u48s87n42á30k 2950554885311

V dnešní době když je něco soukromé, je to automaticky fuj a zlodějina. Ale když tečou peníze neefektivně ze státní nebo obecní kasy, tak to vlastně ani nikomu moc nevadí.

+9/−5
21.4.2013 17:58

V80l26a57d11i55m72í15r 94S53l76a48v43í32k 5385722149849

ale tady tečou peníze neefektivně ze státní kasy do soukromé Julínkovy kapsy

+8/−6
21.4.2013 18:25
Foto

H69a77n74a 53M75a24l43i10c60h76o65v72a 9110457393823

jak to víte ?

+5/−6
21.4.2013 18:30

J71a50n 52L27á45n98i61k 5722607881863

protože to říkali v televizi a tam vždycky říkají pravdu

+3/−1
21.4.2013 20:15
Foto

T43o96m19á25š 37Z44d35e77c24h76o14v12s23k11ý 9938941481315

Přesně tak. Když jsou tak efektivní státní české dráhy, proč tedy na koleje pouštíme soukromníky. A zkuste si jet vlaky ČD a pak Leo Expressem nebo žlutými vlaky. Opravdu efektivita státu je vidět na první pohled ;-D;-D;-D

+4/−1
21.4.2013 18:42

J52i40ř18í 59H60a86v30á85č49e69k 1253110923

Zkus jet žlutým vlakem, nebo Leem do Horní DolníRv Oni umí jen vlézt na lukrativní tratě a rýžovat.

0/−1
21.4.2013 23:21

I86v37o 58V66a62r66g50a 5455654191608

Podnikání není o dělání neefektivních, ekonomicky nefunkčních a prodělečných činností. Takové zhovadilstvo umí jen státní mašinerie pod diktátem ruce natahujících občanů. S efektivitou ani zdravým, ekonomickým rozumem to nemá nic společného. Nakonec stačí jediný pohled na státní dluh. To je to "státní podnikání", jehož efektivitu platíme ročně jenom na úrocích desítky miliard Kč.

0/0
22.4.2013 18:49

J68a93n 46V49a14s43k14o 9663343383462

Stát by nebyl levnější, ani kdyby lítali na muzejních helikoptérách MI-8

+5/−8
21.4.2013 17:39

A55l75e82š 46N31o94v50á94k 6648610237836

no to se kolego diskutére velmi pletete.. stará Mi-8 má daleko daleko větší náklady na letovou hodinu, než třeba Écéčko

0/0
22.4.2013 6:07

L27u74k63á44š 41A38d97a85m85e31c 3567903660507

Nikdo mi nevymluví, že když budou létat s vrtulníky vojáci, stát bude mít za jedny peníze zajištění letecké záchranné služby a zalétané piloty. Ale proč platit jednou, když lze platit dvakrát, žejo...

+11/−4
21.4.2013 17:19

K79a81r15e65l 58H76a63c49k80e82l 2825265446546

Jo. A co když nás napadnou imperialisti zrovna ve chvíli, kdy budou vojáci zachraňovat? ;-D

+1/−8
21.4.2013 17:30

F93r69a53n98t55i19š28e74k 49L98e72b37e35d52a 4594347289

;-D;-D;-D

+4/−1
21.4.2013 18:07

J91a79n 80N24o68v89á98k 7125454308767

no tak se bude potřebovat více vojáků, vojenské helikoptéry se taky nedají použít, a celkově vojsko je proslaveno svojí schopností levně nakupovat. Nevidím jediný důvod který by vedl k úspoře.

+3/−1
21.4.2013 18:20
Foto

J92i80ř61í 25B92i52l91í25k 4765572452564

Julínkovi nefandím, ale jak někdo může říct, že armáda funguje efektivně a nebolet ho hu.. (ústa), to nechápu.

+6/−6
21.4.2013 16:37

J32i15r41i 15D92v30o50r20a88k 5567630895463

Ale jo, funguje. Zeptejte se Parkanovy a Kalouska... Ti si to nedokazou vynachvalit!!

+6/0
21.4.2013 16:51

Z63d39e34n79e53k 95J19i87r50o80u68š47e56k 8440812594440

Opět výkřik zoufalce. Vy si asi těžko zkočítáte nákup V lídlu.

+1/−7
21.4.2013 17:14

M56i70l56a32n 58V19o36s83t16r80ý 6949196874454

Ovšem armádní i policejní piloti musí mít stejně určitý nálet hodin za rok, kdyby místo cvičebních letů létali se záchrankou tak nemusejí létat tolik cvičných letů a na tom se ušetří a tím sníží náklady na lety při kterých zachraňují... v tom je ten rozdíl oproti soukromé firmě (navíc soukromá firma aby mohla existovat musí generovat zisk, armáda zisk generovat nemusí takže by se platili jen skutečné náklady a ne příjem pro akcionáře)... vojáci prostě ty hodiny odlétat musí a když nevozí pacienty tak je to prostě jen náklad, takhle by měli více nalétáno a ještě by si na sebe defakto vydělali...

+23/−8
21.4.2013 16:06
Foto

J26a70n 78V39a22l66a45l32í60k 6356689800336

nevím proč vám dávají mínus vždyt je to pravda...

+8/−4
21.4.2013 16:39

Z72d67e45n85e67k 60J54i98r92o42u23š15e30k 8960942474250

Pane Vostrý. Ono to není jenom o nalétání hodin. Je to nepřetržitá služby pilotů, zdravotníků a pod. Nebo by jste chtěl, aby k havárii přiletěl vrtulník se dvěma vojáky v maskáčích?

A co když bude mít armáda cvičení? To tam pošleme toho blbýho kriminalistu s batohem.

+2/−5
21.4.2013 17:18

J24o77s62e45f 52V75a77l14a 9680913973343

stejne jako ostatni nevidim duvod proc platit soukrome firme za neco, co je ve schopnostech a pravomocich armady nebo policie. Navic - technickym vybavenim a zkusenostmi (nocni pristrojove letani) jsou piloti "ozbrojenych slozek" podstatne lepe pripraveni na eventualni extremni podminky. Taky si nemusi kupovat rezervni vrtulniky, ktere stoji necinne v hangaru, protoze maji dostatecnou zasoby techniky u utvaru.

+7/−1
21.4.2013 17:35

J19a31n 63V76a85s63k26o 9703933363582

Berete do úvahy nevystrojené stroje. Záchranné vrtulníky mají svou speciální výbavu. a to by muselo investovat i vojsko. Ve výsledku by se cena vyšplhala mnohem výše i vzhledem k vysokým platům vojáků z povolání.

+2/−5
21.4.2013 17:45

T42o45m32á38š 64J34a91n68e49č83k44a 4211895276860

Ale ty platy oni berou i když tu záchranku nelítají. Nehladě na to, že piloti u soukromých služeb mají ještě vyšší platy jak v armádě.

+2/0
21.4.2013 18:24

J30a90n 66V81a97s67k55o 9743823213592

Berete do úvahy nevystrojené stroje. Záchranné vrtulníky mají svou speciální výbavu. a to by muselo investovat i vojsko. Ve výsledku by se cena vyšplhala mnohem výše i vzhledem k vysokým platům vojáků z povolání.

0/−5
21.4.2013 17:45

J37a43r43o78s76l30a86v 29S29k98r29i47v23a79n76e32k 6585490

pred tim, nez to Julinek prevedl na soukromniky, tak to armada a policie zajistovaly. Takze nejaka ta vystroj urcite existuje. A platy vojakum z povolani se musi platit tak jako tak...

+4/0
21.4.2013 18:06

T73o19m72á59š 97J43a34n13e22č37k90a 4861705496260

Ti záchranáři jsou pořád ti stejní - dodává je ZZS - ti druzí dodají stroj, pilota a jednoho mechanika. Armárdnímu se navíc nemusí platit tolik za to že je v pohotovosti, páč by byl stejně pro armádu.

+3/0
21.4.2013 18:22





Najdete na iDNES.cz